Energica představila elektrickou adventuru Experia, má dojezd 222 km
Text: Jan Rameš | Foto: Energica | Video: Energica | Zveřejněno: 8.6.2022 | Zobrazeno: 12 324x
Text: Jan Rameš | Foto: Energica | Video: Energica | Zveřejněno: 8.6.2022 | Zobrazeno: 12 324x
Az v tom budou nove baterky, co budou jeste asi 10 let ve vyvoji v laboratorich, bude dojez mozna vetsi nez spalovaku, dobijeni bude behem max 10 min, nabijecka bude v kazdem meste, tak to asi bude davat smysl.
Pochybuju, ze tohle vse bude do 15let. Jinak elektro pohon je mnohem lepsi, nez spalovak. Jen ty baterky jsou porad s omezenym pouzitim a elektrika bude radove drazsi a spise ji bude nedostatek.
Jinak tahle motorka je prakticky nepouzitelna - to bude odvaz, jet max 200km, pak cekat 80min na nabiti. To bude spis stopovaci hra - od nabijecky k nabijecce do doby, nez nektera bude mit vypadek. Tam hra bude koncit.
2 reakce
Jste úplně mimo. Slovo ADVENTURE znamená DOBRODRUŽSTVÍ. To dobrodružství tvůrci tohoto bajku mysleli tak, že abyste někam daleko dojeli, budete muset překonávat různá úskalí, vše plánovat, improvizovat atd. A to se za dvojnásobek ceny přibližně shodně vypadající benzínové motorky přeci sakra vyplatí.
5 reakcí
...to Lipno to dá úplně v poho
Jen teď bude ta výprava shánět nejdříve wifinu, prodlužky a zásuvky na zážitky , na ty sdílené a na ty zítřejší na dobrodružném Rabí. A integrovaná dobíječka by mohla i ten párek trochu přihřát...
Jak "prožívají" e-biky/battery/ampéry a e-piloti bouračku obecně, to netuším.....
Navrhuju, aby v Bruseli měli všechna vozidla, včetně sanitek jen na elektriku, ani jedno na spalovák... by si to Elektrohujeři co tlačí elektromobilitu pod tlakem, ještě mrštně rozmysleli...
3 reakce
Jednoduše blbost a nesmysl a nevěřím, že by do toho, nějaký ADV nadšenec šel a chtěl na tom dát Asii nebo Afriku či jižní Ameriku. Tohle je prostě nereálné. Někdo to třeba koupí, ale bude s tím jezdit jen po městě.
3 reakce
Snad jak píše kolega Explicitni_Euler - prostě pohodlná motorka, to ještě má hlavu a patu. Jinak představa že někde v prdeli na konci světa - ale co, kdekoliv by měl člověk řešit, že došla šťáva - to mám záda jako ježek, né že mě jen vstávají chlupy hrůzou. Protože zatím a to zatím zdůrazňuji je dnešní svět ještě o benzínu. A kde je jen trochu civilizace, tam se většinou dát byť i pěšky kus jít s petkou v ruce k domorodcům. Ale nedovedu si představit jak bych donesl v tý petce kus proudu aby to zase jelo. A dojezd - nečekaná objížďka a je všechno v prdeli.
2 reakce
nevim jak vam, ale mi to nedava do pristi (minimalne) desetiletky prazadny smysl.
Čtu tady komentáře a pochopitelně vám musím dát za pravdu, že elektrická motorka prostě na adventure cestování není vhodná. Reálný dojezd, doba dobíjení, hustota dobíjecích stanic, to všechno hraje proti. Ovšem já si myslím, že tohle i ti výrobci dobře vědí. A elektrickou adventure motorku udělali ne proto, aby na ní lidé cestovali třeba na Balkán, ale prostě proto, že adventure motorky jsou teď nejpopulárnějším segmentem. Na silnicích možná tak polovina motorek, co potkávám, jsou adventury. A pochybuji, že všichni ti motorkáři na adventurách zrovna někam cestují a mají před sebou ještě 500 kilometrů, z toho tak 50 km mimo silnice. Dneska si lidi kupují tyhle motorky pro naprosto běžné ježdění tzv. kolem komína, na dojíždění do práce atp. Je to teď moderní, má to na naše cesty dost komfortní podvozek, pohodlnou jízdní pozici. Proto si to lidé kupují, i když s tím neplánují cestovat. A stejně to podle mě vidí i Energica. Jestli tam jsou trochu příčetní, tak jim musí být jasné, že pro cestovatele tohle nebude. Jejich zákazníkem bude někdo dostatečně bohatý, kdo se chce vozit na elektromotorce. Koupí si v souladu se současným trendem adventuru, aby se vozil pohodlně. A stejně jako velká část jezdců na adventure motorkách, které denně potkávám, s tím bude jezdit na vyjížďky kolem komína, do práce, na nákup, do města, ale cestovat s tím nebude. Pro takového zákazníka, proč ne?
4 reakce
Vzhledově konečně hezká elektrosračka,ale to je asi zatím tak všechno.Ale ono se to bude asi měnit a posouvat kupředu No uvidíme jakou nám nadlidi načrtnou budoucnost
Prosím vás nepoužívejte termín "adventůra" a především ne ve spojení s motorkou, co kopíruje Multistradu a je vysloveně na cestu.
Potkávám tady kousek maníka co jezdí na Zeru a je to tak tiché, že z toho jde až strach, trochu bych měl obavy z toho, že mě někdo "přeslechne"...
Náhodou, pro ty pseudocestovatele kteří mají nová GS, 3 kufry a jezdí do 50 km na kafe dělat haury aniž by vůbec využili cestovní potenciál svého motocyklu , je tahle moto naprosto ideální
1 reakce
Tohle prostě nedává smysl. Nejsem odpůrce elektomotorek, ba naopak. Ale cestovní enduro s dojezdem dvěsta kiláků bůhví jestli... Já vám nevim.
To si tak člověk vezme měsíc dovolenou, sbalí do kufrů stan, spacák, vaření, trenky a fusekle, hromadu survival nezbytností (třeba nouzová nabíječka s kličkou ), sedne na tohle a vyrazí na expedici z Prahy třeba... do dálav u České Lípy
2 reakce
Na balkánské šotoliny a toulání se daleko od civilizace nic lepšího není.
Skvělá motorka.. jen nechápu smysl těch kufrů. do teska to může být vajn, ale basa piv se tam nevleze a na chleba si můžu zajít pěšky.
A jak se na tom radi? = jedna z nejzabavnejsich veci jezdeni na moto!
H.
1 reakce
Jsem velký fanda cesťáků a měl jsem jich několik. Tahle motorka mě dizajnově jasně oslovuje a líbí se mi. Nicméně - obecně si myslím, že elektrický pohon dává smysl u skútrů na dojíždění do práce...ale za současného stavu /kapacity, dojezdu, možností nabíjení, ceny.../ baterií mi elektrická CESTOVNÍ motorka smysl nedává. No a to jsem se ještě nezmínil o ceně. Za mě je zcela mimo mísu, ale to ať si posoudí každý podle své peněženky..
1 reakce
Tak nevím (a nebo VÍM...)...
"Dobrodruh" si koupí elektromašinu za 3/4 melounu a prudce vyrazí (tej prudkosti rozjezdu ještě nejvíc věřím...) "se toulat"... Odhaduju, že každejch pomalu 150 km (těch 222 je takový "podezřelý numero...) si musí najít nabíječku a spočinout u ní...
Musím pokračovat ?
Skútry do města klidně, možná i nějaký ty krosky apod. na hodinový+ vyblbnutí ( nebo, právě kvůli tichosti na pytlačení vysoký, co se zase večer pokouší zabít mne...), ale zatím to má, podle mýho, NEPŘEKROČITELNÝ LIMITY...
A to tady ještě nebyl Ivan - předem zdravím !!!
A aby to bylo vyrovnaný, taky tady zatím nebyl ee-kája...
2 reakce
Jasne ....niekto ma pred sebou S1000XR, Multistradu V4S a Energicu. Nakoniec si vyberie elektro bazmek za 26tis euro? Dobry scenar pre nejaku sci-fi poviedku, knihu alebo psychologicku sondu do niekoho chorej,prazdnej hlavy
v téhle motorce se pěkně odráží hluboká debilita bruselských bolševiků, kteří jsou absolutně vytrženi z reality. Adventura na elektriku Kde to jako někde v divočině chtěj dobíjet? lol někde pod kamenem objevíte nabíječku?
2 reakce
Žádný randál z výfuku, žádné vibrace a žár od motoru, to jsou tradiční výhody elektrického pohonu… super, přesně pro to na motorce jezdím..
Mě stále dokola udivuje jak často výrobci tlačí elektromobilitu do absolutně nevhodných segmentů. Teď nemám na mysly motocykly jako takové, ale kategorii adventure biku a u aut nesmysly v SUV atd., kde celá řada vlastností znásobují nevýhodu elektromobilů jako je hmontost baterie, nutnost rychlého a častého dobíjení, cena atd.
V te cene by mohl byt aspon reproduktor napodobujici zvuk nejake levnejsi benzinove alternativy.
Motorka pěkná, dojezd stále slabota (km versus doba nabíjení), cena otřesná...
Čím dál víc miluju Caponorda...
hmmm, dva týdny spátky jsem v nedeli ráno v 6:30 sedl na svou Kačenu a večer ve 21:30 jsem zastavil ve meste Sebes v Rumunsku s natočenýma cca 1200 km. Celková vyjížďka trvala 3dny, 2700 km, po Transalpine a Fagašu, i cesta u Dunaje byla , tak jsem si pjekne pojezdil. Pri predstave že bych mnel u cestovního endura každých 200km nabíjet, a to by musela každých 200km být nabíjecí stanice, tak za mne ani náhodou. Elektrika je dobrá tak do mesta, na skutr, mozna auto i to taky maximálne na krátke vzdálenosti jako dojizdka do práce ale jezdit s tím dál to určite ne. Elektrika je slepá ulička EU a je to jenom sen zeleného pomateneho. eurobirokrata. Za tohle moje peníze nikdo nedostane.
Podle WMTC? Veci na ktere se jeste poradne ani vyrobci neshodli? No ale budiz, podle WMTC ma moje Honda 1,6l/100km v reale to jde, ale jezdi se 60km/hod V realnem provozu to je pres 1,8. Coz je sice super, ale pro benzin.
U elektro motorky v tom bude asi schovan pekny hacek. Vsude se vyzviduje jake to ma paradni zrychleni (ano, i v aute to je pecka), ale nejak nikde nejsou testy kolik tyhle strojky dojedou pri konstatnim zatizeni 130km/hod na dalnici kopec/nekopec. Co se delaji nezavisle novinarske testy, tak to je v teto kategorii velka bida a zrovna u cestovniho endura je to dost podstatna informace.
Pokud to ma tech 222 nebo 208 dojez pri konstantni rychlosti minimalne 130, tak to uz pekne je, ale neco mi rika, ze takova realita neni....
3 reakce