Jak jsem vyřešil upevnění kamery na motorku

Nevím, zda se vám to už taky stalo, ale já jsem se o prázdninách dostal do situace, kdy jsem hledal řešení, jak upevnit na motorku kameru. Jel jsem do Rakouska s partou dobrých kamarádů a chtěl jsem si natočit pár záběrů nejen z odpočívadel a hospody, ale taky z vlastní cesty. Kdysi jsem zkoušel na motorce natáčet video z ruky, ale čím jsem starší, tím míň se mi chce dělat na motorce podobný kusy.

Když jsme na průmyslovce probírali práci na soustruhu, tak jsem byl zrovna nemocnej a proto jsem se rozhodl, že stojánek tentokrát nebudu bastlit a radši si ho koupím. Rozbil jsem prasátko, vyrazil ke kamarádovi do obchodu a ejhle, stojánek na videokameru jsem nesehnal. Pravda, jakmile kamarád viděl moje peníze, tak se mi snažil prodat všechno možný, tahal mně do hospody, ale tentokrát jsem se ubránil. Když viděl, že se mnou nic nezmůže, tak mně poradil, že prý existuje fabrika, která něco takovýho dělá. Ale že bych se měl radši zeptat u prodejců navigací.

Vyrazil jsem do Tesca, je tam u pokladen stánek se vším možným a mají tam i pár navigací. Asi se mě ale leknul, ani ze mě nezkoušel vytáhnout peníze a rovnou mě poslal o patro níž, kde má prodejnu Garmin. Tam už byli fakt chytřejší a pomohli mi. Zjistil jsem, že stojánky motorkářskejch navigací, který používá Garmin a TomTom vyrábí americká firma RAM Mount. Mají obrovskej výběr stojánků na motorku. Od upevnění navigace, přes všechny možný mobily, iPhony, až po videokamery a antiradary. Pokud chcete na motorku něco podobnýho připevnit, tak RAM vřele doporučuju. Stojánek je stavebnice (něco jako LEGO nebo MERKUR) a dá se připevnit skoro na cokoliv na motorce. Pokud máte navigaci a je přichycená RAMem, tak stačí pro upevnění videokamery dokoupit jediný díl, který místo navigace přidělá na řídítka kameru – investice cca 250 korun. Já jsem dal za celej stojánek 835 Kč a sám bych ho za ty peníze líp nevyrobil.

Když se budete dívat na americkej web RAM Mountu, tak se nelekněte, těch dílů je hodně a je to celkem složitý. U Garminu v Letňanech byli schopni ale všechno poskládat a poradit.