Do GAPA na BMW Motorrad Days aneb CarTeci na motocestách

Dlouho jsme si říkal, co můžu já napsat (můj první cestopis) o BMW GAPA...až jsem si všimnul, že zatím stále nikdo tuto akci nepřidal a to by byla škoda... a třeba pro někoho bude zajímavý nápad na příští rok.

Vyrážíme po skupinách...

Je začátek prázdnin 2017 a s kamarády z CarTec Group máme předem jasno, kam se zase vydáme. Cílem je BMW Motorrad Days GAPA 2017 v Garmisch-Partenkirchenu.

Parta se sice každý rok trochu změní…dle rodinných povinností, ale většina jezdí již několik roků si užít jak kilometry po Alpách, tak pohodový sraz pro motorkáře, kde se posedí, něco člověk uvidí nového ze světa motorek a zejména BMW, ale v noci nikdo nepálí gumy na asfaltu nebo nezkouší, jak moc vydrží motor a ostatní se pak moc nevyspí. Prostě pohoda

Sestava pro rok 2017 nakonec ve složení:

1. Říďa – BMW R 1200 GS Adv.
  2. Já – Urbe – BMW RnineT Scrambler
  3. Stružan – BMW S 1000 XR
  4. Michal – BMW R 1200 GS Adv.
  5. Jirka – BMW R 1200 GS
  6. Luba – CBR 1000 RR
  7. Lukas – BMW S 1000 R
  8. Ondra – CBR 1000 RR

5.-9.7.2017

Středa – čtvrtek: Pro první dva dny se náš tým rovnou rozděluje na skupinu A ( já a říďa) a skupinu B (ostatní) … musíme s Říďou ještě navštívit náš stánek BMW na Karlovarském filmovém festivalu, postarat se o zákazníky na CarTec večírku a trochu se podívat, co dělaly celý rok celebrity a zda v Grandhotelu PUPP stále dělají dobré míchané nápoje.. Zatímco ostatní se drží naší vyzkoušené trasy z Ostravy od Cartec Group přes Cartec Olomouc do  Českých Budějovic spodní cestou podél hranic, kde jsou krásné dlouhé rovinky a táhlé zatáčky – zejména kolem Třebíče a Dukovan, které mám strašně rád.

Druhý den .... přesun do GAPA

Druhý den vstává skupina A nerada brzy z rána, abychom dohnali náskok skupiny B. Hned první kilometry však začínají slibně…musím říct, že objevujeme neskutečnou cestu z Karlových Varů do Plané. Pokud si představíte nový asfaltový koberec bez štěrku, dlouhé rychlé zatáčky a rovinky, kdy motorka dostala plnou nálož benzínu a k tomu krásné sluneční červencové ráno….dokážete si představit naše „vysmáté helmy“, když zastavujeme na benzínce a přemýšlíme, zda by se dala stihnout otáčka zpátky a dát si to ještě jednou. Bohužel čas a dojezd do GAPA nás tlačil a tak pokračujeme dál, dle původního plánu. Slibujeme si, že to příští rok dáme znovu. Je třeba pokračovat směr Garmisch Partenkirchen. Po cestě ještě výborný oběd "někde" v Německu a jedeme dál. Do GAPA dojíždíme s Říďou jako správné "vedení" první :-)

Ve čtvrtek přijíždí jen první motorkáři a tak si zabereme naše oblíbené místo a stavíme stany s dosahem toalet, sprch a také ve „správné“ vzdálenosti k točenému pivu…..ostatní mají jen asi hodinový rozdíl a ták právě točené stihneme společně. No a já si dávám můj oblíbený hot-bůček…místní specialita – krásný opečený bůček v podlouhlé housce….to zase budu muset naběhat kilometrů. Ale co, je to prostě strašně dobré a podlité pivem nemá chybu. Seznamujeme se také s jedním klukem z Indie, který na svém Varaderu cestuje 8. měsíc. Neskutečný pohodář, kterému tajně závidíme jeho rozhodnutí se vydat vlastní cestou. Pracuje tak  vždy 2-3 měsíce a zbytek cestuje po Evropě už takto druhým rokem, kam ho napadne.

Kroužení kolem GAPA

Pátek se ráno pro očistě ve zbudovaných sprchách, ranní kávě a croissantu ve stánku vydáváme na okruh po okolí. Ke skupině A a B se přidává miniskupina C z BMW FS (Aleš s baťůžkem). Po loňském průsmyku - nejvyšší horské cestě v Rakousku, kam jsme si z GAPA zajeli - Timmelsjoch (2 509m n. m.) , kdy jsme si cestu plánovali sami, zkoušíme jednu z doporučených tras dle letáku – mapky, kterou nám dali pořadatelé. Během cesty zkoušíme placenou cestu kolem jezera Walchensee. Ta se však po pár kilometrech ukazuje jako nesmysl a tak alespoň po otočce zkusíme zastavit u jezera. Nejprve srandičky, ale nakonec nás tam několik naskáče a zjišťujeme, že voda je docela teplá a neskutečně čistá.

Jinak popisovat ježdění po alpských cestách je pro někoho zbytečné, ale já si to užívám pokaždé naplno…a tak vzorek na mém Scrambleru – Metzeler jde rychle dolů. To zase Stružan co chvilku od samé radosti staví po přídání plynu jeho XR za neskutečného zvukového doprovodu na zadní a v helmě určitě rohlík jak sviňa...  Oběd a následně pauza v Cafe Treibholz.

Doteď nevím, zda doporučit nebo být naštvaný. Začátek slibný, stylová kavárna pro motorkáře s výhledem na Alpy a dobrou kávou má nečekaný obrat. Pan vedoucí totiž vyhazuje ty, kdo si nic neobjednal a nechce pochopit, že kluci prostě kávu nemají rádi…. Rychle srkneme zbytek kafé a jedeme dál. Při výjezdu na jeden kopec potkáváme neskutečnou dvojici – respektive starší manželský pár na perfektně zrenovovaném traktoru Porsche – jedou do Itálie v naprosté pohodě a vzadu místo pluhu apod. mají krásný cestovní kufr. Fotíme si a chvilku obdivujeme, ale musíme zpět do GaPa. Večer zde totiž začíná program. Bude veselo.

Takovou fotku si nenaplánujete...prostě nechtě vyjde :-)

Jak popsat dění přímo v srdci tohoto srazu motorkářů? Pohoda a klid, zároveň Jazz nebo Rock. Úsměv v obličeji a žádné nesmyslné blbnutí po nocích. Tady si prostě chlapi a pohodářky přijedou povídat, co na svých 10-20 letých strojích – zejména od BMW s velmi často najetými 70-100 tis. km na tachometru za poslední rok projeli. A že tady jako čtyřicátníci patříme mezi ty mladší, mne vždy povzbuzuje, že toho ještě můžu hodně procestovat a zažít. Každoročně večer zakončíme v obřím stanu na koncertě neskutečné skupiny. Bohužel už si nepamatuji název hudební skupiny, ale musím říct, že to uměli rozjet a pobavit všechny ve svých skotských sukních, když imitovali různé skupiny s vrcholným číslem Freddie Mercury. A co následuje kolem 2 hodiny ráno? To je to, co mne na BMW srazu také baví…noční ticho pod stanem v Alpách.

Všichni se totiž chtějí ve stanech vyspat, protože jen tak je možné vydat se ráno někam dál nebo na projížďku po okolí....V noci ale slušná bouřka a vůbec se netěším do nepromoků.

Jěště si užít cestu domů

Tady malá ochutnávka ze srazu přímo od BMW Motorrad (někde tam jsme také:-) :

PS: vstupné 0,- Euro..

Sobota. Ráno po večerním dešti na obloze vymeteno a sluníčko a tak se vydáváme (A+B) ještě podívat po výstavě a prodejních stáncích, co že je nového v příslušenství a doplňcích na naše cesty. Samozřejmě nesmíme odjet bez trička s logem a rokem srazu.

Před hlavním stanem BMW pak ještě chvilku koukneme na show a soutěže, které zde předvádí kaskadéři a známí cestovatelé na motorkách BMW, ale také třeba s novou BMW M2 nebo MINI. Nic naplat, nechceme čekat na ostatních 40.000 návštěvníků a navíc nás čeká dlouhá cesta a tak jako loni, vyrážíme zpět. Cesta uběhne v naprosté pohodě a závěr přes Šumavu a kolem Lipna je zase ve znamení plného plynu a velké pohody. Den končíme ve Velešíně u mého bratrance na chatě. K motorestu Holkov to máme pár kroků, tak se s nadějí a prázdným břichem přesouváme. Bohužel opětovné zklamání s poskytování služeb jako v Cafe Treibholz. Sobota podvečer a oni prý nemají už z čeho vařit, všechno během dne vyprodali. Když se prostě hledá důvod, proč něco nejde, … vždy se najde. Nakonec za asistence syna mého bratrance objednáváme a vyzvedáváme pizzu, kterou si dáváme přímo před motorestem Holkov u kamenného stolu ?. Nakonec ještě u chaty rozděláme oheň a dáme pár špekáčků a říkáme si, co by se asi stalo, kdybychom se k našim zákazníkům chovali jako v Cafe T. a na Holkově.....

Nedělní cesta z Velešína je moje dobře známá jižní trasa podél hranic. Já se tedy za Třeboní odděluji, abych mého Scramblera sklouznul jižní cestou přes Slavonice, Vranov n.Dyjí a Znojmo. Přece jen to mám pod Brno blíže, než kluci do Ostravy ke CarTecu, kteří poslední kilometry kvůli rychlosti a Stružanové oslavě doma volí přesunem po dálnici.

Co říci na závěr?  Trochu mi trvalo, než jsem se k napsání dokopal, tak snad příště napíši více informací hned, než je pozapomínám. I to málo však přece jen může dát pro Vás tip, kam vyrazit....Pokud máte tedy první víkend v červenci volno, nachystanou motorku...vydejte se jako my do GAPA a užijte si pohodový perfektně organizovaný velký sraz BMW Motorrad, ať už pojedete na jakémkoliv stroji.