Představení: BMW F 700 GSSpolečně s představením F 700 GS se ukázalo i faceliftované F 800 GS, které je zaměřené víc do terénu. Pojďme se ale podívat na novou „sedmistovku“. Už samotný název je trochu zavádějící, což byl i u 650. Uvnitř trubkového rámu totiž bije stále a pořád řadový dvouválec o zdvihovém objemu 798 cm3, tedy stejný objem jako u zmiňovaného „osmikila“.
TEST: Husqvarna Nuda 900RKdyž mi někdo řekne Husa, hned potom, co z hlavy vyženu myšlenky na nedělní oběd, začnu řešit ty nejdrsnější motorky. První si možná představím zablácenou žlutomodrou krosinu, kterou nějakej nešťastník tahá z brodu. Nebo hned na to supermotarda se stupačkou na zemi a řídítky na dorazu. Hm, možná by mě napadla i řetězová pila, ty taky nejsou špatný…
TEST: Suzuki GSX-R600 Než jsem se odhodlal k této zkoušce, přečetl jsem asi šest nebo sedm testů supersportů z poslední doby. Něco tady z Česka, jeden z Německa a jeden z Anglie. Ve všech se hrálo o to jediné, stejné, že moderní šestistovky jsou sice fajn, ale jízda na nich je mučení, protože jsou neuvěřitelně malinké. Svým způsobem tak trochu schizofrenní jednání. Jak dlouho se na trhu se sportovními motorkami řešil každý gram váhy a každý milimetr na rozměrech a teď, když se konečně ty motorky přiblížily ideálu, tak nám to přijde už moc na hraně a ostré. Jako bychom nevěděli, co vlastně chceme.
TEST: Ducati Multistrada 1200SBěhem předchozích redakčních testů se mi všechny Ducati na můj vkus zdály buď moc nekompromisní, přehnaně prémiové, nebo naopak málo univerzální. O to větší překvapení jsem zažil již po několika málo kilometrech v sedle současné Multistrady – ano, přesně v tom okamžiku, když se mi v hlavě usadila nutkavá potřeba si ji pořídit!
Anglie: Hyperbiky na ováluJsem blízko zdi. Dost blízko na to, abych měl vidění rozostřené díky 250 km/h na tachometru. Po pravé straně je bariéra poznamenaná nespočtem bouraček. Kolem mě to všechno letí nesmyslnou rychlostí a můj mozek je schopný pochytit jenom pár obrázků. Třeba čáry na silnici od klouzajících se sportovních aut.
99 rad: blíží se podzimPřichází podzim a s ním i konec sezony. Nechceme, abyste svý miláčky pozavírali do garáží, to vůbec ne. Jen upozorníme na několik nebezpečí, která toto roční období provází.
MH Exclusive: Nadzvukový rozhovor - motorka vs. GripenŘídit silnou motorku nebo usednout do kokpitu letadla, to jsou bezesporu dva největší sny každého kluka. Povíme vám něco o lidech, kterým se vyplnilo oboje naráz. Usedáme na lavici útulného letkového klubu, který si místní vyzdobili dle klasického vzoru anglického pubu – jasný odkaz na dědictví předchůdců, účastníků bojů druhé světové války v řadách RAF.
First ride: KTM 200 DukeNebyl jsem si jistý. Na menším baby Dukovi 125 jsem pár stovek kilometrů najezdil, a i když oceňuju jeho skvělý jízdní vlastnosti, ten motor nebyl až taková pecka, jakou jsem si přál. Ohlášení nového dvoustovkového modelu jsem proto přešel bez větší pozornosti a teď už vím, že to byla nezodpovědná troufalost. Tahle motorka je totiž naprosto boží!
Dlouhodobý test: KTM SMT 990 Na dlouhodobých testech je fajn jedna věc. Na testované motorce nejenže nějakou dobu jezdíte a zkoušíte veškeré její vlastnosti, ale v tomto případě s ní především žijete, používáte ji od cesty do práce až po delší dovolenou, staráte se o ni. Díky tomu víte naprosto přesně, co to znamená takovou motorku vlastnit, a ne jen na ní jezdit po dobu jednoho či dvou týdnů v testu.
TEST: Jawa 660 Sportard Na jawskou třindu má skoro každý spoustu vzpomínek. Lepších i horších. Jedna stařena u mě dokonce dlí v garáži a dobu strávenou za jejími řídítky bych za nic nevyměnil. Emoce jsou ale jedna věc, technická způsobilost odpovídající aktuální době je věc zcela jiná. Dokázali Týnečtí s Jawou 660 Sportard překročit porevoluční propast, kterou vytvořil okolní vývoj i oni sami?
TEST: Yamaha XVS1300AJsem na řadě. Po tom, co se Jenda v minulém čísle rozplynul nad jedním černým Harykem, mám teď já za úkol vydat se hledat zalíbení v pomalé kochací jízdě. Povede se mi to na velký třináctkový Yamaze?
TEST: Honda CRF250L V redakci jim říkáme motorky na ryby. Lehká endurka, u kterých se počítá spíš s každodenní dřinou než s nějakými extrémními offroadovými výkony. A taková je přesně i letošní novinka Hondy s označením CRF250L.
SPORT: Valentino Rossi se vrací na Yamahu Nic jiného nečeří v posledních letech klidné vody motocyklového sportu tak, jako spekulace okolo přestupů Valentina Rossiho. Nyní je na řadě opět Yamaha, ale při zcela jiném rozložení sil.
SPORT: MotoGP Brno 2012 Dnešní pravidelnou Motohouse vycházku po zákulisí nejprestižnější motocyklové soutěže začneme poněkud netradičně. Nebudeme hned od začátku řešit přestupy a zákulisní plány, nýbrž se velice spořádaně postavíme vedle trati a necháme se ohromit.
Rozhovor: Václav Kout z Amboseli RacingNově vzniklá agentura AMBOSELI Racing chce dostat na závodní trať co největší počet lidí, pomoct jim bezpečně zrychlit a nabídnout jim nadstandardní služby. Zajímalo nás, jak toho chtějí dosáhnout, a proto jsme si povídali s jedním ze spoluvlastníků, s Václavem Koutem.
Road Racing: Zlatý kahanec Je těsně po šesté hodině jednoho sobotního srpnového rána. Rok se sešel s rokem a já zase balím foťácký nádobí. Zlatý kahanec, tenhle závod nedokážu vynechat…
Adventura: Alpy na skútruMožná to znáte sami, mašina vám zahálí v garáži, protože na ní poslední dobou nějak nezbývá čas, a to z různých důvodů (práce, rodina, jiné koníčky atd.), přesto se ji nechcete vzdát. Za to skútr nezahálí ani hodinu. Tenhle dělník vás denně dopravuje do práce, odjedete si s ním téměř cokoliv, je pořád po ruce – stačí na něj skočit a jet.
Rozhovor: Keep RespectO věcech ne zrovna veselých, ve kterých ale nakonec najdete překvapivou dávku pozitivizmu a lidské síly, jsem si povídal s pořadateli akce Keep Respect Lumírem Kovářem a Štěpánkou Foxovou.
MH akce: II. Motohouse White Blue PartyUž podruhé jsme se letos sešli v motoklubu White Blue, abychom si užili parádní párty. Kdo dorazil, určitě nelitoval, kdo nedorazil, bude litovat teď.
Přestavba: The Real StreetfighterPodsedlovka pořádně vystrčená k nebesům, široký řídítka, naštvanej kukuč, toho bylo deset, patnáct let nazpátek v každém časopise i na srazech dost. Jenže dneska je pořádnejch streetů jako šafránu.
Historie: Ducati 750 Imola DesmoŽe si dnes nedokážete představit Ducati jinak než s dvěma válci do L? Myslíte, že tomu tak bylo od počátku věků? Kupodivu se tato koncepce objevila až v roce 1970.
Girlhouse: Enduro škola dívčím pohledemKolegové redaktoři o tom pořád mluví. Hlína, bláto, prach a sranda. Nejsem vůbec proti, vyzkoušet něco nového, naopak to vítám, ale nějaká změna stylu motorky, proč bych to dělala? Jenže letos jsem si přičichla k enduru čistě náhodou a proběhlo to mnou jako tsunami. Takže jsem se chtěla učit na těch drapákách víc a pochytat veškerá moudra. Proto enduroškola Milana Holého, proto dvoudenní dril tréninků a teorie základů.
Motohouse (CZ i SK) 10/2012 v prodeji od pondělí
17. září 2012 * cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné:
www.send.cz info časopis:
www.motohouse.cz