Napříč Kubou na fichtlech

Dostat nápad na skvělou cestu v jedné stopě je jedna věc a druhá je vše profinancovat a zařídit tak, aby se cesta uskutečnila. U nás v ČR není o nápady nouze a dá se říct, že Češi jsou světovou jedničkou v cestování snad i na parním válci.

I my jsme dostali nápad procestovat jakožto první Češi Kubánský ostrov v jedné stopě, což není až tak špatný nápad, ale velice nákladný na finance.A aby to bylo trochu retro a zajímavé, lehké na opravy a přepravu, tak jsme se rozhodli projet ostrov na legendárních dvoutaktních šrotech, teda chci říct motocyklech značky Jawa 50 zvané jako fichtl.
Jsme čtyři chlapi Petr Krečmer, Michal Seles, Petr Jahoda, David Půček co milují staré stroje, dobrodružství a cestování nejen v jedné stopě a rádi bychom pokořili v březnu srdce Karibiku.

Chceme ujet přes 2200 km po dobu tři týdenního pobytu na Kubě. Myslíme si, že máme opravdu co nabídnout a ukázat široké veřejnosti zážitek z Kuby. Někteří z nás již procestovali mnoho zemí, ale Kubánská republika se nám zdá opravdu, jakožto stvořená pro naši výpravu a je pro nás obrovskou výzvou. Hlavně také pro naše malé motocykly, které se rády přehřívají a odmítají spolupracovat.

Pojedeme od hlavního města Havany, po severním pobřeží Karibiku až po vojenskou základnu Guantánamo a zpět přes vnitrozemí do Havany.
Natočíme autentický cestovatelský dokument, kde scénář píše samotná cesta a který divákům nabídne jak kubánský život, tak i něco z historie Kuby. A ačkoliv jsme chtěli spát pod širákem nebo ve stanu, tak kubánské zákony toto přespávání bez střechy nad hlavou zakazují a podle našich informací tam není příliš mnoho kempů, což je škoda. Ale na druhou stranu můžeme spát u lidí v domech nebo na soukromých pozemcích, zahradách. Což bude také velice zajímavé, protože můžeme nahlédnout do soukromého života obyvatel.

Nepůjde jen o film, ale také doplníme podrobné informace na internetu pro cestovatelé, kteří by do budoucna rádi navštívili Kubu a procestovali ji na svém stroji. Informace, na které jsme doposud narazili, nám vůbec nepomohly, týkaly se pouze turismu a dovolené, ale ne přepravy motocyklu, nebo cestování na vlastní motorce po tomto ostrově. Tak snad naše doplňující poznatky, co a jak zařídit, nebo s čím musíte počítat ohledně dovozu svého motocyklu na Kubu, budou více nápomocné. To ovšem nezjistíme pokud tam nepojedeme.

Rádi bychom také dovezli některé náhradní díly pro místní havanský Jawa ČZ Klub, který nás pozval na setkání, a který nás i zřejmě bude doprovázet na cestách, a to nás těší.
Budeme také moc rádi pokud nás podpoříte i vy motorkáři kolegové, cestovatelé. Vše co je poprvé je moc těžké a nápad takového rozměru stojí opravdu ranec. Tak děkujeme za případnou pomoc. Držte nám prosím palce a nebo nás sledujte na tady na motorkářích, našem webu nebo facebooku jak to vše vlastně dopadne.

Díky Dobrodruzi na fichtlech.