Držáky RAM Mount - řešení pro každou motorku

Vozit dneska na motorce přidělanou navigaci, kameru - ale třeba i telefon nebo tablet - není nic neobvyklého. Nechceme teď nikoho navádět, aby si za jízdy četl esemesky nebo pařil hry, ale důvody k umístění navigace či kamery na dosah ruky jsou celkem pochopitelné. Nakonec nikde není psáno, že tablet či telefon nemůžou sloužit jako náhrada za navigaci. A točit videa ve slušné kvalitě už dneska taky umí skoro každý mobil. Otázkou je, jak tu techniku k motorce co nejbezpečněji připevnit, odizolovat vibrace z motoru a zároveň zachovat co největší flexibilitu pohybu.

Možností je samozřejmě víc, ale málokterá nabízí takovou flexibilitu - ať už jde o rozsah pohybu, což je například u kamery dost podstatná vlastnost, nebo způsob a místo uchycení na motorce - jako systém americké značky RAM Mount. Možná jste se s jejími produkty někde setkali, protože tahle firma už dvacet let vyrábí držáky nejen na motorky, ale také do aut, na kola, lodě, nebo třeba do letadel. Nás pochopitelně zajímá nejvíc příslušenství k motorkám, ale široké pole působnosti určitě není k zahození. Protože základní kus s typickou pogumovanou koulí je pro všechny řady shodný a dodává se i samostatně, můžete jím vybavit víc svých vozidel a jeden přístroj pak poměrně rychle a pohodlně přendávat například z auta na motorku a zase zpátky.
V redakci už nějaké zkušenosti z výrobky RAM Mount máme. Setkali jsme se s nimi v minulosti při testování navigací Garmin, kdy se k nám ale dostal pokaždé jen jeden a ten samý produkt, který k uchycení využívá objímku na řídítka. Ten se dá sice celkem bez problémů přišroubovat na klasická trubková řídítka, ale ne všechny motorky tuto možnost nabízí. Na supersportech nebo většině skútrů žádný kus volné trubky nenajdete, a proto RAM Mount nabízí i jiná řešení. Nejlépe je ilustrují fotky přímo z praxe, ale snad neuškodí stručný přehled, kam všude lze kouli RAM Mount přimontovat. Kromě zmíněné objímky na trubku řídítek nebo třeba padacího rámu jsou tu varianty s přichycením na objímku brzdové či spojkové páčky, na víčko nádobky brzdové či spojkové kapaliny, na úchyt zrcátka, na objímku řídítek, do krku řízení, a konečně - pomocí přísavky - na nádrž či jakoukoli rovnou plochu.
Není tedy problém zafixovat základní kouli jakémukoli pevnému bodu a na téměř na libovolné místo podle vlastní potřeby. Zbývá už jenom připevnit příslušnou elektroniku, a k tomu slouží protikus, vybavený stejnou koulí jako základna na motorce. Jejich vzájemné propojení pak už vyřeší plastová nebo kovová (slitina) svorka s ručním utahováním, která dává celému systému kýženou volnost pohybu. Ale zpátky k přístroji, který chceme na motorku přidělat.  I tady existuje několik možností. Na telefon nebo tablet se dá vybrat držák přímo ke konkrétnímu modelu, nebo sáhnout po univerzálu příslušné velikosti. Na motorce jistě najdou víc uplatnění vodotěsná pouzdra, ale svátečním jezdcům možná bude stačit obyčejný držák bez krytí. Koneckonců, vytažení přístroje z držáku je otázkou pár vteřin.
K přidělání kamery slouží buď speciální základny s typizovaným závitem, které stačí zespoda na přístroj přišroubovat, nebo adaptéry kompatibilní s upínacím systémem kamery. Tady už se tolik nehraje na univerzální řešení,  a lepší je vybrat adaptér na konkrétní model, například GoPro Hero 3. Podobně to je i s navigacemi. Hledání na webu dovozce je snadné jako facka díky konfigurátoru, do kterého jednoduše zakliknete co máte za motorku, jaké zařízení na ní chcete namontovat a vyběhnou vám všechny existující možnosti. Vy už si pak vybíráte jenom podle svého vkusu. My jsme už pár kousků z e-shopu firmy Sunnysoft v redakci máme, abychom je mohli v průběhu sezóny otestovat a podělit se s vámi o zkušenosti.

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

Související firma
  • Sunnysoft

Držáky na mobily, tablety, GPS navigace a kamery na motorky, skútry nebo čtyřkolky značky RAM mount. Univerzální i na míru, vodotěsné i jednoduché, ale vždy bytelné a spolehlivé. Uchycení na řídítka na objímku, na brzdovku, na zrcátko, do brejlí atd. tak aby to vyhovělo vašemu stroji. Přijďte se k n...