ktm_unor




Motohouse 7–8 / 2008

Čtení na prázdniny, tak jsme to chtěli tentokráte brát… A to včetně několika esteticky jemných upoutávek na opravdu lehké dámské oblečení – co taky jinýho při takovýchhle venkovních teplotách :)) Tak snad i to vezmete jako plus, protože puritány v našem středu rozhodně nestrpíme. Hodně velká hromada testů – větší než kdy jindy. Trocha sportu a nějaký ty rozumy od nejvyššího z nás, od Somika. Hlavně abyste se nad tím vším pobavili, pro nic jinýho se to totiž ani nevyplatí dělat…

Nahou, nebo s kabátkem?
Motorky jsou ta nejfantastičtější věc, co na planetě Zemi existuje. V žádném jiném oboru lidské činnosti se nelze tak lehce dostat až k samotnému technologickému vrcholu... Uznejte sami. Nelze si totiž koupit auto, které by se aspoň trochu někdy přiblížilo schopnostem formule 1. Anebo – zcela jistě si nikdy nekoupíte letadlo, který by stihlo třeba jen v náznaku atakovat vojenskej nadzvukovej tryskáč.
Ale co si koupit můžete... jistě, můžete si koupit motorku...
A už tak, jak ji máte novou z krámu, můžete zcela v klidu vyrazit na závodní okruh. I za těchhle pár korun (a při troše šikovnost) není problém se lehce přiblížit k Rossiho výkonům. Nevěříte? Věřte... Tady máte reálné porovnání: formule 1 na testu v Brně 1:37 – běžně prodávané auto bude pomalejší skoro o minutu! Rossi na speciálu MotoGP na té samé trati 1:58 – na produkční R1 se zkušený pilot dostane k limitu dvou minut a deseti sekund (jasně, s vyladěným tlumením a na okruhových gumách). Ale i tak je to přece jenom dvanáct vteřin rozdílu na víc jak pětikilometrovou trať! Nevím jak vám, nám osobně tohle přijde jako absolutní nádhera, ale zároveň i jako absolutní magorismus!

Aprilia SMV 750 Dorsoduro
Aprilia na nás vytasila další úžasnost. Fantasticky vypadající supermotard s dvouválcovým motorem ze Shivera. Naše nadšení neznalo mezí. Po několika stovkách kilometrů ale máme jasno. Je to dobrá motorka, ale nemůžeme se ubránit pocitu, že mohla být ještě o kousek lepší...
Než nasedneme, nejdřív bleskově prolítneme prospekt, abychom zjistili, z jakých to super komponentů Taliáni tohle Dorsoduro uklohnili. Už jen ze základních dat nám musí být jasný, že tohle bude ta největší šleha v celý galaxii (nebo teda alespoň nalevo od Červenýho trpaslíka, myslím :o) Véčkovej dvouválec, skoro sto kobyl, radiální brzdy, otočený vidle a elektronickej plyn. To všechno vypadá na papíře moc slibně a i my jsme zprvu propadli dojmu, že to prostě musí fungovat na 1A…

Let časoprostorem
300 km/h. To znamená, že stokilometrovou cestu, jako třeba z Prahy do Liberce, urazíte za 17 a půl minuty. To taky znamená, že než řeknete jednadvacet, poskočíte o 83 metrů vpřed. Samozřejmě jen teoreticky, ale stejně je to neskutečný zjištění. Seznamte se, máte tu čest se dvěma nejsilnějšíma a nejrychlejšíma japonskejma motorkama současnosti. Držte si klobouky, startujeme…
O čem to je? Rychlost, rychlost a zase rychlost, absurdní akcelerace a permanentní problémy s policií.

KTM 690 Duke
Naše láska k Dukovi vypukla už na výstavě v Paříži. Bez debat a dlouhýho přemýšlení se tahle mašinka zařadila mezi nejhezčí kousky, který jsme tam mohli vidět. Dokáže nás ale takhle rozparádit i na silnici? No to si pište, je to přece KTM!
Jako jedna z prvních testovacích motorek (kterých mimochodem bude letos něco přes stovku!) způsobila v redakci obrovský nadšení a spoustu očekávání. Supermotardy máme rádi hlavně proto, že spojují všechny věci, který jsou podle nás na motorce důležitý. Dobře vypadají, skvěle jezdí a je s nima zábava. Takže když nám před redakcí zastavila oranžová dodávka a maník v montérkách postavil motorku na chodník…

Jak to přežít...
V poslední době se snáší na hlavy motorkářstva kritika, jen to hvízdá. Říká se, že jsme smyslů zbavená zvěř a ta nejbláznivější sebranka... Ale ono to není zas tak úplně pravda!
Alespoň když to bereme podle toho, co se děje tady kolem nás v redakci. Ano, rychlost nás baví, ale... Přece jen jezdíme tak, abychom byli (pokud štěstěna dá) schopní usínat večer doma ve vlastních postýlkách. Všichni jsme „pacienti“, ale asi by vás překvapilo, jak opatrně se redakce na společných vyjížďkách chová. A to je dobře, protože na životě kolem motorek není nic horšího než oplakávat kamaráda...
Ne, nechceme a ani nebudeme mentorovat. Tohle si musí srovnat každý v hlavě sám... My se dnes pokusíme jen o takovou malinkatou věc navíc. Ukážeme vám pár krizovek a takových těch nepříjemných situací, do kterých je možné se na silnicích dostat. Většina z nich se nám taky někdy v minulosti přihodila a my děkujeme všemocnému, že nám je povolil (se štěstím) ustát.

BMW F 800 GS vs. Yamaha Ténéré

Nechali jsme tři ctihodné pány, aby se podívali na dvě úplně nežhavější novinky. A jsme opravdu zvědaví, jestli to všichni uvidí stejně, anebo jinak…
„První dojem je velice pozitivní. Pochopitelně moje hodnocení je potřeba brát trochu s rezervou, protože na BMW GS jezdím a značka patří k mým oblíbeným. Nicméně nejsem nekritický obdivovatel všeho s vrtulí ve znaku a některé produkty BMW mě naprosto nechávají chladným. Ovšem ne nová F 800. Zpracování vypadá solidně, nikde netrčí levné komponenty (alespoň ne na první pohled). Řidítka vypadají podobně jako na nových R 1200 GS, kónická a zdá se, že jsou kvalitní. Nástavce, brejle a ovladače robustní... Co bude ale dál?“

TM MX 450F – jenom další Ital?

Díky rozšířenýmu počtu stránek v MH se teď můžeme věnovat i motorkám, který nebyly zase tak úplně naší dosavadní doménou, z čehož ale máme mimochodem velikánskou radost...
A narazili jsme díky tomu shonu na „nový kamarády“ i na moc pěkný krosky z produkce italský značky TM. Nikdo z nás s nima neměl žádný zkušenosti, a tak jsme se o ně začali zajímat. Nakonec jsme zajeli do Kroměříže, svezli jsme se na nich a všechno vyfotili. Tady to máte – dá se bez nadsázky říct, že on-line :)))

DVACKA Megelli M125
Následující řádky budou věnovány motorce malého objemu, kde toho s výkonem moc nevymyslí ani ti nej... nej... konstruktéři. Proč tedy zatěžkávat takovou motorku kapotama a kdovíjakýma zbytečnostma? Nesmysl! I jinak se dá nadělat parády... Stačí vystavit na světlo krásný červený promotaný trubičky a dát tomu trochu tý vizáže chuligána. A je hotovo! Motorka na hraní, pro zábavu. Co víc si o tomhle strojku vypravovat...

Piaggio MP3 400ie
Měli jsme ji tady už vloni, ale tenkrát to byla jenom dvěpadě. Teď se nám dostala do tlap velká čtyřstovka, a to jste měli vidět, jaká se o ni před redakcí strhla bitka. MP3 je totiž na pohled moc líbeznej strojek.
Už když stojí na chodníku, všimnete si její velikosti. Je to docela pořízek, hlavně přední partie je kvůli dvojici kol vedle sebe docela široká. Moc se nám ale pozdává maska s dvojicí světel, která fakt dobře fungují. Zadek je taky docela macatej, ale zase najdete pod sedlem hodně místa na odkládaní všech možných cajků (integrálku jsme tam ale nenacpali). Navíc se dá otevřít zadní partie zvlášť, takže asi můžeme v klidu napsat, že tenhle skútrák má normálně kufr :-) Není to ale žádný auto (i když má na klíčku i dálkáč na otvírání sedla), to si piště. Ovládání je naprosto intuitivní, nemusíte se bát, že by vás to nějak nemile překvapilo.

Polaris Sportsman 800 EFI

„Tak a je to tady. Zase se mi klepou kolena, když se škrábu za řidítka čtyřkolého mamuta. Je to zvláštní pocit, když jste zvyklí na dvoukolé miláčky, jejichž ovladatelnost je úplně někde jinde. Ale jak říká jeden moudrý přítel: ,Nejhorší smrt je z vyděšení,‘ a tak i já se po chvilce jízdy dávám do klidu. Vyrážíme po silnici do vojenského prostoru, kde nás čeká terénní vložka, a už na asfaltu se zamýšlím, jaký je vlastně mezi jednotlivými čtyřkolkami rozdíl. Proč je Sportsman tak dobrý?“

Kawasaki VN 1600 Classic r. v. 2003
Rozhodli jste se pořídit si velikýho cruisera? Doporučíme vám tedy toho, který má podle nás ty nejlepší jízdní vlastnosti.


Srovnávací test
Sportovní šestky – za hranice slušnosti
Jsou drobné, neuvěřitelně báječné a přivedou vás k extázi! 600ccm sportbiky jsou stvořené k nedostižitelné dokonalosti… ale která z nich padne do ruky právě vám? Zbrusu nové Suzuki GSX-R600 a Yamaha R6 vyzývají na souboj Hondu CBR600RR, Kawasaki ZX-6R a Triumph 675…
Honda CBR600RR je už druhým rokem nejlepší šestistovka, jakou si můžete pořídit. Umí všechno, co umí ty ostatní, ale na její zpracování geniální konstrukční kvality ostatní prostě nemají. Je stejně rychlá jako ostatní, má nejlepší všestrannou manipulaci, vypadá skvěle a padne každému. Na okruhu je lepší než R6 a na silnici než GSX-R. A co je nejlepší... je o dvacet klacků levnější než loni!!!

MH Exclusive: Za technikou po Evropě
„Co se vám tak asi může honit hlavou, když vám zavolá zástupce českého dovozce a zve vás na třídenní pobyt do Francie a Belgie s návštěvou ve dvou továrnách? No přece jediné: ,Jasně a hned, jupííí!!‘
A tak teď, v deštivém pražském podvečeru, stojím společně se šéfem Bikers Crownu a Jakubem (kolega novinář) před ruzyňským letištěm a chystám se na hodinu a půl dlouhý let do Marseille, kde nás ještě dnes večer čeká setkání s vedením firmy Ipone, jedním z nejvýznamnějších výrobců motocyklových olejů a kosmetiky.“

Adventura II. díl
Minule jsme naše dva německé cestovatele opustili na prašných cestách v severovýchodní části Tanzanie, když směřovali k rwandské hranici. Zapalte vonnou svíčku a pokuste se podruhé přenést do úžasné africké krajiny v okolí Lake Victoria.

Tuning Z1000 – výfuky a elektronika
Uteklo to jako voda a my vám přinášíme první díl našeho tuningu. Ten bude věnován výfukové soustavě a ladění motorky. Snad každého z vás (stejně jako mě) někdy napadlo, jak by laděný výfuk změnil charakter motorky a že by to určitě znamenalo parádní nárůst výkonu. A to nemluvím o jiné řídicí jednotce nebo power commanderu, ale tak jednoduché to zdaleka není. Inu, začali jsme se pídit a přemýšlet, jak bychom vám něco podobného zprostředkovali.

SPORT – ohlédnutí WSBK
No schválně, patříte mezi pamětníky? Člověk si to ani neuvědomí, jak ten čas letí! Ale letos je to už 15 let, co na Masarykově okruhu v Brně zahřměly čtyřtakty motorů MS Superbike poprvé!
Pojďme se tedy podívat na pět českých zastávek ve 20leté historii tohoto velmi zajímavého motocyklového šampionátu. Pochopitelně šestou brněnskou zastávku, tu letošní, ještě nepopíšeme, ale o to víc se na ni můžeme těšit. A to nejen díky tomu, že s obrovskou nadějí čekáme, co nám předvede náš Kubík...

Hořice 2008
Dešťový panáček nám zkazil největší motocyklový svátek. Týden před Hořicemi i týden po nich bylo na kopcích pod Krkonošemi jak u Jadranu... a zrovna toho zatraceného 18. května to z nebe cákalo, jako když tam někdo vylil necky, sakra!
„Kdepak, já už to vlastně říkal loni hned po skončení hlavního závodu: ,Takovýhle rošambó, jako bylo tentokrát, to už se bude jen těžko opakovat…‘ A tahle myšlenka (a hlavně vzpomínka) ve mně žije pořád, vlastně až dodneška. Ročník 2007 – Čermoň a Dráždil ve fantastickém klinči na hranici snového času 2:19. Neskutečný nářez, neuvěřitelný výkon i jezdecká zkouška.“

Na Erzberg
Zapomeňte na Dakar. Zapomeňte na MotoGP. Jestli chcete vidět krev, pot a slzy, vyrazte na Erzberg. Nejtěžší a nejšílenější podnik na dvou kolech.
Závodníků tam není třicet. Ani tři sta. Patnáct set jedinců s nedostatkem pudu sebezáchovy se po dva dnyprologu řítí třináct kilometrů v prachu po obslužných komunikacích pro důlní náklaďáky v jednom z největších kamenolomů v Evropě. Motorky doslova letí po kamenech, prachu a šotolině, přes skoky a rolety, špičkoví jezdci brzdí ze sto sedmdesáti i více kilometrů v hodině, aby se vešli do retardérů, které tvoří několikametrové hromady kamení. Občas to nevyjde. Sanitky a vrtulníky nespočítáte a místní nemocnice mají pohotovost. Je to čiré šílenství a jeden z nejsilnějších závodnických i diváckých prožitků zároveň. Jde při něm jednoznačně o život, atmosféra mezi diváky a statistiky závodu tomu napovídají…

Supermoto
Řádně smeknutý pacienti – kam a proč se vydat na závody, kterým se říká Supermoto...
Na autodromu ve Vysokém Mýtě jsme měli na konci května možnost zhlédnout (kromě několika pohledných traťových komisařek) i další ze závodu MMČR Supermoto. A tak si dění okolo téhle východočeské trati pojďme taky trochu přiblížit – teda to dění závodní! I když, ony ani ty komisařky nebyly k zahození. Pobyt na závodišti je tak vážně hned hezčí, než když vám na něj (na foťák) civí ti mostečtí neholení rabiáti :)))


+ samozřejmě všechny klasické rubriky – aktuality, listárna, Girlhouse, rozhovor s modelkou, fotoseriál…

Motohouse 7–8/2008 v prodeji od pátku 27. 6. 2008

* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist