Recenze Boblbee GTX 25L: Futuristický batoh s chráničem páteře v jednom

Spousta z nás jistě stála před výběrem kvalitního batohu na motorku, který by posloužil na každodenní jezdění třeba do práce i na delší výlety. Dnes se podíváme detailněji na Boblbee GTX 25L, který v sobě spojuje odolný batoh s chráničem páteře. Jak dopadl v našem testu?

Batoh s ochranou zad i obsahu uvnitř

Na první pohled člověk pozná, že je Boblbee GTX 25L jiný než většina ostatních batohů na trhu. A to nejen svým tvarem a provedením, ale i použitým materiálem. Tím není jako u většiny texturovaná tkanina, ale tvrdá skořepina (ABS plast). Díky tomu je možné do batohu uložit cennější obsah a nebát se o něj – batoh totiž přežije i tvrdší nárazy a tedy i naše pády. Bonusem je pak i ochrana samotného uživatele, zejména jeho páteře. Do testu jsem dostal modrou variantu Cobalt, v prodeji je ale ještě dalších 9 variant.

Co říká výrobce:

• Panel se systémem AirVent pro ochranu páteře a proti přehřátí zad
  • Certifikace dle EN 1621-2 jako plnohodnotná ochrana zad, disponuje také certifikací Master Class Back Protector 2
  • Objem: 25 l
  • Hmotnost: 1900 g
  • Přihrádka na notebook do velikosti 15 palců
  • Voděodolnost
  • Možnost doplnění o další příslušenství
  • Koupíte na Alza.cz

Jedna hlavní kapsa a velké rozměry

Na to, že Boblbee GTX 25L nabídne "jen" 25 litrů objemu, je batoh celkově rozměrný. Může zato především spodní část, která je zúžena a neslouží standardně jako úložný prostor. Do tohoto prostoru lze ale zvenku připnout síťovinu a pod ní schovat například helmu a další drobnosti. Poslouží k tomu dvě oka na zadní části a dvě po stranách. Celý batoh se prakticky skládá jen z jedné hlavní kapsy (dobře, malý prostor je ještě v samotném zavírání a pak v kapsičce na jednom z popruhů).

Zavírání batohu je řešeno možná trochu nestandardně, zajišťuje ale na druhou stranu jeho voděodolnost. Vrchní část se zavírá na dvakrát – nejdříve je nutné krycí voděodolnou část zachytit za dvojici ok po straně a následně utáhnout. Přebývající část řemínku jde hezky připevnit na suchý zip. Následně se celý prostor zajistí utahovací přezkou. Tento proces sice není zdaleka tak snadný a rychlý jako v případě obyčejného zipu, po pečlivém dotažení a zajištění jsem ale z něj měl dobrý pocit. Hlavně co se týče voděodolnosti.

Vnitřní kapsa nabídne objem 25 litrů, což vzhledem k rozměrům batohu není příliš a občas jsem měl problém do batohu vměstnat vše, co jsem zrovna potřeboval. Přepážka v kapse slouží pro rozdělení notebooku (až s úhlopříčkou 15") a okolního obsahu. Na přepážce je spoustu menších kapes, které poslouží hlavně pro papírové dokumenty a drobnosti jako propiska, flash disk apod.

Připraven i na aktivní pohyb

Zádový systém se rovněž od standardních batohů liší. Boblbee GTX 25L se chlubí systémem AirVent, který má zajistit proudění vzduchu s minimální tepelnou zátěží zad. Přiznám se, že za podzimního a zimního počasí jsem nemohl tento aspekt příliš otestovat. Pohodlí je řešeno spoustou menších "polštářků". Záda jsou měkčenými plochami poseta méně než třeba u testovaných batohů Kriega, necítil jsem ale, že by mě batoh tlačil. Byl pohodlný i při větším zatížení.

Podobně jsou na tom i popruhy, které nejsou příliš vystlané. To by mohlo vadit při túrách, kde nemám příliš vrstev oblečení. Přes motobundu jsem ale popruhy prakticky necítil, a to jsem měl batoh naložený na maximum. Popruhy lze sepnout k sobě slabým řemínkem v horní části a pro vyšší stabilitu jsem nainstaloval také bederní pás z balení. Batoh díky tomu drží i při prudších pohybech (pokud třeba vezmu výmol).

Batohu ale nemohu odpustit špatné zajištění přebývajících částí řemínků, které mě při jízdě mlátily. A vězte, že ve velké rychlosti to není nic příjemného. Bederní pás je v tomto směru vyřešen ještě dobře a konce lze zajistit pomocí oček přímo na popruhu. Ramenní popruhy ovšem takové zajištění nemají a trápily mě nejvíc. Stejně tak zbytek řemínku pro spojení mezi sebou nebylo možné zajistit. Později jsem zjistil, že ramenní popruhy lze zajistit pomocí oček horního řemínku, nebylo to však ani elegantní a nejspíše to ani autoři nezamýšleli.

Vysoká cena nejspíše rozhodne

Batoh Boblbee GTX 25L splňuje to, co slibuje výrobce – jedná se o odolný batoh, který ochrání vaši páteř i obsah uvnitř a dá se použít i při aktivnějším pohybu (a samozřejmě jízdě na motocyklu). Jako motorkář mu ale nemohu odpustit nešikovné zajištění přebývajících řemínků, které mě při jízdě mlátily do rukou a zad. Na své rozměry pak nepojme do hlavní kapsy tolik věcí, kolik bych očekával.

Největším nepřítelem ale bude nejspíše cena, která se vyšplhala až na částku 7 890 Kč. To je za batoh opravdu mnoho. Souhlasím samozřejmě s tím, že v případě pádu zachrání skořepina nějakou drahou elektroniku a může se to vyplatit, i tak mi to přijde jako vysoká částka. Argumentem může být i chránič páteře, cenově ale vyjde lépe jej koupit zvlášť a k tomu si vybrat levnější batoh. Nebude to možná tak pohodlná kombinace, bude však pro záda bezpečnější.

Batoh Boblbee GTX 25L bych tak nejspíše doporučil uživatelům, kterým se futuristický design líbí, vozí s sebou často drahou elektroniku (notebook, fotoaparát apod.), chtějí mít ochráněna také záda a nevadí jim vysoká cena.

Líbí se vám batoh Boblbee GTX 25L?

Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm

Klady a zápory

+ odolný materiál
+ integrovaný chránič páteře
+ možnost použít další příslušenství
+ pohodlí při nošení

- vysoká cena
- větší rozměry
- nešikovné zajištění zbytků popruhů

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.