globalmoto_unor




Motohouse 10/2009

Dnešním dnem se slovenský Motohouse rozrůstá do rozměrů toho českého a nikdo tak už nebude moct naříkat, že by byl ve slovenštině o něco ochuzený. A my z toho máme radost, protože je to další splněný slib. Slovenská verze se navíc rozroste i o novinky, reportáže a rozhovory regionálního rozsahu, čímž se definitivně staneme časákem pro všechny SK-motorkářské „kubatury“. Za což jsme samozřejmě vděční, a nejvíc našemu spolupracovníkovi Majovi.

Dost ale vysvětlování. Teď už podrobně k tomu, co je na vás nachystáno za čtení:

PRVNÍ TEST – Elektro motorka z Tourist Trophy
Na našem testovacím letišti jsem se už rozjížděl asi milionkrát, ale rozhodně nikdy ne na elektro. Cítím, se u toho tak nějak divně – stejně tak divně, jak ta motorka vypadá. Na normální motorce zmáčknete startér a vrknete si plynem – otáčky vyletí, vejfuk zařve. A že klouznete spojkou výkon směrem k převodovce, to je pro rozjezd tak trochu samozřejmá věc.
No a teď místo toho sedím v naprostým tichu a jediným rušivým lomozem se je zpěv ptactva v nedalekém parku. Člověk, který tuhle motorku postavil, mi ukáže vztyčený palec a můžu vyrazit. Jenomže co mám vlastně dělat? Kde hledat spojku?

ANGLIE – Dlouhodobé testy 2009
...a naše pohledy k tomu
Tým profesionálních testovacích jezdců Biku má letos za sebou dohromady 56 000 mil (aspoň to o sobě tvrdí) a pod sebou stále ty nejžhavější novinky. Vrchol tohoto ročního megatestu provedeme na nejobtížnější silniční trase v Anglii, tzv. „Bike 440“ – čekají nás tedy silnice 2. a 1. třídy, dálnice, stoupání, slepé zatáčky a ovce... A nezapomeneme ani na obídek v Hawes, to je samozřejmostí!

Malý naháče
Takovej srovnávák jsem si jisto jistě nemohl nechat ujít – oni supersporty jsou sice zábavná věc (to nikomu vymlouvat nehodlám), ale pořád to znamená utratit kvůli stejný zábavě na silnicích daleko víc peněz, než je nezbytně nutný, a to mi přijde trochu zbytečný. Koupí naháče nic nezkazíte a ještě všem ukážete, že rychlý může být jezdec i na motorkách, který původně ani tak nevypadají.

TEST Honda VTR250 vs. Yamaha YBR250
Jsou malý, lehký, obratný a hlavně – levný. VTR a YBR jsou typický zástupci dvěstěpadesátkový kategorie, která zažívá i v Česku nebývalý boom – což je (mimochodem) podle našeho názoru neskutečně fajn. Drzá novinka od Hondy si chce ukousnout porci koláče, která až doteď patřila Yamaze a jejímu YBR. Dokáže ale zašlapat do země dobře se prodávající Yamahu? Zapeklitá otázka…
Suzuki M1500
Přesně to mě na týhle motorce taky baví. Při něco nad 2 000 otáček jedeš kilo a zcela se rochníš v tom, jak ti ta motorka vyhoví. Je to naprosto precizní. Mašiny tohohle střihu mívají při vehementnějším brzdění sklon k odskakování předního kola – M1500 drží ty dvě obrácený vidlice průměru 43 mm na asfaltu jak přibitý.
Zatáčky se na přední stodvacítce a hlavně na chytře zvolené a profilované 200/50-17 stávají v jejím provedení zábavou – což rovněž není u strojů téhle čeledi tradicí... Ne, já to řeknu na plnou hubu: „Tahle Suzuki má nejlepší jízdní vlastnosti, posez a čitelnost ovládání ze všech cruiserů a čoprů dohromady!“

Co trénovat přes zimu
Sprint, zdá se, je nejjednodušší motocyklová disciplína. Jen přidáte plyn a pustíte spojku – co by se na tom dalo zmotat? No a pak se postavíte na start a koukáte, že ten vedle vás peláší daleko líp než ta vaše překoňovaná a nastrojená frajerka. Sakra!


Moto Guzzi 1200 Sport
Člověk si zvykne na všechno. Jak mi tak prochází rukama jedna motorka za druhou, pomalu mě baví už vlastně cokoliv. Minulý týden jsem měl před domem japonskej čtyřválec a kupodivu mě ani neštval, jsem prostě tvárnej.
Ale až do tohohle momentu. Teď mi dochází, že se tlemím jako debil, protože moje dušička je zase 100% spokojená. Tohle je moje... A stačilo tak málo, jenom polechtat startér, který se bez velký námahy postaral o probuzení dvouválcového srdce téhle buclaté Italky. Motorka s sebou škubne do strany, jak je u strojů s válci do boku obvyklé, pak se ale ustálí a v klídku si brblá svou symfonii
KTM 690R
Naše setkání začalo nevinně. Je normální pondělní ráno, kdy jedete jako každej den do práce s protáhlým, ehm, xichtem. Točí se vám palce v kopačkách při představě naštvanýho šéfa a těšíte se na to, že v druhým patře je nová mladá kolegyňka a vy ji aspoň jednou přejedete natěšenou rukou po půlkách. No jasná, co naděláme, ani redakce Motohouse není v tomhle žádná výjimka.

Povídka
To jste ještě nezažili. Povídka na dobrou noc – v Motohouse. No, na dobrou noc... ono to vlastně není až tak veselý čtení




Sport – Grand Prix
Naskytla se ještě jedna možnost, jak udělat závody zajímavější. Možná jste už o tom slyšeli, možná ne, ale od roku 2011 bude možné leasingovat nejen celou motorku, ale třeba jen její motor, přičemž šasi by si mohl dotyčný tým připravovat sám. To je celkem dobrá zpráva, obzvláště vezmeme-li v potaz, že třeba Hayate dnes takovou motorku bez motoru má.
Sport – Pamětnický závod
Opět jsme ze stodoly vytáhli zaprášený stroj času a vydali jsme se tentokráte ještě dále v čase i vzdálenosti, a to až k protinožcům do Austrálie. Píše se rok 1997 a na motocyklům zaslíbeném okruhu Phillip Island začíná jubilejní 10. ročník MS SBK. Hlavními aspekty závodu byl úspěšný vstup do sezony továrního týmu Honda, překvapivě kvalitní výkony stáje Kawasaki a dramatické souboje v obou jízdách.

Sport - Superbike
Ben Spies má tedy našlápnuto stát se světovým šampionem ve své první kompletní sezoně WSBK, a to s sebou samozřejmě přináší otázky – bude jeho báječná šťastná cesta pokračovat dál do MotoGP? Odpověď je zatím ukryta v temných zákoutích zákulisního vyjednávání. Ten talent „skauti“ královské třídy cítí, ale hodně tomu ubližuje pravidlo Dorny, že nováčci nesmí startovat za fabrický tým – což zas nebere moc s nadšením Ben, protože on je zvyklý vítězit. A je z toho takové věčné kroužení okolo týmu Tech3 Hervé Poncharala a podpisem ve stávajícím týmu Yamaha WSB a dalším rokem stráveným mezi superbikery...
Sport - Mistrák
Elitními kategoriemi našeho šampionátu, ale i Alpe Adrie celkově, jsou obě stockové třídy. Zde se schází opravdu ti nejlepší jezdci, kteří jednoznačně jezdí rychleji jak v „ostrých“ čtyřtaktech. Že se dnes se stockem jezdí rychleji jak se superbikem, ukázal názorně i Hungaroring a právě třída litrových stocků byla letos jednoznačně nejprestižnější kategorií MČR.

Sport - Legenda
North West 2009... Jak známo, Irsko je země zaslíbená silničním motocyklovým závodům. Těm pravým, nefalšovaným závodům na veřejných silnicích, nikoliv na nových motodromech. Především v Ulsteru, tedy Severním Irsku, je takových závodů jako máku.


Co máme v tlapách
Super gumy a jedny megaodolný rukavice – to bude dnešní horké téma tlap. Oboje jsme velmi důsledně na vlastní kůži „prověřili“, takže následující řádky se budou zakládat na realitě!



Motohouse cestopis
Tuhle akci jsem s Jakubem Šebestou domlouval už na jaře, ale tak nějak jsem ji vypustil. Jak se blížil termín, začal na mě v diáři křičet nápis, ale v tom fofru jsem tomu příliš nevěnoval pozornost, natož abych se stihl těšit. A tak mi to pomalu dochází až teď.

Tuning na Suzuki Gladius
Znáte tuhle motorku? Přišla letos a zcela bez servítků se usadila na špici kategorie „městských převažečů“, tedy stroječků, které mají za úkol krášlit parkoviště před domem, a pak na požádání převést svého majitele z bodu A do bodu B na další pracovní oběd nebo poradu. Projdete-li se centrem kteréhokoli evropského města, zaregistrujete Gladiáků téměř celou armádu – u nás jich zatím jezdí jen málo. Změní se to? Zná někdo odpověď na tuhle otázku?
ADVENTURA I.díl
Pozorný poutník cestující stařičkou Evropou si dříve či později všimne jemné vlásečnice vedlejších cest označených bílými mušlemi hřebenatky. Potom je už jen otázkou času, kdy se po jedné z nich vydá napříč kontinentem. I můj čas se jednoho slunečného májového rána naplnil.


PŘESTAVBA Yamaha SRV 250
Možná si leckdo z vás pamatuje na přestavbu jménem Red Café, o které jsme psali asi před rokem a půl. Ultralehký Café Racer vyvedený ve jménu minimalistického designu a v překrásné rudé barvě se nám nesmazatelně vryl do paměti, a jak jsme mohli později vidět, uchvátil nejednu odbornou porotu na Custom soutěžích. V krkonošském Black Valley to neusnulo a geniální duo Petr Zaplatílek a Víťa Žemlička je tu zas...

OJETINA – Honda CBR600F
Toto je klasický případ toho, jak vypadala šestistovková třída v devadesátých letech, kdy byly šestky brány jako nízkonákladová třída začátečníků. Honda nebyla výjimkou, postavila motorku podle svých představ o tom, co by jezdci asi tak potřebovali, ale těch jezdců se na to nikdy nezeptala (trošku mi to připomíná naši politickou scénu). Vytvořila motorku se sex-appealem a žádoucností asi… asi jako starý Ford Mondeo.

+ všechno ostatní, jak jste zvyklí. Aktuality, listárna, speciál, fotoseriál, GirlHouse, rozhovor s modelkou a jedna rada jak lépe jezdit
Motohouse (CZ i SK) 10/2009 v prodeji od pátku 25.září 2009
* cena 99 Kč (SK verze 3.80€)
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist