Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Update článku: S Hondou už mám vlastních 100 000 km a opět je pryč těsnění na svodech. Za poslední víkendy jsme toho spoustu najezdili, za kapotama pořád ještě není zima...
to je fakt, už ho taky nuluju.. a mám přehled. Počítám, že 400 km na nádrž by neměl být problém. A samozŕejmě se omlouvám, že píšu hlouposti. Myslel jsem palivoměr. Děkuji chytrému vilemx za opravu a vysvětlení.. :))
Ondřeji83, než zacneš psát hlouposti, měl bys alespoň znát názvosloví. Kontrolku paliva (rezervy) to samozřejmě má. To je něco jiného, než tebou myšlený a postrádaný palivoměr.
Tak to máme stejnou výtku. Ale už jsem se naučil po každém tankování nulovat kilometry, což věc řeší. Vlastně nemám palivoměr na žádné z motorek, tak mi to nepřijde. Rezerva mi v XLV přijde kolem 5 litrů, vzhledem k tomu, kolik jsem na ní už najezdil.
Kontrolka paliva myšleno jako kontrola stavu benzínu v nádrži, která tam samozřejmě nikde není. Pouze kontrolka (tkzv.hladové oko) které se rozsvítí při rezervě cca 3-4 litry v nádrži. OM
Tak skvěle napsáno.. A dobře se to čte nejen proto, že jsem si ho letos pořídil...:) Přes všechno rozmlouvání a utvrzování v tom, že je spousta lehčích a silnějších motorek mu přicházím čím dál víc na " chuť" .. Je tak nějak poctivě postavená a i když se občas podívám na tu chudou palubku ( bez kontrolky paliva - grrr) a na ty primitivní přepínače, stejně si na ni rád sednu a užiju si ten neskutečný pocit pohodlí..
>Skirider: Na dlouhé jízdy po roletě Varan asi opravdu nebude, nedivím se, že odešel tlumič. Přecejen je v návodě na prvních stranách napsáno, že motocykl je určen výhradně pro jízdu na silnici... Na FB se asi nepodívám, nemám tam žádnou registraci...
Ja mam 107 tisic.Letos 14.000 v Iranu.Jako prvni odeslo palivove cerpadlo. Nez jsem doskakal k jedinemu servisu na velky motorky v celem Iranu v Teheranu, načnul jsem retez,ktery vydrzel az domu,ale byl na odpis. Dale jsem oddlelal zadni tlumič vinou milionu retarderu a roletovych sotolin. Ale motor slapal jak hodinky.Dily uz jsou vymenene a zase pristi rok vyrazim nekam za hranice vsednich dnu Na Varanovi je to dessna pohoda.
Koukam,ze mame stejne vyresene nektere vybaveni.Viz kanystr na vodu.ja mam jeste z druhe strany kanystr na benzin.Pokud te zajimaji nektere fotky z cest,mrkni na
Díky všem za slova podpory! Ještě bych si dovolil poznámku, možná ne všichni pochopili, že 90k km jsem na XLV najezdil jen já, poté, co jsem ji koupil ojetou. Teď už má najeto celkem přes 120k km. A proč článek v najetých 90? No když jsem začal s Buellem článek při 80, držím linii po 10 Akorát teď koukám do garáže a přemýšlím, jestli další článek o najetých 100k bude na SP-1 nebo XTR... Nejspíš ani jedno
>5157 ...dost by mě zajímalo, jak si Crosstourer povede v dlouhodobých zkušenostech, co kdy na tom odejde, zrezne a podobně. Pominu-li až "zbytečně moderní" design čelní lampy, docela se mi na onroad cestování zamlouvá. Motor musí být k neutahání a velké to vypadá podobně, jako Varan...
Měl jse ho 4roky a maximální spokojenost,akorat ty lehké vibrace do řídítek. Po výměně pneu se to zlepšilo Posez dobrý ochrana před deštěm a větrem taky.Pak jsem zkusil crosstourera 1200x a pak bmw gs 1200 a zvítězil crosstourer V4 motor je super silný ve dvou a tahá neuvěřitelně od spoda,ale na varanka mám hezké vzpomínky nikdy a nikde mě nenechal viset.
Varadero je bezpochyby téměř kultovní motorka, ve velkých endurech je těžké najít lepší! Když jsem (na stará kolena) restartoval své motorkářské období, byla jednu dobu mým největším možným favoritem. Pak jsem ale našel srovnávací test, ve kterém se musela sklonit před nečekaným vítězem... V Stromem 650 od Suzuki. Motorkou o 50 kg lehčí s výrazně nižší spotřebou, zhruba stejnou maximálkou a díky nižší váze příjemnější při jízdě i manipulaci. A že je to taky Japonec závady se řešit nemusí...ani po 90 tis km Takže...velká endura jsou super, dál ale než malá nedojedou a ani tam nebudou dřív
Protože mám na Varaderu r.v.2006 najeto 240 000 km, dovolil bych si doplnit pár údajů o tomto vynikajícím stroji. Těsnění na zadním výfukovém válci odchází celkem pravidelně po 40 000 km. Okolo 100 000 km odchází snímač pulsů, varan má pak problémy s nastartováním, opětovným vypnutím a zapnutím zapalování si nakonec dá říct. Po 100 tis. km bylo potřeba vyměnit ložiska v kolech a gufera v teleskopech. Ventily byly poprvé seřizovány po 160 000 km, do té doby jen kontrola vůlí. Zadní brzdicí kotouč vyměněn po 150 000 km, přední kotouče po 230 000 km. Po 200 000 km vyměněny ložiska v krku řízení. V 220 000 km měněno ložisko v zadní kyvce. Alernátor odešel v 240 000 km. Řetězová sada se měnila asi tak po ujetí 30 000 km. Na varanovi jezdíme s manželkou skoro pořád ve dvou a celoročně zapisovaná spotřeba je 5,7 l/100 km s namontovanými výfuky LeoVince a pneumatikami Anakee2. Ujet za den 1000 km není problém. Olej nedolévám, stačí náplň od výměny k výměně. Šotolinu nejezdím, vše bylo najeto na silnicích a toto Varadero nikdy neleželo!
Varana jsem měl tu čest pár let vlastnil a mohu potvrdit že je to pohodová spolehlivá motorka nenáročná na servis
Jediná moje závada bylo propálené těsnění na svodu
Po te co jsem přešel na BMW GS 1200 Adventure jsem měl divnej pocit že jsem si až tak nepolepšil ...
Za ty prachy je Varan opravdu parádní strojovna
Díky, mě se článek moc líbil. Měl jsem prvního Varana, tehdy se dělal v oranžový barvě a musím potvrdit, že je to super motorka. Silná, pohodlná a byť na to nevypadá, mě přišla zábavná - i běžný náklon je při výšce stroje zážitek Moje mínusy:
1. Motorka je strašně velká, aspoň pocitově, težiště dost nahoře, takže stačilo v terénu prošlápnou nohou do prohlubně a už jsem jí nudržel, lehla mi takhle párkrát... Oproti jiným motorkám je to parník!
2. Při prudším brždění se dost potápěla, pumpovalo to nahoru a dolů, předek je hodně měkký a nejde přitvrdit.
3. Potvrzuju kmitání či vibrace do řidítek, jak popisuje Metalocalypse - taky mi to dělalo, při různých rychlostech, dost záleželo na gumách. S Dunlopama to kmitalo i přes 100 km/hod, Micheliny byly lepší, ty to dělali jen při nízkých rychlostech (30-50 km/hod), ale jen když jsem pevně nedržel řidítka (jednou rukou apod.). Typy pneu si už nepamatuju.
Každopádně chápu autora, klidně bych si na Varanovi sezónu zase dal
Update článku: S Hondou už mám vlastních 100 000 km a opět je pryč těsnění na svodech. Za poslední víkendy jsme toho spoustu najezdili, za kapotama pořád ještě není zima...
Super napísané
moc pekny clanek a super fotky
to je fakt, už ho taky nuluju.. a mám přehled. Počítám, že 400 km na nádrž by neměl být problém. A samozŕejmě se omlouvám, že píšu hlouposti. Myslel jsem palivoměr. Děkuji chytrému vilemx za opravu a vysvětlení.. :))
Ondřeji83, než zacneš psát hlouposti, měl bys alespoň znát názvosloví. Kontrolku paliva (rezervy) to samozřejmě má. To je něco jiného, než tebou myšlený a postrádaný palivoměr.
Tak to máme stejnou výtku. Ale už jsem se naučil po každém tankování nulovat kilometry, což věc řeší. Vlastně nemám palivoměr na žádné z motorek, tak mi to nepřijde. Rezerva mi v XLV přijde kolem 5 litrů, vzhledem k tomu, kolik jsem na ní už najezdil.
Kontrolka paliva myšleno jako kontrola stavu benzínu v nádrži, která tam samozřejmě nikde není. Pouze kontrolka (tkzv.hladové oko) které se rozsvítí při rezervě cca 3-4 litry v nádrži. OM
Kontrolka paliva tam asi je na všech generacích...
Tak skvěle napsáno.. A dobře se to čte nejen proto, že jsem si ho letos pořídil...:) Přes všechno rozmlouvání a utvrzování v tom, že je spousta lehčích a silnějších motorek mu přicházím čím dál víc na " chuť" .. Je tak nějak poctivě postavená a i když se občas podívám na tu chudou palubku ( bez kontrolky paliva - grrr) a na ty primitivní přepínače, stejně si na ni rád sednu a užiju si ten neskutečný pocit pohodlí..
>Skirider: Na dlouhé jízdy po roletě Varan asi opravdu nebude, nedivím se, že odešel tlumič. Přecejen je v návodě na prvních stranách napsáno, že motocykl je určen výhradně pro jízdu na silnici... Na FB se asi nepodívám, nemám tam žádnou registraci...
...akorát význam "TTŠ" tu moc lidí asi nerozklíčuje
Hmm, na TTŠ tehdá dobře posloužil jak náhrada za kapotu
Ja mam 107 tisic.Letos 14.000 v Iranu.Jako prvni odeslo palivove cerpadlo. Nez jsem doskakal k jedinemu servisu na velky motorky v celem Iranu v Teheranu, načnul jsem retez,ktery vydrzel az domu,ale byl na odpis. Dale jsem oddlelal zadni tlumič vinou milionu retarderu a roletovych sotolin. Ale motor slapal jak hodinky.Dily uz jsou vymenene a zase pristi rok vyrazim nekam za hranice vsednich dnu Na Varanovi je to dessna pohoda.
Koukam,ze mame stejne vyresene nektere vybaveni.Viz kanystr na vodu.ja mam jeste z druhe strany kanystr na benzin.Pokud te zajimaji nektere fotky z cest,mrkni na
Díky všem za slova podpory! Ještě bych si dovolil poznámku, možná ne všichni pochopili, že 90k km jsem na XLV najezdil jen já, poté, co jsem ji koupil ojetou. Teď už má najeto celkem přes 120k km. A proč článek v najetých 90? No když jsem začal s Buellem článek při 80, držím linii po 10 Akorát teď koukám do garáže a přemýšlím, jestli další článek o najetých 100k bude na SP-1 nebo XTR... Nejspíš ani jedno
Děkuji, opravdu hezký článek.
Super článek po dlouhé době!!!
Pěkný, pěkný...
Pěkná práce. Hezky se to v nemocnici čte. I na FB už to je.
Pěkně se to četlo.
A to mi tahle motorka nic neříká.
>5157 ...dost by mě zajímalo, jak si Crosstourer povede v dlouhodobých zkušenostech, co kdy na tom odejde, zrezne a podobně. Pominu-li až "zbytečně moderní" design čelní lampy, docela se mi na onroad cestování zamlouvá. Motor musí být k neutahání a velké to vypadá podobně, jako Varan...
Měl jse ho 4roky a maximální spokojenost,akorat ty lehké vibrace do řídítek. Po výměně pneu se to zlepšilo Posez dobrý ochrana před deštěm a větrem taky.Pak jsem zkusil crosstourera 1200x a pak bmw gs 1200 a zvítězil crosstourer V4 motor je super silný ve dvou a tahá neuvěřitelně od spoda,ale na varanka mám hezké vzpomínky nikdy a nikde mě nenechal viset.
Pěkné čtení Tak ať vydrží jednou tolik a dá dvakrát tolik zábavy
Varadero je bezpochyby téměř kultovní motorka, ve velkých endurech je těžké najít lepší! Když jsem (na stará kolena) restartoval své motorkářské období, byla jednu dobu mým největším možným favoritem. Pak jsem ale našel srovnávací test, ve kterém se musela sklonit před nečekaným vítězem... V Stromem 650 od Suzuki. Motorkou o 50 kg lehčí s výrazně nižší spotřebou, zhruba stejnou maximálkou a díky nižší váze příjemnější při jízdě i manipulaci. A že je to taky Japonec závady se řešit nemusí...ani po 90 tis km Takže...velká endura jsou super, dál ale než malá nedojedou a ani tam nebudou dřív
Protože mám na Varaderu r.v.2006 najeto 240 000 km, dovolil bych si doplnit pár údajů o tomto vynikajícím stroji. Těsnění na zadním výfukovém válci odchází celkem pravidelně po 40 000 km. Okolo 100 000 km odchází snímač pulsů, varan má pak problémy s nastartováním, opětovným vypnutím a zapnutím zapalování si nakonec dá říct. Po 100 tis. km bylo potřeba vyměnit ložiska v kolech a gufera v teleskopech. Ventily byly poprvé seřizovány po 160 000 km, do té doby jen kontrola vůlí. Zadní brzdicí kotouč vyměněn po 150 000 km, přední kotouče po 230 000 km. Po 200 000 km vyměněny ložiska v krku řízení. V 220 000 km měněno ložisko v zadní kyvce. Alernátor odešel v 240 000 km. Řetězová sada se měnila asi tak po ujetí 30 000 km. Na varanovi jezdíme s manželkou skoro pořád ve dvou a celoročně zapisovaná spotřeba je 5,7 l/100 km s namontovanými výfuky LeoVince a pneumatikami Anakee2. Ujet za den 1000 km není problém. Olej nedolévám, stačí náplň od výměny k výměně. Šotolinu nejezdím, vše bylo najeto na silnicích a toto Varadero nikdy neleželo!
Pěkné počtení. Lidi neremcejte a radši se zapojte taky nějakým svým článkem.
Dočetl jsem, bylo to fajn čtení, díky!
Varana jsem měl tu čest pár let vlastnil a mohu potvrdit že je to pohodová spolehlivá motorka nenáročná na servis
Jediná moje závada bylo propálené těsnění na svodu
Po te co jsem přešel na BMW GS 1200 Adventure jsem měl divnej pocit že jsem si až tak nepolepšil ...
Za ty prachy je Varan opravdu parádní strojovna
Mě se to četlo hezky
Vilemx> nikam nic netahám, to byla reakce na Metalocalypse, že bych to čerpadlo bral jako drobnou mušku, která se dá odstranit za pět minut.
Díky, mě se článek moc líbil. Měl jsem prvního Varana, tehdy se dělal v oranžový barvě a musím potvrdit, že je to super motorka. Silná, pohodlná a byť na to nevypadá, mě přišla zábavná - i běžný náklon je při výšce stroje zážitek Moje mínusy:
1. Motorka je strašně velká, aspoň pocitově, težiště dost nahoře, takže stačilo v terénu prošlápnou nohou do prohlubně a už jsem jí nudržel, lehla mi takhle párkrát... Oproti jiným motorkám je to parník!
2. Při prudším brždění se dost potápěla, pumpovalo to nahoru a dolů, předek je hodně měkký a nejde přitvrdit.
3. Potvrzuju kmitání či vibrace do řidítek, jak popisuje Metalocalypse - taky mi to dělalo, při různých rychlostech, dost záleželo na gumách. S Dunlopama to kmitalo i přes 100 km/hod, Micheliny byly lepší, ty to dělali jen při nízkých rychlostech (30-50 km/hod), ale jen když jsem pevně nedržel řidítka (jednou rukou apod.). Typy pneu si už nepamatuju.
Každopádně chápu autora, klidně bych si na Varanovi sezónu zase dal