sumoto_listopad



S půjčenou Multistradou pod Alpy

Zapůjčená s přijatelným rizikem

Kapitoly článku

Další splněnej sen..... .....i když jen na dva dni, ale i to se do života počítá. Vlastně splněný dva...top motorka pod zadkem a pobrouzdat na dvouch kolech pod Alpama. Aneb jak si tuhle srandu dopřát, když zrovna nemáš 250 táců pod polštářem, aby jsi měl v garáži vlastní s "relativně přijatelným rizikem"...o motorce...o cestě. Když si půjčím mašinu od známých a za bukem jí složím, uslyším "Dej mi dvěstě a tenhle šrot si nech!" Celkem velké riziko....chce to jinak

Půjčovna Motorek Najmimoto "najmimoto.cz" Fajn jednání, výběr na co sednout opravdu nepohaní z toho většího Multistrada 950 a Africa Twin, možnost zapůjčit základní výbavu a příslušenství, havarijko "desítka spoluúčast max 10% tržní ceny" to se celkem nechá "přijatelné riziko" když se to vážně posere, ale stejně si dáš velkej pozor, aby se to nestalo;) V nájemní smlouvě se vypisujou dva řidiči. Tak když budete mít někdo chuť ošahat si na den multinu a afriku...asi bych do toho šel znova:) Ducati Multistrada 950, V době krize, kdy všichni ořezávali výrobu, šli kluci z Boloně zase proti proudu a nasypali 10mega euro do vývoje Multistradi 1200. Prý čtyři v jednom se čtyřmi jízdními módy. Tohle je menší trochu ořezaný bratříček, který přibyl časem. Méně je někdy více s cenovkou o dost nižší než větší sourozenec.

Tak když si uříznete tu trochu výkonu a elektronicky stavitelnej podvozek "už je i verze S, kde je taky u 1200 S semiaktivní podvozek automaticky se přizpůsobující povrchu a tlumení öhlins", není to zas tak špatná volba. Na moje necelé dva metry super posez, široký řidítka...krásně se ovládá, člověk tu váhu ani moc necejtí a s dlouhejma nohama jsem neměl problém jí odpádlovat dozadu i do mírnějšího kopce. Super kokpit vše přehledné, velmi dobré krytí 150km za deště na mokru a celkem fajn. Oceňuji velká netřepoucí! se zrcátka, ve kterejch je skvěle vidět. Srdce sportovce zůstalo a vibrace lezou. A to je dobře:)! Člověk ví, že pod zadkem něco má. Suchou spojku nahradila olejová lázeň, tak toho rachotu je míň, než je u Ducati zvykem:)

Převodovka fajn, kvalty šly krásně nahoru i dolu, akorát najít neutrál byla trochu vyšší dívčí, vždycky, když už jsem myslel, že mám fígl, mě to přesvěčilo, že vážně nemám:) Někdo řekne, že je ucukaná v pomalejch rychlostech...ani se mi moc nezdálo. V cestovním režimu to byla pohodička, ve městě na jedničku i dvojku "v těchto chvílích vážně topí do rozkroku" Paradoxně mi to přišlo horší v městském režimu, kdy to bylo s tupým heftem tak nějak hůř dávkovatelný. Ten jsem ocenil na vodě. Dlouho jsem nejel, na vodu nejsem zas tak zvyklej a ve dvouch už vůbec ne.

Tak to bylo příjemný. Sport hodně podobnej cestovnímu s víc ořízlou kontrolou trakce a abs, ještě o něco citlivější heft. Na enduro to bude chtít hodit drátěný kola. 950 má oboustrannou kyvku a 1260 enduro má oboje. S letmou na 1200 bych měl asi trochu strach o uložení. Ale nikdo nejsme Chris Birch a pořád ta motorka zvládne víc, než si většina z nás dovolí. Šotolinka ve dvouch balada. K rybníku a na hrad dojedeš jak král. Jinak jsi sportovní rychlocestovatel, kterej si užívá pohodlíčka. Ty i "batůžek" za tebou. Celkem zarazila spotřeba, když jsem tahal, tak kolem 6,3 l, lážo plážo 5,9 l, což není zrovna nejmíň, ale držel jsem střední a horní pásmo otáček, když jí budeš hucat dole, tak to asi trochu klesne. Desing je kapitola sama o sobě, JE NÁDHERNÁ a můžeš na ní oči nechat a kupodivu to jde i ruku v ruce s funkčností:) Pro mě asi nejlíbivější cestovní enduro na trhu.

Cesta. Pro Zuzu premiéra. Já ve dvouch najezdil asi nejvíc se stodvacetikilovým instrem v autoškole. Základní neopomenutelné info co a jak a šup do sedla. Je to chápavá ženská a dělala, co má:) Tahle motorka na to prostě je, pro Zuzku pohodlný a já o ní skoro ani nevěděl. Pravda, když po najetejch 900km sesedla a já jel 70 km vracet, tak to bylo docela veselý. Trasu jsme dali na Chlum u Třeboně, projedeš lesem a začnou malebný vesničky, kde prachy do zemědělství tečou tam, kam maj a ne do vyčůranýho aglomerátu. Nasadili jsme na B119, parádní cesta, kterou si člověk vážně užívá. Sobota poledne, skoro žádnej provoz. Tradá až k Dunaji. Něco po okolí řeky a pod Linz, dál po okrskách k jezerům u Salzburgu a jejich okolí. Tam provoz už houstne a to neba. Zkoušet Grossglockner o víkendu, zatáhnou mýto.....za mě určitě nemá cenu. Člověk se mačká v nekonečným štrůdlu. Cesty níž pod Linz nabídnou krásný levý, pravý s daleko míň lidma. Zpátky z druhé strany Linze na Třeboň. Dva dni....najetejch skoro 1000km....pecka zážitek....prachama + - jako tři dni pro dva ve wellness hotelu.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (47x):


TOPlist