Motohouse 4/2009
Text: Motohouse | Foto: Motohouse | Zveřejněno: 10.3.2009 | Zobrazeno: 8 748x
Vydání, které splnilo všechny naše sny. Jenda se konečně dočkal dlouhatánského rozhovoru s jedním z nejúspěšnějších závodníků u nás... Carlos, jak se zdá, konečně zjistil, který supersport je pro něj ten nejlepší... A Somik mohl otestovat dvě motorky, na které se skutečně vešla jeho nepřehlédnutelná postava. Celé jsme to zabalili do 150stránkového balíčku, přidali BEST 2008 našich nezákladnějších loňských postřehů, a teď vše posíláme k vám. Užijte si to...
Yamaha YZF-R1
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-1_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Už jenom kvůli tomu, že nás česká Yamaha odvezla přes půl světa (no, spíš přes celej) až na australský okruh Eastern Creek, mi bylo hned jasný, že tohle nebude jen tak obyčejný představení nový motorky. O nový R1 a jejím revolučním motoru jsme toho slyšeli už dost, ale mít to privilegium být u toho jako první je něco, na co člověk „bejt pyšnej“ prostě musí.
Triumph Daytona 675
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-2_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Některé věci je prostě lepší nechat tak, jak jsou. Možná není Triumph Daytona 675 úplně nedostižný, ale přepracovávat ho proto, aby byl schopný konkurovat neúprosnému vývoji rivalů, je skoro risk. Tenhle hardcore triple byl totiž ohromným úspěchem značky Triumph a předvedl, jak se může poměrně malý hráč postavit Japoncům dokonce v tak tvrdé třídě, jako jsou supersporty, a zároveň se ještě něčím lišit.
Je rychlý, přesný, a přesto přizpůsobivý, nechybí mu charakter.
Ducati 696
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-3_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
BEST 2008 – to nejlepší z loňského roku
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-4_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Za sezonu 2008:
– najela redakce 138 000 kilometrů
– měli jsme půjčeno téměř 100 mašin
– navštívili jsme 17 států světa
– zasadili jsme (co víme) na dvě děcka
– a neudělali nic, za co bychom se museli až do smrti smrťoucí červenat
DUCATI 916 – klasika, ojetina
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-5_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Kdyby byla Ducati 916 jen o chlup senzačnější, člověk by měl pocit, že něco takového není ani možné. Ale díky své unikátnosti se stále řadí mezi motorkářskou elitu a v roce 2008 představuje tu pravou směsici opravdu klasického charakteru a skutečných sportovních schopností. Připravte se tedy na neopakovatelné zážitky tohoto Ducati twinu.
Nejkrásnější Moto Guzzi!
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-6_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Usedněte prosím v tichosti, zastavte se, vezměte si do ruky tento časopis, nechte rozevřenou právě tuto stránku a... zadívejte se. Nehodnoťte. Jen se trochu soustřeďte, zapomeňte na všechny svoje strasti a pokochejte se tím běloskvoucím stvořením. Podívejte se té krásce do očí.
Srovnávák cestovních endur
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-7_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Gumy pro malý motorky
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-8_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Suzuki GS500, 190 km/h, 180 kg (s náplněmi), rozměry gum – 110/70-17, 130/70-70 GS500 je dvacet let stará motorka a za tu dobu nás přesvědčila, že je rychlá a spolehlivá. Je schopná najet ohromný kilometry, a nestojí přitom ranec zlata. Kvůli tomu je oblíbená u začínajících jezdců nebo v autoškolách.
Nejlepší jetý Superbiky
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-9_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Dneska v „ojetinách“ postavíme tváří v tvář hned dvě ojeté mašiny, abychom vám pomohli s rozhodnutím, která je pro vás ta pravá. Na pomoc si přizveme dealery, specialisty a čtenáře anglického RiDE a podělíme se s vámi o všechny jejich názory – důraz klademe na spolehlivost, jízdní dojmy, upozorníme na přednosti i nedostatky.
Suzuki C1800R
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-10_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Rozhovor Ondřej Synek
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-11_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Povím vám to asi takhle – bylo to loni na podzim, když jsem se za takového hezkého říjnového odpoledne rozhodl navštívit jednoho známého, manažera velké firmy a motorkáře z nejkovanějších. Skoro celé léto jsem ho neviděl a vysloveně mi „padla pentle“, když vyšel ze dveří a rozchechtaný se postavil naproti mně. Borec jak ze žurnálu – hromada kil pryč, vypracovaný tělo, zkrátka „twiggy chlap“. „Ty v*le,“ říkám mu, „jak se ti tohle povedlo?“
Somik se courá po planetě![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-12_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Tchajwanská zlatá včela podruhé...V minulém čísle jsme navštívili dvě továrny tchajwanské společnosti TGB a řekli si něco o skútrech, které začíná vyvážet do Evropy. Ale popravdě, pro mě byl tenhle výlet především o čtyřkolkách...
Přestavba
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-13_jpg_resize_151x99__type_jpg_.jpg)
Nová pravidla v SK, D, A
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-14_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Adventura
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-15_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
V předchozím díle jsme se podívali do Číny, kde začala naše letní cesta. V tomto dokončení profrčíme postsovětskými republikami střední Asie, poté přes Írán a Turecko zpátky domů do Evropy. Podíváme se také na to, jak v tomto 17 000 km dlouhém testu obstály motocykly Kentoya. Po odjezdu z posledního čínského města – Kašgaru – nás čekala menší administrativní překážka v podobě čínsko-kyrgyzské hranice. Pro přechod jsme zvolili sedlo Irkeshtam ve výšce 3005 metrů a čínské celníky jsme tak trochu zaskočili.
Speciál - přilby
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-16_jpg_resize_75x99__type_jpg_.jpg)
Nutno říct, že ani tady nikdo nezaspal dobu, vývoj přileb jde také kupředu. Hodně za to, stejně jako u motocyklů, vděčíme sportovním odvětvím, hlavy závodníků požadují to nejlepší a většina nejnovějších technologií tak pochází právě ze sportu. Zkuste se schválně podívat na patnáct dvacet let staré motorkářské fotky a možná vás až vyděsí, co jsme tenkrát vozili na hlavách.
První závod World Superbike – Austrálie
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-17_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Po celé české zemi svítí do tmy tisíce rozsvícených monitorů. Je neděle, necelé dvě hodiny ráno, a na druhé straně zeměkoule se na start svého letošního prvního závodu staví celá superbikerská špička. Cítím hodně slabo u žaludku a v zádech je zas ten nepříjemný mráz. Celou noc jsem bojoval s tím, že zvednu telefon a napíšu esemesku: „Kubo... sakra... vodstartuj... chceme bednu!!!“ – ale moje zodpovědnější já je nakonec silnější, rozhodně ho nechci otravovat. Navíc, jak se později dozvíme, má už v tuhle chvíli za sebou pád z ranního wurm-upu, a tak bych jen zbytečně přilíval...
Skončí MotoGP definitivně?
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-18_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
A příčina? To je samozřejmě triviální. Neskutečný kolotoč peněz, který se podařilo kolem královské třídy roztočit, se stal požíračem sama sebe.
Rozhovor – Bohumil Staša![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-19_jpg_resize_150x99__type_jpg_.jpg)
Opravdu poslední český tovární pilot – Pojďte se s námi projít nejzářivější érou českého závodění. Pojďte se podívat do časů, kdy chlapi rozdávali chuť vítězit, motorky měly svoje kouzlo a holky se díky tomu vracívaly domů až k ránu a s řádně pocuchanou pověstí...Plakát
![](/upload/images/cache/clanky/2009-03/13386/20100330132720-20_jpg_resize_131x99__type_jpg_.jpg)
Motohouse 4/2009 v prodeji od úterý 10. 3. 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz