Motohouse 7–8 / 2008
Text: Motohouse | Zveřejněno: 24.6.2008 | Zobrazeno: 12 109x
Čtení na prázdniny, tak jsme to chtěli tentokráte brát… A to včetně několika esteticky jemných upoutávek na opravdu lehké dámské oblečení – co taky jinýho při takovýchhle venkovních teplotách :)) Tak snad i to vezmete jako plus, protože puritány v našem středu rozhodně nestrpíme. Hodně velká hromada testů – větší než kdy jindy. Trocha sportu a nějaký ty rozumy od nejvyššího z nás, od Somika. Hlavně abyste se nad tím vším pobavili, pro nic jinýho se to totiž ani nevyplatí dělat…
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-1_sport_or_naked_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Ale co si koupit můžete... jistě, můžete si koupit motorku...
A už tak, jak ji máte novou z krámu, můžete zcela v klidu vyrazit na závodní okruh. I za těchhle pár korun (a při troše šikovnost) není problém se lehce přiblížit k Rossiho výkonům. Nevěříte? Věřte... Tady máte reálné porovnání: formule 1 na testu v Brně 1:37 – běžně prodávané auto bude pomalejší skoro o minutu! Rossi na speciálu MotoGP na té samé trati 1:58 – na produkční R1 se zkušený pilot dostane k limitu dvou minut a deseti sekund (jasně, s vyladěným tlumením a na okruhových gumách). Ale i tak je to přece jenom dvanáct vteřin rozdílu na víc jak pětikilometrovou trať! Nevím jak vám, nám osobně tohle přijde jako absolutní nádhera, ale zároveň i jako absolutní magorismus!
Aprilia SMV 750 Dorsoduro
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-2_dorsoduro_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Než nasedneme, nejdřív bleskově prolítneme prospekt, abychom zjistili, z jakých to super komponentů Taliáni tohle Dorsoduro uklohnili. Už jen ze základních dat nám musí být jasný, že tohle bude ta největší šleha v celý galaxii (nebo teda alespoň nalevo od Červenýho trpaslíka, myslím :o) Véčkovej dvouválec, skoro sto kobyl, radiální brzdy, otočený vidle a elektronickej plyn. To všechno vypadá na papíře moc slibně a i my jsme zprvu propadli dojmu, že to prostě musí fungovat na 1A…
Let časoprostorem
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-3_busa_zzr_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
O čem to je? Rychlost, rychlost a zase rychlost, absurdní akcelerace a permanentní problémy s policií.
KTM 690 Duke
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-4_duke_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Jako jedna z prvních testovacích motorek (kterých mimochodem bude letos něco přes stovku!) způsobila v redakci obrovský nadšení a spoustu očekávání. Supermotardy máme rádi hlavně proto, že spojují všechny věci, který jsou podle nás na motorce důležitý. Dobře vypadají, skvěle jezdí a je s nima zábava. Takže když nám před redakcí zastavila oranžová dodávka a maník v montérkách postavil motorku na chodník…
Jak to přežít...
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-5_jak_prezit_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Alespoň když to bereme podle toho, co se děje tady kolem nás v redakci. Ano, rychlost nás baví, ale... Přece jen jezdíme tak, abychom byli (pokud štěstěna dá) schopní usínat večer doma ve vlastních postýlkách. Všichni jsme „pacienti“, ale asi by vás překvapilo, jak opatrně se redakce na společných vyjížďkách chová. A to je dobře, protože na životě kolem motorek není nic horšího než oplakávat kamaráda...
Ne, nechceme a ani nebudeme mentorovat. Tohle si musí srovnat každý v hlavě sám... My se dnes pokusíme jen o takovou malinkatou věc navíc. Ukážeme vám pár krizovek a takových těch nepříjemných situací, do kterých je možné se na silnicích dostat. Většina z nich se nám taky někdy v minulosti přihodila a my děkujeme všemocnému, že nám je povolil (se štěstím) ustát.
BMW F 800 GS vs. Yamaha Ténéré
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-6_BMW_tenere_png_resize_148x99__type_jpg_.png)
„První dojem je velice pozitivní. Pochopitelně moje hodnocení je potřeba brát trochu s rezervou, protože na BMW GS jezdím a značka patří k mým oblíbeným. Nicméně nejsem nekritický obdivovatel všeho s vrtulí ve znaku a některé produkty BMW mě naprosto nechávají chladným. Ovšem ne nová F 800. Zpracování vypadá solidně, nikde netrčí levné komponenty (alespoň ne na první pohled). Řidítka vypadají podobně jako na nových R 1200 GS, kónická a zdá se, že jsou kvalitní. Nástavce, brejle a ovladače robustní... Co bude ale dál?“
TM MX 450F – jenom další Ital?
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-7_motokros_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
A narazili jsme díky tomu shonu na „nový kamarády“ i na moc pěkný krosky z produkce italský značky TM. Nikdo z nás s nima neměl žádný zkušenosti, a tak jsme se o ně začali zajímat. Nakonec jsme zajeli do Kroměříže, svezli jsme se na nich a všechno vyfotili. Tady to máte – dá se bez nadsázky říct, že on-line :)))
DVACKA Megelli M125
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-8_dvacka_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Piaggio MP3 400ie
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-9_skutr_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Už když stojí na chodníku, všimnete si její velikosti. Je to docela pořízek, hlavně přední partie je kvůli dvojici kol vedle sebe docela široká. Moc se nám ale pozdává maska s dvojicí světel, která fakt dobře fungují. Zadek je taky docela macatej, ale zase najdete pod sedlem hodně místa na odkládaní všech možných cajků (integrálku jsme tam ale nenacpali). Navíc se dá otevřít zadní partie zvlášť, takže asi můžeme v klidu napsat, že tenhle skútrák má normálně kufr :-) Není to ale žádný auto (i když má na klíčku i dálkáč na otvírání sedla), to si piště. Ovládání je naprosto intuitivní, nemusíte se bát, že by vás to nějak nemile překvapilo.
Polaris Sportsman 800 EFI
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-polaris_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Kawasaki VN 1600 Classic r. v. 2003
Rozhodli jste se pořídit si velikýho cruisera? Doporučíme vám tedy toho, který má podle nás ty nejlepší jízdní vlastnosti.
Srovnávací test
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-anglie_png_resize_152x99__type_jpg_.png)
Jsou drobné, neuvěřitelně báječné a přivedou vás k extázi! 600ccm sportbiky jsou stvořené k nedostižitelné dokonalosti… ale která z nich padne do ruky právě vám? Zbrusu nové Suzuki GSX-R600 a Yamaha R6 vyzývají na souboj Hondu CBR600RR, Kawasaki ZX-6R a Triumph 675…
Honda CBR600RR je už druhým rokem nejlepší šestistovka, jakou si můžete pořídit. Umí všechno, co umí ty ostatní, ale na její zpracování geniální konstrukční kvality ostatní prostě nemají. Je stejně rychlá jako ostatní, má nejlepší všestrannou manipulaci, vypadá skvěle a padne každému. Na okruhu je lepší než R6 a na silnici než GSX-R. A co je nejlepší... je o dvacet klacků levnější než loni!!!
MH Exclusive: Za technikou po Evropě
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-Francie_png_resize_148x99__type_jpg_.png)
A tak teď, v deštivém pražském podvečeru, stojím společně se šéfem Bikers Crownu a Jakubem (kolega novinář) před ruzyňským letištěm a chystám se na hodinu a půl dlouhý let do Marseille, kde nás ještě dnes večer čeká setkání s vedením firmy Ipone, jedním z nejvýznamnějších výrobců motocyklových olejů a kosmetiky.“
Adventura II. díl
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-adv_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Tuning Z1000 – výfuky a elektronika
Uteklo to jako voda a my vám přinášíme první díl našeho tuningu. Ten bude věnován výfukové soustavě a ladění motorky. Snad každého z vás (stejně jako mě) někdy napadlo, jak by laděný výfuk změnil charakter motorky a že by to určitě znamenalo parádní nárůst výkonu. A to nemluvím o jiné řídicí jednotce nebo power commanderu, ale tak jednoduché to zdaleka není. Inu, začali jsme se pídit a přemýšlet, jak bychom vám něco podobného zprostředkovali.
SPORT – ohlédnutí WSBK
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-wsbk_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Pojďme se tedy podívat na pět českých zastávek ve 20leté historii tohoto velmi zajímavého motocyklového šampionátu. Pochopitelně šestou brněnskou zastávku, tu letošní, ještě nepopíšeme, ale o to víc se na ni můžeme těšit. A to nejen díky tomu, že s obrovskou nadějí čekáme, co nám předvede náš Kubík...
Hořice 2008
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-horice_png_resize_65x99__type_jpg_.png)
„Kdepak, já už to vlastně říkal loni hned po skončení hlavního závodu: ,Takovýhle rošambó, jako bylo tentokrát, to už se bude jen těžko opakovat…‘ A tahle myšlenka (a hlavně vzpomínka) ve mně žije pořád, vlastně až dodneška. Ročník 2007 – Čermoň a Dráždil ve fantastickém klinči na hranici snového času 2:19. Neskutečný nářez, neuvěřitelný výkon i jezdecká zkouška.“
Na Erzberg
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-erzberg_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Závodníků tam není třicet. Ani tři sta. Patnáct set jedinců s nedostatkem pudu sebezáchovy se po dva dnyprologu řítí třináct kilometrů v prachu po obslužných komunikacích pro důlní náklaďáky v jednom z největších kamenolomů v Evropě. Motorky doslova letí po kamenech, prachu a šotolině, přes skoky a rolety, špičkoví jezdci brzdí ze sto sedmdesáti i více kilometrů v hodině, aby se vešli do retardérů, které tvoří několikametrové hromady kamení. Občas to nevyjde. Sanitky a vrtulníky nespočítáte a místní nemocnice mají pohotovost. Je to čiré šílenství a jeden z nejsilnějších závodnických i diváckých prožitků zároveň. Jde při něm jednoznačně o život, atmosféra mezi diváky a statistiky závodu tomu napovídají…
Supermoto
![](/upload/images/cache/clanky/2008-06/12580/20100330132014-supermoto_png_resize_150x99__type_jpg_.png)
Na autodromu ve Vysokém Mýtě jsme měli na konci května možnost zhlédnout (kromě několika pohledných traťových komisařek) i další ze závodu MMČR Supermoto. A tak si dění okolo téhle východočeské trati pojďme taky trochu přiblížit – teda to dění závodní! I když, ony ani ty komisařky nebyly k zahození. Pobyt na závodišti je tak vážně hned hezčí, než když vám na něj (na foťák) civí ti mostečtí neholení rabiáti :)))
+ samozřejmě všechny klasické rubriky – aktuality, listárna, Girlhouse, rozhovor s modelkou, fotoseriál…
Motohouse 7–8/2008 v prodeji od pátku 27. 6. 2008
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz