ktm_cerven




Motocykl 4/2019

Sezona klepe na dveře a u toho nesmí nový Motocykl chybět. V čísle 4/2019 tak najdete hned několik testů žhavých novinek a také spoustu dalšího zajímavého motočtení. Mrkneme se, co všechno na vás čeká!

Málokterému modelu motocyklu se podaří být na výsluní dlouhých deset let. Zvlášť, je-li řeč o superbikovém segmentu. RR se tímhle skóre ale může směle pyšnit. Navždy také zůstane v paměti všech milovníků rychlosti zapsané jako ten bike, který obrátil naruby vnímání ležérními boxery proslavené značky i situaci na trhu…

Jenže za deset let mnichovští inženýři sesbírali dostatečné množství zpětné vazby, aby mohli přikročit k modelové r(evoluci). Dostatečný důvod, proč chtít při první příležitosti vyzkoušet, kolik se toho pověstná německá preciznost za tu dobu naučila. Naštěstí se nám podařilo jako jediné české redakci vměstnat mezi světovou novinářskou elitu a na úžasné trati s novým povrchem v portugalském Estorilu strávit v sedle nového RR tři patnáctiminutovky.

Model 2019 je o poznání kompaktnější. Kdyby na vkusně střižených kapotách někdo přelepil číslo 1000, uvěříte mu, že sedíte na šestistovce. A nové RR se také tak řídí. Lehkost, přesnost a snadné vedení stroje jsou slova, která by mohla popsat dojem po projetí první série zatáček. Ještě aby ne, když nový model ve verzi M shodil solidních 14,5 kg na hmotnosti. Brutálně efektivní jsou také změny na geometrii biku.

K tomu je vám skvělým parťákem i nová elektronika, která je kompletně překalibrovaná. Vylepšená IT architektura se šestiosou inerciální jednotkou oddělila systém kontroly trakce od antiwheelie, což zkušenějším pilotům značně usnadní efektivní i efektní výjezdy ze zatáček. Nechybí ani launch control či pitlimiter. Zkrátka závoďák rovnou z krabice.

Motoru S 1000 RR nikdy síla nechyběla, ale novinka je v tomto ohledu ještě o kus dál. Rád vás o tom přesvědčí velký TFT displej, ze kterého na konci 986metrové cílovky poblikává šílených 301 km/h! Čtyřválec je opatřený variabilním časováním ShiftCam,  jenž v 9000 otáčkách během 10 ms naprosto bez povšimnutí „přeřadí“ na vačku s vyšším profilem a vy můžete čtyřválec směle podrtit až ke 14 600 otáčkám.

RR 2019 jednoznačně prokázalo, že udělalo velký skok vpřed a je adeptem na jeden z nejoblíbenějších biků všech okruhových hobíků, a nejen těch. Nová mnichovská střela je kompaktnější, krásnější, rychlejší a ovladatelnější než předchozí model. Při všem tom úspěšném pronásledování dokonalosti se sice trochu vytratila surovost, adrenalin a tolik opojný pocit ze souboje muže se strojem, jenže závodní stopky ani stupně vítězů se na to neptají. A můžete vzít jed na to, že nové S 1000 RR na nich bude jako doma…

Od chvíle, kdy z historické továrny v Mandellu del Lario vyjelo poslední Stelvio, se u Moto Guzzi hraje víc na styl než na užitné hodnoty. Situaci by mohla zásadně změnit jedna z nejočekávanějších novinek letošní sezony. Jaké k tomu má nová V 85 TT předpoklady? Překvapivě velké!

Výkonem přesně na limitu kategorie A2 jde Honda s řadou CB500 naproti hlavně těm, kdo si v osmnácti udělali nebo rozšířili řidičák na motorku. Dospělá velikost a relativně střízlivý design tří inovovaných pětistovek ale klidně mohou oslovit i mnohem starší klientelu – pod to se můžeme po dvoudenním testu na Tenerife s klidným srdcem podepsat.

Royal Enfield na našem domácím trhu nikdy neměl nijak výrazné postavení. Se zbrusu novými dvouválcovými šestsetpadesátkami však chce uspět nejen doma v Indii. Najdou dvě novinky místo i na našich cestách? To napoví dojmy z prvního letošního jízdního testu.

Třída sportovních nahatých osmistovek nabízí, co jinde jen tak nenajdete. Přesné podvozky, silné řadové motory a zaměření na ničím nerušenou radost ze sportovní jízdy. Tříválcová konfigurace motoru se navíc zdá být tím správným kompromisem mezi silou twinu a točivostí superbikového čtyřválce. Podařilo se lépe smíchat tyto základní ingredience v Itálii, na Britských ostrovech, nebo v Japonsku?

Pokořit nádherné, a zároveň zrádné písečné duny tuniské Sahary není jen tak. Rozhodně se do něčeho takového nepustí každý, a tím spíš na motorce. Když vám ale navíc chybí jedna ruka, to už je hotové šílenství! Radek „Kaďák“ Skalický se však jen tak před něčím nezastaví, přestože ho o pravačku připravila právě nehoda na motorce.

Na některá z úchvatných míst v chorvatském vnitrozemí, kde se natáčely filmy o slavném náčelníkovi Apačů a jeho bílém bratru, se dostanete jen po šotolinových cestách. V mapách a navigačních systémech byste je hledali marně, zato s průvodcem Off-road Guide trefíte hned napoprvé. Máme pro vás malou ochutnávku zdarma!

To vše a mnoho dalšího zajímavého čtení o motorkách a spousta krásných obrázků na vás čeká v dubnovém vydání časopisu Motocykl!

MOTOCYKL 4/2019 vychází ve čtvrtek 4. dubna.

  • Veškeré informace na Facebooku, Instagramu a webu mf.cz
  • Předplatné na send.cz
  • Časopis vychází také elektronicky na portálech: Alza, Floowie a Wooky

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist