sumoto_leden



Givi Maxia

Na trhu je nepřeberné množství kufrů od mnoha výrobců. Jedním z nejtradičnějších výrobců italská společnost Givi, která pro letošní rok přišla s novou verzí své vlajkové lodě Maxia. Tento největší kufr na trhu jsme podrobili redakčnímu testu a vyzkoušeli, jak moc jsou znát inovace.

Kapitoly článku

Givi Maxia se dělá již několik let v několika verzích. Vždy se jednalo o klasický topcase s odrazkami na zadní části. Letos se však dočkal faceliftu, který ho posunul z kategorie nutného zla na motorce do kategorie zajímavých doplňků (pravda na mém deset let starém Triumphu už působí trochu kosmicky).
Designu vévodí stříbrné boky a především dvě zadní odrazky imitující světlomety a blinkry. V katalogu příslušenství pak najdete pro Maxii i brzdové světlo, které se montuje přímo do těchto „světel“. Já jsem nakonec vzhledem k cestování převážně ve dvou sáhl raději po opěrce spolujezdce a „zahrádce“ na víko kufru.

Montáž

Namontovat tyto doplňky není složité a zvládne to každý, kdo si dokáže namazat řetěz nebo vyměnit žárovku na motorce. V balení je kromě opěrky a zahrádky i sada šroubků, podložky a především papírová šablona, bez které byste jen těžko odhadovali, kde máte díry do kufru vyvrtat. Šablona sedí perfektně a opěrka i zahrádka je za chvíli na svém místě.
Montáž na motorku je pak podobně jednoduchou záležitostí. Mojí výhodou je vlastnictví staršího kufru Givi, na jehož plotnu Maxia bez problémů pasuje, ostatně jako na všechny plotny této italské značky. Vzhledem k tomu, že jsem měl už opravdu dost starý kufr, pořídil jsem ještě nový kryt plotny a gumové silentbloky, které se dají dokoupit samostatně. Kufr pak stačí zacvaknout na plotnu a klíčem zajistit. Zámek je hodně bytelný a nedovolí otevření kufru za jízdy ani při přejetí extrémních nerovností. Navíc pokud jste opravdu fajnšmekři, můžete si pořídit dálkové ovládání.
Po odemčení kufru stačí stisknout rukojeť a kufr se otevře. Jednou z největších novinek jsou pak kloubky, které drží víko kufru otevřené. Odpadá tak nešikovné držení víka, jen je třeba si dát pozor a nepřetěžovat víko kufru. Uvnitř kufru je ještě schránka na doklady, nebo další cennosti.
Po sundání kufru je samozřejmě možné kufr zamknout. Otočením klíče o jednu polohu vyklopíte rukojeť, za kterou lze kufr pohodlně přenášet. Malou výtku zaslouží hrana kufru, na kterou se staví. Kufr stojí hodně našikmo a není úplně stabilní. Kolmá poloha by byla příjemnější. Po namontování opěrky je samozřejmě třeba kufr stavět jedině naplocho.

Závěr

Prozatím mám s Maxií najeto něco přes 2000 km a jsem maximálně spokojen. Kufr pojme dvě integrální přilby stejně jako tašku s notebookem nebo nákup. U mé motorky není aerodynamika kufrem podstatě vůbec ovlivněna a rozdíl jízdy s kufrem, nebo bez něj není na odporu vzduchu podstatě vůbec znát. Maxii samozřejmě ocení i spolujezdkyně, která se má o co opřít a každá akcelerace neznamená ránu plastem do zad.

Kufr k testu zapůjčila společnost motoSP.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Související firma
  • Moto S+P - Givi

    Výhradní dovozce výrobků GIVI - nejširší sortiment kufrů, nosičů, tankruksaků a bočních brašen, plexiskel, padacích rámů a přileb GIVI. Široký sortiment brzdových koncovek a hadic Allegri Cesare.Od 1.4.2021 nový web!



TOPlist