Sam mam dvoutaktni 125ccm a musim rict, ze prestoze na ni odjedu po Praze cokoli potrebuji, pri pripadne "obmene" skutra bych za minimum bral 250ccm (ci eventuelne okonovanou 200ccm od Piaggia/Gilery) a to i pro ciste "prazsky" vozidlo.
Jednak s 125ccm jen obtizne nebo vubec nestacim prirozenymu tempu provozu na ruznych radialach a spojkach nebo dokonce na vetsich silnicich mimo obec (tudiz jedu stale dost nadoraz nebo se musim "uklidit na stranu" a pro ruzne manevry nemam prilis rezerv),
druhak u ekologickych 4T motoru mi "chybi" vyrazny stredni pasmo co znam z 2T, ale to je spis muj problem.
Trend je jednoznacne zvysovani objemu a 4T ekonomicky (a eeeekologicky) motory.
Takze za me od 250ccm vys.
Vubec bych se nevyhybal ani velkym skutru (Burgman 400 a takovy), naopak mivaji lepsi kryti jezdce.
Nebal bych se ani "prilis" velkyho vykonu u tech velkych kubatur. Mame doma Piaggio Beverly 500 (jeste stale jsem ho nedal do profilu), jsme teda velmi spokojeni, velky kola proti diram, kufr, plexi atd., ale chci rict, ze nazhaven vsemi temi recmi "jak ty velky skutry s uzasnym vykonem jedou jak motorka" jsem na to pak sedl a neshledal nic az zas tak uzasnyho. Uznavam ze presednuti z 954RR neni uplne objektivni hodnoceni, ale ze bych ziskal pocit ze je to nejak prekonovany, to teda ne. Porad je to civilni vozidlo pullitr motor, coz tady biva brano jako prechodova kubatura na "velky masiny", navic se ztratou ve variatoru.
Co se znacek tyce, plne souhlasim s neznamyScooterD - japonce nebo Piaggio/Gilera koncern, to jsou kvalitni dotazeny stroje.
V zadnym pripade neberte nejaky cinsky prditka, to je podle me cesta do pekel!
E: korejsky -> cinsky (jsem se seknul)
Naposledy editováno 02.11.2010 07:47:28
1 reakcí na tento příspěvek jaký skůtr
Suzuki Burgman 400, Yamaha 250,Honda 250. Na trhu je obrovský výběr celkem zachovalých ojetin za příznivou cenu. Nebo nový?
Přeju šťastnou volbu.
S tema velkyma skutrama jsem to myslel spis tak, aby se jim pri vyberu snad z obavy z "velikosti" nevyhybali.
Vse se odviji, jak napsali hned prvni dva, od predpokladaneho pouziti.
Pokud chce drandit spis "kolem komina" nebo zaroven i neco prijatelneho na propletani mestskymi kolonami, tak nejakou tu "stredni tridu" okolo 200 - 300ccm.
Me samotnymu se pri uvahach o eventuelnim "mestskem" nastupci za Skippera zalibila Yamaha X-Max 250, pripadne predchudce Yamaha Versity 300. Jenom me tam prekvapilo, ze u jednoho bylo pod sedlem misto jen na jednu malou helmu , zatimco u toho druhyho bylo dole misto na 2 integralky (a stitecky pred ruce v zakladu) .
A taky me zaujalo to SH-cko od Hondy. Sice to ma ponekud asijsko-bicyklovy vzhled, ale s "protidirovymi" 16'' koly a nizkou podlahou pro snadny nastupovani se vubec nedivim, ze treba v Italii co jsem koukal zastupovali fakt slusny procento ze vsech skutru v provozu. Navic s motorizaci 300i 20kW ...
Pokud ovsem by to bylo na delsi trasy (treba i na dojizdeni do Prahy ci Budejek vcetne jizdy po dalnici), na vylety ve dvou, na celodenni vyjizdky s "velkejma" masinama apod., tak spis jeste neco vetsiho, nad 400ccm.
Jak jsem psal, mame Beverli 500, se stitem a kufrem. Uz to nema tu pravou obratnost a je to o poznani rozmernejsi stroj s nizsi svetlosti (do mesta si jednoznacne radsi beru tu osminku), ale na letni vyjizdku v otevreny helme v pantoflich a triku ve dvou k vode na Slapy nebo na to zajet neco vyridit po prvni tride padesat, sto kilometru za Prahu zlaty!
A svezl jsem se jeste na Burgmanu 400, taky dobry, s velkym prostorem pod sedadlem a vybornym krytim, jenom me tam stvalo to prepakovani zadni vidlice, ze se pri rozjizdeni nadzvedaval zadek.