motopoint_unor_shad




Představení MOTOHOUSE 4/2025

Jarní vydání motocyklového časopisu musí být věnováno především testování, to dá rozum. Hodně z vás si právě teď vybírá motorku a jistě uvítáte každý užitečný postřeh nebo radu. A výběr je opravdu pestrý. Prohánět se s námi můžete po okruhu, své tipy si najdou milovníci cestování a ochuzeni nezůstanou ani ti, kteří hledají levnou a dostupnou motorku (či skútr) do začátku. A to je dobře, protože tohle je opravdu vydání, které chce co nejvíc vyjít vstříc svým čtenářům.

MH EXCLUSIVE – BMW M 1000 RR
Továrna se u téhle motorky totálně utrhla ze řetězu a je fascinující vidět, co je možné, když nemáte prakticky žádná omezení a jediným cílem je být na závodním okruhu absolutně nejrychlejší. Vloni se jim to s Toprakem povedlo, protože on tu motorku naučil vyhrávat. Jasně, můžete namítnout, že to bylo hlavně díky jeho fenomenálnímu talentu, ale ani ten nejlepší pilot na světě by nedokázal získat mistrovský titul na něčem, co by nefungovalo. BMW totiž vzalo svůj už tak šíleně rychlej stroj a posunulo ho pro letošek o notnej kus dál.

MH EXCLUSIVE – nová Ducati Streetfighter V4 S
Ještě před pár lety by asi málokdo věřil, že motorka bez kapotáže může být tak šíleně rychlá a zároveň tak neskutečně zábavná. Ducati ale se svým Streetfighterem V4 servíruje přesně tuhle kombinaci – nepochopitelný výkon, precizní ovládání a technologické vychytávky přímo z MotoGP. Tahle motorka vám umí vyrazit dech a taky utrhnout pod náporem vzduchu hlavu! Nic svlečeného se totiž nedokáže pohybovat takovou rychlostí jako právě SF. Jestli máte rychlost v krvi, tohle byste rozhodně neměli minout. Fighter je totiž plný překvapení a konečně se u něj změnilo to, co jsem dlouhé roky kritizoval – fun factor.

Výstava Motocykl 2025
Druhý březnový víkend nadobro otevřel tuzemskou letošní motorkářskou sezonu. Jako tradičně byla jakousi vstupní branou jarní výstava motorek. Ta se letos odehrála na výstavišti EXPO v Letňanech a my na úvod zveřejníme pár zajímavých čísel týkajících se přímo jí. A tak věřte či nevěřte, dohromady se letos na místě představilo na 156 vystavovatelů, pro které byla připravena plocha o neskutečné výměře 30 000 m2. Expozice se velice sympaticky dělily na venkovní a vnitřní prostory, ty pod střechou se rozlily do sedmi výstavních hal.

MH Fascinace
Harley-Davidson CVO Road Glide RR
Harley-Davidson a závodění? Našinec se usměje, ale pozor, značka je se závody spojována od počátku svojí existence. Jen s trochu jinými, než jsme my tady v Evropě zvyklí – board track, dragstery, flat track… a posledních pár let je pozornost fabrického týmu zaměřena na závody baggerů. Pohár King of the Baggers získává stále víc popularity, a to nejen za mořem. Indian už svého závoďáka mezi prostý lid pustil, tak se čekalo, kdy s tím přijde H-D. Ovšem ti se do toho pustili trochu jinak.

MH představení – nový Triumph Speed Triple RS
Triumph Speed Triple byl vždycky hutnej zážitek. Pocit opravdovosti spojený s unikátním motorem pro letošek pořádně přiostřil. Pojďte si kousnout. Je jasné, že tady se hraje hodně na sport, a ne na nějaké cestování. Ostré a agresivní linie karoserie doplňuje minimalistické provedení zadní části a elegantní tvary nádrže.

 

MH Představení – nové BMW F 900 R
BMW vysílá do plenéru značně vylepšené F 900 R, navíc za hodně dobré peníze. A bude určitě zajímavé sledovat, co to nově udělá se segmentem středněobjemových naháčů. Střídmost. To je první dojem, který ve vás vyvolá, když ji uvidíte na vlastní oči. Žádná zbytečná extravagance, žádné blbiny. A to je podle nás dobře, motorka pro mladé má takhle vypadat. Milovníky kvalitní techniky pak jistě potěší i celkové moc hezké zpracování.

Dlouhodobý test – CFMOTO 800MT-X
Vloni menší 450 zaznamenala fenomenální úspěch a stala se jednou z nejprodávanějších motorek u nás. A není se čemu divit. Malý, funkční a schopný endurko za výbornou cenu tady zkrátka a dobře chybělo. Vzhledem k tomu, že CFMOTO spolupracuje s KTM a bere si od nich motory, které pak dál upravuje, byl větší objem vlastně logickým vyústěním. A teď je tady – fungl nové 800MT-X, které nemáme půjčené jen na týden. Kdepak, tahle motorka si žádá důkladné proklepnutí, takže si ji necháme celou sezonu.

MH TEST – Honda SH125i Vetro
Máte rádi lahváče? Že ze sedmýho schodu je pivo nejlepší, a ještě lepší je hlavně to točený, to samozřejmě víme! O tom nemusíme diskutovat. Víme i to, že tohle SH není nařachaná motorka ani výkonem a technologiemi nadupanej skútr, kvůli kterému se posadíte na zadek. Přesto se jim to zase povedlo! Zkrátka nás Honda zase dostala a skvěle vymyslela, jak zaujmout další vlnu lidí. Jeden by si hned šel takový skútr à la lahváč koupit jen kvůli tomu, aby mohl doma zkoušet, který lahvový sklo odpovídá stejnýmu odstínu, aby mohl v hospodě před kámošema znalecky prohlašovat, že má skutečnýho Braníka.

 

MH TEST - Ducati Scrambler Nightshift
Ducati nedělá průměrný motorky. Takže i od Scramblera čekám speciální zážitek. Ten začíná, jak je u Italů dobrým zvykem, vizuálními vjemy vyšší estetický hodnoty. Čert ví, proč si pánbů usmyslel dát schopnost nejlíp vyjádřit emoce tvarem zrovna Italům. Pak jsou tu ještě Švédi s těmi svými pravými úhly vyjadřujícími snad chladnej odstup, ale díky Italům je prostě evidentní, že vášeň je vždycky v křivkách. A slovo vášeň je v týhle souvislosti skutečným synonymem slova motocykl. Vášeň. Tedy nikoliv svoboda, jak si pořád mylně nalháváme, ale vášeň!

MH TEST – Suzuki GSX-S1000GX
Je vlastně úžasný, že začaly existovat takový motorky. Umí (a nabídnou) totiž naprosto všechno, co si může normální motocyklový nadšenec přát – a hlavně prakticky upotřebit! Když GX představili poprvé, opravdu se nám rozzářily oči nadšením. Vždyť si to představte sami. Motor z toho nejúžasnější superbiku, jaký kdy jezdil po silnicích. Ergonomie jezdce vystavěná s ohledem na jeho absolutní pohodlí. A k tomu všemu ještě elektronikou ovládaný podvozek v základní výbavě, což je věc, která za vás vyřídí vše vůči asfaltu tak bravurně, že se každá jízda změní pomalu v čiré rozjímání.

MH TEST – Honda CB500 Hornet
V dějinách motocyklismu snad nebylo dostupnější a železnější motorky, než byla po dlouhé roky legendární CB500. Zvládala najezdit moře kilometrů, nechávala si líbit jakékoli nechutné zacházení a určitě se i dnes najde hodně z vás, kteří ji máte doma někde v koutě postavenou v garáži. A když na ni přijde řeč, nedáte na ni slůvkem dopustit.

HISTORIE MS SUPERBIKE V ČESKÉ REPUBLICE
Česká superbiková zastavení od roku 1993 po současnost. Až letos v květnu zavítá na mostecký Autodrom šampionát WorldSBK, bude to už po šestnácté, co se tato kategorie objevila na českých okruzích. Zatím v jedenácti případech to byl Automotodrom Brno a čtyřikrát už zmiňovaný Most.

MH SPORT - Grand Prix po třech závodech
Na úvod odvyprávíme krátký příběh. Jak jistě víte, tenhle časopis má svého unikátního šéfredaktora. A protože je to chlapec z podstaty sakramentsky rychlý, zvou si ho na testy různé velké značky, aby dal vyniknout jejich nejlepším produkčním motorkám. A Ducati rozhodně patří mezi ty, které ho oslovují nejčastěji. O čemž se ostatně můžete sami náležitě přesvědčit v posledních dvou číslech. Na programu takového testu pak není jen samotné ježdění, ale je tam i část společenská, kdy se večer v družné zábavě něco vypije a něco napovídá. A na tyhle testy Italové rádi zvou i svůj vyšší management.

MH SPORT – Financování GP
Něco o financování závodu. MotoGP je obrovskou sportovní událostí, která v našich končinách vzbuzuje silné emoce. Ať už milovníků a fanoušků motosportu, nebo naopak těch, kterým benzin zrovna nevoní. Třecí plocha není nic jiného než peníze. Kdo má pořádání MotoGP platit a proč? Na tuhle otázku si nedovolíme odpovědět, ale podíváme se na to, jak to funguje v jiných regionech a zemích. Nejdříve ale pár zajímavých čísel k brněnskému závodu.

 

MH FLOTILA – Ducati Multistrada V4 S
Z hlediska designu to žádná revoluce není. Přední maska má trochu jiný tvar, boční plasty mají novou grafiku a jiného tvaru litých kol si asi všimne málokdo. To nejdůležitější se totiž odehrálo na technice. Skličující emisní normy jsou stále přísnější, takže ani Ducati se nevyhnula úprava motoru kvůli striktním regulím. Nová Multistrada už normu Euro 5+ plní, a to bez ztráty výkonu nebo otravného cukání, takže je tady stále ruce trhajících 170 koní, které se dostaví v 10 750 otáčkách za minutu. Oproti modelu 2024 se výkonová špička posunula o 250 otáček za minutu výš, stejně jako maximální hodnota točivého momentu.

TÉMA K ROZHOVORU - Yamaha Tracer GT+
V listopadovém vydání Motohousu se nám náš fotograf Filip svěřil se svým závažným dilematem, které nespočívalo ani tak v tom, jestli na motorce vozit svou ženu (na kteréžto rozhodnutí měl pramalý vliv), jako spíš v tom, jestli to bude na Triumphu Tiger 900 GT, nebo na Yamaze Tracer 9 GT+. Jak to celé drama nakonec dopadlo, už asi z obrázků tušíte. A protože máme informace, že volbu mezi těmito dvěma stroji řeší víc z vás, zeptali jsme se Filipa na jeho čerstvou půlroční zkušenost s jeho novým motocyklem.

BohemiaBike/Wunderlich
Jak nejlépe vybavit a vylepšit svoji motorku
Pokud jezdíte na motorce se stejnou jistotou, s jakou chodíte po zemi, pak určitě víte, že téměř každou motorku lze donekonečna vylepšovat a vybavovat daleko nad rámec nabídky továrny, a to dle využití motocyklu. Jistotou, jak toho dosáhnout, jsou prémiový komponenty značky Wunderlich, jejímž dovozcem na náš trh je už dvě desetiletí trutnovská firma BohemiaBike. Wunderlich – Made in Germany nabízí již 40 let největší škálu možností a řešení vybavení pro některé značky a modely motocyklů BMW, Ducati a H-D od tlumičů podvozku přes řešení ergonomie až po špičkový cestovatelský vybavení pro pohodlnější poznávání světa ze sedla motocyklu.

KLASIK TEST – 2002 Yamaha XV 535 Virago
Někdejší vlhký sen začínajících jezdců dneska působí trochu jako bizarní stroj času vhodný pro neználky nebo hodně těžký excentriky. Náhoda tomu chtěla, že bývalý chlapec mého současného děvčete takovým excentrikem je, takže se pro změnu splnil jeden sen mně. A já se svezl. Pikantní na celé záležitosti je ale něco jiného. A sice skutečnost, že jeho majitel – jako ostatně každý příčetný jedinec – po většinu svého života motorkama pohrdal. Dokud se nesvezl právě na Viragu.

NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 4/2025

V plošné distribuci od úterý 15. dubna 2025
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace: www.digiport.cz
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/775-motohouse

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist