globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jaký skůtr
 
1.11.2010 v 07:17
Zdravim vespolek,muj postaší kamarád by si koupil skůtra na běžný ježdění,má asi 120 kilo,tak myslim 125ccm a vejš.Jakou byste doporučili značku a typ? Díky

jaký skůtr

1.11.2010 v 07:32 | Nahoru | #1
at koukne na www.skutrforum.cz

zalezi, na co ho chce a jestli ma na novej:
@ mesto - sel bych do Hondy SH,
@ mimo - nejaky z maxiku (za mne je 250 ccm malo)

jaký skůtr

1.11.2010 v 07:43 | Nahoru | #2
Jo přesně jak píše kolega,je třeba vycházet z cenové hranice a co chce jezdit..

jaký skůtr

1.11.2010 v 08:11 | Nahoru | #3
Skůtr s logem "GoldWing" zvaný též "Obývák"

jaký skůtr

1.11.2010 v 08:32 | Nahoru | #4
Yamaha Majesty 250

jaký skůtr

1.11.2010 v 08:35 | Nahoru | #5
Sněžnej skůtr, v tomhle počasí

jaký skůtr

1.11.2010 v 09:01 | Nahoru | #6
jde o to na co ho chce, jaký kola, výbavu apod. Co se týče značek Yamaha, Honda,Suzuki Piaggio je jistota. U starších peugeotu bych byl malinko opatrnější. Pokud scootera do města tak koncem týdne budu mít Majesty 125 2008 novej model,4tkm, 28tkč a Peugeota Geopolise 125 ABS 2008, 6tkm 35tkč. Pokud něco na větší dálky tak min 250ku, ikdyž cestovka 125cy je kolem 100km/h.

jaký skůtr

1.11.2010 v 10:05 | Nahoru | #7
Gilera Nexus 500

jaký skůtr

1.11.2010 v 11:53 | Nahoru | #8
nexus 500 je libová prasečinka ale nikdo ho nechce

jaký skůtr

1.11.2010 v 14:17 | Nahoru | #9
Ja taky nejsem zadnej "docent" a tak povazuju 125ccm za absolutni minimum prijatelnyho pohybu po meste a blizkeho okoli (a to zcasti diky tomu, ze je to pripustny vozidlo pro lidi s ridicakem omezenym na 125ccm 11kW nebo jak to tam je ).

Sam mam dvoutaktni 125ccm a musim rict, ze prestoze na ni odjedu po Praze cokoli potrebuji, pri pripadne "obmene" skutra bych za minimum bral 250ccm (ci eventuelne okonovanou 200ccm od Piaggia/Gilery) a to i pro ciste "prazsky" vozidlo.

Jednak s 125ccm jen obtizne nebo vubec nestacim prirozenymu tempu provozu na ruznych radialach a spojkach nebo dokonce na vetsich silnicich mimo obec (tudiz jedu stale dost nadoraz nebo se musim "uklidit na stranu" a pro ruzne manevry nemam prilis rezerv),
druhak u ekologickych 4T motoru mi "chybi" vyrazny stredni pasmo co znam z 2T, ale to je spis muj problem.
Trend je jednoznacne zvysovani objemu a 4T ekonomicky (a eeeekologicky) motory.

Takze za me od 250ccm vys.
Vubec bych se nevyhybal ani velkym skutru (Burgman 400 a takovy), naopak mivaji lepsi kryti jezdce.
Nebal bych se ani "prilis" velkyho vykonu u tech velkych kubatur. Mame doma Piaggio Beverly 500 (jeste stale jsem ho nedal do profilu), jsme teda velmi spokojeni, velky kola proti diram, kufr, plexi atd., ale chci rict, ze nazhaven vsemi temi recmi "jak ty velky skutry s uzasnym vykonem jedou jak motorka" jsem na to pak sedl a neshledal nic az zas tak uzasnyho. Uznavam ze presednuti z 954RR neni uplne objektivni hodnoceni, ale ze bych ziskal pocit ze je to nejak prekonovany, to teda ne. Porad je to civilni vozidlo pullitr motor, coz tady biva brano jako prechodova kubatura na "velky masiny", navic se ztratou ve variatoru.

Co se znacek tyce, plne souhlasim s neznamyScooterD - japonce nebo Piaggio/Gilera koncern, to jsou kvalitni dotazeny stroje.
V zadnym pripade neberte nejaky cinsky prditka, to je podle me cesta do pekel!

E: korejsky -> cinsky (jsem se seknul)

Naposledy editováno 02.11.2010 07:47:28

jaký skůtr

1.11.2010 v 17:41 | Nahoru | #10
Suzuki Burgman 400

1 reakcí na tento příspěvek jaký skůtr

1.11.2010 v 19:24 | Nahoru | #11
Já bych doporučil jen toho japonce. Chce si to zjistit i třeba dostupnost náhradních dílů atd. Co se týče obsahu, tak někdo na 50 cc objede svět a někdo se na litru motá kolem domu kde bydlí. Je to relativní a záleží co od toho očekává. Když starší. tak pokud by sehnal karburátorovou (rv do 2005) Hondu SH 150, tak jede vážně pěkně nebo se dělala i Majesty 180 cc nebo 150, 125 cc Majesty je spolehlivá, tu 180 nebo 150 - nemám o nich z hldiska spolehlivosti bližší informace. Jinak pokud si pořídí kdoví jak těžký skútr, tak to může být i nevýhoda. Třeba já už bych "půltunový" ingot nechtěl. V nějakém starším Motorradu měla Yamaha studii a tam došli k závěru, že z hlediska provozních nákladů je ideální obsah 250 až 300 cc. Bylo to demonstrováno na Yamaze Versity. Počáteční investice je ale už vyšší. Z hlediska emisí je na tom velmi dobře obsah 125 cc a speciálně Honda SH - na dálnici to teda není.

jaký skůtr

1.11.2010 v 21:29 | Nahoru | #12
Toto jsem řešil nedávno,počítám se už taky mezi starší a ikdyž jsem "docent" tak to vyhrála Honda SH 300i,vahou a subtilní stavbou štíhlý lehce ovladatelný,velká kola a výkon dostatečný i na nějaký ten výlet mimo město.

jaký skůtr

1.11.2010 v 21:38 | Nahoru | #13
GP 800 ,nejlépe s turbem

jaký skůtr

2.11.2010 v 08:13 | Nahoru | #14
Babuka> no třeba versity jsou za pusu, nikdo je moc nechce....

jaký skůtr

2.11.2010 v 17:36 | Nahoru | #15
Vzhledem k hmotnosti 120 kg bych volil vyšší kubaturu /vlastní zkušenost,protože vážím stejně/: Aprilia Atlantic 250 nebo 500,
Suzuki Burgman 400, Yamaha 250,Honda 250. Na trhu je obrovský výběr celkem zachovalých ojetin za příznivou cenu. Nebo nový?
Přeju šťastnou volbu.

(reakce na) jaký skůtr

3.11.2010 v 11:50 | Nahoru | #16
babuka> Jo, souhlasim, o "problematice" zasobovani ND na Piaggio vim svoje! (a pomery zde v odkazu uvedeny co jsem ted nedavno overoval pry stale pretrvavaji)

S tema velkyma skutrama jsem to myslel spis tak, aby se jim pri vyberu snad z obavy z "velikosti" nevyhybali.

Vse se odviji, jak napsali hned prvni dva, od predpokladaneho pouziti.

Pokud chce drandit spis "kolem komina" nebo zaroven i neco prijatelneho na propletani mestskymi kolonami, tak nejakou tu "stredni tridu" okolo 200 - 300ccm.

Me samotnymu se pri uvahach o eventuelnim "mestskem" nastupci za Skippera zalibila Yamaha X-Max 250, pripadne predchudce Yamaha Versity 300. Jenom me tam prekvapilo, ze u jednoho bylo pod sedlem misto jen na jednu malou helmu , zatimco u toho druhyho bylo dole misto na 2 integralky (a stitecky pred ruce v zakladu) .
A taky me zaujalo to SH-cko od Hondy. Sice to ma ponekud asijsko-bicyklovy vzhled, ale s "protidirovymi" 16'' koly a nizkou podlahou pro snadny nastupovani se vubec nedivim, ze treba v Italii co jsem koukal zastupovali fakt slusny procento ze vsech skutru v provozu. Navic s motorizaci 300i 20kW ...

Pokud ovsem by to bylo na delsi trasy (treba i na dojizdeni do Prahy ci Budejek vcetne jizdy po dalnici), na vylety ve dvou, na celodenni vyjizdky s "velkejma" masinama apod., tak spis jeste neco vetsiho, nad 400ccm.
Jak jsem psal, mame Beverli 500, se stitem a kufrem. Uz to nema tu pravou obratnost a je to o poznani rozmernejsi stroj s nizsi svetlosti (do mesta si jednoznacne radsi beru tu osminku), ale na letni vyjizdku v otevreny helme v pantoflich a triku ve dvou k vode na Slapy nebo na to zajet neco vyridit po prvni tride padesat, sto kilometru za Prahu zlaty!
A svezl jsem se jeste na Burgmanu 400, taky dobry, s velkym prostorem pod sedadlem a vybornym krytim, jenom me tam stvalo to prepakovani zadni vidlice, ze se pri rozjizdeni nadzvedaval zadek.

1 reakcí na tento příspěvek jaký skůtr

3.11.2010 v 12:46 | Nahoru | #17
jó díly a Itálie, člověk musí hledat jinede a kdo hledá najde oem moto parts 95% dílů do tejdne

(reakce na) jaký skůtr

3.11.2010 v 13:20 | Nahoru | #18
neznamyScooterD>
A to je moc pekny!!!! Ukladam, dik
Jsou spolehlivi???
A opravdu prijde i nestandartni dil do nejaky rozumny doby i uprostred leta v dobe ty celozavodni dovoleny?

jaký skůtr

3.11.2010 v 13:26 | Nahoru | #19
Majesty 250, rok 2002?, 100 kg a plný zavazadlák, dálnice 130 km/h (tacho), jinak krásně 110-120 furt, spotřeba cca 3- 3,5 l/100 (testováno Veferákem), díly bez problémů, cena podobného stroje je na motoinzerci od 12 000,-

jaký skůtr

3.11.2010 v 14:42 | Nahoru | #20
Hugo> je to holandskej sklad....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist