Na skok k moři
Text: StB | Zveřejněno: 6.9.2012 | Zobrazeno: 22 570x
Kapitoly článku
Den 1 - čtvrtek 24.5.2012, 08:00
Startujem naši první delší cestu nabalení sušenou stravou, nesušenou vodou a optimismem. Zastávky jsou jen zdravotní na protažení a dokrmení nádrží. Míjíme města Hollabrunn a Tulln, kde přejedem Dunaj. Po podjetí dálnice A1 až po Kalte Kuchl jsou už konečně kopečky a zatáčky. Tam se pro jistotu zase jen protáhnem a pokračujem na Mariazell. Mezi tím kupodivu přesně podle předpovědi z Rakouského webu (www.wetter.at) lehce sprchne.
P
o obědě (klobása a toast na lavičce u lesa) dojíždíme do poutního místa Mariazell. Je vidět, že zlatem se v místním chrámu nešetřilo a potřeba uchvátit lidského červa a obrátit ho na víru je na prvním místě. Není ale času nazbyt a navíc hromy a blesky lítají kolem - nasedáme a snažíme se tomu ujet. Následující přejezd horského hřebenu Schoggelwald (1250 m) byl bezva, ale za dva dny zpáteční cestou to bude x krát lepší. No mraky jsou rychlejší a na bus zastávce přichází čas pláštěnky - ta se hodí až do města Kapfenberg cca 20 km. V rámci urychlení se jede dalších 50 km do Zeltwegu po dálnici, to už ale neprší a na benzince jdou už suché pláštěnky do kufru.
Pro další přjezd ve ve výšce 1660 m musíme odbočit za městečkem Bad St. Leonhard doprava, zastávka, fotky a valíme dál. Šupem dolu a na jih. Z mostu přez jezero Volkermarkter je to do Slovinska 35 km a zase začíná stoupání, ale pořádný. Tentokrát jsou to už vracečky o 180 stupňů, ale protože je tu dost mokro, musí se opatrně a víc jak na trojku se nedá. Teplota na hranicích se Slovinskem (1220 m) klesá asi o 10° a my po nafocení klesáme o 500.m níž do údolí a směrujem trasu k jezeru Bled. Je teplo a dusno. Než vyřídíme ubytování v kempu, začne pršet a voda valí ještě asi dvě hoďky.
Kemp Bled doporučuji - navoněný sociálky a na rozdíl od Itálie klid. Na druhou stranu to v Itálii nocí ožívá a pobřežní ruch k tomu patří.
Celá cesta proběhla krom úseků k Dunaji prakticky po prázdných silnicích a po bohatých zkušenostech s naší D1 je i krátká jízda po jižanských dálnicích balzám.![](/upload/images/cache/clanky/2012-06/21828/20120626195921-P1090798_jpg_resize_66x99__type_jpg_.jpg)
Pro další přjezd ve ve výšce 1660 m musíme odbočit za městečkem Bad St. Leonhard doprava, zastávka, fotky a valíme dál. Šupem dolu a na jih. Z mostu přez jezero Volkermarkter je to do Slovinska 35 km a zase začíná stoupání, ale pořádný. Tentokrát jsou to už vracečky o 180 stupňů, ale protože je tu dost mokro, musí se opatrně a víc jak na trojku se nedá. Teplota na hranicích se Slovinskem (1220 m) klesá asi o 10° a my po nafocení klesáme o 500.m níž do údolí a směrujem trasu k jezeru Bled. Je teplo a dusno. Než vyřídíme ubytování v kempu, začne pršet a voda valí ještě asi dvě hoďky.
Kemp Bled doporučuji - navoněný sociálky a na rozdíl od Itálie klid. Na druhou stranu to v Itálii nocí ožívá a pobřežní ruch k tomu patří.
Mapa dne
Den 2 - pátek 25.5., 06:00
Ráno je jak na jiný planetě - ani mráček. Nálada se zase zlepšuje a vařič na čínskou polívku a kafe si poblafává. Motorky jsou jak prasata, ale naštěstí je v kempu wapka, takže jedno éčko do štěrbiny a VéeFeRu znovu poznávám. Start zase v 8.hod a GPS je nacpaná daty směr Krajnska Gora.
![](/upload/images/cache/clanky/2012-06/21828/20120624221041-it_lie_P1090850_jpg_resize_147x99__type_jpg_.jpg)
Je asi 10 hod a během celého přejezdu pohoří Triglav (cca 45.km) nás potkalo jen asi pět aut. Následuje Italský přechod, doprava, hyc, ale hlavně městečko Grado a v něm kemp. Moře "trochu" studený, ale vlézt tam prostě musíme. Večer nezbytná pizza a jde se spát. Jen mě rozčiluje nějakej německej soudruh, co se z jakéhosi karavanu řechtá a řve jak kokot.
Jestli bych měl doporučit, tak kemp ano - čisto (včetně sprch a záchodů) a slušné zázemí pro občerstvení, ale pokut jde o lokalitu, tak každému při cestě do Itálie doporučuji jet minimálně 1000.km. To ale na tak krákou dobu nelze.
Jestli bych měl doporučit, tak kemp ano - čisto (včetně sprch a záchodů) a slušné zázemí pro občerstvení, ale pokut jde o lokalitu, tak každému při cestě do Itálie doporučuji jet minimálně 1000.km. To ale na tak krákou dobu nelze.
Cesty zase parádní a provoz začal trochu houstnout až pod horama a dál na Italské straně. Bylo vidět, že Bovec je oblíbená trasa, bo v údolí proti nám jelo dost skupin na motorkách. Musím pochválit VFR, protože při stoupání, ani v horkém městském popojíždění nestoupla teplota vody nad 100° a na druhou stranu stavba motoru V4 umožňuje sjíždění horských serpentýn s minimem použití brzd.
Mapa dne
Mapa dne
Den 3 - sobota 25.5., 08:00
Ráno je zase azzurro a v 6.hod je úplně mrtvo jinak v celkem plném kempu, no nic, udělám pár obrázků, něco zakousnem, zabalíme a v 8:00 start. Na dnes není naplánováno nic kromě prvního úseku do Krajinské Gory. Po asi 15 minutách jízdy stavíme ve městečku Aquileia, které je zapsáno v seznamu UNESCO.
![](/upload/images/cache/clanky/2012-06/21828/20120624221044-it_lie_P1090922_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
![](/upload/images/cache/clanky/2012-06/21828/20120624221046-it_lie_P1090948_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
Mapa dne
Co dodat?
Metál si zaslouží naše Hondy VFR 800 a CB 600 Hornet za provoz bez závad a spolujezdec na Hornetu za statečnost, no a řidiči se vlastně jen vezou - takže nic.
Bylo to trochu zrychlené a proti původnímu plánu o jeden den kratší, ale super A+ doporučuji.
Náklady VFR a já:
spotřebováno 84. litrů benzínu
najeto 1550 km
min.spotřeba 4,7 l/100
průměr 5,4 l/100
Rakouská dálniční známka 141 kč
mýto a ostatní dálniční poplatky 10,5 E
kemp Slovinsko 7,12 E (komplet za osobu + stan + moto)
kemp Itálie 9 E (komplet za osobu + stan + moto)
jídlo - až na pizzu vlastní
celkové náklady na mou osobu 3300.kč
Ceny benzínu:
- ČR 37,90 kč
- Rakousko 1,42 -1,58 E
- Slovinsko 1,435 E
- Itálie 1,7 - 1,8 E
Metál si zaslouží naše Hondy VFR 800 a CB 600 Hornet za provoz bez závad a spolujezdec na Hornetu za statečnost, no a řidiči se vlastně jen vezou - takže nic.
Bylo to trochu zrychlené a proti původnímu plánu o jeden den kratší, ale super A+ doporučuji.
Náklady VFR a já:
spotřebováno 84. litrů benzínu
najeto 1550 km
min.spotřeba 4,7 l/100
průměr 5,4 l/100
Rakouská dálniční známka 141 kč
mýto a ostatní dálniční poplatky 10,5 E
kemp Slovinsko 7,12 E (komplet za osobu + stan + moto)
kemp Itálie 9 E (komplet za osobu + stan + moto)
jídlo - až na pizzu vlastní
celkové náklady na mou osobu 3300.kč
Ceny benzínu:
- ČR 37,90 kč
- Rakousko 1,42 -1,58 E
- Slovinsko 1,435 E
- Itálie 1,7 - 1,8 E
Kdo se doklikal až sem a zajímá ho víc fotek, tak jsou TU.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz