gbox_leden



Testujeme přilbu Schuberth E1

Německý výrobce přileb se letos zařadil mezi značky, které nabízí odklápěčku s odnímatelným kšiltem. Taková helma se hodí hlavně na dobrodružnější styl cestování; při rychlém přesunu po dálnici z ní uděláte integrálku, na fyzicky náročnější jízdu off-road pak stačí nasadit kšilt a místo plexi motokrosové brýle. Jeden kousek přilby E1 dorazil k nám do redakce, a my budeme celou sezónu zkoušet, jestli Schuberth udržel u této novinky stejně vysokou laťku kvality, jak jsme u něj zvyklí.

Kapitoly článku

Z produkce značky nám je dobře známá odklápěčka C3 Pro, kterou používáme prakticky denně už třetí sezónu. Nová E1 technicky vychází z tohoto modelu, i když se nedá říci, že byste si mohli za pár stovek přikoupit kšilt a svojí cétrojku povýšit na enduro přilbu. 

Základem je však stejná kompozitová skořepina, jejíž vývoj zabral mnoho hodin aerodynamickém tunelu. Díky tomu se dá očekávat relativní ticho uvnitř a stabilita na hlavě i ve vysokých rychlostech. Zatím nevíme jak se s obtékáním vzduchu popasuje přidaný kšilt, ale věříme že u Schuberthu si dobře ohlídali i tuhle problematiku. Kšilt je jednak vybavený stabilizačními škvírami a za druhé zpevňujícím svislým žebrováním. Sklon kšiltu se každopádně dá páčkou nastavit ve třech polohách, a jeho úplná demontáž zabere asi deset vteřin.

Dalším viditelným rozdílem proti C3 Pro jsou ventilační prvky. Schuberth použil masivnější větráky jak vepředu na bradě, tak nahoře na temeni, se zřejmým cílem: větší odolnost proti mechanickému poškození, a snazší ovládání v rukavicích. Přední ventilace je navíc rozdělená do dvou dílů, přičemž spodní mřížka přivádí po otevření čerstvý vzduch k ústům a nosu, zatímco horní část ofukuje plexi.

Systém odklápění bradové části je hodně podobný jako u C3 Pro, takže k jeho ovládání stačí  jedna ruka. Zvednout bradu můžete i při zavřeném plexi, a není přitom třeba ani sahat kšilt - celý mechanismus je propojený a funguje společně. Nechybí ani vestavěná sluneční clona (80% zatmavení) s tradičním ovládáním posuvníkem na levé straně, ani nemlžící fólie PinLock.

Interiér je stejně plyšový a komfortní jako u C3 Pro, a dá se kompletně vyjmout za účelem praní. Látka je opatřena antibakteriální a především rychleschnoucí úpravou, což se bude hodit hlavně po náročnější jízdě v terénu. I vestavěnými anténami pro lepší příjem signálu Bluetooth® nebo FM rádia přilba ve velikosti M váží 1 695 gramů.

Nová E1 teď nahradí v naší redakční výbavě oblíbenou C3 Pro, abychom na konci sezóny mohli zhodnotit jak se osvědčí v praxi. Spolu s ní budeme průběžně testovat ještě další novinku - otevřenou přilbu Schuberth M1, o které přineseme podrobnější informace také na podzim.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist