Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ten vstup 170 kč je jen stejná zlodějna, jako vstupy do většiny muzeí a dalších tzv. kulturních památek! Pak se ti blbci diví, že tam chodí málo lidí! Kdyby to dali za třetinu, tak tam přijde 5x tolik lidí!
Byl jsem se dnes podívat a je to zklamání.Když to srovnám s jinýmy muzey a výstavami.A ještě taky dodávám,že před rekonstrukcí tam bylo více exponátů a nyní mnohde vytríny kde nic zajímavého není.A lidí jak much a to jsem byl v pátek po obědě.
Spíš bych se pozastavoval nad tím, že si zaplatím ročně několik desítek tisíc Kč na daních za to, že si můžu koupit drahej benzín a jídlo a ten zbytek... 170 Kč za exponáty který jsou mnohdy jediný na světě? Můžou si zajet jinam jestli je to drahý. Spíš bych se podivoval tomu kilu za Midalu, Diavel a no to je asi včechno...
Tom_Riddle> Pro mě třeba není problém dát 170,- Kč za vstup na nějakou jednorázovou akci , nechodím tam každý týden , takže několikrát do roka to dám... Horší je pro mne dát skoro při každé projížďce 3 až 4 kila za benzín! To si pak říkám že to vstupné byla ještě docela slušná investice do skvělého zážitku!
tu garaz bych chtel mit! nemluvte o cicich vecech oni mysleli nejstarsi u nas,je to narodní,takze spojovat s čechama! moc se mi libí plakat na Cenu mesta Litomysl krasne barevnej tech tu po okoli muselo bytani jeden nemam. čz neni 500 ale bud 350 nebo 420, petistovku udelali pani znovuzroditele pokladu az nyní
Jinak kvůli prostoru není možné vystavit všechny stroje určité značky, ale aspoň významné typy, a pak zástupce mistní produkce. Ucelená sbírka Jaw a ČZ by byla fajn ale kam to dát? Naštěstí to je vidět jinde. Navíc jsem slyšel že Jawa odmítla poskytnout nějaké vzorky.
Zato tam jsou jiné, třeba Motor Company. Kolik z vás to viděl.
Je tam hezká sbírka kol, velociped s řízeným zadním, a předním kolem poháněným rukama a nohama.
Navíc nejstarší Bugatka, Audi atd. atd.
Koukám na moji fotku z prosince a na popisce je:
Dálnik II, cca 1942
Výrobce:Jan Anderle, Praha
Exponát darovala Zbrojovka Ing. Janečka (tedy hodně tomu nazad).
to milan_r1: Nebyla řeč a nejstarším sériovém stroji?
BLBOST: "JAWÁCKÝ PROTOTYP..DÁLNÍK 250.. Z DÍLNY FR. JANEČKA"
Předchůdce skutečných dálníků, zatím bez uzavřené karoserie a tím i opěrného podvozku. Dle Anderleho poznámek byl předán do depozitáře NTM v Praze, NEBYL vytvořen v Jawě, vyrobil ho JAN ANDERLE, který později používal Jawa motory, konstruoval později Dálníky i v Sodomce, ale na fotce z NTM není žádný stroj JAWA, ale dálník chudáka Anderleho, kterého komunisté chtěli vymazat z historie a podle tohoto článku se jim to povedlo (doufám že lži nepíší na cedulích v NTM).
blbost "..nejstarší silniční motorové vozidlo na světě z roku 1815.." snad nemáte od PR NTM? Autor článku asi není dopravní historik, ale jestli tuto informaci dostal v muzeu, je to ostuda. Pro info: Cugnot 1769, Newton 1680 (vůz jezdil jen rovně a kousek, ale jezdil),F. Verbiest 1681, Trevithick 1803 GB, Anfibio di Evans (USA 1804 - obojživelné parní vozidlo v provozu 2 roky) a další. Pokud jste to opsal z materiálů muzea, pozdravujte tam "opravdové" odborníky. Jinak článek OK
když mi bylo tak 10 tak jsem tam chodil téměř každý týden, je zvláštní, že si nepamatuju ani na jeden kousek..
Každopádně bych tam očekával taky nějaký závodní kousky, jak motorky tak auta.
No budu se tam muset mrknout
Ten vstup 170 kč je jen stejná zlodějna, jako vstupy do většiny muzeí a dalších tzv. kulturních památek! Pak se ti blbci diví, že tam chodí málo lidí! Kdyby to dali za třetinu, tak tam přijde 5x tolik lidí!
Byl jsem se dnes podívat a je to zklamání.Když to srovnám s jinýmy muzey a výstavami.A ještě taky dodávám,že před rekonstrukcí tam bylo více exponátů a nyní mnohde vytríny kde nic zajímavého není.A lidí jak much a to jsem byl v pátek po obědě.
170 vstup je ok,vis kolik tam toho je? musis jit na cely den a ne na hodinu a behat tam
No fajn, už se těším. Určo tam přes léto zajedu, nejspíš s sebou vezmu dědu, bude rád a já taky - vrátím mu to, co on dal mně za mého dětství
Pěkný kousky ,bude to zase návrat do raného mládí
Spíš bych se pozastavoval nad tím, že si zaplatím ročně několik desítek tisíc Kč na daních za to, že si můžu koupit drahej benzín a jídlo a ten zbytek... 170 Kč za exponáty který jsou mnohdy jediný na světě? Můžou si zajet jinam jestli je to drahý. Spíš bych se podivoval tomu kilu za Midalu, Diavel a no to je asi včechno...
Tom_Riddle> Pro mě třeba není problém dát 170,- Kč za vstup na nějakou jednorázovou akci , nechodím tam každý týden , takže několikrát do roka to dám... Horší je pro mne dát skoro při každé projížďce 3 až 4 kila za benzín! To si pak říkám že to vstupné byla ještě docela slušná investice do skvělého zážitku!
To Tom Riddle: no jo no
Muzeum paráda, článek taky, ale vstup 170 kč je trochu silný kafe... Kolik byl vstup za totáče?
Krajda: vypadá to spíš jako rekvizita z nějakýho apokalyptickýho filmu
moc zajímavý, s výstavama už to kombinovat nechci ale vypravim se tam určo pozdějš
sfouknu to s výstavou v Letňanech, těším moc. Závodní moto i auta tam jsou, netřeba mít strach.
tu garaz bych chtel mit! nemluvte o cicich vecech oni mysleli nejstarsi u nas,je to narodní,takze spojovat s čechama! moc se mi libí plakat na Cenu mesta Litomysl krasne barevnej tech tu po okoli muselo bytani jeden nemam. čz neni 500 ale bud 350 nebo 420, petistovku udelali pani znovuzroditele pokladu az nyní
Moc krásné pokoukáníčko! Paráda!
Konečně Už se těším.
Jinak kvůli prostoru není možné vystavit všechny stroje určité značky, ale aspoň významné typy, a pak zástupce mistní produkce. Ucelená sbírka Jaw a ČZ by byla fajn ale kam to dát? Naštěstí to je vidět jinde. Navíc jsem slyšel že Jawa odmítla poskytnout nějaké vzorky.
Zato tam jsou jiné, třeba Motor Company. Kolik z vás to viděl.
Je tam hezká sbírka kol, velociped s řízeným zadním, a předním kolem poháněným rukama a nohama.
Navíc nejstarší Bugatka, Audi atd. atd.
Koukám na moji fotku z prosince a na popisce je:
Dálnik II, cca 1942
Výrobce:Jan Anderle, Praha
Exponát darovala Zbrojovka Ing. Janečka (tedy hodně tomu nazad).
to milan_r1: Nebyla řeč a nejstarším sériovém stroji?
Dálníky jsou k vidění u p. Bujárka v jeho soukromém muzeu u Semil. Jawa R500 je k vidění v Praze na Klárově v muzeu Policie.
milan r1: Veškeré podrobnosti k exponátům byly čerpány z popisků v muzeu Jinak kurátor pan Nezmeškal je uznávaný motocyklový historik...
Už se těším, jak tam s klukem vyrazíme
BLBOST: "JAWÁCKÝ PROTOTYP..DÁLNÍK 250.. Z DÍLNY FR. JANEČKA"
Předchůdce skutečných dálníků, zatím bez uzavřené karoserie a tím i opěrného podvozku. Dle Anderleho poznámek byl předán do depozitáře NTM v Praze, NEBYL vytvořen v Jawě, vyrobil ho JAN ANDERLE, který později používal Jawa motory, konstruoval později Dálníky i v Sodomce, ale na fotce z NTM není žádný stroj JAWA, ale dálník chudáka Anderleho, kterého komunisté chtěli vymazat z historie a podle tohoto článku se jim to povedlo (doufám že lži nepíší na cedulích v NTM).
blbost "..nejstarší silniční motorové vozidlo na světě z roku 1815.." snad nemáte od PR NTM? Autor článku asi není dopravní historik, ale jestli tuto informaci dostal v muzeu, je to ostuda. Pro info: Cugnot 1769, Newton 1680 (vůz jezdil jen rovně a kousek, ale jezdil),F. Verbiest 1681, Trevithick 1803 GB, Anfibio di Evans (USA 1804 - obojživelné parní vozidlo v provozu 2 roky) a další. Pokud jste to opsal z materiálů muzea, pozdravujte tam "opravdové" odborníky. Jinak článek OK
určitě se pojedu mrknout byl jsem tam před desitiletími článek pěkný
Pěkný článek, je to už let, co jsem tam byl naposled... Bude to pěknej výlet.
Waldas28: Zetku tam mají Téčko, Prase v jednom exempláři a pětistovka OHC ani Rotax ve sbírce nejsou.
no to by mě zajímalo to tam mají jen jedno čz T nebo všechny ?? a Prasáka jen 502 a Jawa 500 OHC tam je a Jawa R 500 Rotax..jináč článek super
ten boxer od Jawy je moooc mazlivej kousek
díky za článek, tam prostě musim jet
když mi bylo tak 10 tak jsem tam chodil téměř každý týden, je zvláštní, že si nepamatuju ani na jeden kousek..
Každopádně bych tam očekával taky nějaký závodní kousky, jak motorky tak auta.
No budu se tam muset mrknout
sbírka pěkná , škoda ,že celá rekonstrukce muzea je tunel jak prase
markus: To je jawácký prototyp Dálník 250