Motohouse 6/2008
Text: Motohouse | Zveřejněno: 22.5.2008 | Zobrazeno: 11 477x
Nebudeme z toho dělat vědu. Nejdříve si přečtěte s čím železným budete mít v novém červnovém Motohouse „tu čest“, a pak se klidně rozhodněte, zda bude tohle představení číst i dál... MH 6/2008 = Honda CB1000R, Yamaha YZF-R125, Triumph Tiger, Suzuki Bandit 1250, KTM 690 Enduro, Yamaha WR250R, Polaris Scramler, Harley Davidson Road King, R6, Cagiva Runner, Aprilia Mana, SYM Joymax, Yamaha T-Max, BMW Scarver, Suzuki GSX-R1000, Honda Fireblade, Kawasaki ZX-10R, Yamaha R1, Kawasaki Z750, MV Agusta F4, Kawasaki Er-6n, Honda CBF600N.
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-cb1000R_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Někdy se daří, jindy se daří zase o trochu míň. Zaletěli jsme do Milána projet se na novým hondím naháči a i když nám zážitek trochu zkazilo počasí, ta motorka má něco do sebe. Ba ne, je výborná!
„Jestli bude zejtra takovýhle počasí, tak to bude pěkně na pytel,“ nějak takhle zněla naše první slova, když jsme s mohutným řachnutím dosedli na milánskou letištní ranvej. Kapky jako pětikoruny, mlha, pět stupňů „tepla“. Horší podmínky pro test nový mašiny si ani nedovedete představit. To se musí stát zrovna nám, když jsme se na tuhle mašinu tak strašně těšili. Naštěstí se to ráno trochu vybralo, ale silnice byly pořád mokrý. Velkej silnej naháč, protivná zima a oslizlý vracáky v italských horách slibovaly opravdu nevšední zážitky. CB1000R nám to ale hodně ulehčila…
Když jsme uviděli první fotky novýho „Horneta“, zavládlo v redakci nadšení. Takovej kousek svěžího italskýho designu jsme od Hondy nečekali. Ono to má totiž svý opodstatnění. „Nový CB je motorka původem z Evropy a pro evropský zákazníky.“ To nám tvrdil PR ředitel Hondy Europe na ranním brífingu. Italský designéři dostali za úkol nakreslit a následně sestrojit něco, co by se líbilo a ještě líp jezdilo. A po těch najetých necelých dvě stě kilometrech musím říct, že se jim to povedlo...
TEST: YAMAHA YZF-R125
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-r125_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
„Asi se budeš divit, ale je. Nevypadá na to, co?“ Kdekoliv jsem s ní zastavil, našel se aspoň jeden člověk, kterej se mě na tohle přišel zeptat.
Popravně řečeno, nedivím se jim. ERko vypadá jako velká mašina. Nehraje si na ni. Ono se tak vlastně rovnou chová. A to je na tom úplně to nejlepší.
Byla to jedna z našich prvních testovaček letošní sezony, kterou jsme dostali do pařátů. Zbytek redakce si rozebral nahatý šestky, Karda si pořád brblá na Fazeru a na mě „zbyla“ dváca. Krásná dváca. Je to trochu divný, ale u nás v redakci jako by se motorky rozdělovaly podle velikosti. Takže jsem to zase slíznul já :-)...
EXCLUSIV: TRIUMPH TIGER
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-tiger_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
A aby toho odpaňování nebylo hned od začátku málo, dostali jsme Tigera čerstvě vybaleného z krabice. Fešák, ještě voněl jak první den nová kalkulačka :o) A tak jsme si řekli, že se s vámi podělíme nejen o to, jaký Tiger v reálu opravdu je, ale i o to, jak v praxi probíhá takové zajíždění nové motorky (když už jsme si v minulém MH dali trochu té teorie).
„Zajeďte to s rozumem, ale nešetřete ho, ať není línej“, kladl nám na srdce Kokrhel z pražského zastoupení Triumphu v branickém Mari Motu. Prvních dvě stě kilometrů má na svědomí Jenda Karásků – klidná to dušička:
„Když jsem sjížděl,“ vypráví pobaveně náš senior testman, „z toho kopce z Vrbovky, hnedle u tý motorky upadlo zrcátko... Okamžitě mě napadnul citát z mého oblíbeného seriálu »Jistě pane ministře«, kde tajemník Bernard vysvětluje svému nadřízenému, že to přece nemůže fungovat, když to je britská výroba..“
TECHNIKA: Bladovo srdce
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-blade_jpg_resize_144x99__type_jpg_.jpg)
První CBR 900RR Fireblade sjel z pásu v roce 1992 a od té doby ušli japonští páni inženýři pořádný kus cesty, než nám mohli předložit vzhledově diskutabilní, ale technicky naprosto špičkovou a vychytanou CBR 1000RR Fireblade 2008. My se teď podrobněji podíváme na to, co nám tyhle ohnivé žiletky pohánělo...
TEST: Suzuki Bandit 1250
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-bandaska_jpg_resize_144x99__type_jpg_.jpg)
TEST: KTM 690 Enduro
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-KTM_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
Se silničníma endurama je to jako s kárama typu SUV. Jsou velký, těžký, hodně žerou a dost dobře se nehodí ani do terénu, ani na silnici. Zkrátka a dobře, když se oprostíte od toho, že je to takovej módní doplněk pro týpky, kteří potřebují být nutně „cool“, tyhle plechovky jsou naprosto k prdu. Na silnici nemají tak dobrý podvozek jako opravdový silniční auto a o nějakým zdolávání terénu nemůže být taky řeč. Zvládnou tak maximálně louku nebo polní cestu. K čemu pak takovej krám, kterej neumí ani to, ani to...
EXCLUSIV: Motorka vs. 4kolka
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-4kolky_kros_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Ble, mastňáci s klimatizací. Ale co jim budeme vlastně vysvětlovat. My máme svoje zkušenosti a je nám nad slunce jasný, že daleko větší sranda i adrenalin se dá zažít (a za mnohem nižších investic) jen s řidítkama v prackách!
Jen nám v hlavě vrtala jedna jiná otázka: „Je lepší vyrazit do terénu na motorce a nebo je lepší dnes tolik módní čtyřkolka?“ A protože jsme muži činu a nikdy za sebou nenecháváme nedovyřčené věty – ihned jsme se jali celu tuto výzvu náležitě prožít a prozkoumat. Bereme tedy jedno lehké endurko (jakože nenáročné pro začátečníka) a jednu sportovní čtyřkolku (jakože ne žádný náklaďák) a vyrážíme na cestu po vojenském prostoru v Milovicích, kde je pro takové cross výšlapy ideální prostředí....
TEST: HARLEY Road King
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-hd_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Tím rozhodně nechci říct, že by se vývoj u Harley-Davidsonu zcela zastavil, ale je fakt, že se dá říct, že Američané na rozdíl od jiných výrobců stále zůstávají u stejného, naštěstí. Ať si říká kdo chce co chce, bez těchto motocyklových „dinosaurů“ by motorkaření nebylo tak nějak kompletní. A jak je to tedy s tím vývojem Haryků? No, pořád je to velká, těžká motorka celá ze železa, která vám, když běží na neutrál, vyklepe duši z těla, ale vše ostatní jde kvapem kupředu. Důkazem nám byl letošní model Road King Classic...
Yamaha R6 – první svezení
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-r6_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Rozhodli jsme se, že uděláme něco málo pro vyvážený pohled na motorkářský svět. A budeme teda koukat na motorky nejen očima mladých potřeštěnců, ale i mozkem rozvážného ridera. A jakou motorkou pro první takové představení vybrat, než R6, která rozhodně nebyla pro nějaké moc velké váhání stvořena!
Skútriáda
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-skutry_jpg_resize_151x99__type_jpg_.jpg)
Ojetina BMW
Jednoduchý jednoválec z německé produkce. Motorka, kterou koupíte a budete se bavit. Řeč bude o nenáročné údržbě i nízkých provozních nákladech.
SROVNÁVACÍ TEST: Litrový nářadí
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-anglie_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Špičku v téhle skupině, a s tím nic nenaděláme, obsadily modely japonských továren. Tohle jsou motorky, kterým bylo věnováno nejvíc pozornosti v oblasti výzkumu a vývoje, na kterém se podílely mozky nejtěžšího kalibru anyní mají se taky čím pochlubit. A pro 2008 jsou dvě z nich kompletně nové! Co chtít víc...
HONDA CBR100RR FIREBLADE
Vždycky oblíbený Fireblade má nový motor, nový rám a nový vzhled. Vloni se mu podařilo sebrat vedení mašině Suzuki GSX-R, tak jsme napnutý, jak to bude letos? Pošlape si po kompletní generálce zase pro vítězství?
KAWASAKI ZX-10R
Vloni jsme ji kritizovali za nedostatek propracovanosti. Nová Ninja 2008 dělá co může, aby byla nejlepší, a je nadupanější než kdy jindy!!! Je lehčí, rychlejší, silnější, menší a přímo vyzívá k soubojům. U Kawasaki zašli až do nejkrajnějších mezí!
SUZUKI GSX-R1000
Tenhle oblíbenec se nám v novém ukázal ,vloni a oproti předchozímu modelu postrádal tu téměř perfektní směs síly a slušného řízení a začal se víc orientovat na silnici. Bude mu jeho způsobnost a zdvořilost stačit tváří v tvář ostrým soupeřům?
YAMAHA YZF-R1
Vloni měla R1 víc síly, větší výkon, pár technických vychytávek a znovu nabrala na své sportbikové prudkosti. Pro rok 2008 přišela Yamaha pouze s novými barvami. Hrozí proto R1, že jí vylepšené mašiny předstihnou?
PŘESTAVBA: Just Bike
Vítězství na největší přehlídce přestaveb u nás je samozřejmě moc, obzvlášť když si uvědomíte, jaká je v Čechách konkurence. Není to ale jediný úspěch Just Biku, vavříny sbírá také po světě. Konkrétně se zadařilo vloni na nizozemském Bigtwin Bikeshow & Expo, odkud si kluci odnesli první místo v kategorii Freestyle. Z účasti na loňském mistrovství světa AMD potom bylo místo třinácté, což je skvělý výsledek. Letošní Evropou začal hliníkový krasavec táhnout na budapešťské Rod and Custom Show a umístil se na šesté pozici. Vítězem se mimochodem stal Bušův Event Horizon, který se nám tu také objevil. Gratulace oběma...
REAL WORLD: Na cesty
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-cesty_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
RARITKA: Petr a MV Agusta F4 1000
Proč sis vybral právě tuhle motorku?
Protože mám velké srdce a velké cíle. Tak jako například horolezci, oni dokud nevylezou na ten nejvyšší kopec, tak také nejsou spokojeni.
OSOBNOST: Sporťáček
Magor na ČíZe na zadním kole a s vytlemeným obličejem... Znáte ho z debat na našem webu asi všichni,
Som: Kluku to je mazec, jak s na takovouhle šílenost na pra-českým superbiku přišel?
Sport: No, začaly gumovačky a přískoky po zadním kole. Začalo mě to bavit, a tak jsem to začal pilovat. A pak jsem sebou dvakrát plác, a to mě to začalo bavit ještě víc.
Som: Takovej blázinec, ale proč na týhle motorce?
Sport: Motorka po tátovi... Nejdřív fichtl, pak tohle to...
Jarní zajížďka 2008
„Cože Gerry, závod? Ty si se snad pomátla, víš, že mě na takový věci neužije. Jo a tajnej? To jakože se u toho budeme muset ještě schovávat?“,, tak asi takhle nějak jsem nepobíral pozvání naší drahé kolegyně na tuhle akcičku. Když mi ale vysvětlila o co jde, a že bude sranda, neváhal jsem.
A tak stojím poslední dubnovou sobotu před chatou pensionu Mikulka, odkud se startuje a poslouchám instrukce pořádajícího Danyjela:„Trasa má přibližně třista kilometrů a potkáte na ní všechny možné typy silnic. Během cesty na vás čeká pět stanovišť s různými úkoly. Výsledek bude vypočítán z celkového času jízdy a bodů získaných z úkolů.“. Přebíráme itineráře, na kterých jsou rozepsány všechny křižovatky, na kterých budeme odbočovat a u každé z nich kilometráž od předchozí a od startu závodu. Pokoušíme se s Gerry vykoumat pravděpodobnou trasu z mapy, ale už na druhém listu itineráře (celkem sedm) jsme ztraceni...
ADVENTURA: Jezero Victorie
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-adv_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
SPORT: MotoGP
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-gp_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
SPORT: Superbike
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-wsbk_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
SPORT: ROZHOVOR
Jakub Smrž má za sebou vstup do výborné sezony. Rozhodli jsme se ho vyzpovídat, jakpak to asi bude dál a co pro nás chystá například za dva měsíce do Brna. Otázka to byla nad očekávání snadná: „Tak co, Kubo, bude letos na domácí trati zlomen nekutečný čas pod dvě minuty?“... Na odpověď si ale budeme muset ještě nějaký čas počkat
SPORT: Dumka
Týmová režie… Tahle dvě slůvka jsou omílaná prakticky vždy v závěru každé sezony, ať už v auto- či motosportu. Tahají nás tedy bossové za nos? Nebo máme věřit tomu, že v reálu je každé předjetí absolutně nevinné a naprosto čisté?
SPORT: Motokros
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-motokros_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Skvěle rozjetou sezonu zahájil Zaremba v Itálii, kde v tamním motokrosovém šampionátu drží před posledním závodem čtvrtou pozici, jen dva body od třetího místa. Za svými zády tam má i takové hvězdy jako například továrního pilota Hondy Marca De Reuvera či Davida Philippaertse s Yamahou. Po rozježdění v Itálii skočil Honzík rovnýma nohama do Mistrovství světa MX3, kde ve dvou prvních závodech získal vždy pódium, což mu aktuálně dává druhé místo průběžného pořadí. Svou skvělou formu pak potvrdil i vítězstvím v zahajovacím závodě domácího šampionátu, který se v polovině dubna rozjel v Pacovském propadu.
GIRLHOUSE: Test pro holky
Máte za sebou už nějaký zkušenosti na motorce a chcete jít dál? Nebo jste jízdu na nějakou dobu hodili k ledu a potřebujete se dostat zpátky do formy? Musí to být už větší stroj, ale není potřeba tolik síly. Důležitý je hlavně snadné ovládání a nenáročnost. Rozhoduje i cena, protože budete chtít poskočit zase dál. Něco bysme tady měli....
GIRLHOUSE: Od Gerry
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-holky_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
GIRLHOUSE: ROZHOVOR Markéta Janáková
Doufám že jsem se trefila někomu do noty a pomůže Vám to při výběru toho nejvhodnějšího do začátku. Přeji šťastnou ruku a hlavně hodně báječnejch km. Na opačné straně motorkářskýho spektra se pohybuje holčina, která nám už pár let dělá radost v závodnické Evropě – Markéta Janáková
MOTOHOUSÍ KOČIČKA: Jana Mrhačová
![](/upload/images/cache/clanky/2008-05/12464/20100330131936-Plakat_velka_png_resize_74x99__type_jpg_.png)
MOTOHOUSE: Anketa, soutěž
Vyhodnocení dva měsíce staré čtenářské ankety přineslo opravdu nečekané výsledky. Doufáme, že s nim imibudete souhlasit, protože my jsme si řekli: „Hlas lidu, hlas boží...“ A chystáme se podle nich tohotaké náležitě řídit
Motohouse 6/2008 v prodeji od pátku 23.5.2008
* cena 99 Kč * roční předplatné 750 Kč info předplatné: www.send.cz info časopis: www.motohouse.cz