Motohouse 5/2012
Text: Motohouse | Zveřejněno: 17.4.2012 | Zobrazeno: 8 025x
Páté letošní číslo Motohouse přináší celou řadu lahůdek. Hodně očekávanou lehkonožku KTM Freeride, či vyzyvatelskou enduro cestovatelku Hondu Crosstourer. Vše v exklusivní porci první MH testů 2012, což platí i o čerstvém praktickém porovnání obou nových skútrů od BMW. Je toho hodně, co se sešlo na začátku sezony, a tak věříme, že si i tentokrát každý najdete to své…

Řeknu vám to na rovinu. Honda moc dobře ví, jak na novináře. Sedím rozvalenej v pohodlném křesle a přemýšlím, jak moc mám brát tohle všechno jako úplatek – oběd o sedmi chodech tak okouzlil moje chuťové buňky, navíc exkluzivní hotel a všechna ta paráda kolem. Ono, když vás z českých mrazů vytáhnou do španělského jara a ještě vás zahrnou vším tím luxusem, váš mozek opravdu přijímá informace jinak, tak nějak pozitivněji.
Představení: Moto Guzzi V7

First ride – 2012 Yamaha R1

Jízdní test - ANGLIE:

1993 Ducati 888 SP5
118 bhp, 188 kg
1995 Ducati 916SP
123 bhp, 195 kg
2003 Ducati 999R
150 bhp, 181 kg
2011 Ducati 1198SP
170 bhp, 168 kg
MH Exclusive 2012: BMW C 600 Sport a C 650 GT
BMW je firma, která si v poslední době vydobyla pověst továrny, která na co sáhne, to se jí povede. Teď si Bavoráci vzali do merku trh maxiskútrů a chtějí ho pořádně pročísnout. Následující text je výtah mých poznámek při testování dvou novinek ve španělském Madridu
MH EXCLUSIVE: KTM Freeride 350


99 rad... Jak číst povrch silnice
Stále měnící se povrch silnice před námi je něco, na co bychom měli pořád myslet a naši jízdu tomu přizpůsobit. Být schopný posoudit, do čeho se na naše gumy za chvilku začnou zakusovat, je klíčová dovednost pilota, který chce jezdit rychle a bezpečně. Tady jsou naše tipy, jak správně číst povrch silnice.
MH Test: Moto Guzzi Norge GT 8V

MH Test: Harley-Davidson Road King Classic
Jedno už docela staré motorkářské rčení říká: „K Harleyi člověk musí dospět určitou životní cestou, ale nějakým způsobem se k němu postupem času dostane každý, kdo má motorky opravdu v krvi.“ Jaké pocity na něm zažívá jezdec, který má naprosto odlišný způsob vnímání jízdy na motorce, se dozvíte v následujících řádcích.
TEST: Yamaha motokros MY2012


Užij si luxusu, motorky nad 350 000 Kč: Jsou plné všemožných vymožeností, umí věci, o kterých se nám před lety ani nesnilo. A zároveň jsou to motorky, které se dnes velice dobře prodávají, protože jejich zákazníci dokážou rozpoznat, co je nejlepší. A když už máte takové peníze, tak je dobré do toho jít.
SPORT: Rozhovor – Jan Bartůněk


Začala sezona MotoGP. Jako lační hladoví vlci jsme se vrhli k televizním obrazovkám a čekali, co nám ty nejlepší světoví borci na letošek připravili. To velké kouzlo královské MotoGP je tu stále a tenhle závod jednoduše nelze vypustit. Kdo bude lepší? Hondy nebo Yamahy? Dá se dohromady nepovedený páreček Ducati & Rossi? Co předvedou naši?

Ta kauza by se mohla jmenovat třeba: „6 kilogramů navíc…“ A bylo by to přibližně o tom, že letos před sezonou byli pořadatelé MS Superbike vyzváni k tomu, aby našli nějaký opravný prostředek na stávající pravidla. Dvouválcová dvanáctistovka Ducati totiž začala loni ostatním dost okatě ujíždět a výrobcům „pouze litrových“ čtyřválců (BMW, Honda, Aprilia) se podobný stav začal přejídat.
SPORT: Rozhovor Pepa Kubíček


Chlapík, co nikdy nezkazí žádnou srandu, nikdy se nemračí, v motorkářskejch hadrech chodí snad i do postele a kolem cestovních endur se motá už pár let. Ovšem kořeny Milana Holého sahají někam úplně jinam. Berte tento rozhovor jako zajímavou reakci na dumku z minulého čísla.
Speciál Pneumatiky
Otázka správného výběru pneumatik je zapeklitá. Zeptali jsme se tedy raději profesionálů, podle čeho se nejlépe orientovat… Nejlepší rada na úvod: Přezouvání pneumatik nechte na odborném servisu. Jednak ušetříte sebe od velké rasoviny (protože ona to fakt není lehká práce), jednak ušetříte své ráfky od poškození od různých montpák a podobného nářadí.
Adventura: Vietnam na dvě doby


Vincent předběhl svou dobu, a to rozhodně ne o pár let. Black Shadow se objevil v roce 1949 jako nastavená verze modelu Series B Rapide. Už tehdy, krátce po 2. světové válce oplýval několika technickými řešeními, která se používají dodnes. Blok vidlicového dvouválce tvořil součást podvozku, byl zavěšen na páteřovém rámu, jehož součástí byla olejová nádrž.

Základem pro tuhle španělskou přestavbu se stala Honda NX650 Dominator z roku 1988. Vhodným synonymem pro retro je tu už samotné slovo „flexa“, protože s originálním nářadím značky FLEX už pracuje asi jen málokdo. Přesto se úhlová bruska vyřádila i na tomto kousku měrou nevídanou. Originálního Dominátora byste v tom hledali jen velmi těžko. Jenže právě takhle se to prostě dřív dělalo, a když si někdo chce hrát na to „dřív“, tak to taky musí dělat tak.

Dlouhodobé testy máte podle vašich ohlasů rádi, a my tím pádem samozřejmě taky. Standardní testování motorek probíhá asi tak, že dostanete bajk na necelý týden, jezdíte, fotíte, analyzujete. Potom ho vrátíte a napíšete na něj test. Dlouhotesty jsou jiné a mnohem lepší. Máme mašinu k dispozici na celý rok a najezdíme na ní pokud možno co nejvíc kilometrů.
Motohouse (CZ i SK) 5/2012
v prodeji od úterý 17. dubna 2012
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?