globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chladící kapalina - ředění
12.12.2010 v 22:55
Ahoj, rozhodl jsem se na zimu vyměnit chladící kapalinu, takže jsem koupil 3 litry Castrol Coolant a chystal se to tam nalít, ale pak jsem otevřel manuál, kde mě překvapila informace, že se to tam nesmí lít samotné, ale 1:1 zředit s destilkou a tato směs by měla stačit do -36°C. Přijde mi to dost divné, protože jsem to nikdy nedělal a navíc na obalu Castrolu je napsáno, že stačí na teplotu do -25°C, takže tu asi něco nehraje. Chci se teda radši zeptat ředíte chladící kapalinu destilkou když ji vyměňujete?? Díky

Chladící kapalina - ředění

12.12.2010 v 23:02 | Nahoru | #1
Rid se tim co je napsena v navodu na pouziti na flašce...asy neredit stveho popisu ja udelana na -25 a na strankach castrolu pripravena k pouziti....
nektere kapaliny se neredi nektere ne, Vetcinou co jsou na moto jsou pripraveny k pouziti takjak jsou

Naposledy editováno 12.12.2010 23:06:03

Chladící kapalina - ředění

12.12.2010 v 23:09 | Nahoru | #2
ano, jestli není kapalina připravena hned pro nalití tak ředit tak na -25C silná koncentrace způsobuje unik kapaliny přes spojky atp.. takže nastuduj co vlastně máš

Chladící kapalina - ředění

13.12.2010 v 09:59 | Nahoru | #3
Ano jak psali kluci. Pokud sis koupil chladičku přímo od motulu motorexu apod tak ty jsou většinou už připravený k použití. A pokud není tak se musí zředit destilkou. Mělo by to být napsaný ze zadní strany na obale. Já jsem koupil chla.kapalinu od motorexu už předmýchanou a nalil jsem ji jen do motorky.

Chladící kapalina - ředění

13.12.2010 v 10:30 | Nahoru | #4
Kapalina Castrol Motorcycle Coolant je připravena k okamžitému použití. Neředí se a je odolná do -25°C.

Chladící kapalina - ředění

13.12.2010 v 11:24 | Nahoru | #5
Je jedno jakou koupíš chladící kapalinu, hlavně aby byla určena pro motorky a pak se podívej(na každé to musí být napsané) do kolika je stupňů a podle toho si to dle své libosti nařeď. Když bude do -40°C a naředíš to 1:1 s destilkou tak vysledek bude do -20°C. Když máš do -25°C a naředíš 1:1 tak budeš na půlce a to myslím bohatě stačí, pokud neparkudeš motorku někdu venku na mraze

Chladící kapalina - ředění

15.12.2010 v 10:07 | Nahoru | #6
Ok díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina - ředění

15.12.2010 v 11:07 | Nahoru | #7
to je jednoduchy... chladici kapalina se redi destilkou, ale da se koupit i predredena. Kterou z nich sis koupil se doctes na stitku a eventualni doredeni si zvolis podle toho (1:1 pro motorky v nasem klimatickem pasmu funguje dobre).

mischa638> uz se to tu resilo, ale nevim ze by z toho byl nejakej relevantni zaver... cim se lisi antifreeze "pro motorky"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící kapalina - ředění

15.12.2010 v 12:44 | Nahoru | #8
Skalda> no tím aby to bylo určené pro motorky sem myslel to, aby to byla chladička určená pro hliníkové motory, starší auta ještě neměli hliníkové hlavy a používal se klasický fridex, když to naliješ do motorky tak to udělá pěknou paseku, kámošovi to na KTMce normálně vyleptalo kus hlavy
Jinak takový můj postřeh, nejsem výrobce ani prodejce chladících kapalin takže nevím v čem se to přesně liší, ale když sem nalil do svojí motorky antifreeze co se používá normálně do dnešních aut(taková růžová srajda) tak se mě to pořád hřálo a při popojíždění po městě sem i vyvřel. Nalil sem to tam proto, že sem zrovna neměl k dispozici antifreeze pro moto. Když sem tam pak nalil tu klasickou zelenou chladičku co se dává do motorek tak bez problému, a to sem ani neměl plný chladič a mimo město když jedu na pohodu a nehoním to, tak se za 80 vůbec nedostanu.
Chladička co se používá do motorek je na bázi etylenglykolu, nebo taky se ještě používá na bázi propylenglykolu (z ekologických důvodů, je nejedovatá), ale jak se tohle liší od chladicích kapalin pro auta, nevím, nijak sem to zatím nestudoval, jen sem popsal mou osobní zkušenost s tím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící kapalina - ředění

15.12.2010 v 13:10 | Nahoru | #9
mischa638> jo, jestlis tim myslel smes pro hlinikovy hlavy, tak to kazdopadne... tady nekdo kdysi rikal, ze "antifreeze pro motorky je ridci a lepe proteka uzsimi kanaly v chladicim systmu motorky", coz zpochybnuju (resp. nikdo k tomu nedodal zadnej podklad). Je mozny ze kapaliny "pro motorky" maj o fous vyssi bod varu (podle popisku z doby, kdy jsem se snazil najit ty mozny rozdily). Osobne liju do VFR Fridex G48 (pro hlinikovy hlavy) a funguje to dobre... (Fridex od Velvany dokonce vyhral relativne nedavno nejakej test antifreezu; v nejakym starsim vlakne je postlej odkaz na PDF)

(reakce na) Chladící kapalina - ředění

15.12.2010 v 15:49 | Nahoru | #10

Skalda píše: mischa638> jo, jestlis tim myslel smes pro hlinikovy hlavy, tak to kazdopadne... tady nekdo kdysi rikal, ze "antifreeze pro motorky je ridci a lepe proteka uzsimi kanaly v chladicim systmu motorky", coz zpochybnuju (resp. nikdo k tomu nedodal zadnej podklad). Je mozny ze kapaliny "pro motorky" maj o fous vyssi bod varu (podle popisku z doby, kdy jsem se snazil najit ty mozny rozdily). Osobne liju do VFR Fridex G48 (pro hlinikovy hlavy) a funguje to dobre... (Fridex od Velvany dokonce vyhral relativne nedavno nejakej test antifreezu; v nejakym starsim vlakne je postlej odkaz na PDF)

všechno je to jenom o tom jak to kdo naředí

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina - ředění

16.12.2010 v 10:58 | Nahoru | #11
no mě nedávno zaskočila informace v manuálu kterou jsem viděl poprvé vživotě.
Je tam přesně napsáno jak naředit nemrznoücí směs, a něco o tom že při malém naředění může dojít k poškození už teda nevím čeho.. doteď jsem ředil podle sebe na teplotu

(reakce na) Chladící kapalina - ředění

16.12.2010 v 11:02 | Nahoru | #12
Jurawood> nebylo to neco o tom, ze pri malym redeni je to chemicky agresivnejsi? (extremnim pripadem je zadny redeni, ktery pokud vim agresivni je - takze se nabizi koroze a zmena parametru ruznych tesneni apod.)

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina - ředění

16.12.2010 v 11:14 | Nahoru | #13
optimal corosion protection.. excelent head prot....
a cosi že systém je tak dimenzován a navržen..
a pak je warnning aby se nepožívalo ředení mimo rozsah 40-60%
a dále tabulka kde je od 60% a více zse pokles bodu tuhnutí..
Z toho tam vyplývá že nekoncentrovaná nemrznoucí by měla smadno zamrznout..

Naposledy editováno 16.12.2010 11:16:52

(reakce na) Chladící kapalina - ředění

16.12.2010 v 11:17 | Nahoru | #14
Jurawood> aha, to jsem cekal ten interval sirsi a pripadny problemy treba pri redeni 90% apod. Tak to me zatim nenapada, kvuli cemu tam tohle pisou...

EDIT: nj, matne si vzpominam, ze to o poklesu (absolutni hodnoty) bodu tuhnuti pri vyssich redenich jsem taky v nejakym navodu zahlid, ale nejspis pro vetsi koncentrace nez 60%

Naposledy editováno 16.12.2010 11:19:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja Rutti 8 24.5.2024 v 10:37 tomasWR
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 9 20.5.2024 v 12:49 JiriBN
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad


TOPlist