Honza Révai poctivě trénuje na další cestu

Expedice po Střední Americe, kterou loni Honza absolvoval spolu s Vandráky, nepřinesla jenom veselé historky a hromadu materiálu pro televizní seriál, ale také spoustu poznatků. Jedním z nich je, že to není jenom o tom sednout na motorku a jet. Chce to trénink, do kterého se Honza pustil s vervou jemu vlastní. My jsme se byli na jednom tréninku podívat a trošku jsme ho při tom vyzpovídali.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Tohle prozření, jestli se to tak dá nazvat, přišlo v těžším terénu, kde Honza krotil své naložené BMW. Všichni víme, že tahle motorka není zrovna vzorem lehkonohého stroje, a když k tomu připočtete trojici plných kufrů, máte rázem o „zábavu“ postaráno. Kluci navíc necestují jenom stylem „chceme se někam podívat“. Jde jim i o to, aby si užili samotnou jízdu. To jde samozřejmě i s těžkou motorkou, jen k tomu musíte dokonale zvládat techniku jízdy. Ostatně youtube je plný videí, kde světoví jezdci předvádí s těmito mastodonty to, co většina z nás nezvládne ani s lehkým endurem. Za tím samozřejmě stojí roky tvrdého tréninku, což si uvědomuje i Honza. „Já jsem byl zvyklej se v jakýkoli profesi nebo práci pořádně připravit. Ať to bylo tancování nebo jsem točil, tak jsem se na to vždycky fyzicky připravoval a navíc jsem to dělal rád. Takže jsme se domluvili s Jirkou Heiníkem (trenér předních českých jezdců z MS, pozn. red.), který souhlasil, že se na mě podívá a začali jsme trénovat v podstatě od základů – balanční cviky na koordinaci, na zpevnění těla, pak jsme přešli na kolo, z něj na trialku a teď si zkouším přenést ty cviky na lehké enduro.“

Při naší návštěvě Honza trénoval rozjezdy, brždění a přejezdy překážek. Na podobný trénink základů nepotřebujete moc prostoru, stačí nějaký plácek, kde budete mít klid a vystačí i obyčejná polňačka. Rozjet se od pneumatiky a u další začít brzdit. Zdánlivě jednoduchý a základní cvik, ale kdo z vás si někdy něco podobného vyzkoušel a kolik z těch, co odpovědělo kladně, to trénuje pravidelně? A je jedno, jestli je to na lehkém enduru na nezpevněném povrchu nebo na supersportu na asfaltu. Základem je, stejně jako u všeho, jít po malých krůčcích a soustředit se na techniku. „Čím víc trénuju, tím víc vidím, že nic neumím,“ směje se Honza. „Furt se vracím na začátek. To je můj pocit a doufám, že to je správně. Kdybych si myslel, že už to umím a jde mi to, tak to asi nebude k ničemu.“ Bez nějaké sebereflexe by byl i ten nejdokonalejší trénink k ničemu, stejně tak když absolvujete kurz a zbytek roku si z něj nic nepřipomenete. „Těch tréninků bylo asi deset, ale já se snažím každej druhej den si tady jezdit, dělat ty cviky, který mám od Jirky, hledat balanc, myslet na všechno, co mi říkal a snažit se to přenášet na motorku.“

Náš tip

Jak na enduro - připomeňte si v našem seriálu základy endura

Samozřejmě nás zajímalo, co by mělo být vyvrcholením veškerého trénování se všemi těmi pády, které k takovému ježdění neoddiskutovatelně patří. „Výsledek toho všeho snažení teprve doufám nastane a asi to nebude hned. Je to běh na dlouhou trať, protože se nedá všechno naučit za dva dny na nějakém kurzu. V každém případě plánuju ten trénink dělat tak dlouho, dokud to půjde. To bude minimálně do doby, než s Vandrákama odjedeme na další cestu, kam se chystáme příští rok na podzim. Otázka je kam. Máme vymyšlenou Čínu, ale uvidíme, jestli všechno dopadne.“

Stejně tak visí otazník nad motorkou, která Honzu poveze za dalšími dobrodružstvími. Tréninková Yamaha WR450F to určitě nebude, ale díky spolupráci se značkou tří ladiček by to mohla být nová Ténéré 700, která je se svými natankovanými 205 kilogramy rozhodně vhodnější náčiní do terénu, než dosavadní R 1150 GS Adventure. „Jsem v očekávání v tom, jaká bude a jak mi sedne, protože jsem zvyklej na určitou motorku a těším se na to, jak se s ní sžiju. Pokud mi bude vyhovovat, což předpokládám, nebo v to spíš doufám, rád bych jel na Ténéré 700.“ Honza na první svezení nebude muset čekat dlouho. 7. června dostane první příležitost v rámci Ténéré Tour, která se ten víkend bude konat ve Velkých Karlovicích. Zbylé dva dny jsou pak vyhrazené veřejnosti, takže pokud jste na novou motorku také zvědaví, nenechte si tuhle příležitost ujít. V rámci akce proběhne také enduroškola pro všechny majitele jakýchkoli Tenerek, všechno důležité, včetně přihlašovacího formuláře, naleznete zde. Do té doby poctivě trénujte, protože nikdo učený z nebe nespadl a se zdokonalováním svých schopností si jízdu užijete mnohem víc.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 36 Kč od 9 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist