Motocykl 3/2015
Text: Motocykl | Zveřejněno: 3.2.2015 | Zobrazeno: 7 919x
Zimní okurková sezona? U nás rozhodně ne, nový Motocykl přináší 100 stran našlapaných testy, novinkami a informacemi, které jinde nenajdete. Připravili jsme kvalitní čtení o celkem 22 strojích. Ve velkém srovnávacím testu jsme proti sobě postavili pět modelových dvojic různých objemů a víme, kdo nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu. V laboratoři jsme důkladně proklepli 17 páteřových chráničů a v závodním depu jsme exkluzivně vyzpovídali sedm legend MotoGP o tom, jak se brzdí z 360 km/h. Navštívili jsme také jednu českou garáž, kde na koleně vznikají zajímavé café racery. Ze sportu přineseme autentickou reportáž o Dakaru na vlastní kůži. To vše a mnoho dalšího najdete ve třetím čísle Motocyklu.
Nové číslo vychází ve středu 4. února. Více info najdete také na webu motocykl-online.cz.
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_010_Pod_lupou_jpg_resize_152x99__type_jpg_.jpg)
Pod lupou: BMW S 1000 XR
Parket, na kterém donedávna tančila vlastně jenom Ducati, se postupně začíná plnit. Sportovně dobrodružný valčík na něm roztáčí další „dlouhonohý superbike“.
Představení: Yamaha MT-09 Tracer
Cesta může být dlouhá a krásná, krátká a špatná, rychlá nebo pomalá. Někdy si ji můžeme vybrat, jindy ji musíme prostě jenom projet. Yamaha má recept na to, jak si život s motocyklem na cestách všeho druhu maximálně užít.
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_018_Teorie_motoru_jpg_resize_152x99__type_jpg_.jpg)
Teorie Motoru, 12. díl: Mazání
Vysoké otáčky a výkony i dlouhodobá životnost a spolehlivost – tyto protichůdné nároky musí splnit mazací soustava. Jak funguje mazání současných motocyklových motorů?
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_020_Predstaveni_GAS_GAS_jpg_resize_152x99__type_jpg_.jpg)
Představení: Gas Gas 2015
Máte rádi červené? Suché, plné, silné a díky většímu množství taninu ke konci trošku drsnější víno? Pak budete milovat katalánské tempranillo. A dost možná také katalánská endura.
Srovnávac test: Malá nebo velká?
Ducati Monster: 821 vs. 1200
Honda VFR: 800 vs. 1200
KTM Duke: 690 vs. 1290
Suzuki V-Strom: 650 vs. 1000
Yamaha MT: 07 vs. 09
Na velikosti záleží! Nejen u motoru, ale také u ceny. Srovnali jsme proto menší a větší modely pěti značek a našli odpověď na otázku, jestli výkonnostní a technické odlišnosti odpovídají i rozdílu na cenovce. Srovnání koncepčně velmi podobných motocyklů ukázalo, že na velikosti záleží. Ovšem ne vždy tak, jak jsme byli doposud zvyklí.
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_040_TEST_BMW_jpg_resize_75x99__type_jpg_.jpg)
Test: BMW R nineT
Před necelým rokem BMW veřejnosti představilo model, který se vymyká filozofii značky – svou technikou je nekomplikovaný a svým vzezřením odkazuje ke tvarosloví klasických motocyklů. Přinášíme sedm důvodů, proč by měl stát ve vaší garáži.
Srovnávací test: Harley-Davidson Road King Classic vs. Moto Guzzi California 1400 Custom
Historie Krále silnic sahá až k modelům FL ze 40. let, první Kaliforňanka zase vyjela před mandellské brány v roce 1971. Dost důvodů pro to, abychom vedle sebe postavili nejmladší potomky těchto šlechtických rodů a zjistili, jak na tom jsou dnes.
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_052_Ojetina_jpg_resize_152x99__type_jpg_.jpg)
Musí motocykly, které ve svém označení nesou písmeno s letitým odkazem, vypadat staře? Rozhodně ne, řekla Kawasaki a v roce 2003 oblékla věhlasný symbol „Z“ do nevídaně radikálního kabátu.
Produktový test: P
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_056_Produkt_jpg_resize_75x99__type_jpg_.jpg)
Správný protektor dokáže až třikrát snížit riziko těžkého poranění páteře. V testu páteřáků a chráničových vest jsme jak při jízdních zkouškách, tak při crash testu v laboratoři hledali ten nejúčinnější. Ze 17 získalo pět protektorů nejlepší hodnocení, avšak odhalili jsme také dva, které jsou téměř k ničemu.
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_076_Jak_se_brzdi_jpg_resize_75x99__type_jpg_.jpg)
Tvrdé a správné brzdění je jednou z nejdůležitějších technik potřebných k bezpečnému ovládnutí motocyklu. Ať už jste na dráze, nebo v provozu. V závodním sportu však platí jistá specifika, proto nás zajímalo, jak to dělají ti, které práce s brzdovou páčkou živí – rychlíci z MotoGP. Jak se brzdí z 360 km/h?
Youngtimer: KTM Duke
S modelem Duke se Rakušanům podařilo vytvořit bike, který si podmanil nejednu zakroucenou okresku. Lví podíl na tom měl zejména jednoválec LC4, kterým KTM vytvořila pevný základ pro své stroje.
D
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_084_SPORT_DAKAR_jpg_resize_151x99__type_jpg_.jpg)
Začátek roku je každoročně spjat s nejtěžším motoristickým závodem planety, rallye Dakar. Už posedmé se závodníci prohnali státy Jižní Ameriky.
Fi
![](/upload/images/cache/clanky/2015-02/30576/20150202141616-MC_3_092_FINALE_jpg_resize_152x99__type_jpg_.jpg)
Pověstné české ručičky se v poslední době činí více než kdy předtím a staveb klasických biků přibývá. Na tento zajímavý kousek jsme narazili v dílně nedaleko Karlových Varů. Povyprávíme jeho příběh…
MOTOCYKL 3/2015 vychází ve středu 4. února
• Veškeré informace na www.motocykl-online.cz nebo na www.facebook.com/motocyklonline
• Předplatné na www.predplatne.cz
• Časopis vychází také elektronicky na portálech: cs.publero.com www.floowie.com/cs a www.wooky.cz