gbox_leden



Nordkapp na půllitru

Plánovaná cesta na Nordkapp, ale jak to bývá, vše je vždy jinak. Nakonec, nejdůležitější je prostě vůbec vyrazit..

Kapitoly článku

Cestu na Nordkapp jsem měl v myšlenkách dlouho, ale vždy při pohledu na mapu a promítnutí si té dálky, jsem se jen pousmál a zas vyrazil do Alp. Ale po pár letech, kdy už jsem měl projetý Alpy od Triglavu přes Stelvio až po Napoleon Route a částečně i jiné jižní evropské destinace, navíc se začala blížit 40-tka, uzrála myšlenka, stanovit si nějaké tři životní moto-výlety. Asi pro ten pocit nějakého možného odškrtnutí: (1) Nordkapp, (2) Isle of Man, (3) Route 66. Projížděl jsem cestopisy, videa, fotky, hledal jsem vhodnou motorku.. a přišel covid.. Najednou byl problém jet i do těch Alp.

V prosinci 2020 jsem si i přes nepříznivou covid-situaci rezervoval na první půli července trajekt z Hirtshals do Larviku, aby mě to trochu nutilo o cestě přemýšlet, a aby manželka a děti v létě počítaly s tím, že musím dostat 14-denní povolenku na solo-moto dovolenou. Na jaře se mi podařilo koupit pěkného Bandita 650 s polokapotaží, pro mě ideální stroj na takovou cestu (zvládne dálnici, okrsku, nevytváří krizovky a za ty peníze může přes noc stát i na ulici). Jenže přišel červen a hranice ješte zavřené. Trajekt jsem přebookoval na pozdní léto. A nakonec až na další rok. A na podzim z té frustrace jsem prodal i Bandita..

Ale jak bylo zas jaro v plném proudu, začalo mě to žrát, že by byla škoda nechat trajekt propadnout. A covid-situace se vyvíjela příznivě. Začal jsem znovu hledat nějakou motorku, která by to mohla zvládnout. Ikdyž v hledáčku byl V-Strom 650 i BMW 850, nakonec volba padla překvapivě na půllitrovou Hondu. Nový model dostal usd vidlici a dva kotouče, navíc se manželka chystala po pauze opět sednout na motorku (s řidičákem A2) a to rozhodlo. A min. jednou v živote jsem si chtěl dopřát novou motorku. Počítal jsem teda i s tím, že pojedu sám. Žádný z kamarádů nejevil o cestu zájem, resp. jeden ano, ale ten měl Indian Scout a na něm tam nechtěl jet. Jedině, kdyby sehnal 1250 GS Ralley nízkou verzi.. a ta nikde nebyla, nová za raketu a čekací doba 10 měsíců. Uff, to jsem byl nakonec i rád, protože by to nemuselo dělat dobrotu. Já s chudinkou 500-vkou a on na 1250 GS. On v Hamburku a já ještě někde u Erfurtu..

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz


TOPlist