yamaha_demo_tour




Motohouse 7/8 2010

Pokud právě vyrážíte na dovolenou, vezměte si Motohouse s sebou, nudit se nebudete. Poprvé se setkáte s vylepšením už tak báječného Triumphu, svezeme se na očekávaných novinkách, zablbneme si ve velkoměstě a z Anglie k nám připluje test opravdu zábavného nářadí. Více můžete čekat i od sportu, tentokráte vše o zlomené noze Valentina Rossiho, něco o psychické pohodě Maxe Biaggiho a samozřejmě jsme nezapomněli ani na fenomén posledních let – Hořice. 150 stránek je samozřejmostí.

2010 Triumph Street Triple R

Mám stejný pocit jako minulý rok, když jsem poprvé vlezl na drzou novinku z Hinckley. Radost a touha jsou tady zas. Ta nádherná maličká motorka teď ale dostala lepší podvozek a brzdy. A to by mělo na další šílenou jízdu bohatě stačit…
Není moc motorek, na který sednete a od chvíle, kdy cvrknete do startéru až po vyklopení bočního stojánku máte pocit, že nad nimi máte úplnou kontrolu. Ten pocit je dokonalý, a když ho jednou zažijete, budete ho už donekonečna hledat.
Recept je, zdá se, jednoduchý – správně výkonný motor, dobrá jezdecká pozice, nízká hmotnost a malé rozměry. Tohle všechno nový Street Triple R nabízí, a k tomu ještě přihazuje kousek tý skvělý anglický nálady. Není to drahý aristokrat s nafoukaným ksichtem, tohle je opravdovej kámoš, kterýmu můžete v každý chvíli důvěřovat.

First ride Yamaha FZ8

Ještě nedávno se zdálo, že „nestandardní“ objemy mají pomalu odzvoněno. Končila výroba sedmsetpadesátek a jejich štafetu přebíraly šestistovky. Podobně to bylo s menšími objemy, máme na mysli čtyřkila a pětikila. Teď je ale všechno úplně jinak. Yamaha se rozhodla trochu rozčeřit stojaté vody a hodila nám sem pěknou vlnku v podobě Yamahy FZ8 a FZ8 Fazer. Jako první jsme vyzkoušeli nahatou verzi a pocity z ní nejsou vůbec špatný.
Vzhledově je na první pohled jasné, že se tady žádná velká novota konat nebude. Okamžitě je patrná příslušnost k rodině FZ a odlišností si všimnete až po chvíli. Ono popravdě příliš důvodů ke změnám nebylo, protože design starších sestřiček se prodával o sto šest. Nás ale nejvíc zajímaly docela jiné věci.

First ride KTM 990 Adventure R

Továrna KTM mluví o tom, že Adventure R je důkazem toho, že cestovní enduro může být i opravdu sportovní. O motorkách a výrocích téhle rakouské kumpačky nemáme žádné pochybnosti, ale přece jenom – nejlepší bude si to vyzkoušet. A proto jsme v prvních letních dnech dali eRku první pořádnou porci ostrých kilometrů, abychom získali ucelenější představu.
Advik byl mezi velkými endury tím jediným, se kterým šlo jet opravdu rychle. A to jak na silnici, tak v terénu. Vždycky patřil ke špičce svojí třídy, a dokonce byl tak dobrý, že se ho začali bát i v Mnichově. Jo, původní KTM Adventure byla pořádná řacha a novinka roku 2010 s označením R, jak se zdá, udělá v téhle třídě ještě větší rošambó – a to je myšleno v dobrým slova smyslu…

MH Exklusive – Street Race

Velkoměsto. To bude naše bitevní pole, kde se v tomhle ubrečeným odpoledni odehraje náš „den“. Proti sobě budou stát dva opravdu krutý hráči, motorky, který toho moc neodpouštěj. V jednom rohu parkoviště máme Ducati Hypermotard EVO a v tom druhým se stydlivě krčí Husaberg FS 570. K sobě je zatím nepouštíme, evidentně by si vjely do vlasů, ještě než se celý ten boj spustí.
David proti Goliáši, chtělo by se říct, ale vydržte, protože přesně o tohle nám v dnešním porovnání půjde. Hodí se do ucpanýho města víc naleštěná Ducna, nebo lehoučký Berg? My vám na to odpovíme a přidáme k tomu ještě něco navíc. Dneska to totiž doopravdy bude test „na hranici“, a pokud jste citlivější povahy, raději dál nečtěte.

Anglie srovnávací test

APRILIA DORSODURO
BMW F 800 GS
KTM 690 DUKE
KAWASAKI VERSYS

Dá se to považovat za vzácný okamžik shody, našli jsme společného vítěze – Kavasaki Versys. Jednoduše je to ta nejlepší směs všeho, co od motorky očekáváme: dostupný a živý výkon, lehké, vyvážené a nadšené řízení, skutečné pohodlí ve všech situacích a intuitivní ergonomie, a přesně ten správný mix jednotvárné funkčnosti s drzou a úsměvnou nevychovaností. Standardní Dunlopy 221 jsou šokující, ale cena Versyse je tak přívětivá, že výměna za pneumatiky Roadsmarts nebude tak bolet. Vzhledem k tomu, že hned dva jezdci ji označili za vítěze bez připomínek a dva prohlásili, že i přes sympatie k jiným adeptkám by si koupili právě tuto motorku, je její vítězství víc než jednoznačné.
Prvním poraženým je BMW F 800 GS. Zbožňujeme ten horlivý motor, tu hýčkající jízdu a všechny ty doplňkové opičárny. Panuje mezi námi upřímná víra, že vás tento vysoký twin doveze, kam si jen vzpomenete – ve více než jednom případě je zmíněn v přívětivějším světle než jeho větší bratr 1200.

MH Exclusive – KTM RC8 R

Pokud nevíte, co znamená „Late apex!“ pak vězte, že jde o anglické označení pro zatáčku, která má svůj vrchol až hodně daleko, a proto na nájezdu do ní nesmíte spěchat se zatočením. Dvě slova, která na mě celej den hulákal kluk v oranžový kombinéze jménem Stefan Nebel a kterej je (mimochodem) několikanásobným mistrem německé série IDM Superbike.
Je to jako z jinýho světa a já mám pocit, jako bych byl úplnej začátečník. Může za to jedna jediná věc – okruh Sachsenring. Pokud koukáte na závody MotoGP, tak ho budete alespoň z televize trochu znát. Zamotanej kus asfaltu, kterej připomíná spíš motokárovou dráhu než závodní trať, kde se krotí 240koňový GPčka. A teď jsme tady my, partička novinářů z Čech, a před náma naleštěný krasavice od KTM. Jsou tady všechny – od novinek RC8 R, Super Duky, SMR nebo malý jednoválcový Duky R. A všechno jenom pro nás. Je to jako ve snu, ale už první kolo za Stefanem mě vyvádí z euforie. Ještě se musím hodně učit…

Jak na něj… Sachsenring

Při akci KTM T.N.T jsme měli možnost dát si pár kol s několikanásobným mistrem německých superbiků Stefanem Nebelem, který letos závodí na KTM RC8 R. Je to fakticky sympatickej a ochotnej kluk, takže si pod jeho vedením pojďte projet okruh Sachsenring.
Zatáčka 1 – hodně ostrá pravá, do který se brzdí přes lehkej horizont. Motorka se tady trochu odlehčí, takže si dejte pozor na smyk obou kol. Neuspěchejte zatočení a držte motorku co nejdýl u levýho okraje, kde jsou kužely. Dá se tady dobře předjíždět, ale musíte mít motorku, která opravdu rychle zatáčí a dobře drží stopu.
Zatáčka 2, 3 – najíždějte zprostředka a klidně se nechte trochu vynést k pravému okraji, ale ke konci se musí utáhnout až k obrubníku. Tenhle úsek je z kopce, proto dejte pozor na přilnavost předního kola. Hodně často se tady padá.

S kým jet na dovolenou?

Víte, jak to je. Léto se blíží a vy se začnete mezi kamarády po očku rozhlížet, s kým si vyrazit na dovolenou. A kam vlastně vyrazit. Pak se začne vše nějak plánovat a přinejmenším třetinu takových plánů nakonec roztrhne hláška: „S váma já nikam nejedu, na to nemám motorku, nebudu zdržovat, vy jste stejnak blázni.“ Anebo naopak: „Co bych slintal po asfaltu, když vám to jede do kopce sotva osmdesát.“
Jo, motorky jsou hodně rozdílný a někdy je těžký je k sobě správně napasovat. Ale napadlo vás někdy, jestli jsou tyhle hlášky vůbec založený na reálným základě? Co když to zas není tak rozdíl a šikovný jezdec v sedle chopperu nakonec může vesele prohnat po klikaticích i nabubřelého zmrzlináře?
Jaký tedy bude skutečný rozdíl v reálném čase, o tom máme dnešní rozpravu. Udělali jsme následující drobná měření, a vy už si to napasujte na svou partičku.

Test Yamaha XT1200Z Super Ténéré

Neznám člověka holdujícího cestovním endurům, který by v průběhu loňského roku nehledal jakékoliv informace týkající se nové Yamahy XT1200Z Super Ténéré. Dokonce i nemalý počet zarytých „vrtulkářů“ (jezdců BMW RxxxxGS) se nechávala slyšet, že pokud bude nová Tenerka tak dobrá jako její menší sestra, prodají své ingoty (Baworáři, nic ve zlém) a půjdou do týhle rejže.
Jenže když se Yamaha pochlubila svým konečným výtvorem, valná většina zmíněných fajnšmekrů nad „dvanáctkou“ hned s povzdechem zlomila hůl. Přiznávám, že i já byl mezi tou skupinou zklamaných. Snad i proto jsem přestal spořit prachy na tuhle novou mašinu a radši jsem si udělal potomka... A bylo to! Co je mým dosavadním strojem, to je samozřejmě přísné tajemství, ovšem mou chuť na Yamahu nezvedly ani reklamní taháky hlásající přítomnost ABS, protiskluzového systému, možnosti volby palivových map motoru ani speciální First Edition, obsahující v základu mimo jiné i dvojici originálních kufrů v off-roadovém looku.

Skútr – Peugeot Speedfight 3

Pozvánka ke svezení na novém Speedfightu byla ještě přitažlivější tím, že náš skútr bude mít namontovaný výkonnostní kit. Už obyčejná padesátka je docela nabitá, vždyť už jsme na pár nadupaných padinách jeli a vždycky to byla opravdová paráda. Takže jo, Peugeot hned na stojánku slibuje hodně. Krásnej agresivní design, otočení vidlice, radiálně uchycený třmen přední brzdy, vzadu pak letmo uložené kolo a závodní výfuk.
Tohle se nám fakticky zamlouvá. Brnknutí do startéru vás pak pošle do krásnýho světa dvoutaktů, kde je ještě všechno v pořádku. Peugeot má nádhernej závodnickej zvuk, přesně takovej, jak to od naladěnýho maloobjemovýho dvoutaktu čekáte.

SPORT – GRAND PRIX

V sobotu 5. června při dopoledním volném tréninku Valentino Rossi upadl. Hodně nezvyklá věc, ale stalo se. Jenže tentokrát to pro Itala znamená zranění, a to v jeho patnáctileté kariéře opravdu první vážné. Svět MotoGP jako by se právě obrátil naruby, najednou se změnily všechny jeho jistoty. Jaké bude závodění bez něj? Nejkatastrofičtější zprávy hovoří až o tříměsíčním výpadku, je jasné, že se Ital bude muset prozatím rozloučit se svým desátým titulem. Vrátí se v nezměněné formě? A kdo vlastně bude jeho nástupcem?
Volný trénink, Valentino vyjíždí na trať s novou sadou tvrdých gum. V pravé zatáčce Arrabiata 2 zpomalil za pomalejším jezdcem, ale hned v následující levé Biondetti přidal plyn, motorka mu ujela a ustřelilo zadní kolo.

Tourist Trophy 2010

Takže to máme za sebou. Letošní Tourist Trophy je minulostí, a i když po ní zase zůstane hořká chuť dvou zmařených životů, daleko víc se na ni bude vzpomínat jako na spanilou jízdu Iana Hutchinsona. Pokud byste se před začátkem prvního závodu někoho zeptali, kdo bude patřit mezi horký favority, slyšeli byste jména jako McGuinness, Donald, Martin nebo Conor Cummins, ale nikdo asi nevěřil, že si tenhle skromnej sympaťák se všema hvězdama „vytře“. Dokázal vyhrát Superbiky, oba závody Supersportů, Stocky a hlavní závod Senior TT.

PROFIL Max Biaggi

„Existují pouze dva druhy lidí. Ti, kteří ho bezmezně milují, a ti, kteří ho nenávidí,“ psal o Maxovi Biaggim zhruba před deseti lety anglický tisk. Max byl tehdy popisován jako nafoukaný a arogantní tupec, kterého žene dopředu jen jeho vlastní ego, a když nevyhraje, nedokáže svou porážku ustát. Měl charizma, ale občas se zdálo, že ani není duchem přítomen. Skoro nikdy se nesmál, spíš se všude jen tak ušklíbal a jeho oči kryla všudypřítomná kšiltovka.
Jo, tak přesně takhle nějak vypadal chlápek, kterému na několik let zcela utekl kontakt s realitou a závody ho pohltily tak, že pomalu přestával být zástupy svých fanoušků akceptován.

Hořice 2010

Opět po roce stojím na náměstí a koukám se nahoru, skoro až do nebe. Ten krpál při sjezdu do města, to už je pro mnohé z nás víc než „posvátná hora“. Dole prudká zatáčka, těsně okolo pruhovatě natřeného obrubníku, a pak „tradá“ dál do města. Hořice oblečené do slavnostního, uličky po uši obalené do balíků slámy. Největší motocyklový svátek roku právě začíná...
Je sobota ráno, no tohle nebude lehký. Nic, nebudu se tady zmiňovat o tom, jak se na „Zatáčkách“ krutě paří – to nechť si každý z laskavých čtenářů vyzkouší sám. Přidám jen vlastní zkušenost, že je zaručeně nemožný z tý „Jámy“ vylézt včas a potom zcela bez problémů vstát.

SPECIAL TUNING

Někomu stačí barevná samolepka, druhý si pořídí originální lak, třetí bude vymejšlet laděný výfuk. Kolik lidí, tolik chutí, což je na tom všem snad úplně nejlepší.
Náš dnešní speciál je věnovaný právě tuningu. Zpracování celého článku jsme volili víceméně obrazové, a to z toho důvodu, že jen příklady táhnou. Tak si ty nádherné, vyvoněné a často příjemně předražené věci pojďte společně s námi vychutnat a nechte se inspirovat. Přece každá mašina si nějaký „osobní dar“ zaslouží, o tom není pochyby.

Flattrack Weekend 2010

Dnes už závodění není to, co bývalo. Na evropské a světové úrovni už téměř v žádném odvětví nenajdete skromná depa, sedřené závodníky a tu pravou atmosféru, jako byla třeba před čtyřiceti lety. Většinou spíš uvidíte hvězdné primadony, dílny podobné operačním sálům a především všude kolem tuny peněz. Výjimky se ale naštěstí pořád najdou. Jednou z nich je flattrack, disciplína, která se začátkem června představila také v Čechách.
Špína, prach, pot a pořádná porce adrenalinu, tak by se ve stručnosti dalo specifikovat to, co jsem měl možnost vidět na plochodrážní trati ve Slaném první červnovou neděli. Jel se zde druhý závod Flattrack Weekendu 2010, součást evropského MEFO Sport Flattrack Cupu.

Přestavba

Jméno Rolanda Sandse a jeho firmy RSD by nemělo být pravidelným čtenářům neznámé, vždyť tento bývalý závodník americké série AMA se během posledních pár let vypracoval mezi absolutní špičku světové custom scény. Je pravda, že na jeho variaci na XR1200 nenajdeme žádná převratná technická řešení a dokonce asi ani ne moc ruční práce, je to spíš skládanka, ale díky Rolandovu webovému blogu máme jedinečnou příležitost sledovat kousek po kousku stavbu motocyklu. Takže dámy a pánové, Roland Sands a Harley-Davidson XR1200 v epizodě Cesta kolem dílny za 30 dní

Adventura – Aljaška 2009

Tak se rok s rokem sešel a Poubes upekl zájezd na Aljašku. Ráno 16. května jdu do garáže, startuju svoje naložené BMW a jedu k Poubesům. Tady se scházím se zbytkem výpravy ve složení: Martin Pouba (KTM), Martin Pouba ml. (Honda XR), Karel Kalaš (KTM), Martin Sláma (KTM), Roman Štastný (KTM) a Míra Matoušek, který pojede s Kubou autem. Dále se zúčastní Petr Procházka, který pracuje a pojede také jako podpora autem. Cestou v Kanadě se k nám připojí Jan Linek (Kawasaki KLR), Jarda Singer (KTM) a František Peterka (Kawa KLR). Nakládáme motorky do kontejneru a doufáme, že se s nima za měsíc shledáme ve Vancouveru.

Flashback

15 nejdůležitějších motorek sportovní historie
Sportovní motocykly byly vždy vrcholem a absolutní špičkou technického vývoje. To ony udávaly směr, přinášely nové pohledy na věc a nová řešení. Dnešní procházka dějinami bude mezi zahraničními motorkami, příště se podíváme k našim. Svět nejrychlejších motocyklových řidítek proletěl kolem nás neuvěřitelnou rychlostí a my máme nádhernou možnost si ho na malý čas přitáhnout a zastavit...

Euro Bike Fest 2010

Dobří holubi se vracejí, a to platí i u mě. Vloni mě EBF nadchnul, a tak nebyl důvod se sem letos nepodívat znovu. A zklamání mě rozhodně nečekalo. Tahle akce mě fakt baví. Proč, ptáte se? Předně to prostředí, ve kterém se odehrává. Mušovský kemp je obrovský, a tak se v něm davy lidí ztratí jako nic, což znamená, že na vás akce nepůsobí nijak masově. Kromě vody a nádherného výhledu na Pálavu tady najdete také kouty, kde není po civilizaci ani stopy, pokud potřebujete svůj klid, nebo nedej bože nějakou tu romantiku. Druhou věcí, která mě na Mušově baví, je program, a to proto, že si vybere prostě každý. Přes den se můžete (pokud se nechcete jen tak poflakovat) vydat do „tržnice“, nechat se svézt vrtulníkem nebo na parníku, kouknout na kaskadéry nebo na americké káry, zahrát si paintball...
+ všechno ostatní, jak jste zvyklí: aktuality, listárna, fotoseriál, tlapy, GirlHouse a jedna rada, jak lépe jezdit…
Motohouse (CZ i SK) 7/8 2010
v prodeji od pátku 25/6/2010
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK verze roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist