klokocka_cerven



Gran Canaria 2022

Pro letošní dovolenou jsem vybral Kanárské ostrovy. Jednak proto že jsou zde na jednom ostrově jak jehličnaté lesy, měsíční krajina, kamenité kaňony, písečné a parádní pobřeží. Proste ostrov toho nabízí k vidění spoustu. Ale je potřeba projet ostrov křížem krážem a zde se dostáváme k důvodu číslo 2 proč jsem vybral právě ostrov Gran Canaria. V hlavním městě Las Palmas má už 6 let půjčovnu motorek Canary Ride Ondřej Vymětalík. Velky vyber strojů skvěle recenze a perfektní domluva.

Kapitoly článku

Pro letošní dovolenou jsem vybral Kanárské ostrovy. Jednak proto že jsou zde na jednom ostrově jak jehličnaté lesy, měsíční krajina, kamenité kaňony, písečné a parádní pobřeží. Proste ostrov toho nabízí k vidění spoustu. Ale je potřeba projet ostrov křížem krážem a zde se dostáváme k důvodu číslo 2 proč jsem vybral právě ostrov Gran Canaria. V hlavním městě Las Palmas má už 6 let půjčovnu motorek Canary Ride Ondřej Vymětalík. Velky vyber strojů skvěle recenze a perfektní domluva. 

Termín jsme vybrali netypicky léto i když hlavní sezonou je zde zima kdy po cely rok panuje na ostrovech stabilní počasí kolem 22 stupňů. A špatné počasí zde prakticky neexistuje když už padá déšť tak vydrží jen par minut. 

Motorku jsme si vypůjčili v hlavním městě Las Palmas kdy volba padla na stylový Ducati Scrambler vybaveny bočními brašnami a drzakem telefonu s bezdrátovým dobíjením pro navigaci. Drzakem disponují všechny motocykly co se týká tašek/kufru to není zas tak úplně pravidlo i když při rezervaci nabízí možnost zavazadel všechny motocykly. Doporučuji se doptat na konkrétní model protože třeba Yamaha XSR i když tašky při rezervaci nabízí bohužel reálně na motorku žádné zavazadla nenasadite.

Naše první cesta vedla na západ na legendární GC-200. Klikatou silnici přilepenou na skály západního pobřeží. Její poslední část je již z důvodu sesuvu půdy uzavřena a již se pracuje na výstavbě hlavního tahu tunely takže doporučuji stihnout návštěvu co nejdříve do budoucna silnice zanikne. Ale její výhledy opravdu stojí za to.
Doporucim odbočit na vyhlídku mirador del balcon naopak vynechat můžete vodopád charco azul který je z důvodu nedostatku vody vyschly. Na oběd jsme se zastavili až v playa de san nicolas kde kromě par turistu kteří sem spíše zabloudili je jen přístav kamenita pláž a výborná místní hospoda luis kde doporučuji odbjednat menu fish platta. Za 10 eur se naji 2 osoby. Obecně je západ méně navštěvovaný turisty a proto autentičnější. 

Dále jsme pokračovali po GC-210 obrovským kaňonem do hor do středu ostrova kdy o výhledy nebylo nouze a žádný provoz kdy pomalu nepotkate ani živé duše činí cestu strašidelně krásnou.

Dojeli jsme až do středu kde jsme se ubytovali v hotelu Parador de Cruz Tejeda. Pěkný hotel kdy wellnes a jídlo v restaoraci přijde na jednou tolik co Ubytovani ale bohužel v horách moc na výběr není. Takže pozor třeba na oběd je potřeba vybírat s dostatečným předstihem. Po covidu je každá druhá hospoda zavřena a v horách jich je pramálo.

Doporučuji si na západ slunce vyjet na vrchol Gran Canaria - Pico de las Nieves. Kdy kromě slunce je nad mraky vidět vrchol Tenerife.

Další den jsme se vzbudili v mracích a 9 stupních kdy mrholení neslibovalo moc pěkný zážitek stačilo však popojet a za 5 minut jsme z mraku vyjeli a opět jasno krásné výhledy společně s příjemnou teplotou byly zárukou perfektniho dne.

Vydali jsme se po GC-60 směrem na jih kde mohu pouze konstatovat ze kvalitní silnice s úžasnými výhledy na pohoří slibují zazitkovou jízdu. V San Bartolome de Tirjana jsme si dopřáli kafe a pivo (Španělé nejsou tak uzkoprsi a tolerují řidiče do 0,5 promile) a pokračovali na skalní útvary vymlete vodou Barranco de las Vacas.

Po projetí města Ingenio jsme zamířili zpět do hor kde je pro motorkáře přece jen o něco příjemnější klima a perfektní cesta GC-120 nás ke konci borovým lesem dovedla až zpět do Cruz de Tejeda. Kde jsme poobedvali v místní cafeterii.

Odtud jsme se vydali po úzké a klikate silnici kolem vodní nádrže Presa Las Ninas až na jih do turistického letoviska Puerto Rico. 
1000 zatáček vraceček. Tak bych pojmenoval tuto cestu. Obecně jsou místní řidiči k motorkářům ohleduplní a často vám mávnou a pustí. Ale pozor na auta půjčoven kdy turisti si mysli ze ve vypůjčeným citroenu cactus mohou s motorkou závodit.

Poslední den jsme se vraceli celou GC-200 západem ostrova zpět na sever kdy jsme na severní straně ostrova opět odbočili do hor po GC-220 kdy jsme opět neudělali chybu závěr dojezdu do las Palmas byl díky Waze džungli po silnici te snad nejnižší třídy mezi obydlí místních s výhledem na las Palmas. V mapách Přes Arinez espartero do SAN Lorenzo což byl opět neskutečný zážitek.

Ve středu ostrova prakticky nemůžete udělat chybu krásné výhledy perfektní asfalt a skvělé zatáčky činí z Kanárských ostrovů ve spojeni s celoroční stabilní teplotou a krásným počasím motorkářský ráj.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):


TOPlist