Francie 2011 - pobřežím i horami
Text: Asterix_cz | Zveřejněno: 17.2.2012 | Zobrazeno: 28 633x
Na Svatováclavské spanilé jizdě 2010 v Plzni jsem se potkal s Pepou na Varaderu a bavili jsme se o cestování. Slovo dalo slovo a plán byl na světě. Přístí rok Francie! Zima utíkala a pomálu jsme začali přemýšlet, kam všude zajet a v jakém termínu
Kapitoly článku
Den 1 - pondělí 27. 6. 2011
Den D byl stanoven na pondělí 27.6. v 16:00 na čerpací stanici Benzina u Olympie. Jelikož jsem potřeboval koupit ještě pár věcí, jako je litr oleje do motoru, hydraulický olej na spojku, brzdovou kapalinu a sadu náhradních žárovek, což jsem teda řešil operativně po telefonu, tak jsem nevěděl, jestli přijedu na určené místo nebo na kluky počkám na Rozvadově.Jelikož mám KTM servis cestou na Rozvadov, volil jsem druhou variantu. V 18 hodin jsme se sešli, občerstvili, koukli do mapy, naťukali cestu do gpsky, probrali co kdo má a nemá a s plnejma nádržema vyrazili. Cesta byla skutku dlouhá. 1400 km. Určilo se, že se bude po cca 150km koukat po benzínkách kvůli dotankování. Rozhodnutí bylo dobré. Nejen, že jsme v klidu dojížděli k další benzínce, ale člověk se aspon krásně protáh. Jak jsme pomálu cestu ukrajovali, tak nás pobolívala zadnice. Vyřešili jsme to bravurně. Zajelo se za kamion, stouplo do stupaček, chvili se takhle jelo a krásně jsme se protáhli. Cesta byla stále po dálnici a nudná, tak si člověk občas zpíval, občas zařval, aby se probral a nebo si brblal, jak ho ta cesta se... Občas nějakej sjezd člověka probral, ale těch bylo dost málo ... Přes noc se jelo docela obstojně, protože jsme měli dost sil.Den 2 - úterý 28. 6.
Kolem 1 hodiny ráno jsme projeli německo-francouzské hranice. Kdybych si nevšim cedule, tak ani nevím, že jsem ve Francii. Kolem 5 hodiny ranní jsme to zapíchli na jednom odpočívadle a na hoďku jsme si dřímli. Bohužel, cesta před náma byla ještě hodně dlouhá a únavná, tak jsme pomálu zase vyrazili. Kolem 7 hodiny ranní provoz začal pomálu houstnout a v 8 byl provoz, asi, v plném proudu. Byl čas zase tankování, tak jsme si udělali i snídani. Čínská polívka s rohlíkem to jistila. Když dálnice vedla vedle kolejí a my jsme si to hrnuli 140km/h, tak nás najednou předjel vlak. Né že by nás předjížděl, ale udělal frrrrrr a byl fuč. Z toho jsem usoudil, že jsem videl TGV. Jak vypadalo? Mělo oblé tvary a bylo rychle pryč.Pomálu jsme se blížili k cíli, sjeli jsme z dálnice a okreskama jsme se začali kroutit ke kaňonu Verdon. Kroutili jsme se sice ještě dlouhou dobu, ale už to nebyla taková ta monotóní jízda. Potkali jsme pole levandulí. Krása. Bylo to na nějakém vyšším místě, takže jsme si dali krásnou zatáčkovou vložku, která nás opravdu nabudila. Netrvalo dlouho a cíl naší cesty byl spatřen. Ústí kaňonu Verdon. Říká se, že je to největší kaňon v Evropě. Neověřoval jsem informaci na netu, ale i tak to byla nádhera. Původně jsme měli jet k ústí kolem skoro celého kaňonu, ale dopravní situace nás přemluvila a tak jsme přijeli rovnou k ústí. Škoda, podle google maps
Den 3 - středa 29. 6.
Ráno jsme vyrazili směr Marseille, Toulon, Nice, St. Tropez.Cesta byla krásná, bylo stále na co koukat. Když jsme se blížili k Marseille, tak provoz začal opět houstnout. Měli jsme vybraný bot a to bazilika Notre-Dame de la Garde. Po příjezdu jsme zjistili, že to byl dobře vybraný bot, protože bazilika byla na dosti velikém kopci, tudíž byl krásný vyhled na snad celou Marseille. Jelikož jsem se podíval, jakým směrem od přístavu bude pevnost d`If, tak nebyl problém ji najít. P
Den 4 - čtvrtek 30.6.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz