bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
 
30.11.2010 v 16:56
Téma uživatelů interkomů CARDO SCALA

postřehy, návody, zkušenosti a vyvracení mýtu, že Interphone je nejlepší intercom

EDIT: SCALA PACKTALK od strany 5 , byl oceněn jako nejlepší intercom roku 2015 www.motorkari.cz/tema/






SCALA PACKTALK od strany 5 www.motorkari.cz/tema/

Starší Scaly:......

Tak jsem pořídil BT intercom Cardo Scala G4.


Dříve jsme používali jejího předchůdce Cardo Scala Q2,ten níže je Q2
tuto značku jsme vybrali hlavně proto že uměla komunikaci 3 jednotek Q2 i když to nebylo dokonalý ale to sem nepatří.

G4 slibuje konferenční hovor 4 jednotek G4 (to asi hned nevyzkouším, zatím jsme jen 2)a lze používat i se staršími Scala Q2 ale potom samozřejmě bude dosah jen 500m, jednodušší ovládání intercomu,přehrávače mp3..., možnost upgrade firmware kabelem a také naladění stanic do paměti G4 v PC, G4 umí také FM rádio a má proti Q2 funkci RDS takže odpadá přelaďování při jízdě, dosah BT intercomu je udáván 1,6km (bude to samozřejmě na volné ploše).

G4 dojde v krabici viz odkaz zde kde je i tutorial jak G4 používat zde si po registraci stáhnete software pro nastavení G4 pomocí PC a pro aktualizace firmware. Na těchto stránkách jsou ke stažení i návody bohužel ne v češtině, ale mám ho taky tak ho kdyžtak pošlu, kdyby se to někomu hodilo. Tak kdyby k tomu někdo měl nějaký poznatky tak je uvítám.

Na druhé straně ještě řeším "vyladění" HTC HD2, pro komunikaci s G4 a to jak telefonování tak navigaci.

Manuál ke SCALA RIDER G4 v češtině ke stažení zde:www.motorkari.cz/motokatalog/ostatni/ostatni-cestovni.html

Vlákno s největší koncentrací uživatelů G4 Vyjížďky od KoCyMe

Naposledy editováno 02.07.2018 14:09:53
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

30.11.2010 v 17:12 | Nahoru | #1
zkouseli jste ten dosah - na primou viditelnost a nasledne s realnymi prekazkami? (a v kombinaci G4 Q2)

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

30.11.2010 v 17:17 | Nahoru | #2
ještě ne, dnes mě to došlo tak jsem si s tím hrál na stole a nastaoval to přes PC, namontoval do schubertha, tak jak bude chvilka času tak to zkusíme, s tou Q2 tu bude trvat ještě krapet déle, díky tomu že se už nejezdí nevidíme se s kolegou tak často, ale nějak to naplánuju.

Edit: dle návodu v kombinaci s Q2 bude dosah jen 500m

Naposledy editováno 03.12.2010 09:11:48

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

30.11.2010 v 18:18 | Nahoru | #3
Fugo> jak se snáší s navi-Garminem nevíš?

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

30.11.2010 v 19:04 | Nahoru | #4
to ti bohužel neřeknu protože nemám garmina a ani nikoho neznám kdo by měl, ale myslím že to žádný problém nebude protože yshop to prodává s garminem jako set.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

1.12.2010 v 11:00 | Nahoru | #5
ještě dle toho jak to studuju (nemám teď po ruce druhý mobil s BT či BT adaptér) tak G4 si umí i když se to nedoporučuje napárovat jak mobil tak GPS samostatně, každé zařízení se páruje jiným tlačítkem viz. tutorial, takže se s G4 dá využít obyčejná GPS s BT adaptérem (já ho bohužel v létě ztratil). Nevím tedy jak je to s prioritou, protože v návodu se píše:

1. Mobile phone audio or GPS instruction (device specific)
2. intercom
3. A2DP audio source
4. FM Radio (built-in)
5. Aux

takže zkusím nejprve se dvěma telefony a pak s BT adaptérem (až ho zase koupím), jinak po napárování telefonu lze tlačítky na G4 spustit a ovládat hudební přehrávač v telefonu.

EDIT: Tak předběžně, do G4 lze telefon napárovat tak že ho G4 hlásí (ona totiž mluví když dojde ke spojení) jako "GPS connected" volat z telefonu lze, jen zatím nevím zda funguje mikrofon (volal jsem jen na info linku), vyzkouším doma a zároveň napáruju druhý telefon, BT adaptér budu mít koncem týdne a hned to zkusím, ale myslím že pokud jdou napárovat dva telefony tak to nebude problém, mám pocit že jsem někde četl že G4 má 2 BT moduly což by to vysvětlovalo, u Q2 musel být napárován buď telefon nebo BT adaptér, tady když tedy půjde obojí nemusím kupovat zbytečně drahý zumo který stejně využiju tak 5x do roka.

EDIT2: přijel kolega s telefonem tak jsem ho hned znásilnil a zkusil to, G4 umí 2 telefony, prioritu má ten napárovaný jako "Mobile" druhý je napárovaný jako "GPS", i v módu "GPS" běží mikrofon takže jde normálně volat (mobil ale ovládám přímo klávesnicí mobilu), ještě musím tedy vyzkoušet jak hovor přijmout, zda to půjde jen promluvením, respektive hovor se asi přijme automaticky jak "GPS" promluví, zkusím a napíšu, každopádně o tohle mě až tak nejde důležitý je pro mě ten BT modul se kterým to tedy půjde na 100%.

EDIT3: takže pokud někdo zavolá na telefon který je napárován jako "GPS" tak se hovor přijme pouhým promluvením do G4 ale nelze bez mačkání klávesnice telefonu volat, přijímat tedy za jízdy lze ale bezpečně volat ne. Takže upravím priority:

1. Mobile phone audio
2. GPS instruction (device specific)
3. intercom
4. A2DP audio source
5. FM Radio (built-in)
6. Aux

Naposledy editováno 01.12.2010 19:45:40

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

5.12.2010 v 13:17 | Nahoru | #6
zde sice mluví italsky

ale pokud to dobře chápu tak zkoušeli napárovat 6 G4, ono i když člověk zhlédne tutorial tak si všimne že u páru G4 zůstane volný kanál B, takže člověka napadne na to B napárovat další účastníky s G4 tak jako mě to napadlo i u bývalé Q2 kde se v návodu píše o 3 účastnících (né konferenční hovor ale lze se přepínat) a my to zpárovali se č Q2.

Kdyby jste někdo uměl italijánsky tak to přeložte, ale logicky mě z toho vyplívá, že to propárovat lze, jen se nesmí okruh roztrhnout tak že se někdo ztratí či vzdálí, pak asi funguje pouze komunikace s členy A a B dané G4, dále je třeba si uvědomit pokud běží konference nelze telefonovat a přijímat info od GPS, snad by dle tutorialu mohla zůstat min jedna G4 s jedním volným BT, kterou by měl vedoucí jezdec tak aby mohl přijímat info od GPS.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

6.12.2010 v 16:02 | Nahoru | #7
Tak jsem se ještě někde dočetl že je možná konference mezi G4 a Q2, a to tak že se spárují G4 k sobě na kanále A a každá G4 si na kanál B na páruje další Q2 ale dosah pouze do 500m, mezi G4 1.6km.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

6.12.2010 v 17:49 | Nahoru | #8
jo to je zajimavy, ale i tu "nevyhodu s dosahem bych bral s rezervou... na tomhle pasmu (2.4 GHz) a s temahle vykonama (10-100 mW) jsou daleko dulezitejsi prekazky v ceste nebo polarizace anteny. S Gigatronem M100 - "cinskej" BT interkom s udavanym dosahem taky 500 m, jsme na primou viditelnost a s dobrou polarizaci dosahli az 1300 m, s horsi polarizaci (v praxi tim, ze natocis hlavu) to bylo treba necelej kilometr, ale vzdalenost rapidne klesa s prekazkami v ceste (kamiony na dalnici apod.) a to bude platit i pro G4...

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

6.12.2010 v 18:34 | Nahoru | #9
jasný, to bylo i Q2, jak vyzkouším hodím report jaký je dosah s vyklopenou a nevyklopenou anténou. Pecka je ta konference, to mě u Q2 chybělo, většinou jsme jezdili ve 3 a jeden byl vždy mimo, když jsme byly 4 už to bylo lepší protože vždy byl někdo s někým spojenej (dle vzdálenosti samo). Ale konference prostě chyběla.

EDIT:

BLUETOOTH Adapter dorazil, použil jsem tento

Tak a teď k funkci: BT adaptér se mě podařilo zpárovat pouze s jednou G4 a samozřejmě s tou první co jsem se pokoušel celý den to prostě nešlo, s tou druhou to byla otázka pár sekund, proč nevím, postup stejný.

Na G4 není problém napárovat na tlačítko "mobil" (zapínací tlačítko) mobilní telefon a na tlačítko "volume +" (párovací tlačítko pro gps) BT adaptér.
G4 přehrává to co cpu do BT adaptéru ale jen do doby než si připojím mobil, potom tedy signál od BT adaptéru G4 ignoruje do doby než se mobil odpojí a BT adaptér zrestartuje.

Jistě je to krapet omezující ale prostě vedoucí jezdec pojede s vyplím BT na telefonu když bude potřebovat jet dle navi. Dobrý na druhou stranu je že obojí zůstává v G4 napárováno a tak lze jednodušše zvolit jaký zařízení "povolit" ne jako u bývalé Q2 kde byl napárovanej buď mobil nebo BT adaptér a při změně se to muselo pořád přepárovávat.

Co ještě nevím a z bývalého BT adaptéru si už nepamatuju, zda BT adaptér stichne když do něj nejde signál, pokud ano je to OK a G4 se přepne na intercom, pokud ne je to nepoužitelné protože intercom by pro komunikaci s ostatními nešel použít, byl by trvale přepnut na BT adaptér.

Jak bude zase chvilka času tak to otestuju.

EDIT2: ještě doplním k montáži, obě sady jsou s mikrofonem na husím krku což pro vyklápěčku je nutnost a integrále to nevadí.
Montáž do Schuberth S1 Pro bez problému, prostor na sluchátka je připraven, základnu jsem přilepil z boku helmy přiloženým dílem s oboustranou lepící páskou.

Montáž do Schuberth C3 byl také bez problému, zde se dokonce dají sluchátka dát pod polstry, montáž stejně jako u S1 na lepicí pásku, jen než se vychytá zaklapávání helmy bude třeba párkrát hnout s mikrofonem.

Naposledy editováno 07.12.2010 18:01:38

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

8.12.2010 v 10:58 | Nahoru | #10
Tak si s tím zase hraju, takže použití BT adaptéru je možné ale jezdec není schopen komunikace s ostatními jezdci, respektive schopen je ale tím zruší BT spojení s adaptérem, který se spojí až po vypnutí a zapnutí G4, bohužel BT adaptér co jsem použil nedokáže být aktivní pouze když má vstupní signál ale vysílá stále takže vlastně jezdec slyší mezi příkazy jen ticho (dle helmy a stroje ).

Takže tohle je pro skupinovou jízdu nepoužitelné.

Ještě k připojení kabelem, toto možné je, toto připojení má až poslední prioritu takže se přeruší při spojení intercomu a vyšších priorit ale lze se na něj zase tlačítkem přepnout.

1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

1.3.2011 v 16:21 | Nahoru | #11
Vyšla nová verze firmware pro G4, jsem zvědavej co myslí tím Clik-to-Link, stáhnul jsem, nainstaloval, zároveň je nová verze software pro komunikaci G4 s PC, kde je navíc pár dalších nastavení.

listmanager.co.il/fb/fb/0460CAB3BB25D3638D010954DDF8A607532F220CF4BCA8951B8ED4C88E7A21F8/show.aspx

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

1.3.2011 v 16:27 | Nahoru | #12
dle toho co píšou tady by to mohlo být zajímavý, uvidíme v provozu.

www.cardosystems.com/download/release-notes-version3

(reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

1.3.2011 v 16:30 | Nahoru | #13
Fugo> podle toho co pisou, jde o spojeni se zarizenimi, se kterymi predtim neprobehlo explicitni parovani...

EDIT: coz jsi mezitim uz asi taky zjistil

Naposledy editováno 01.03.2011 16:30:26

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

1.3.2011 v 16:33 | Nahoru | #14
myslel jsem si to, dík.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

4.4.2011 v 15:06 | Nahoru | #15
Tak po víkendu a najetých 900km musím říci, že G4 funguje naprosto parádně. Zatím tedy nebyl vyzkoušen konferenční hovor protože G4 máme jen dva a nepotkali jsme cestou nikoho kdo by ji měl taky nebo někoho kdo si v G4 zaktualizoval firmware a povolil funkci Clik-to-Link a tak jsme se nespojili.

Co se týče dosahu, ten jsme neměřili ale rozhodně to je o dost více jak 500m což měla bývalá Q2, s Q2 jsme občas ztratili signál když jsme jeli v koloně, jeden byl na začátku a druhej na konci, kolona se kolikrát roztáhla nad 500m a bylo po spojení, s G4 to je daleko lepší za celou cestu jsme ztratili spojení jen párkrát a to když jsem za to vepředu zatáhl a koloně poodjel, příjemné je že signál je i v zastavěných oblastech, projížděli jsme vesnici, já byl někde za polovinou a poslední teprve vjížděl do vesnice a spojení stále bylo a já byl za několika domy a zatáčkami, vše samozřejmě se zvedlou anténou.

Dobré je také, že při delší ztrátě spojení G4 řekne (pokud je mluvení aktivováno) "rider A (B) disconneted" a po spojení za connected, takže člověk ví na čem je.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

11.4.2011 v 10:36 | Nahoru | #16
no konečně jsem tě našel, dík za radu, ale příště by to chtělo rovnou hodit odkaz

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

11.4.2011 v 11:33 | Nahoru | #17
sry, jsem v práci a neměl jsem čas to hledat

Mimochodem, v neděli najeto dalších ca 350km a paráda, jen jedna nevýhoda kterou tedy připisujeme oba starým telefonům, že se občas (na pumpě, helma na moto a jdeme chcát...) tel nepřipojí zpět na G4. Ale tel máme fakt starý ca 7let nokie.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

13.4.2011 v 15:30 | Nahoru | #18
no hale a jak je to teda s tou rychlostí ? uslyším něco v 150+

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

13.4.2011 v 15:35 | Nahoru | #19
dle hlučnosti tvojí přilby, my používáme Schuberth S1 Pro a C3 a můžu ti říci že do 120-130 běžně kecáme, ve vyšší rychlosti už podstatně vzrůstá aerodynamický hluk a potom je hovor o píčovinách o ničem, ale na to aby jsi řekl bacha jedu zprava atd.. to lze pokud druhá strana poslouchá a nejede takhle prvně.

Co jsme měli předtím Caberg V2R tak tam šlo v pohodě mluvit do 80-100 pak už rozumět nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

18.4.2011 v 09:09 | Nahoru | #20
Takže další info, kolega se tu ptal na srozumitelnost ve vyšších rychlostech, takže jsme to o víkendu zkusili, takže za předpokladu, že máte dobře nainstalovaná sluchátka, tzn nemůžete dát scalu na plno protože by vám to uši urvalo a za předpokladu tichých přileb (S1 Pro,C3) je srozumitelnost bezproblémová minimálně do 250km/h, jel jsem chvíli 280km/h (tacho) ale to jsem se již druhému stroji (cbr600f) moc vzdálil takže se spojení přerušilo respektive koktalo, ale v těch 250km/h jsem byl skutečně překvapen, že jsem slyšel co druhá strana povídá, nevěděl jsem co bude říkat takže jsem nemohl "dedukovat" tak jako když někdo řekne jedu zprava/zleva atd...

Dosah v husté zástavbě ca 600-700m, bez přímé viditelnosti.

Zajímavostí je přehrávání MP3 ale zde problémy přisuzuji spíše starším telefonům, mají ca 6 let, oboje Nokie (6130 a 5něco expres music vysouvací). Sobotu jsem jel sám a celou dobu s MP3 z tlf. písničky jsem nepřeskakoval, jak to přišlo tak to hrálo.
Několikrát za cestu se stalo, že se scala sama vypla, několikrát se stalo že další písnička bylo ticho a musel jsem scalu vypnout a zapnout.

V neděli jsme jeli dvě scaly, interom ok až do večera kdy mě pravděpodobně navlhnul mikrofon (mám ho úplně na hubě takže na něj slintám a nudluju ) a snížila se citlivost ale to se mě stalo i u Q2 po vyschnutí je to OK.

Ale MP3 na mé straně nebylo možno scalou aktivovat i po vypnutí a zapnutí scaly, druhá strana chvili MP3 poslouchala.

Ale jak jsem psal to přisuzuji telefonům protože i při připojení telefonu k notebooku přes BT se telefon připojí odpojí připojí atd.. jak prdlej, ale přenos dat jde i když kurva pomalu.

(reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

18.4.2011 v 12:15 | Nahoru | #21
Fugo> hezke... tak konecne jeste nekdo krome me potvrzuje slysitelnost zvuku v helme z pecek/reproduktoru v rychlostech nad rekneme 150 km/h (me vyberovy pecky chodily asi do 200 km/h)

1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

24.4.2011 v 18:21 | Nahoru | #22
kluci, nevíte náhodou někdo, jak se to bude chovat, pokud bych do toho z kompatibilního telefonu hodil muziku a navigaci (lze současně), jestli to potom nebere podle prioroty jako telefonní hovor, a nebudu mít smůlu s intercomem? Jak to případně nastavit, aby tohle běželo, a při sepnutí intercomu měl prioritu intercom? díky ;)

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

24.4.2011 v 22:21 | Nahoru | #23
Jestli to dobře chápu tak na telefonu máš jak MP3 tak navigaci, budeš to muset zkusit, záleží zda při tý navi to stále chce něco posílat přes BT do Scaly, třeba u toho BT adaptéru to byl problém, ten prostě "vysílal" stále a ne jen když přišla hláška a tím se vlastně nedal intercom použít protože telefon (BT adaptér) měl vyšší prioritu.

(reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

25.4.2011 v 20:54 | Nahoru | #24
kvojtas> v teto konfiguraci se to nejspis bude chovat tak, ze hudba+navigace pouzivajici A2DP profil bude podrazena interkomu a tel. hovor pouzivajici headset profil bude prioritne nadrazeny (prerusi interkom v pripade hovoru) - tzn. neprijdes o moznost pouzivat interkom spolu s prehravanim hudby+navigace z tohoto pristroje (jestli jsem spravne pochopil dotaz)

1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

25.4.2011 v 22:21 | Nahoru | #25
Jo, dotaz byl pochopen správně - z telefonu do téhle soupravy MP3 a navigace současně (alespoň na normální drátová sluchátka to současně bez problému jde - Nokia 5800) Otázka zněla, jestli to potom nebude ze strany téhle soupravy bráno se stejnou prioritou, jako telefonický hovor, protože priorita tel.hovoru je tuším vyšší, než priorita Intercomu, a intercom by tím byl tedy trvale vyblokován. No, přál bych si, aby to tak bylo, a měl jsi pravdu, protože se mi nechce experimentovat neúspěšně za cenu devíti-deseti tisíc. Jsem za vaše pokusy vděčnej, protože praktické zkušenosti s provozem v podstatě nejde nikde jinde najít. Díky za každej postřeh. Pořád váhám mezi Interphone F4 a Scalou G4. Pokud jsem to v recenzích správně pochopil, má Scala oproti F4 VOX (spínání intercomu hlasem), a umožňuje konferenci více než dvou souprav najednou. Jinak jsem snad nic zásadnějšího nepostřehnul, protože otázku porovnávání udávaného dosahu vidím bez porovnání ve stejných reálných podmínkách jako duchařinu. Vím, že je u F4 možnost dokoupit si další montážní set s mikrofonem a sluchátky bez vlastního zařízení, což se mi jeví jako výhodné - chtěl bych to za ty peníze zkusit využít do helem i na jiné aktivity, než je jen mašina (SNB,...), a odpadla by tak nutnost to celé přeinstalovávat z jedné helmy do druhé. Nevíte, nemá tuto možnost dokoupit jen další montážní set i Scala G4?

(reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

25.4.2011 v 23:30 | Nahoru | #26
kvojtas> pokud tu hudbu+navigaci ta Nokia prenasi po A2DP, tak by to melo byt takto. Pokud ale vsechno prenasi pres HF profil (tudiz hudbu mono), tvoje obava na miste je. Jinak neumoznuje ta G4 manualni zmenu priorit? Tusim, ze u Midland BT2 (upgradovana Scala Q2) to tusim slo...

1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

26.4.2011 v 00:05 | Nahoru | #27
no, to právě nevím co G4 přesně umožňuje, protože jsem jí ještě nekoupil, ale je to na spadnutí. Jen váhám mezi konkurujícími si F4 a G4, a snažím se zjistit v čem se konkrétně liší, a která více vyhovuje mé konkrétní představě využití. Tak se snažím dopídit informací jak to vlastně funguje, aby mi to pak nebylo za deset tisíc k ničemu. V tuhle chvíli vůbec netuším, jak své Nokii nadiktovat, jakým způsobem co přes BT přenášet do téhle sady. Byl bych pochopitelně rád, pokud by MP3 přenášela ve stereu, ale jak jí to poručit zatím nevím. V seznamu je mezi podporovanými telefony, ale zda to znamená i přenos ve stereu ve A2DP to nevím, a nikde se mi to nedaří zjistit. Momentálně využívám z tohoto telefonu na mašině "drátově" jak MP3, tak navigaci, pro hovory drátová HF sada moc využitelná není. Rád bych to všechno řešil bezdrátově touhle sadou, a přidal intercom se spolujezdcem nebo další mašinou, jen nevím nakolik je to reálné, ani kde najít někoho od prodejců, kdo tohle dokáže zodpovědně zodpovědět. Každopadně díky, jsem díky tobě o kousíček dál alespoň v představě, po jakých informacích se dál pídit ;)

(reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

26.4.2011 v 00:16 | Nahoru | #28
kvojtas> na tohle je proste nejlepsi prostudovat manualy... tady jich par mam http://skalda.org/tmp/Interkomy/

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

26.4.2011 v 09:09 | Nahoru | #29
Tak něco taky ode mě,

divil bych se že by F4 něměla VOX.

samostatnou základnu na G4 samozřejmě koupíš také.

Pokud vážně chceš vyzkoušet jak to chodí (priority) můžeš se stavit u mě na servise a můžeme testovat, hned uvidíme zda to bude chodit nebo ne.

Manuální změna priorit zatím není možná, snad to někdy zakomponují do nového firmware, na které upozorňují po registraci mejlem a odkazem kde je stáhnout, pak je jen otázka chvilky to do G4 nainstalovat, taky bych to uvítal.

Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4

26.4.2011 v 23:01 | Nahoru | #30
@Skalda: už to všechno postupně studuju, skvělý, díky moc.

@Fugo: Skvělá nabídka, díky! Ano, někdy si rád udělám vejlet pokud se mnou budeš mít tu svatou trpělivost. Omlouvám se, ale to je teda to Pneu Vrba Vratislavice?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist