europ_asistance_2024



Výhody sýra co-by spolucestujícího

Můj poslední článek „Dolomit není nikdy dost“ a hlavně zmínka o přepravě motocyklů na přívěsu nebo v dodávce a asi i P.S. na téma české silnice, vyvolal celou řadu komentářů, které pro mne jsou a budou skvělou inspirací. Takže fakt a bez kouska ironie dík všem komentátorům.

Použít (v zájmu věci možná zneužít) název jednoho příběhu ze zmíněné půvabné knížky mne napadlo proto, že všechno má své výhody a příznivce a samozřejmě i nevýhody a odpůrce. A co pro jednoho může být super, pro druhého je nepřekonatelné a možná ani neví proč. A nebo ví, ale nepřizná to. Jeho problém. Tečka.

Co se mne týká, obojí je možné.
Pojedu-li sám nebo s partou kámošů (bez bab) na prodloužený víkend, nebo pět, šest dnů, není co řešit. Balím bag a jedu. Mám vyzkoušeno, že veškeré potřebné věci jako spodní prádlo na každý den, hygienické potřeby, nepromok, oblečení na převléknutí podle počasí, boty na přezutí, foťák, kamera i mini notebuk (další hřích?), se mi vejdou maximálně do dvou celkem skromných zavazadel. Takže nepotřebuju top case, který se mi na motorce nelíbí, natož boční kufry.
Tiger u řeky Salza (2008)

Pravda je, že nejezdíme po kempech. Pokud jezdíme do našich oblíbených míst jako jsou Štýrsko, Korutany, Solnohradsko, Trentino, Süd Tirol nebo Bavorsko, máme už své oblíbené penziony, kde nám za ta léta dělají dobré ceny. Jedeme-li jinam, snažíme se ještě před odjezdem zajistit alespoň některé noclehy a trefit se do dobrých cen.

Pokud ale máme pouhý týden volna a chceme jet někam dál (Francie, Toskánsko), monotónní a otravnou jízdu na motorce po dálnicích fakt nemusím. Navíc pokud v programu není pouze a jedině ježdění, pak je možnost převozu motorky nespornou výhodou. Z řady důvodů. A tady musím chtě nechtě použít několik příměrů, které se možná budou zdát někomu přitažené za vlasy, ale sedí. Podotýkám, že motorku nepovažuji za pouhý dopravní prostředek, který mne má přepravit z místa A do místa B, ale za sportovně cestovní stroj sloužící mi k tomu, abych si užíval cestování v jeho sedle, sílu motoru a perfektní jízdní vlastnosti převážně v krásném prostředí pořádných hor.

  1. Neznám nikoho, kdo by v Praze, Brně, Pardubicích nebo Českých Budějovicích obul na zápraží lyže, hodil ruksak na záda a odkráčel zasněženou krajinou na týdenní lyžařskou dovolenou kamkoliv.
  2. Vadí někomu horská kola, nebo jízdní kola vůbec převážená na střechách aut?
  3. Do Středozemního i Baltického moře se dá pohodlně doplout z Čech i Moravy po řekách a kanálech. Udělal by to někdo z těch, kteří si své lodě nebo vodní skútry vozí na dovolenou u moře? Myslím, že určitě ne.
Pouze nekteré výhody použití přívěsu nebo jiného transporteru:
  • Auto s přívěsem, na kterém jsou dvě motorky má menší spotřebu než dvě motorky a platí se jedna dálniční známka (v případě využití dálnice) a jedno mýtné.
  • Bez problémů se dá jet i v noci a řidiči se mohou za volantem střídat.
  • Do místa svého pobytu dojedu rychleji, protože jízda autem nevyžaduje tolik zastávek. Výjimkou mohou být ucpané dálnice, ale tam, hlavně v Rakousku a Německu už to musí odstát i motocyklisté, jinak jim hrozí poměrně vysoké pokuty.
  • V případě nehody, poruchy, nebo defektu mám motorku jak odvézt domů a nemusím na nikoho čekat nebo za to někomu platit.
  • Za výhodu může být také považováno to, že nemusím nutně zvažovat každou ponožku navíc. Nemusí, ale někdy to může hrát roli.
  • Příjemným bonusem navíc může být také to, jako příklad mohu uvést pobyty v Toskánsku, Provency nebo Burgundsku, kdy byla motorka na zpáteční cestě obložena kartony s vínem, sýry, olivovým olejem, atd (byl to jiný přívěs než je na fotce).
Okamžitě po příjezdu ke krásné, několik set let staré usedlosti v toskánských horách, přišla bouřka a kroupy. Když jsem z okna viděl co se mi na Multistrádu sype, protože to byl takovej fofr, že se na to nedalo reagovat, málem jsem to vobrečel. Naštěstí to přežila bez úhony. A v tomto duchu se odehrála prakticky celá naše dovolená. (2004)

A o tom to asi je. Podle potřeby a bez stereotypů, zvolit ten správný prostředek k dosažení svého cíle.

Takže komentujte, reagujte, piště své názory a zkušenosti, včetně těch nepříjemných. Třeba z toho vznikne zajímavý a podnětný materiál.

Petr Fryč

Informace o redaktorovi

Petr Fryč - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):


TOPlist