Recenze: buď drsňák v přilbě Caberg Ghost

Na začátku sezóny se mi do rukou dostala otevřená přilba s integrovanými brýlemi a maskou od italského výrobce Caberg. Hlavní, čím boduje na první pohled, je její vzhled. Ten poutá všude a je to to hlavní, díky čemu po ní začnete pokukovat. Teď je na čase si taky říct, jestli to ale není to jediné, co přilba může nabídnout.

Recenze: buď drsňák v přilbě Caberg Ghost

Kapitoly článku

Slovo Cabergu

Podle výrobce si nekupujete jednu přilbu, ale rovnou čtyři v jedné. Trošku nadnesené, každopádně přilbu můžete použít s brýlemi, maskou a pěnovou výstelkou na brýlích, nebo s maskou a brýlemi bez pěnové výstelky, dále v kombinaci brýle s pěnou a nakonec brýle bez pěny. Pěnové vložky vymezující prostor mezi vámi a přilbou jsou dostupné v několika velikostech. S brýlemi a štítem souvisí pružinový zavírací systém, díky kterému vše můžete jednoduše vyklopit či zaklopit pouhou jednou rukou. Plexisklo brýlí je vybavené vrstvou proti poškrábání a také je připravené na instalaci Pinlock folie, která je součástí balení. Přilba se dodává ve dvou velikostech skořepiny vyrobené z kombinace skelného vlákna, karbonu a kevlar, takže nabídne vysokou pevnost a nízkou váhu. Ve velikosti XL váží pouhých 1188 gramů. Vnitřek přilby je vyjímatelný a pratelný, zapínání je řešeno rychlopřezkou a na závěr dodáme, že je přilba připravena pro použití interkomu Just Speak S. Cena u dovozce Bikerscrown je v závislosti na barevném provedení stanovena od 5190 korun ve vánoční akci až po 7390,- za moji „orezlou“.

Slovo Zajocha

Začnu u vzhledu, který je jednoduše parádní. Vybral jsem si „rezavou“ verzi a všichni, kdo s ní měli tu čest, si na ni museli sáhnout a vyptávali se, co je to zač. Líbí se mi na tom i to, že u spousty přileb je zkrátka poznat, že je jejich lak obyčejný a levný, což tahle varianta úspěšně maskuje. Přilbu mám s tmavým plexi, které krutý vzhled umocňuje. Jeho  zatmavení je kompromis na celodenní použití, takže je při plném sluníčku vidět dovnitř, ale zase se s ním dá jet i večer. V noci to už je samozřejmě horší. A horší to je taky, pokud používáte brýle, tam to chce samozřejmě vyzkoušet, jestli se vlezete. U nožiček problém není, tam mě přilba netlačí, spíš jestli se vejdou pod plexi. Materiál brýlí je podobný motokrosovým, je to tedy takové měkčí plexisklo a je oproti klasickému tvrdému štítu o něco náchylnější k poškrábání. K přilbě jsem se choval standardně a z vnějšku přibyl za sezónu jeden škrábanec. Horší je to s Pinlockem na vnitřku, ale za to můžou právě brýle.

S jejím vzhledem se neztratíte ani na postapokaliptickém festivalu (zdravíme kapelu Projekt Parabelum :)

Co se ovládání clony týče, nemám k tomu co dodat. Po roce funguje pořád dobře, a když při otevírání chytnete masku vprostřed, pohodlně vše odklopíte jednou rukou. To je hlavní výhoda oproti konkurenci s klasickými brýlemi. V případě, že ji chytnete zboku, už se to celé trošku zkříží a jde to hůř. Pro zaklapnutí pak stačí jednoduše zatáhnout dolů a systém pěkně zaklapne. Trošku složitější je díky němu výměna „plexi“, ke kterému je potřeba křížový šroubováček. Jestli máte rádi tiché přilby, tak počítejte s tím, že je to stále otevřená přilba. Logicky je oproti integrálním kolegyním o něco hlučnější. Vzhledem ke konstrukci mě ale příjemně překvapilo, že jsem nezaregistroval žádné pískání vzduchu nebo nepříjemné táhnutí přes masku dovnitř. Bavíme se samozřejmě o použití na chopperech, cruiserech nebo slabších naháčích, kde je i ten hluk poplatný kategorii.

Výhody a nevýhody různých maskových variant jsou poměrně jasné. V plné polní je tu největší ochrana proti nepřízni počasí a dotěrného hmyzu, molitanové vložky navíc brání funění do brýlí a jejich mlžení. Když je vyndáte, je v přilbě větší luft a bez masky máte úplnou otevřenou přilbu s patřičným přísunem proteinů za jízdy. Osobně jsem jezdil pořád se vším, bez masky jsem to vyzkoušel jen jednou a ani se mi tak přilba moc nelíbí. O nějaké ochraně chrupu v případě pádu tu samozřejmě nemůže být řeč, díky gumovému materiálu bradové části aspoň nemusíte mít strach, že se rozláme a zapíchá se vám do tváří.

Interiér přilby je taková klasika. Příjemně pohodlný, ale nečekejte pohodlí a pocit prémiových značek, které jsou jednou tak drahé. Po sezóně jde jednoduše vyndat, drží na dvou cvocíchch a zbytek je zasunutý mezi skořepinu a výstelku. Pokud nebudete prát několikrát ročně, tak by to mohlo vydržet po celou životnost přilby.

Jestli vás Caberg Ghost zaujal a hledáte přesně něco takového, nevidím jediný důvod, proč pro něj neběžet. Vzhledově atraktivní přilba nemá žádnou technologickou vadu, a jestli to vyhraje Ghost nebo konkurence od Sharku a Scorpionu, rozhodnou hlavně osobní preference. Na svou stranu by to Caberg mohl strhnout nižší vahou.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist