globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jaký skůtr
 
1.11.2010 v 07:17
Zdravim vespolek,muj postaší kamarád by si koupil skůtra na běžný ježdění,má asi 120 kilo,tak myslim 125ccm a vejš.Jakou byste doporučili značku a typ? Díky

1 reakcí na tento příspěvek jaký skůtr

1.11.2010 v 19:24 | Nahoru | #1
Já bych doporučil jen toho japonce. Chce si to zjistit i třeba dostupnost náhradních dílů atd. Co se týče obsahu, tak někdo na 50 cc objede svět a někdo se na litru motá kolem domu kde bydlí. Je to relativní a záleží co od toho očekává. Když starší. tak pokud by sehnal karburátorovou (rv do 2005) Hondu SH 150, tak jede vážně pěkně nebo se dělala i Majesty 180 cc nebo 150, 125 cc Majesty je spolehlivá, tu 180 nebo 150 - nemám o nich z hldiska spolehlivosti bližší informace. Jinak pokud si pořídí kdoví jak těžký skútr, tak to může být i nevýhoda. Třeba já už bych "půltunový" ingot nechtěl. V nějakém starším Motorradu měla Yamaha studii a tam došli k závěru, že z hlediska provozních nákladů je ideální obsah 250 až 300 cc. Bylo to demonstrováno na Yamaze Versity. Počáteční investice je ale už vyšší. Z hlediska emisí je na tom velmi dobře obsah 125 cc a speciálně Honda SH - na dálnici to teda není.

(reakce na) jaký skůtr

3.11.2010 v 11:50 | Nahoru | #2
babuka> Jo, souhlasim, o "problematice" zasobovani ND na Piaggio vim svoje! (a pomery zde v odkazu uvedeny co jsem ted nedavno overoval pry stale pretrvavaji)

S tema velkyma skutrama jsem to myslel spis tak, aby se jim pri vyberu snad z obavy z "velikosti" nevyhybali.

Vse se odviji, jak napsali hned prvni dva, od predpokladaneho pouziti.

Pokud chce drandit spis "kolem komina" nebo zaroven i neco prijatelneho na propletani mestskymi kolonami, tak nejakou tu "stredni tridu" okolo 200 - 300ccm.

Me samotnymu se pri uvahach o eventuelnim "mestskem" nastupci za Skippera zalibila Yamaha X-Max 250, pripadne predchudce Yamaha Versity 300. Jenom me tam prekvapilo, ze u jednoho bylo pod sedlem misto jen na jednu malou helmu , zatimco u toho druhyho bylo dole misto na 2 integralky (a stitecky pred ruce v zakladu) .
A taky me zaujalo to SH-cko od Hondy. Sice to ma ponekud asijsko-bicyklovy vzhled, ale s "protidirovymi" 16'' koly a nizkou podlahou pro snadny nastupovani se vubec nedivim, ze treba v Italii co jsem koukal zastupovali fakt slusny procento ze vsech skutru v provozu. Navic s motorizaci 300i 20kW ...

Pokud ovsem by to bylo na delsi trasy (treba i na dojizdeni do Prahy ci Budejek vcetne jizdy po dalnici), na vylety ve dvou, na celodenni vyjizdky s "velkejma" masinama apod., tak spis jeste neco vetsiho, nad 400ccm.
Jak jsem psal, mame Beverli 500, se stitem a kufrem. Uz to nema tu pravou obratnost a je to o poznani rozmernejsi stroj s nizsi svetlosti (do mesta si jednoznacne radsi beru tu osminku), ale na letni vyjizdku v otevreny helme v pantoflich a triku ve dvou k vode na Slapy nebo na to zajet neco vyridit po prvni tride padesat, sto kilometru za Prahu zlaty!
A svezl jsem se jeste na Burgmanu 400, taky dobry, s velkym prostorem pod sedadlem a vybornym krytim, jenom me tam stvalo to prepakovani zadni vidlice, ze se pri rozjizdeni nadzvedaval zadek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist