Lojzo - výrobce sedlových brašen a tašek

Jen málo českých firem je na našem motocyklovém trhu více jak deset let. Firma LOJZO, která působí na českém trhu již více jak 12 let, patří k jakémusi koloritu firem, bez kterých by náš motorkářský trh byl o poznání chudší. A protože mě zajímalo, jak funguje firma, která profilovala a profiluje český motocyklový trh s doplňky, vypravil jsem se na kus řeči do Rýmařova.

Značka LOJZO je na trhu od roku 1994 a za tu dobu vyprodukovala tisíce tankvaků, brašen a dalšího motocyklového příslušenství. V onom památném roce 1994 se potkal majitel LOJZA s pány Petráčkem a Morávkem. V té době se již vyráběly populární tzv. ledvinky, batohy, obaly na lyže. Zmínění pánové přišli s tím, že v jednom katalogu viděli vaky, které lze upevnit na nádrž motorky, a že by to mohl být zajímavý výrobek. A tak v roce 1994 vznikl první tankvak na motorku.

Zajímavostí je, že tento tankvak stále slouží svému majiteli. Již v počátcích výroby používalo LOJZO výhradně české materiály z Technolenu Lomnice – PLASTEX, který byl kvalitní, ale nebyl drahý, dále zipy z Aše a z KOH–I-NOORu. Všechny začátky jsou vždy těžké a tak je jedna věc výrobek vymyslit a vyrobit, ale druhá věc je ho dostat do obchodů. V té době tedy bylo běžné, že se tankvaky ušily, naložily do staré škodovky a vyrazilo se po českých obchodech. Poděkování patří těm, kteří se v té době nebáli a nepodlehli tomu, že pouze výrobek z ciziny může být kvalitní, a vzali první tankvaky do svých obchodů. Výsledkem práce v průběhu těchto let je potom více jak 100 obchodníků, kteří nyní nabízí výrobky LOJZO.

Rozšiřování sortimentu bylo logické - od tankvaku se pokračovalo sedlovými brašnami, které v té době ocenil i Jarda Šíma. K tomu se začaly vyvíjet tankvaky s kompresí, pro cestovní endura, silniční motorky, či pro choppery. V současné době již LOJZO dodává ucelený sortiment tanvaků a sedlových tašek snad pro všechny typy motorek, které po silnici jezdí, a nově také tašky pro stále populárnější čtyřkolky.

Pokud přijedete do firmy od podzimu do jara a budete potřebovat tanvak, či tašku upravit, zcela určitě vám v rámci jejich možností pomohou. Jako malá perlička byly upravovány tankvaky na kocoura a na čivavu, kteří se svými motorkářskými pánečky jezdí na motorce. Budoucnost firmy LOJZO není v dalším extrémním rozšiřování sortimentu, ale spíše o udržování dosažené kvality, technických kvalit a ceny, která je přijatelná pro českého motorkáře.