Motohouse 11/2009
Text: Motohouse | Zveřejněno: 23.10.2009 | Zobrazeno: 11 174x
Pravda a lži o Desmosedici? Když jsme připravovali tenhle materiál, kladli jsme si všelijaké otázky, hledali nová porovnání a odpovědi. Zajímavé. A když už jsme byli v tom – tak jsme si těch konfrontací dopřáli hned několik: „Ubrzdí krizovku dřív motorka, nebo auto? Mohou být dnešní motorky ještě podobné těm historickým? Existují motorky, které nedokáže obyčejný smrtelník uřídit?“ To všechno najdete v listopadovém vydání...
Novinky 2010
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-1_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
2009 Ducati Streetfighter
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-2_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Pravda o Desmosedici
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-3_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
I tahle jediná opravdová MotoGP replika je pořád jen motorka vyrobená z kusu železa, hořčíku a plastu. Nic víc, nic míň. Závodní výfuk je tak hlučný, že vám poteče krev z uší pokaždý, jen se přiblížíte k plynovému heftu. Je neskutečný, jak mocně táhne až k omezovači ve 14 200 otáčkách. Ano, je to nejšílenější silniční motorka, na který jsem kdy jel. A musím jedním dechem i přiznat, že to není úplně příjemný „poježdění“.
Jak dál u Moto Guzzi
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-4_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Současná éra začala v roce 2000, kdy byla MG převzata dynamicky rostoucí Aprilií. Začaly se objevovat každoroční novinky, což v předchozím období nebývalo v kraji zvykem.
Srovnávací test
Honda CBR600RR vs. Kawasaki ZX-6 R vs. Yamaha YZF-R6Yamaha R6 je stoprocentní závodní náčiní. Motorka s ohromným sportovním potenciálem, výkonným motorem a hodně tuhým podvozkem. Všichni dobře víme, jak moc rychlá na okruhu je. Je to ale i motorka na silnici, kde bohužel nedokáže rozvinout svoje kvality, naopak její klady jsou tady trochu na překážku. Jen jeden jezdec ji umístil na první místo, ostatní dva na třetí, což je i výsledek. Kdybych měl novou ZX-6R hodnotit podle toho, jak mě překvapila a jakým způsobem jsem si jízdu s ní užíval, dal bych ji asi tentokrát na první místo. Kawasaki s ní udělala velkej krok dopředu, hlavně směrem k jezdci. Je to lehčí, rychlejší a precizněji postavená motorka a podle mě nejlepší Kawa posledních let. Ale pořád je tu jedno ale...
Srovnávací test
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-6_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Ležím na trávě někde uprostřed Lužických hor, užívám si jednoho z posledních teplých víkendů, nahřívám si na slunci tělo jako had a civilizaci nechávám někde daleko za sebou – výjimečně nemám ani hlad. Víťas si mezitím užívá už třetí den ježdění na Enfieldu, takže jen čekám, až se v batohu rozdrnčí telefon a ten cvok mě vytáhne někam na focení. Zatraceně, člověk nemá chvilku volna...
A už je to tady „Okamžitě se nalož na motorku,“ huláká do telefonu ten rozjívenec, „chytni foťák a vyraž směr Železnej Brod
Test Harley-Davidson FLSTF Fat Boy
Píše se rok 1989. Amerika má za sebou dvě desetiletí válek, poté ekonomickou krizi a nyní se optimisticky zvedá. Vláda Ronalda Regana byla plná vítězství na světových kolbištích a přináší s sebou vlnu kovbojské národní hrdosti. Období marnosti je pryč, ale tamní motocyklový trh zaplavují japonské výrobky! H-D začíná bít na poplach – čísla o prodejích momentálně jediného domácího výrobce se sice rok od roku zvedají, ale stále neodpovídají časům dávno zašlé slávy. Továrně hodně pomáhá osamostatnění se od společnosti AMF a nástup nového vedení, které konečně po desítkách let přestává ignorovat desperátskou část svých zákazníků a pomalu mění tvář značky.Auto vs. motorka aneb Rozhovor o brzdách
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-8_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
MH Exclusive
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-9_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Že to továrna myslí se svým terénním programem fakticky vážně, jsme zjistili už na ranní tiskovce. Změn pro nový modelový rok je hrozně moc, takže to bylo o hromadě zapisování, abychom vám to tady mohli podat pěkně uceleně, včas a pohromadě.
MotoGP team 2010
Rozložení sil v královské třídě na příští sezonu je už prakticky jasné, udělejme si tedy malou rekapitulaci... všechny týmy, noví i staří jezdci, plus nějaké ty jasnovidné vyhlídky, kam to všechno spěje (včetně nahlédnutí pod pokličku Moto2). Podle všeho by ta příští sezona mohla být lepší než je ta letošní, tak se pojďme těšit všichni dohromady.Sport – největší frajeři
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-11_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Jasně, je to věc názoru a asi by to ve výsledku ani nebylo nic proti ničemu – kdyby i ostatní kluci z týhle party nevypadali, jako by právě vylezli zpod máminy sukně a neměli na bradičkách krůpěje čerstvě dosychajícího mlíčka. Současný motocyklový sport postrádá chlapáky, sympaťáky s pumpou na testosteron, strhaný ksichty, rarachy či bouřliváky, za kterými by se natahaly do ochozů zástupy natěšených bab.
Superbike
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-12_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
K tomu všemu měl Haga za sebou těžké zranění na Doningtonu a dva závody v létě absolvoval doslova na injekcích – a i přesto je Ben stále druhý. Sakra, tady musí být v něčem chyba! Pořád tu něco schází, pořád tu je cosi, co sráží Yamahu před Ducatkou. Před Imolou měl Američan náskok celých 18 bodů, a všechno je fuč, stačilo jen špatně nastavit elektroniku podvozku.
Přestavba
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-13_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Rozhovor
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-14_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Adventura – druhý díl
Cesta do Compostely aneb Cesta příběhů 2/2Slunce dotýkající se západního obzoru dodalo opuštěným zdem hradu Montségur neobvyklou plastičnost a načervenalý odstín. Hořící obloha tu večer co večer připomíná plamen hranice, na které našlo smrt více než dvě stě posledních katarských „dokonalých“. Ale jak se sem dostali? A jak jsem se sem dostal já?
REAL WORLD TEST – Legendy 90. let
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-16_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
1997 YAMAHA YZF750R 102 BHP, vybaví se vám: Noriyuki Haga, nejlepší umístění ve WSBK: 6. místo
2002 KAWASAKI ZX-7R 105 BHP, vybaví se vám: Scott Russell, nejlepší umístění ve WSBK: 1. místo
1997 SUZUKI GSX-R750 SRAD 110 BHP, vyybaví se vám: Pierfrancesco Chili, nejlepší umístění ve WSBK: 4. místo
2009 SUZUKI GSX-R750 133BHP, poslední přeživší superbike s objemem 750 cm³, je vybroušený, lehký a naprosto využitelný
Čtenářská ojetina
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-17_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
Ne, nezačínal jsem na Pincku a ani třiapůle nebyla moje první velká motorka. Všechno to začalo na Babetě. Hned další motka byla CBR600, tomu se říká slušnej kariérní postup. Jenže nikomu to nápodobně nedoporučuju, páč né každej bude mít tu potřebnou kopu štěstí. Přes GSXeRa, eR jedničky a pár motokrosek nakonec v garáži parkuju Aprílii Falco. Do háje, jak člověk stárne, dělá furt větší a větší blbosti. Vždycky jsem se bál italskejch strojků jak čert kříže. A aby taky ne – každý, kdo měl někdy starýho Fiata, ví, o čem mluvím. Rozpadat se ti začal přesně tejden po nákupu a já měl strach, aby to samý neplatilo i pro motorky!
Moto-fitness
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-18_jpg_resize_141x99__type_jpg_.jpg)
MH Exclusive
![](/upload/images/cache/clanky/2009-10/14650/20100330133602-19_jpg_resize_70x99__type_jpg_.jpg)
Až mi zase bude někdo v hospodě tvrdit, že dragstery jsou závodění pro másla, protože jezdí jenom rovně, dostane rovnou půllitrem před šišku. To jenom tak na úvod, aby bylo jasno.
+ všechno ostatní, jak jste zvyklí. Aktuality, listárna, speciál, fotoseriál, tlapy, novinky a jedna rada jak lépe jezdit
Motohouse (CZ i SK) 11/2009 v prodeji od pátku 23.října 2009
* cena 99 Kč (SK verze 3.80€)
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?