S Jawou na cestách

Kdo nás ještě nezná, tak jsme S JAWOU NA CESTÁCH. Dva dobrodruzi a cestovatelé s vášní do starých motorek a cestování. Abychom cestování neměli tak jednoduché, jako dopravní prostředky jsme zvolili padesátky od Jawy, prostě fichtly. Jawu 21 Pionýr a Jawu 23 Mustang. Každý rok posouváme hranice možností našich stařičkých motorek. A tak jsme po zdárné cestě po Balkánu, přidali dalších tisíc kilometrů. Před sebou máme 7 států a 5500 kilometrů.

Oba nás zajímá černobylská katastrofa a vždy jsme chtěli vidět město duchů Pripjať. Proto byla volba pro letošek jasná. Vyrazíme na Ukrajinu a podíváme se do Černobylu. Pak jsme se začali zajímat o Moskvu a zjistili jsme, že tam na Pionýrech z Čech ještě nikdo nebyl. Takže jsme si cestu ještě o kousek prodloužili, abychom byli první kdo tam na „fichtlech“ dojede. No jo, ale při prohlížení mapy a plánování trasy jsme si všimli města u Finského zálivu, o kterém jsme mnohokrát četli a viděli spoustu filmů. Je jím Petrohrad, bývalý Leningrad. Od Moskvy není tak daleko, takže by bylo nezodpovědné se tam nepodívat a neprojít se po palubě nejznámější bitevní lodi Aurory. A když budeme tak daleko, tak to domů vezmeme přes Pobaltské státy a prohlédneme si i jejich hlavní města.

Cestu zahájíme 1. června na náměstí v Chocni. Vyrazíme směr Polsko, ze kterého vstoupíme do Ukrajiny. Na Ukrajině navštívíme černobylskou elektrárnu a město duchů Pripjať. Prohlédneme si hlavní město Kyjev a pak budeme pokračovat k Ruské hranici. Po překročení hranic, se budeme snažit vyhýbat úplatným Ruským policistům a také odolávat všudypřítomné vodce, které je v Rusku víc, než pitné vody. Hlavním cílem bude stanout s našima “fichtlama“ na Rudém náměstí v Moskvě. V hlavním městě Ruské Federace strávíme dvě noci a pokusíme se navštívit co nejvíce pamětihodností a zajímavostí, které pro vás nafotíme a natočíme. Za sebou budeme mít už kolem 2500 kilometrů a před sebou ještě 3000. Z Moskvy se vydáme do 2. největšího města Ruska, do Petrohradu (bývalého Leningradu). V Petrohradu máme v plánu také navštívit některé zajímavé místa. Počínaje bitevní lodí Aurora, Zimním palácem, Ermitráží konče … to záleží na čase. Po kulturní vložce pojedeme podél Finského zálivu až do Estonska. Překročíme hranice do Evropské unie a konečně se vymaníme z pokušení na Ruskou vodku. Projedeme si Estonsko, Lotyšsko a Litvu. A nakonec Polsko, které pro nás bude pouze tranzit domů do Čecha a do Chocně.
Tady se můžete podívat, jak se domlouvá cesta do Ruska :)

I letos budeme natáčet dokument z tohoto dobrodružství a věřte, že už samotná jízda na Pionýru je velké dobrodružství. My k tomu přidáme záběry ze zajímavých míst a vznikne další road movie s fichtlama. Může se zdát, že jízda na nepohodlném stroji na větší vzdálenosti je jistým sebemrskačstvím. Ale když vás to baví, tak obyčejnou cestu můžete proměnit v neobyčejný zážitek, který dá zapomenout na vaši dřevěnou zadnici. A nás to baví. Samozřejmě máme taky moderní mašiny, na kterých si užíváme rychlost a svobodu. Ale s „fichtlem“ je to prostě dobrodružství.
Na našem youtube se můžete podívat na čtyřdílný seriál z cesty po Balkánu.

Naši cestu můžete sledovat tady na webu Motorkáři.cz v sekci Cestování nebo potom na našem FB a webu www.sjawounacestach.cz