Přilba Marushin X-Moto II
Text: Petr Poduška | Foto: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 21.3.2014 | Zobrazeno: 19 420x
Kšiltovku se sklápěcím hledím už má dneska v nabídce kdejaká značka, ale některé z nich v tomhle oboru teprve sbírají zkušenosti, zatímco jiné by mohly know-how prodávat. Japonská značka Marushin patří bezesporu do té druhé kategorie, a tak jsme s radostí vyzkoušeli jeho nejnovější model z téhle univerzální kategorie.
Jinak je přilba modernizovaná od samého základu, který tvoří skořepina ze sklolaminátových vláken FCH Hydroex, vyráběná ve dvou velikostech. Do nich v Marushinu vkládají různě velké vnitřní výstelky z polystyrenu, aby mohli nabídnout co nejširší škálu finálních velikostí v rozmezí XS až XXL. Námi testovaná velikost M (57-58 cm) odpovídá standardnímu číslování jiných značek, takže pokud už nějakou přilbou máte zkušenosti, při výběru Marushina můžete jít celkem najisto.
Na to, že má navíc kšilt (ten je z plastu), je přilba X-moto II poměrně lehká. Necelých kilo třicet je na hlavě sotva znát, zvlášť když je helma dobře vyvážená a nikde netlačí. Ke spokojenosti přispívá také pohodlná vnitřní polstr z protialergenního materiálu, který se dá po propocení snadno vyjmout a vyprat.
Majitelé starších modelů X-moto se teď možná diví, proč tady řešíme problematiku větrání, když jejich helma luftuje přirozenými cestami - kolem plexi, pod bradou a podobně. Autoři dvojky tyhle mouchy ale fakt vychytali: pod bradu přidali účinnější deflektor, a hledí se s pomocí nového gumového rantlu také povedlo téměř dokonale utěsnit. Za plexi dokonce nezatéká ani voda, jak jsme se měli možnost přesvědčit, a slušně funguje i protimlžící úprava. Polohování plexi by klidně mohlo být jemnější, na druhou stranu je dobře, že drží ve zvednuté poloze i při řádění v terénu.
Popravdě ani nedokážeme odhadnout, jak často bude přilba X-moto II jezdit ve svojí integrální podobě, tedy se sundaným kšiltem. Vysunutá brada a nahoře nic, to přeci jenom vypadá trochu zvláštně. I když proti gustu...
Koneckonců, na rychlé přelety po dálnici je to ta nejlepší varianta, protože kšilt chtě-nechtě od nějakých 120 km/h (záleží na typu motorky a výšce jezdce) tahá za hlavu. Chvíli se to vydržet dá, ale po půl dni trápení půjde stejně frajeřina stranou.
Pro majitele cestovních endur, motardů a vůbec všech, kdo střídají silnici s terénem, je Marushin X-moto II dobrým a univerzálním řešením. Lehkostí, komfortem a bezpečností se může klidně měřit s jednostranně zaměřenými modely, a když jí odpustíte drobný nedostatek v podobě špatně přístupného ovládání horní ventilace, bude vám dělat jenom samou radost. V nabídce jsou i veselejší barvy (za cenu 3590 Kč) než základní bílá, stačí mrknout na web dovozce.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)