1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nečinnost viníka
paca>Pojišťovna má ze zákona 6 měsíců na vyřešení škodní události. Pokud nezašle vyjádření (buď kladné nebo záporné) tak vše přechází na ČKP. Takže bych zkusil zavolat na ČKP, tam ti určo poradí.
Snad 3 mesice, ne???
prackarr>At ti ukáží,kde je psáno,že to viník musí nahlásit.
To muzu klidne chtit, ale neukazi mi nic. Byl jsem jiz x-krat na mistni pobocce CP, po dlouhych zvastech jsem tam i chvili kricel. Bohuzel to k nicemu nevedlo. Nakonec jsem si nechal zavolat nadrizenyho tech pani u prepazek a po marnem 15-ti min. rozhovoru s nim jsem odesel s neporizenou a s chabou vyhruzkou, ze jim budu delat peknou reklamu, kudy budu chodit.
Jedinny, co z nich vypadlo, bylo to, abych se, po uplynuti 3 mes. lhuty na vysetreni skod. ud., odvolal na ustredi do Praglu a ze budou muset zahajit setreni novy. Tj. dalsich 90 dni.
Vladoxx>Ahoj všem, já využívám služeb (a úspěšně) firmy Nehoda CZ, oni zajistí vše potřebné, včetně právních služeb a zdarma. Adresa: www.nehodacz.cz telefon 755101755 .
Trocha varování před praktikami obdobných "zástupeckých organizací". Již jsem před lety zpracovával právní rozbor chodu a používaných praktik atd..
1) Reklama, že je vše zadarmo je výborná pro snílky - v naší společnosti platí pravidlo to "zadarmo" je vždy to nejdražší.
2) Samozřejmě zájmem těchto "společností" je profitovat a Ty sloužíš pouze jako KLÍČ K MĚŠCI ZLAŤÁKŮ. Podmínkou je VŽDY, že máš viníka a bude se nárokovat vůči druhému v rámci obecných podmínek OBč. zák.. Pokud si způsobíš škodu sám nebo viníka nemáš pošlou Tě rovnou k šípku.
3) Další podmínkou je zplomocnění takové společnosti = většinou trvají na časově a úkonově neomezené plné moci tzn., že do promlčení (3 roky) mohou bez Tvého vědomí a Tvým jménem násobit uplatňované požadavky proti viníkovi, respektive jeho pojišťovně.
4) A dostáváme se k jádru pudla - jako zplnomocněný zástupce mají jednat v oprávněném zájmu svého zákazníka(Tebe), ovšem to je značně protichůdné = maximálně profitovat a zárověň udržet serioní zastupování v souladu s normativně právními akty této země!
5) Stává se, že Ti např, půjčí náhradní auto "ZDARMA" na nesmyslně dlouhou dobu (že cena nájemného je také velmi vysoká snad není třeba dodávat). Nyní se ovšem dostáváme do velmi zajímavého stavu, kdy Ty v dobré víře jezdíš půjčeným autem-doba Tě nezajímá - vždyť je to zadarmo!!! Ovšem nárok na zaplacení/uplatnění takové půjčovny vůči druhému právně vzniká teprve v době, kdy se TOBĚ zmenší majetek. A ten se zmenší až když půjčovnu zaplatíš!!! To Ty ale nechceš! Tato podmínka je obcházena uvedenými společnostmi tak, že Ti dají podepsat další papír o tom, že jsi si od nich půjčil peníze!!! A proč si máš poučet? Abys následně mohl jejich půjčemýni penězi zaplatil jimi poskytnutou půjčovnu. Dále dostaneš podepsat další prohlášení, že se vzdáváš nároku na půjčovné ve prospěch této společnosti-jako by pohledávky(samozřejmě pohledávka mohla právně vzniknout pouze mezi poskytovatelem půjčovny a Tebou!). To je šílenost - že?!!
Ale smutná pohádka pokračuje. Pojišťovna viníka bude uvažovat zaplatit pouze dobu přiměřenou a je tady průser = čerpal jsi měsíc půjčovného "zdarma" za cenu např. 50 000,-Kč(Kč(
Naposledy editováno 18.11.2010 23:29:02
Většinou to funguje tak, že taková společnost Ti "na ústa" slíbí, že v takovém případě nebude to NAD RÁMEC po Tobě nárokovat, ale faktura je stále vystavena na 50 000,-.....!!! (Účetnictví/finančák ....atd.)
A co se nestane ---- jedna taková společnost je právě v krachu a co se nestalo - exekutor porovnal sumy na vystavených fakturacích s těmi, co byly poskytnuty v rámci přiměřenosti a JAL SE OSLOVOVAT ZPĚTNĚ TY, KTEŘÍ SE "ZDARMA"(NÁHRADNÍ VOZIDLO ZDARMA) VOZILI NEPŘIMĚŘENĚ DLOUHO, ABY LASKAVĚ DOPLATILI ROZDÍL!
A TI LIDÉ SE NESTAČÍ DIVIT JAK DRAHO SE JEZDILO "ZDARMA"!!!
Naposledy editováno 18.11.2010 23:29:46
Želva_2>Snad 3 mesice, ne???
jj, máš pravdu
168/1999 Sb. § 9 (3) Pojistitel je povinen provést šetření škodné události bez
zbytečného odkladu. Ve lhůtě do 3 měsíců ode dne, kdy bylo oprávněnou osobou uplatněno právo na plnění z pojištění odpovědnosti, je pojistitel povinen
a) ukončit šetření pojistné události a sdělit poškozenému výši
pojistného plnění, jestliže nebyla zpochybněna povinnost pojistitele plnit z pojištění odpovědnosti a nároky na náhradu škody byly prokázány, nebo
b) podat poškozenému písemné vysvětlení k těm jím uplatněným nárokům
na náhradu škody, které byly pojistitelem zamítnuty nebo u kterých bylo plnění
pojistitele sníženo.
2LEKO>..to je blbost...normálně to nahlásíš na pojišťovnu viníka ,ta určí likvidátora,tomu se předají všechny dokumenty o nehodě a on se spojí se servisem,nafotí a dohodne způsob plnění a rozsah škody!..servis opraví a fakturuje pojišťovně viníka..nejjednoduší varianta je značkový servis,v tom nehledají nějakou "špekulaci"...jasně existuje varianta rozpočtu,ale to už je do diskuse jestli se to vyplatí!..a pojišťovna /viníka" si to už zajistí co a jak a vše ostatní ve své režii!...máš nárok i na nahradní dopravní prostředek ve stejné třídě jako poškozene auto!..taky hradí pojišťovna!....a o tom vše vůbec nemusí viník vědět ani nijak komentovat či odsouhlasovat a hlásit!
Nesmysl. Právní vztah existuje mezi Tebou-poškozeným a viníkem dopravní nehody, tedy tím, kdo Ti škodu způsobil. Pak je druhý, jiný právní vztah, a to mezi viníkem a pojišťovnou, která za něj, na základě smlouvy, hradí jím způsobenou škodu. Neexistuje tedy žádný právní vztah mezi Tebou a pojišťovnou, škoda se nehradí z Tvé pojistky, ale z pojištění viníka, i proto je nutná ona součinnost viníka, protože se hradí na základě jeho pojistky.
Já si dokonce dokážu představit i to, že se soudně budeš klidně domáhat na viníkovi náhrady škody, protože on je Ti za škodu způsobenou na Tvém vozidle zodpovědný a Tebe de facto vůbec nemusí zajímat, jestli to on zaplatí ze své kešeně, jestli to za něj zaplatí kámoš, stará, nebo pojišťovna.
Ostatně také to takhle chodilo před zavedením garančního fondu - kdo neměl uzavřené platné povinné ručení, tak lepil ze svého přímo poškozenému.
I proto se taky radí, aby si účastníci nehody vyměnili veškeré nacionále, nejlépe včetně telefonického spojení a pod. Pak klidně můžeš na viníka tlačit i právě s tím, že jím nahlášená pojišťovna nechce škodu zaplatit a že ji tedy budeš vymáhat přímo na něm.
Auto měl služební a jeho "šéf" mu údajně řekl, ať se na to vykašle.. Nechápu zodpovědnost lidí v našem národě! Stalo se mi už několikrát, že mi někdo na parkovišti i dost naboural auto a nikdy nikdo nenechal na sebe nějakej kontakt. V tomhle případě je člověk bezmocný, nemá totiž viníka a veškerej systém povinnýho ručení tak selhává ..a to jen kvůli hrozbě ztráty bonusu
S dotyčným pánem se to nakonec vyřešilo tak, že jsme tam s bratránkem udělali jednoho večera "návštěvu" a dali mu na ucho tlefon s vytočeným číslem na hlášení škod na pojiťovnu... a najednou to nějak šlo vykoktat