Fotoreportáž Jawy Sportard od Jardy Šímy

Tři měsíce v sedle týnecké novinky, takový byl plán letního testu Jawy 660 Sportard. Můžete se podívat na fotoreportáž.

Samozřejmostí byly zahraniční cesty, a to hned tři. Tedy z akce do akce a hlavně stále v sedle. To mi ale nedělá sebebemenší problém, a tak hned po zajetí, výměně oleje a namontování nezbytných kufrů, přišla první cesta.
O té byli čtenáři webu motorkari.cz informováni dokonce jako první. Ano, mluvím o megasrazu v jihoportugalském Faru, kde se letos slavilo 30. výročí.
Po kilometrově nejdelší cestě následoval jih Itálie. Taková nenáročná cesta od jadranského pobřeží k Neapoli a pak na nejmenší ostrov, jaký jsem kdy navštívil.
Na Capri jsme vyrazili ve dvou. Nazpátek nás čekala malá připomínka zimy. Sněhován bouře v rakouských pasech a po přeházení bagáže, hurá na další cestu. Tentokrát ovšem přichází výrazná změna destinace. Přede mnou je mokrá a chladná Skandinávie.
Nejsevernějším cílem byl Alesund a návštěva výrobce vlněného prádla Devold. A potom už jen fjordy, nekonečné tunely, náročná stoupání a přibývající kilometry. Za ty tři měsíce se jich podařilo natočit rovných 23 000. Ovšem aby byl ten počet takhle krásně zarovnán, čekala mě po návratu ze Skandinávie, ještě cesta na druhý konec republiky.
Vše nakonec bylo dovršeno v Motobaru u Hanky mezi přáteli motorkáři a jistě není potřeba připomínat, že všechny kilometry proběhly bez jediného problému. Tedy pokud za něj nechcete považovat výměnu spojkového lanka po 15 000 km.
Při tomto vypjatém cestovním tempu jsem ještě stačil oslavit své životní pětkové jubileum a necelé dva roky po oslavě mého miliónu kilometrů za řídítky mnoha motocyklů, tu byla další zajímavá oslava. Těch sedm jedniček je pro mě snad ještě magičtější číslo, než ten milión.

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)