gbox_leden



Garmin Zumo 350 Europe Lifetime

Poněkud méně rozšířeným modelem v řadě navigací Garmin Zümo je 350 Europe Lifetime. Ve srovnání s ikonickou šestsetšedesátkou je o něco jednodušší, ale to může být pro použití na motorce někdy i výhodou. Využití pochopitelně najde i na čelním skle auta, aly my jsme se v testu zaměřili především na to, co může nabídnout motorkářům.

Třistapadesátka na první pohled zaujme robustní a přesto kompaktní konstrukcí. Displej (4,3") je dost velký na to, aby se na něm daly za jízdy pohodlně sledovat všechny instrukce a informace, a zároveň můžete navigaci po sundání z držáku snadno strčit do kapsy u bundy. Pogumovaný, plně utěsněný kryt z odolného plastu vydrží nejen ponoření do vody do hloubky 1 metru na dobu 30 minut, ale je odolný i proti benzínu, UV záření a díky použitým materiálům i vůči vibracím. Displej má speciální úpravu, díky které je dobře čitelný i ve slunečním světle.
Montáž přibaleného držáku
na řídítka je otázkou pár minut, připojení napájecího kabelu k elektroinstalaci motorky zabere o něco déle. Součástí výbavy je sice i kabel s konektorem do 12V zásuvky, ale umístění vstupu mini USB na zadní straně navigace znemožňuje jeho použití, pokud je navigace zasazená v držáku. Na kratším výletě si přístroj vystačí s vlastním nabitým akumulátorem, celodenní používání však bez externího zdroje energie nevydrží. Výrobcem udávaná výdrž až 5 hodin provozu zhruba odpovídá realitě.
Dodávaný držák RAM Mount se systémem dvou kloubů nabízí poměrně široký rozsah pohybu, takže si  displej můžete nasměrovat přesně podle svých potřeb. Standardní držák je vhodný pro připevnění navigace na řídítka, ale ani majitelé skútrů nebo motorek se zakrytovanými řídítky nemusí zoufat - dokoupit se dá i jiný typ základny, například s uchycením pod šrouby držáku páčky. V základní ceně  je kromě držáku na motorku i přísavka do auta, takže navigaci můžete bez problémů přendavat z jednoho vozidla na druhé, ostatně jak je u řady Zümo dobrým zvykem.
U motorkářského speciálu se možnost ovládání v rukavicích považuje tak nějak za samozřejmost, a ani Zümo 350 není v tomto směru výjimkou. Ikony i písmena na displeji jsou dostatečně velké, takže při listování v menu nebo zadávání adresy mohou ruce zůstat v teple. Kdo rád poslouchá hlasové pokyny, jistě ocení možnost spárování navigace s komunikátorem v přilbě prostřednictvím Bluetooth. Spojení se sluchátky v přilbě a zároveň s mobilním telefonem ale bude umožnovat až dvoukanálový BT v novém modelu Zümo 390, který by se měl na trhu objevit v nejbližších dnech.
Funkčnosti navigace není co vytknout - v menu najdete všechny standardní funkce, včetně vyhledávání adres (u českých si můžete vybrat z orientačních a popisných čísel), GPS souřadnic, bodů zájmu (benzínky, hospody, bankomaty, ale i vlastní uložené POI), výpočtu zbývajícího vzdálenosti a času jízdy do cíle, prostě všechno, co by správná navigace měla umět. Pokud nechcete jet nejkratší ani nejrychlejší cestou, což se na motorce stává poměrně často, máte k dispozici funkci podrobného plánování tras přes zadané průjezdní body. Zapamatovat si projetou trasu a zpětně po ní navigovat zase umí funkce TracBack. Ve městech a na složitějších dálničních uzlech přijde vhod asistent řazení do jízdních pruhů,  při jízdě mimo silnici se zase šikne kompasový displej.
Kromě klasického navigování má Zümo 350 ještě celou řadu dalších funkcí. Pro milovníky statistik je určena obrazovka  s průměrnými a maximálními hodnotami, šetřílci ocení možnost plánování spotřeby paliva, včetně upozornění při minimálním dojezdu, a pro pečlivky je v menu možnost vedení záznamů o provedených servisních úkonech. Celkem je k dispozici 16 samostatných položek s možností editace názvu, takže za předpokladu že jezdíte pořád se zapnutou navigací, můžete mít neustálý přehled o počtu ujetých kilometrů od posledního mazání řetězu, výměny oleje, kontroly destiček, měření tlaku v pneumatikách a spoustě dalších operací podle vlastního uvážení. Pokud jde o kontrolu tlaku v pneumatikách, u nového modelu Zümo 390 už bude tahle procedura ošetřena sofistikovanějším způsobem – bezdrátově pomocí speciálních ventilků.
Cenu navigace Zümo 350, která patří zrovna mezi nejnižší na trhu, vyvažují bezplatná instalace map 45 evropských států a jejich doživotní aktualizace. Další mapy lze do navigace aplikovat prostřednictvím slotu na mikro SD karty a samozřejmostí je možnost nahrávat trasy z počítače, připravené v programu MapSource nebo BaseCamp. A pokud chcete výběr trasy nechat na navigaci, nemusíte se už spokojit jenom s variantami nejkratší nebo nejrychlejší. Nový model Zümo 390 bude nabízet další možnost výběru - klikaté silnice. A to je přesně to, co většina z nás hledá, ne?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):


TOPlist