paolo_novy Přidat reklamu

Téma: převodovka
30.10.2010 v 14:08
nevim jak maji byt tydle kolecka sou rozdila o 1 zub nevim jestli maji byt na hrideli nebo na predlohove


převodovka

30.10.2010 v 14:10 | Nahoru | #1
tady tyhle

[img]

převodovka

30.10.2010 v 15:00 | Nahoru | #2
Já to taky nevim, ale tahle chytrá knížka to ví.

převodovka

30.10.2010 v 16:19 | Nahoru | #3
dej to složit někomu, kdo ví co a jak a máš to bez starostí. Jinak nezapomen správně vymezit axiální vůle v převodovce

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 16:58 | Nahoru | #4
vymezit vule jak?

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 17:39 | Nahoru | #5
To je právě rozdíl sestavení převodovek "na kejvačku" a "na panelku". Kejvačka má menší díru mezi 2 a 3 kvaltem - to znamená, že na hlavním hřídeli je na trojku největší kolečko

edit: měl jsem tam chybu

edit2:

Z Jozífovy knihy o kejvačkách

Na hnacím hřídeli jsou tato ozubená kola (počítáno z levé strany): kolo s 12 zuby modulu 2,25 v celku s hnacím hřídelem; za tímto kolem je nasazeno kolo se 17 zuby modulu 2,25, které je na hřídeli otočné. Na levé straně má vybrání, do něhož zapadá zasouvací vidlice, jíž je možno zasunout kolo na drážky hnacího hřídele.
Kolo s 20 zuby a modulem 2,25 je posuvně nasazeno na drážkách hnacího hřídele. Kromě vybrání pro zasouvací vidlici má na boku kolíky, které zapadnou při přesunutí kola doprava do otvoru v kole s nábojem, volně otočným na konci hnacího hřídele.
Kolo s nábojem má 19 zubů a modul 2,5.

Hnaný hřídel má na sobě tato ozubená kola (počítáno opět zleva):
V celku s hnaným hřídelem je kolo pohonu rychloměru (5 zubů) a poslední kolo na pravé straně hřídele se 12 zuby a modulem 2,5. Prvním kolem na levé straně je kolo se 24 zuby modulu 2,25. Je na hnaném hřídeli otočné, avšak neposuvné. Vnitřní styková plocha je poměděna. V boku kola jsou důlky pro záběrové spojení se sousedním kolem. Další kolo má 19 zubu a modul 2,25; po levé strane má kolíky a drážku pro zasouvací vidlici. Je ve stálém záběru s hnaným hřídelem (posouvá se po drážkách). Dalším kolem je kolo se 16 zuby (modul 2,25), které se buď volně otáčí na hnaném hřídeli, nebo se po přesunutí zasouvací vidlice doleva nasune na drážkování hnaného hřídele a je jím unášeno. Posledním kolem je kolo hnaného hřídele, které jsme popsali na začátku tohoto odstavce.

Naposledy editováno 30.10.2010 18:44:04

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 18:01 | Nahoru | #6
dik

(reakce na) převodovka

30.10.2010 v 18:06 | Nahoru | #7

Kuřin>dik



Máš za co. Příště už se na tebe vykašlu a taky ti řeknu, aby sis potřebnou literaturu nastudoval sám

převodovka

30.10.2010 v 18:15 | Nahoru | #8
ja za to nemuzu maji to delat jak na fichtlu :D

převodovka

30.10.2010 v 18:29 | Nahoru | #9
tak sem si to označil

[img]

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 18:55 | Nahoru | #10
Bože na Jawy notabene na kejvy existuje takových publikácí a ty pořád žádnou nemáš nebo seš línej číst?

(reakce na) převodovka

30.10.2010 v 18:56 | Nahoru | #11

Kuřin>vymezit vule jak?



ocelovýma podložkama...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) převodovka

30.10.2010 v 18:57 | Nahoru | #12
Dingo> kdyby byl línej číst tak sem ani nepíše....

(reakce na) převodovka

30.10.2010 v 19:06 | Nahoru | #13

350.632>Dingo> kdyby byl línej číst tak sem ani nepíše....


sprááávně

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 19:06 | Nahoru | #14
a ještě to chce zkontrolovat náběhy na kolečkách, aby nevypadávaly rychlosti, ale to asi víš už z pionýra

(reakce na) převodovka

30.10.2010 v 21:24 | Nahoru | #15
david.gsf> spíš tavůle na hřídely případně dát podložku složit bez kliky a zkusit vůle aby nebyly a převodovka se volně točila

1 reakcí na tento příspěvek převodovka

30.10.2010 v 22:10 | Nahoru | #16
právě náběhy jsou taky důležitý..... ale nemyslím náběhy na ozubení

(reakce na) převodovka

31.10.2010 v 08:40 | Nahoru | #17

david.gsf>právě náběhy jsou taky důležitý..... ale nemyslím náběhy na ozubení



Máš asi na mysli náběhy na hlavním a předlohovým hřídeli. Bohužel je to problém týhle převodovky, protože při zařazeném druhém a třetím kvaltu drží kolečka jen na pár milimetrech. A když se hrany ohoblují do kulata jak na kolečku, tak na hřídeli, kvalty začnou vypadávat.

převodovka

25.12.2014 v 21:43 | Nahoru | #18
Dobry vecer , vedel by mi tu niekto poradit prosim ako sa sklada prevodovka na jawu 250/kyvacka-353 potrebujem vediet konkretne ako maju byt uporiadane prevody a kolko maju mat zubov podctate takto ako je na tomto obrazku .. ja viem ze to nie je na kyvacku ale na iny stroj ale tak podrobne by som to potreboval vediet

(reakce na) převodovka

25.12.2014 v 22:11 | Nahoru | #19
_Hans_> Na hnacím hřídeli jsou tato ozubená kola - takto ste to mysleli ? 12 zubove koliesko potom ide 17 zubove koliesko a za nim ide 20 zubove .

Hnaný hřídel má na sobě tato ozubená kola - 12 zubove koliesko potom ide 19 zubove koliesko a potom ide 16 zubove a za nim ide 24 zubove .. prosil by som o radu tento tyzden som zlozil motor ale prevodovku som dobre nezlozil a uz ho nechcem rozobrat druhy krat a zasa spatne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3893, 3894] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116801 Dnes v 16:13 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist