sumoto_leden

Motocyklové příběhy č. 4 – Panenský Týnec, Mělník a okolí

Pokračujeme v jízdě na Moto Guzzi V7 Speciál. Navštívíme jedno magické místo v Panenským Týnci a budeme bloudit po silnicích v okolí Mělníku. Uvidíme soutok našich dvou největších řek a druhé největší sochy hlav na světě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Vyjíždíme z Prahy kolem 10.hodiny, míříme směr Slaný a dál k Panenskýmu Týnci, kde nás čeká první zastávka dnešního dne. Nedostavěný chrám Panny Marie (GPS 50.2961053N 13.9167836E) je úžasné místo plné pozitivní energie. Určitě si udělejte čas, v klidu se posaďte, zavřete oči a nasávejte atmosféru. Chrám stojí na silné léčivé pozitivní zóně, která má tvar kříže, díky níž se násobí síla pozitivní energie. Tato energie má schopnost odstraňovat depresivní stavy, přinášet dobrou náladu a radost ze života. Zkuste si to na vlastní kůži.

Dalším místem, kam máme namířeno, je město Mělník, které stojí na soutoku Vltavy a Labe. Samotná návštěva města by zabrala celý den, a tak přejíždíme rovnou k vyhlídce (GPS 50.3469761N 14.4752558E). Nejkrásnější pohled na soutok je z terasy u mělnického zámku. Do řeky Labe se zde vlévá nejen Vltava, ale i vltavský plavební kanál. Vzhledem k tomu, že jejich soutok je lépe viditelný, nežli soutok Labe s Vltavou, bývá kanál návštěvníky často považován za Vltavu. Při pohledu shora vidíme, že se do Labe nejprve vlévá Vltava a teprve potom se připojuje průplav.

Pokud se z Mělníka vydáte na Dubou, tak při průjezdu obcí Želízí, můžete zahlídnout skalní skulpturu Čertovy hlavy (GPS 50.4202800N 14.4646481E). Z hlediska rozměrů se jedná v českých I světových poměrech o zcela unikátní dílo a svou velikostí se řadí mezi druhé největší sochy hlav na světě, hned po Mount Rushmore. Hlavy jsou asi 9 m vysoké skalní reliéfy vytesané do pískovcových bloků. Jde o dílo sochaře Václava Levého, které vytvořil v letech 1841-1846.

Po prohlídce se jedeme povozit na známé silnici mezi Mělníkem a Dubou. Cesta vede zeleným údolím říčky Liběchovky. Pěkný povrch a mnoho zatáček vybízí k zatáhnutí za plyn. V úseku je ale mnoho vesnic a omezení rychlosti. Jízdu si užíjte a buďte pozorní k sobě i druhým.

Mapa a trasa:

Celá trasa ke stažení do navigace zde: export.gpx.

Michal Prskavec - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.