1 reakcí na tento příspěvek převodovka
1 reakcí na tento příspěvek převodovka
edit: měl jsem tam chybu
edit2:
Z Jozífovy knihy o kejvačkách
Na hnacím hřídeli jsou tato ozubená kola (počítáno z levé strany): kolo s 12 zuby modulu 2,25 v celku s hnacím hřídelem; za tímto kolem je nasazeno kolo se 17 zuby modulu 2,25, které je na hřídeli otočné. Na levé straně má vybrání, do něhož zapadá zasouvací vidlice, jíž je možno zasunout kolo na drážky hnacího hřídele.
Kolo s 20 zuby a modulem 2,25 je posuvně nasazeno na drážkách hnacího hřídele. Kromě vybrání pro zasouvací vidlici má na boku kolíky, které zapadnou při přesunutí kola doprava do otvoru v kole s nábojem, volně otočným na konci hnacího hřídele.
Kolo s nábojem má 19 zubů a modul 2,5.
Hnaný hřídel má na sobě tato ozubená kola (počítáno opět zleva):
V celku s hnaným hřídelem je kolo pohonu rychloměru (5 zubů) a poslední kolo na pravé straně hřídele se 12 zuby a modulem 2,5. Prvním kolem na levé straně je kolo se 24 zuby modulu 2,25. Je na hnaném hřídeli otočné, avšak neposuvné. Vnitřní styková plocha je poměděna. V boku kola jsou důlky pro záběrové spojení se sousedním kolem. Další kolo má 19 zubu a modul 2,25; po levé strane má kolíky a drážku pro zasouvací vidlici. Je ve stálém záběru s hnaným hřídelem (posouvá se po drážkách). Dalším kolem je kolo se 16 zuby (modul 2,25), které se buď volně otáčí na hnaném hřídeli, nebo se po přesunutí zasouvací vidlice doleva nasune na drážkování hnaného hřídele a je jím unášeno. Posledním kolem je kolo hnaného hřídele, které jsme popsali na začátku tohoto odstavce.
Naposledy editováno 30.10.2010 18:44:04
1 reakcí na tento příspěvek převodovka
1 reakcí na tento příspěvek převodovka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) převodovka
1 reakcí na tento příspěvek převodovka
1 reakcí na tento příspěvek převodovka
david.gsf>právě náběhy jsou taky důležitý..... ale nemyslím náběhy na ozubení
Máš asi na mysli náběhy na hlavním a předlohovým hřídeli. Bohužel je to problém týhle převodovky, protože při zařazeném druhém a třetím kvaltu drží kolečka jen na pár milimetrech. A když se hrany ohoblují do kulata jak na kolečku, tak na hřídeli, kvalty začnou vypadávat.
Hnaný hřídel má na sobě tato ozubená kola - 12 zubove koliesko potom ide 19 zubove koliesko a potom ide 16 zubove a za nim ide 24 zubove .. prosil by som o radu tento tyzden som zlozil motor ale prevodovku som dobre nezlozil a uz ho nechcem rozobrat druhy krat a zasa spatne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3893, 3894] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116801 | Dnes v 16:13 Sema |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |