Balkán+Grécko 2015

Balkánom do Grécka

1.deň  16.7.2015

Po niekoľko mesačných prípravách itineráru, nadišlo ráno na vyrazenie na cesty. Akcie sa zúčastnili dvaja členovia skupiny „Řecko autem“, moja maličkosť na Suzuki V-strom 650 a manželka Evka na Kawasaki Versys 650. Cesta prebiehala po nám známych cestách smerom na Gyór, ďalej Veszprém, Siófok, Dombóvár, Pécs až do dnešného cieľa v kúpeľoch Harkány. Po ubytovaní a telesnej hygiene /sprcha/ sa naše telesné schránky presunuli do areálu termálneho kúpaliska. Kto bude mať možnosť pri ceste dolu alebo domov využiť takýto relax vrele odporúčame. Po trojhodinovom kúpaní prechádzka nočným mestečkom, zastávka na „Vilmošku“ a pivo.

390 km

2. deň  17.7.2015

Ráno znova pobalení a pripravení spoznávať nové časti Európy. Nasledoval presun za dnešným cieľom „ Sarajevo“. Cesta prebiehala bez problémov, na hraniciach žiadne čakanie. Z Harkány smer Osijek napojenie na diaľnicu, prechod do Bosny cez Šamac, Gradačac, Lukavac. Prechod okolo jazera Modrac – potom nasledoval jeden z najkrajších prejazdov na dovolenke po ceste R471, R469 a následne údolím rieky Krivaja až do mesta Olovo s dnešným cieľom v Sarajeve. Ubytovali sme sa blízko starého mesta, kúsok od námestia Baščaršija. Centrum mesta je úplne perfektné, desiatky národností, kaviarničky a reštaurácie. Do tohto mesta sa určite ešte raz vrátime ako aj do Bosny.

345 km

3. deň 18.7.2015

Nasledoval presun do mesta Ulcinj na juhu Čiernej hory. Za Sarajevom je nádherná krajina až po hranice s ČH. Po prechode do ďalšej krajiny sme sa kochali údolím rieky Pivka a nádherným Pivským jazerom. Ďalej cesta viedla cez motorkársky raj – národný park Durmitor. Je pekné, keď človek doma pozerá fotky, ale v skutočnosti je to iné kafe. Počasie nám vyšlo. Na druhý deň sme sa dozvedeli, že dve hodiny po našom opustený Durmitoru sa tadiaľ prehnala búrka. Z Durmitoru sme išli smer Nikšič, Podgorica, tunelom na Sutomore až do cieľa v Ulcinje. Po ubytovaní sme sa boli prejsť v meste a po dávke vodky a piva zaľahli.

360 km

4. deň 19.7.2015

Zostávame v Ulcinje a náš dnešný plán je kúpanie v FKK komplexe Ada Bojana, ktorý je kúsok za mestom. Takže relax pri mori.

50 km

5. deň  20.7.2015

Tento deň nasledovalo veľké očakávanie pre nás neznámej krajiny. /Aj keď minulý rok po ceste z Grécka sme boli v Tirane a Durrese/. Pri vstupe do krajiny sme využili cestovanie na moto, nečakali sme na hranici, dokonca nás colník zavolal dopredu. Nasledoval presun do mesta Sarande po pobreží, kde bolo milión zákrut a neskutočné teplo. Zvládli sme tento deň vďaka tomu, že po pobreží boli nádherné výhľady na more alebo hory. Po ceste sme stretli aj manželov motorkárov z Bulharska, s ktorými sme absolvovali asi dve hodiny spoločnej jazdy. V Albánsku je takmer na každom kroku benzínová pumpa, čo sa neskôr o Egnatii Odos nedalo povedať. Po ubytovaní sme sa boli prejsť v meste a na večeri. Majitelia penziónu vlastnili rybársku reštauráciu.

385 km

6. deň  21.7.2015

V Sarande sme boli tri noci. Na tento deň bolo naplánované spoznávanie vnútrozemia. Boli sme pri prírodnom úkaze „Blue Eyes“ – niečo nádherné a neskutočné. Ďalej to bola návšteva v pevnosti v meste Gjirokaster. Pri návrate cez vnútrozemie bolo snáď 50 stupňov – ale vydržali sme. Po návrate sme objavili malú plážičku, kde sme po horúcom dni trocha schladili naše duše.

160 km

7. deň 22.7.2015

Tento deň sme chceli  navštíviť pláže s bielym pieskom, ktoré sú vyhlásené za najkrajšie v Albánsku, v meste Ksamil. Po  príchode nebolo všetko s kostolným poriadkom. Mali sme problém zaparkovať s motorkami, neskutočné množstvo ľudí – to nie je náš šálok kávy. Po prejdení sa po pláži nasledoval presun na nám už známu pláž, na ktorej sme boli deň predtým. Pred presunom sme, ale spoznávali ešte časť albánskeho vnútrozemia, previezli sme sa kompou pri vykopávkach Butrint.

100 km

8. deň  23.7.2015

Tento deň nasledoval presun do tohtoročnej dovolenkovej destinácie – Toroni. Boli sme tu už tretí krát. Cesta viedla cez Konispol, Igoumenitsu, Salonki až do Toroni. Na diaľnici sme takmer nestretli žiadne auto. Odbočili sme z diaľnice do mesta Kozani, natankovať a niečo kúpiť po zub. Po príchode do cieľa sme sa zvítali s našimi známymi a šup rovno do bazéna.

550 km

9. – 15. deň     24.7.-29.7.2015

V tieto dni sme relaxovali pri mori a minimálne spoznávali okolie nám dobre známe. Jeden deň sme si spravili výjazd do mesta Vourvourou, kde sme sa stretli s kamarátom z našej skupiny „RA“ Petrom z Brezna aj s jeho rodinou. Cestou domov sme sa previezli cez Sarti. Po tej skúsenosti určite vieme, že do Sarti nikdy na dovolenku nepôjdeme – veľa ľudí na naše gusto. Kúpať sme sa chodili na pláž FKK – blízko pláže Aretes beach.

400 km

16. deň 30.7.2015

Nastal čas rozlúčenia s domácimi – padli aj nejaké slzy – a nasledovala cesta smerom na sever, čiže domov. Za mestom Blagoevgrad sme odbočili smerom na Rilsky Monastir. Cesta v údolí a samotný kláštor bola čerešnička na torte za dovolenkou. Odporúčame každému kto by tadiaľto šiel, tie kilometre za to stoja – ozaj nádhera. Prespali sme v hotely blízko Sofie v časti Vladaya. Večer posedenie na terase pivko, vodka .... a spať.

420 km

17.deň   31.7.2015

Nasledoval presun zo Sofie k jazeru Palič v Srbsku. Ráno sme behom 5 minút zmokli na komplet, keď píšem na komplet tak na komplet. Teplota bola ráno 13 stupňov. To bol jediný dážď, ktorý nás zastihol počas dovolenky. Nasledovala pauza na benzínke, kde sme prečkali ten väčší lejak a za mierneho mrholenia opäť vyrážame. Na ďalšej  benzínke už v Srbsku bolo zase 30 stupňov. Sedíme pri káve a rozhovore s motorkárom z Bratislavy, naše veci uschli na slnku a my naberieme smer Subotica. Ubytovanie bolo pri jazere Palič – super ubytovanie, veľmi príjemní domáci. Po prechádzke pri jazere a neskutočnej večeri v reštaurácii „Kapetanski rit“, sme ešte posedeli pri pivku a domácej pálenke a bolo nám ľúto, že už je koniec a zajtra sme doma.

600 km

18. deň   1.8.2015

Dnes príchod domov po nádhernej dovolenke, ktorú sme nazvali spolu s Evkou ako najkrajšiu v našom doterajšom spoločnom živote /25 rokov/. Po príchode domov padlo aj rozhodnutie kam v roku 2016 – Rumunsko, Bulharsko s výletom do Istanbulu.

400 km

Celkovo každý na moto absolvoval cca. 4200 km.