gbox_leden



Honda FEST 2019: Nízké Tatry v obležení

Na konci srpna se uskutečnila akce pro všechny příznivce motocyklů Honda. Desátý ročník se konal na Slovensku a jako každý rok se naplnila kapacita hotelu. O akci je čím dál větší zájem.

Kapitoly článku

Honda Fest je určený pro všechny příznivce cestování, a to na jakémkoli motocyklu značky Honda. Připraveny byly tři celodenní vyjížďky po pečlivě vybraných trasách v nádherném prostředí Slovenska. Základním táborem byl hotel Ski & Wellness Residence DRUŽBA****, Demänovská Dolina. Nechyběl večerní program a také testování motocyklů Honda, při kterém si každý z účastníků mohl vyzkoušet nejžhavější novinky letošní sezóny.

Místo organizátoři vybrali skvěle, prostředí Nízkých Tater bylo k takové akci jako stvořené. Venkovní parkoviště s přehledem pobralo nápor všech motocyklů, bylo dokonce i hlídané. Po příjezdu na místo obdržel každý z účastníků dárky v podobě trička, klíčenky, flashky a dalších drobností. První den se pak nesl v podobě seznámení s programem. Večer bylo na vás, zda dáte přednost popíjení s kamarády, anebo si zajdete na povídání o cestování kolem světa. A upřímně se nedivím, že většina zvolila Pavla Suchého a jeho zážitky z putování. Jeho poutavé a zábavné vyprávění bylo naprosto parádní. 

Druhý den se pak již po snídani rozjely motocykly po dané trase, kterou si každý vybral dle itineráře. Ten byl jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Mohli jste si sjet trasu delší cca 300 kilometrů anebo kratší. Přesto jste měli pokaždé na trase několik bodů, zajímavých míst, které jste mohli navštívit. Jako například hřbitov německých vojáků, 6500 padlých bojovníků z druhé světové války. Jde nejenom o raritu v Evropě, ale i o zajímavost na zamyšlenou, že i němečtí vojáci byli jen a pouze lidé a ne každý byl válečný vrah a stoupenec nacistického hnutí. 

Pokud jste se chtěli zlepšit v jízdě v terénu, mohli jste využít i nabídky enduroškoly. Vzhledem k počasí se ale dalo vegetit na hotelu a využít wellness. Takže jste nemuseli nikam jezdit a jen relaxovat, to bylo čistě na vás. Někteří vyrazili na horu Chopok, která se dala zmáknout lanovkou, anebo pěkně po svejch přímo od hotelu. Ani po návratu z vyjížďky jste se ale nenudili. 

Každý den organizátoři na večer připravili zajímavý program, ať už se zde vystřídali cestovatelé Pavel Suchý a Marek Slobodník nebo rocková kapela Setback. Každý se pak mohl seznámit s trasou na druhý den, anebo si oživit první pomoc při dopravní nehodě. Poslední večer se pak krájel dort k jubilejnímu 10. výročí Honda Festu a proběhlo již tradiční losování výherců tomboly. 
Během celé akce bylo super, že nikdo nejančil a každý se povětšinou choval ukázněně i na silnici. To, že se občas někde přehnala skupina rychlíků, nepadá na váhu, protože tvrdé tresty za přestupky přinutily i většinu těchto střelců ubrat ve vesnicích a na nepřehledných úsecích. 

K testování pak každý den od 18 hod bylo k dispozici několik motocyklů, především Africa Twin, ale i Gold Wing 1800, jak s manuálem, tak s DCT automatem a nahaté CB650R nebo CB1000R. Počasí se však většinou usmyslelo, a tak jak tomu v horách bývá, dost často nám pršelo. Zaregistrovaní zájemci o jízdy se tak museli přesouvat na další dny, kdy se alespoň trochu počasí umoudřilo. V lese to dost klouzalo, a tak bylo zapotřebí sjet alespoň do Liptovského Mikuláše. 

Největší zájem byl o Africu, která se tady ukázala jako nejlepší volba. Mně tenhle univerzál dělal společnost již z Čech, a tak jsem ho za těch pět dní dostal solidně do ruky. Pro mých 177 cm bylo ale vysoko položené sedlo tak akorát a v jistý moment už sem musel cupitat. A to je asi tak jediný mínus, protože tak jak umí držet tempo na dálnici a pak se zakousnout do zatáček, nemá obdoby. Lehkonohost ve vedení a informace z podvozku mi takto vyhovují. Jasné a krátké drcnutí na nerovnostech mi je bližší než necitelnost elektronického podvozku, který vyžehlí i to, co není potřeba. 

Velké díky patří všem z týmu Honda. Protože bych nerad na někoho zapomněl, tak nechci jmenovat. Ať už jste chtěli poradit s motocyklem, zajímalo vás jaké vybrat pneumatiky, anebo jste požadovali natočit video za jízdy, tak se našel borec, kterej vám vyhověl. Na rovinu říkám, že za dobu co testuji motorky, jde jednoznačně o nejlepší akci. Zvolené prostředí, tým Hondy, ale i lidé, kteří na sraz dorazili, byli naprosto v pohodě. Pokud už pak dojde na nějaký ten pád při testování, o motocykl se servismani od Hondy postarají.   

Video z akce

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
nobady přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):


TOPlist