Motoráj leden + únor 2010
Zdroj: Motoráj | Zveřejněno: 12.2.2010 | Zobrazeno: 11 119x
Jako každý rok, i letos přicházíme v únoru s dvojčíslem. A co v něm najdete? Tak tentokrát jsme pro vás připravili srovnávací test „nahatých“ šestistovek, čili motorek, kterými leckdo pohrdá… a naprosto neprávem, protože jak jsme si sami vyzkoušeli, tyhle stroje mají co nabídnout i zkušeným motorkářům. Vyznavačům tradičních mašin udělá jistě radost test H-D Road King a milovníkům italských strojů zas Moto Morini Scrambler, kterého jsme otestovali v Dolomitech. Také vám představíme Exkluzivní hračky pro velký kluky, aneb jaké by to bylo, kdybychom si mohli pořídit motorku snů, bez ohledu na její cenu…
Motocykly

- Bimota Tesi 3D
- BMW K 1300 S
- Ducati 1098 Bayliss Limited Edition
- KTM 990 Adventure R
- Victory Vision Tour
- Voxan VX-10
- Yamaha Vmax
Spaghetti Scrambler
Moto Morini Scrambler

666 + 66
Ducati Monster 696 vs. Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki Z750 vs. Suzuki Gladius vs. Yamaha XJ6
Šestky, šestikila, šestistovky. Jo, tak takhle se jim všeobecně říká. Motorkám, které dnes patří do kategorie těch „menších“ a nad kterými salonní motorkáři ohrnují nos s tím, že jsou dobré leda tak na učení nebo pro holky. Jenže… když si uvědomíte výkon většiny těchhle strojů a jejich hmotnost, zjistíte, že zdaleka nejde o hračky. Naopak, ve zkušených rukách může jít o nástroj ďáblův. Protože vězte, že číslo Bestie je právě 666…
Ať žije Král!
Harley-Davidson FLHRC Road King Classic

Kanada na vrcholu vývoje
Can-Am Renegade 800R EFI X XC

Trota Italiana
Malaguti Blog 125ie – Citysurfers

Univerzální voják
Honda Transalp 650 – ojetina

Tatra nezná hranice
Tatrabike by Nino
Je neuvěřitelné, na co všechno se dá u motorek narazit, a lidská fantazie nezná mezí. Na striktně oldschoolových srazech příznivců Rockabilly a hot rodů se loni objevila motorka, která sice nezapadá do uznávané hranice 1950, ale kvůli motoru z Tatry jí to každý promine.
Jen evoluce?
Ducati Desmosedici GP10

Uvnitř italské továrny bychom nejspíše nenašli zřejmě nikoho, kdo by věřil v úplný opak. Nakonec i mimo ni existuje dost těch, co jsou o úspěchu přesvědčeni a pevně v něj věří už nyní.
Techmánie
Riders2BikersUdělejte si radost do velikosti vaší peněženky
Tentokrát bez dlouhých řečí – za chvíli je tu jaro (aspoň doufám), ale ještě než přijde, měli bychom si připravit všechno potřebné, abychom pak neztráceli čas. A pokud už všechno připravené máme, můžeme se věnovat něčemu jinému… třeba knížce, která v naší dnešní nabídce také nechybí.
Přilba LS2 Magma
Redakce testuje

Hity nebo mýty, 1. část
Rady, mýty, pravdivé nebo nepravdivé pověsti
Jestli je něco, čeho je kolem motorek a motorkářů dost, tak jsou to rady, případně různé mýty, pravdivé nebo nepravdivé pověsti. Zatímco dřív se vám hlava nafoukla nejvíc na srazech, dnes tuto úlohu převzal internet, stačí hodinu prolézat diskuse a dostanete pocit, že víc toho už vědět nemůžete.
Souboj
Výstavy Motosalon 2010 vs. Motocykl 2010

A jinak než souboj se nedá nazvat ani současná situace kolem jarní výstavy motocyklů, příslušenství a doplňků, prostě všeho, co k motorkám patří – souboj o přízeň vystavovatelů, médií a především samozřejmě návštěvníků. Soupeři jsou dva, Incheba, která tuto výstavu pořádala v minulosti, a nově Veletrhy Brno. Jak a proč vlastně došlo k téhle situaci? Proč ta změna pořadatele a jak se do hry vůbec dostala společnost BVV, tedy Brněnské výstavy a veletrhy? K odpovědím se musíme vrátit o pár let zpátky.
Dáváte pozor? – psychologie bouraček

Pardon, já vás neviděl. To jsou nejčastější slova automobilisty pomáhajícího vám na nohy potom, co vás právě sundal z vedlejší. Co běží hlavou vám, není potřeba rozebírat, protože sprostá slova známe všichni. Častokrát se zdá nelogické, že vás mohl přehlédnout, když na vás koukal z deseti metrů, laďák vám řve jak na lesy, kombinézu máte jak papoušek kakadu a vědět o vás přece museli všichni.
Co s nechtěným ztopořením? – tip, jak jezdit líp

Kdyby bylo o patnáct let míň, dnešní článek by postrádal smysl, protože motorek schopných jít pod plynem na záda tolik nebylo a u nás by šlo o text možná tak pro dvacet lidí. Zato dneska se mašiny topoří jedna radost a po zadním jezdí kolikrát i ten, kdo nechce.
Sport
Wrooom 2010
Jak to víme? Přeci proto, že je to každý rok stejné, i když to je vlastně jiné. Navíc zcela originální. Ona totiž má tahle zvláštní vyrážka velmi krátkou dobu trvání a jedinečný průběh. Její inkubační doba sice trvá zhruba měsíc, kdy se vše připravuje na její příchod, doba jejího trvání je pak zhruba asi týden. Za tu dobu se však velmi rychle rozleze po celém kraji v okolí Trenta.
Čas splácení dluhů
Rozhovor s Nickym Haydenem

Tedy ne, že by mistru světa z roku 2006 Američanu Nicky Haydenovi někdo rovnou usiloval o holý život, jen je v jistém nadneseném žargonu vyjádřeno, že má před sebou rok pravdy a splácení dluhů. Jinak v případě nespokojenosti s jeho výsledky jej prostě Ducati ze svých služeb propustí.
Ohlédnutí za sezonou WSBK 2009
Čas bilancování, plánů a přestupů
Jakmile se seriál WSBK převalil přes Brno, jako by nabral na rychlosti a máme tu konec sezony, čas bilancování, plánů a přestupů. Uplynulou sezonu lze v krátkosti charakterizovat jako nejúspěšnější sezonu Jakuba Smrže a jako duel mezi Hagou a Spiesem, tedy co se týče hlavní a prestižní třídy Superbike. V obou hlavních kategoriích, SBK a SSP zvítězili jezdci nově příchozí a oba jeli na motocyklech Yamaha, což je pro tuto značku historický mezník.
Setkání s mistry řídítek
Netradiční akce pro fanoušky silničních závodů

Superstocky 2009
Procházka seriálem pokračuje štokovými třídami

Litrové štoky, stále pod hlavičkou FIM Cup, všeobecně považované za mistrovství světa této třídy, měly jako v předchozích letech vysokou úroveň.
Ledová družstva – zase bez medaile
Speedway info

Sedmdesát dva kilometrů sněhu a ledu
Motoráj Snow Rallye 2010

Bolest vítězů z prachu a kamení
Dakar 2010
Dakar. Slovo, které má pro motoristického fanouška magickou moc. Většina vyznavačů jedné stopy si nepředstaví slunečné oázy, palmy a vidinu exotické dovolené, ale tuny prachu, dřiny, vyčerpání, úspěchu a zklamání.
Již se stalo tradicí, že nejslavnější a zároveň nejtragičtější rallye současnosti startuje na Nový rok, a již druhým rokem po bezpečnostních problémech v Africe je tomu tak na jihoamerickém kontinentu. Přesto jméno DAKAR zůstalo.
Nechtěl jsem pustit řídítka
Rallye Dakar den po dni ze stupaček Yamahy hranického jezdce Dušana Randýska
Do třetice všeho dobrého, říká se. A Dušan Randýsek musí souhlasit. Když se na start Dakaru postavil v roce 2007 poprvé, zradila ho technika. Loni legendární etapový závod nedokončil kvůli zranění. Tentokrát dorazil hranický jezdec hájící barvy KM Racing Teamu, konečně do cíle. Z poznámek, které si Randýsek psal do mobilu, byl vytvořen tento deník.
Cesta na Sloní sraz a zpět

Letošní příděly sněhu nemohly nikoho nechat na pochybách, o čem bude tradiční sraz Elefantentreffen. Milovníci motocyklů a opravdového zimního táboření se všímvšudy se proto určitě nemohli dočkat posledního lednového víkendu.
Retro
Wayne RaineyDalší z pánů jezdců

Celým jménem Wayne Wesley Rainey se narodil 23. října 1960 v kalifornském Los Angeles na předměstí Downey.
Bultaco
Historie továrny

Společnost dlouhého jména – (Bultaco Compańía Espańola de Motores S.A.) založil roku 1958 v Barceloně Francesco Xavier „Paco“ Bulto, který do té doby byl ředitelem jiné španělské motocyklové továrny – Montesa.
Salzburgring, 1. část
Historie okruhu

Cestománie
Gruzie & Arménie, 3. částZemě bájné Kolchidy & kolébka křesťanství – cestopis
V „zóně nikoho“ mezi oběma celnicemi je nepředstavitelný zmatek. Proplétám se mezi kamiony a houfy pěších obtěžkaných obřími taškami, kteří se vracejí z nákupů v Turecku k budce, kde si policie z pasu opíše snad všechny údaje. Po zběžné prohlídce motorky jsem poslán dál. Daří se mi najít frontu pro osobní auta, která naštěstí není nijak dlouhá. Při čekání ke mně přistoupil jeden z tureckých řidičů, kterého zaujala hadička od camelbagu poté, co viděl, jak si ji strkám do úst. Na jeho dotaz, zda se jedná o kyslík, s úsměvem odpovídám, že bohužel pouze o vodu. Vzhledem k spoustě kamionů a aut s nastartovanými motory by se kyslík opravdu hodil.
Redakce

2009
Každá motoristická sezona má své oběti, a to bez ohledu na stále se vylepšující a modernizující bezpečnostní opatření. Ani rok 2009 nebyl v tomto směru žádnou výjimkou a smrt navštívila řadu závodišť včetně našich. Zavzpomínejme krátce a vzdejme čest těm, kteří v uplynulém roce položili na oltář rychlosti svůj život.