Motohouse 7/8 2010
Text: Motohouse | Zveřejněno: 26.6.2010 | Zobrazeno: 9 481x
Pokud právě vyrážíte na dovolenou, vezměte si Motohouse s sebou, nudit se nebudete. Poprvé se setkáte s vylepšením už tak báječného Triumphu, svezeme se na očekávaných novinkách, zablbneme si ve velkoměstě a z Anglie k nám připluje test opravdu zábavného nářadí. Více můžete čekat i od sportu, tentokráte vše o zlomené noze Valentina Rossiho, něco o psychické pohodě Maxe Biaggiho a samozřejmě jsme nezapomněli ani na fenomén posledních let – Hořice. 150 stránek je samozřejmostí.
2010 Triumph Street Triple R
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-1_CZ_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Není moc motorek, na který sednete a od chvíle, kdy cvrknete do startéru až po vyklopení bočního stojánku máte pocit, že nad nimi máte úplnou kontrolu. Ten pocit je dokonalý, a když ho jednou zažijete, budete ho už donekonečna hledat.
Recept je, zdá se, jednoduchý – správně výkonný motor, dobrá jezdecká pozice, nízká hmotnost a malé rozměry. Tohle všechno nový Street Triple R nabízí, a k tomu ještě přihazuje kousek tý skvělý anglický nálady. Není to drahý aristokrat s nafoukaným ksichtem, tohle je opravdovej kámoš, kterýmu můžete v každý chvíli důvěřovat.
First ride Yamaha FZ8
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-2_CZ_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
Vzhledově je na první pohled jasné, že se tady žádná velká novota konat nebude. Okamžitě je patrná příslušnost k rodině FZ a odlišností si všimnete až po chvíli. Ono popravdě příliš důvodů ke změnám nebylo, protože design starších sestřiček se prodával o sto šest. Nás ale nejvíc zajímaly docela jiné věci.
First ride KTM 990 Adventure R
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-3_CZ_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
Advik byl mezi velkými endury tím jediným, se kterým šlo jet opravdu rychle. A to jak na silnici, tak v terénu. Vždycky patřil ke špičce svojí třídy, a dokonce byl tak dobrý, že se ho začali bát i v Mnichově. Jo, původní KTM Adventure byla pořádná řacha a novinka roku 2010 s označením R, jak se zdá, udělá v téhle třídě ještě větší rošambó – a to je myšleno v dobrým slova smyslu…
MH Exklusive – Street Race
Velkoměsto. To bude naše bitevní pole, kde se v tomhle ubrečeným odpoledni odehraje náš „den“. Proti sobě budou stát dva opravdu krutý hráči, motorky, který toho moc neodpouštěj. V jednom rohu parkoviště máme Ducati Hypermotard EVO a v tom druhým se stydlivě krčí Husaberg FS 570. K sobě je zatím nepouštíme, evidentně by si vjely do vlasů, ještě než se celý ten boj spustí.David proti Goliáši, chtělo by se říct, ale vydržte, protože přesně o tohle nám v dnešním porovnání půjde. Hodí se do ucpanýho města víc naleštěná Ducna, nebo lehoučký Berg? My vám na to odpovíme a přidáme k tomu ještě něco navíc. Dneska to totiž doopravdy bude test „na hranici“, a pokud jste citlivější povahy, raději dál nečtěte.Anglie srovnávací test
APRILIA DORSODUROBMW F 800 GS
KTM 690 DUKE
KAWASAKI VERSYS
Dá se to považovat za vzácný okamžik shody, našli jsme společného vítěze – Kavasaki Versys. Jednoduše je to ta nejlepší směs všeho, co od motorky očekáváme: dostupný a živý výkon, lehké, vyvážené a nadšené řízení, skutečné pohodlí ve všech situacích a intuitivní ergonomie, a přesně ten správný mix jednotvárné funkčnosti s drzou a úsměvnou nevychovaností. Standardní Dunlopy 221 jsou šokující, ale cena Versyse je tak přívětivá, že výměna za pneumatiky Roadsmarts nebude tak bolet. Vzhledem k tomu, že hned dva jezdci ji označili za vítěze bez připomínek a dva prohlásili, že i přes sympatie k jiným adeptkám by si koupili právě tuto motorku, je její vítězství víc než jednoznačné.
Prvním poraženým je BMW F 800 GS. Zbožňujeme ten horlivý motor, tu hýčkající jízdu a všechny ty doplňkové opičárny. Panuje mezi námi upřímná víra, že vás tento vysoký twin doveze, kam si jen vzpomenete – ve více než jednom případě je zmíněn v přívětivějším světle než jeho větší bratr 1200.
MH Exclusive – KTM RC8 R
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-8_CZ_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Je to jako z jinýho světa a já mám pocit, jako bych byl úplnej začátečník. Může za to jedna jediná věc – okruh Sachsenring. Pokud koukáte na závody MotoGP, tak ho budete alespoň z televize trochu znát. Zamotanej kus asfaltu, kterej připomíná spíš motokárovou dráhu než závodní trať, kde se krotí 240koňový GPčka. A teď jsme tady my, partička novinářů z Čech, a před náma naleštěný krasavice od KTM. Jsou tady všechny – od novinek RC8 R, Super Duky, SMR nebo malý jednoválcový Duky R. A všechno jenom pro nás. Je to jako ve snu, ale už první kolo za Stefanem mě vyvádí z euforie. Ještě se musím hodně učit…
Jak na něj… Sachsenring
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-9_CZ_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
Zatáčka 1 – hodně ostrá pravá, do který se brzdí přes lehkej horizont. Motorka se tady trochu odlehčí, takže si dejte pozor na smyk obou kol. Neuspěchejte zatočení a držte motorku co nejdýl u levýho okraje, kde jsou kužely. Dá se tady dobře předjíždět, ale musíte mít motorku, která opravdu rychle zatáčí a dobře drží stopu.
Zatáčka 2, 3 – najíždějte zprostředka a klidně se nechte trochu vynést k pravému okraji, ale ke konci se musí utáhnout až k obrubníku. Tenhle úsek je z kopce, proto dejte pozor na přilnavost předního kola. Hodně často se tady padá.
S kým jet na dovolenou?
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-10_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Jo, motorky jsou hodně rozdílný a někdy je těžký je k sobě správně napasovat. Ale napadlo vás někdy, jestli jsou tyhle hlášky vůbec založený na reálným základě? Co když to zas není tak rozdíl a šikovný jezdec v sedle chopperu nakonec může vesele prohnat po klikaticích i nabubřelého zmrzlináře?
Jaký tedy bude skutečný rozdíl v reálném čase, o tom máme dnešní rozpravu. Udělali jsme následující drobná měření, a vy už si to napasujte na svou partičku.
Test Yamaha XT1200Z Super Ténéré
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-11_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
Jenže když se Yamaha pochlubila svým konečným výtvorem, valná většina zmíněných fajnšmekrů nad „dvanáctkou“ hned s povzdechem zlomila hůl. Přiznávám, že i já byl mezi tou skupinou zklamaných. Snad i proto jsem přestal spořit prachy na tuhle novou mašinu a radši jsem si udělal potomka... A bylo to! Co je mým dosavadním strojem, to je samozřejmě přísné tajemství, ovšem mou chuť na Yamahu nezvedly ani reklamní taháky hlásající přítomnost ABS, protiskluzového systému, možnosti volby palivových map motoru ani speciální First Edition, obsahující v základu mimo jiné i dvojici originálních kufrů v off-roadovém looku.
Skútr – Peugeot Speedfight 3
Pozvánka ke svezení na novém Speedfightu byla ještě přitažlivější tím, že náš skútr bude mít namontovaný výkonnostní kit. Už obyčejná padesátka je docela nabitá, vždyť už jsme na pár nadupaných padinách jeli a vždycky to byla opravdová paráda. Takže jo, Peugeot hned na stojánku slibuje hodně. Krásnej agresivní design, otočení vidlice, radiálně uchycený třmen přední brzdy, vzadu pak letmo uložené kolo a závodní výfuk.Tohle se nám fakticky zamlouvá. Brnknutí do startéru vás pak pošle do krásnýho světa dvoutaktů, kde je ještě všechno v pořádku. Peugeot má nádhernej závodnickej zvuk, přesně takovej, jak to od naladěnýho maloobjemovýho dvoutaktu čekáte.
SPORT – GRAND PRIX
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-13_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Volný trénink, Valentino vyjíždí na trať s novou sadou tvrdých gum. V pravé zatáčce Arrabiata 2 zpomalil za pomalejším jezdcem, ale hned v následující levé Biondetti přidal plyn, motorka mu ujela a ustřelilo zadní kolo.
Tourist Trophy 2010
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-14_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
PROFIL Max Biaggi
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-15_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Jo, tak přesně takhle nějak vypadal chlápek, kterému na několik let zcela utekl kontakt s realitou a závody ho pohltily tak, že pomalu přestával být zástupy svých fanoušků akceptován.
Hořice 2010
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-16_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Je sobota ráno, no tohle nebude lehký. Nic, nebudu se tady zmiňovat o tom, jak se na „Zatáčkách“ krutě paří – to nechť si každý z laskavých čtenářů vyzkouší sám. Přidám jen vlastní zkušenost, že je zaručeně nemožný z tý „Jámy“ vylézt včas a potom zcela bez problémů vstát.
SPECIAL TUNING
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-18_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Náš dnešní speciál je věnovaný právě tuningu. Zpracování celého článku jsme volili víceméně obrazové, a to z toho důvodu, že jen příklady táhnou. Tak si ty nádherné, vyvoněné a často příjemně předražené věci pojďte společně s námi vychutnat a nechte se inspirovat. Přece každá mašina si nějaký „osobní dar“ zaslouží, o tom není pochyby.
Flattrack Weekend 2010
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-19_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Špína, prach, pot a pořádná porce adrenalinu, tak by se ve stručnosti dalo specifikovat to, co jsem měl možnost vidět na plochodrážní trati ve Slaném první červnovou neděli. Jel se zde druhý závod Flattrack Weekendu 2010, součást evropského MEFO Sport Flattrack Cupu.
Přestavba
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-20_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Adventura – Aljaška 2009
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-21_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Flashback
15 nejdůležitějších motorek sportovní historieSportovní motocykly byly vždy vrcholem a absolutní špičkou technického vývoje. To ony udávaly směr, přinášely nové pohledy na věc a nová řešení. Dnešní procházka dějinami bude mezi zahraničními motorkami, příště se podíváme k našim. Svět nejrychlejších motocyklových řidítek proletěl kolem nás neuvěřitelnou rychlostí a my máme nádhernou možnost si ho na malý čas přitáhnout a zastavit...
Euro Bike Fest 2010
![](/upload/images/cache/clanky/2010-06/16256/20100625092923-23_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Motohouse (CZ i SK) 7/8 2010
v prodeji od pátku 25/6/2010
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK verze roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz