paolo_novy Přidat reklamu

Téma: polo nebo plná syntetika?
18.11.2010 v 18:22
Zdravím, vím, že se to už nedělí na polo a full syntetiku, ale v mojí ZRX se mi vydrolili postupně obě vačky. Jednou jsem je nechal spravit a po cca 20tis je to zpátky. Sehnal jsem teda jetý vačky v dobrým stavu a šupl je tam s tím, že bude alespoň zase na 20tis klid. Můj mechanik mi radí přejít z polosyntetiky na plnou, že prý by to mohlo pomoct.Jenže já už jsem koupil 4l Castrol GPS. Ten tam liju celou dobu a i předchozí majitel ho tam dával. Už jsem si víckrát pohrával s myšlenkou, že bych tam koupil ten polosyntetickej Motul, ale vždycky s toho sešlo, protože nebyl důvod. Měl jsem strach, aby mi třeba nezačla klouzat spojka. Co si myslíte vy? Nalít GPS, nebo koupit plnou syntetiku a GPS nalít do sekačky?
Anketa: Jaký olej?
Castrol GPS
21%
8
Castrol Racing
8%
3
Něco úplně jinýho
71%
27

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 16:44 | Nahoru | #1
Chtělo by to opravdu pochopit,v čem je rozdíl mezi minerálním a syntetickým olejem. Budem trošku slovíčkařit:minerální-minerál-nerost-ropa-příroda-přírodní-získaný z přírody. Syntetický-syntetika-umělý-uměle vyrobený. To že je olej minerální,neznamená,že má horší mazací schopnosti. Může však mít větší degradační vlastnosti tudíž se začaly vyrábět oleje syntetické a ty si pánové v bílých oblecích namíchali tak,aby byly "ideální". Fyziku a tření však nejde jen tak ojebat,tudíž by ses měl podívat na mazací čerpadlo,zda dává dobrý tlak,příp. pak jít po dalších segmentech mazacího systému. A taky si někteří nepleťte pojmy jako viskozita- do motorek se nejčastěji používá polo a plně syntetický olej viskozity 10W40,15W40,15W50 a normy SAE. Viskozita(zjednodušeně "hustota") udává mazací schopnosti oleje při různých teplotách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

20.11.2010 v 16:45 | Nahoru | #2

Martjas>Chtělo by to opravdu pochopit,v čem je rozdíl mezi minerálním a syntetickým olejem. Budem trošku slovíčkařit:minerální-minerál-nerost-ropa-příroda-přírodní-získaný z přírody. Syntetický-syntetika-umělý-uměle vyrobený. To že je olej minerální,neznamená,že má horší mazací schopnosti. Může však mít větší degradační vlastnosti tudíž se začaly vyrábět oleje syntetické a ty si pánové v bílých oblecích namíchali tak,aby byly "ideální". Fyziku a tření však nejde jen tak ojebat,tudíž by ses měl podívat na mazací čerpadlo,zda dává dobrý tlak,příp. pak jít po dalších segmentech mazacího systému. A taky si někteří nepleťte pojmy jako viskozita- do motorek se nejčastěji používá polo a plně syntetický olej viskozity 10W40,15W40,15W50 a normy SAE. Viskozita(zjednodušeně "hustota") udává mazací schopnosti oleje při různých teplotách



Máňa v prasečáku říkala, že degradační vlastnosti má spíš syntetický olej. Vazba molekul syn. olejů je mnohem dříve narušena (dochází k tzv. "střihu" oleje) než u min. olejů. Proto jsou perfektní u výkonných motorů např. při závodech, kdy se olej mění v krátkých intervalech. Údejně, zas říkala Máňa z prasečáku, se výrobci vrací zpět k min. olejům např. u nákl. vozidel, kdy se intervaly výměny posunují i na 150000km.
Mě se ale na nic neptejte - to všechno Máňa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZRX 1200S zvysenie podvozku Kawasaki ZRX 1200 kw110 10 16.5.2023 v 06:09 kw110
Rada s výběrem pneumatik na Kawasak... Kawasaki ZRX 1200 LoboTony 9 19.3.2023 v 16:00 Johnyprague
spetne zrkadlo Kawasaki ZRX 1200 kw110 8 17.12.2022 v 13:36 Dargas
ZRX 1200S otvorenie vyfuku Kawasaki ZRX 1200 kw110 12 17.8.2022 v 17:23 CBRlitrRR
klin pod motor Kawasaki ZRX 1200 kw110 7 17.7.2022 v 12:26 hondaman1


TOPlist