globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne
16.7.2010 v 09:48
Nazdar přátelé, mám skromný dotaz zda vrtat do mé Hondy VFR800 Vtec (2003) a nechat štelovat po 24000 km ventily ? Nebo se na to vys.... Jaké máte kdo zkušenosti a pokud ano, je to štelování jednoduché, nebo vyžaduje jistou dávku zručnosti ? Popř. jak to poznám, že je třeba s nimi něco dělat. Dík za zkušenosti. Kalla

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 10:08 | Nahoru | #1
To ze jsou potreba seridit ventily nepoznas az do chvile, kdy nektery podpalis a pak uz to bude podstatne drazssi... Vyrobce predepisuje kontrolu po 24000 km z nejakeho duvodu, casto byvaji naprosto OK, ale nemusi.. Ja menil na VTR prvni a jedinou ventilovou podlozku az pri 67000 km, ale to neznamena, ze to tak bude u tebe. Jistou davku zrucnosti to urcite vyzaduje, take trpelivost

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 10:11 | Nahoru | #2
Dělal jsem to taky asi cca v 25 tisících. U dvou ventilů byla vůle lehce mimo toleranci, takže to asi doporučuju udělat.
Asi nejednodušší to budeš mít dát do Hondy. Mají tam všechny podložky skladem, takže ti to udělají do druhýho dne. Takže se zárukou, s jistotou a platil jsem něco kolem 2kKč, takže žádná drasťárna.
Ale záleží, jestli popřípadě kolik podložek bude potřeba, od toho se odvíjí cena.

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 11:14 | Nahoru | #3
Jen bych dodal, že se nejedná o žádné štelování. V prvé řadě je musíš proměřit. Pokud jsou v normě, složíš to zpátky. Pokud to v normě není, musíš shodit vačky a zdvihátka, aby jsi se dostal na podložky, podívat se, jaké tam jsou a podle toho, na jakou vůli se potřebuješ dostat, si musíš nové podložky koupit v Hondě (nebo nechat zbrousit, pokud potřebuješ tenčí - ale tohle řešení se mi nelíbilo, protože pokud ty podložky jsou např. povrchově tvrzené, pak tu vrstvu ztenčíš/odbrousíš). Takže záleží, nakolik se cítíš shodit nádrž, víka rozvodů a případně ty vačky nebo to dáš do Hondy, jak píše George.

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 11:41 | Nahoru | #4
Taky jsem kdysi premyslel o brouseni, ale kdyz vezmu uz ty starosti nekde to zarizovat a cekat na to nez se k tomu nekdo dostane kdyz jedna stoji bezne v obchode cca 100-150 Kc (a vic jich obvykle nepotrebujes, protoze vetsinou vetsinu zkombinujes a prehazis s ostatnima) tak je brouseni blbost. Vopruz je to ostatni jak tady bylo uz uvedeno, to treba pul dne trva, nez se k tem ventilum vubec dostanes.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 11:48 | Nahoru | #5
Díky chlapi za názory a rady. Neznáte náhodou někoho v okolí Frýdku Místku, nebo Ostravy, Karviná atd. kdo by to uměl udělat ? Honda ve FM je plná a čekací doba je 1 měsíc. Dík. Kalla

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 11:56 | Nahoru | #6
Podložky nezbrušovat , jsou cementované.
Jen si okurvíš frézku a pokud to znova "zacementuješ",
tak to stejně vydrží cca. 20 tis. km a potom se to
obrousí a budeš odjebávat vačku.
Navíc jsem měl podložky cejchované dle rozměru
a znova už je určitě neocejchuješ.

Osobně vyzkoušeno na Yamaha XJ650 a radím si je na takovýhle
stroj rozhodně dokoupit !
Stejně dokoupíš maximálně tak 3, nebo 4 a zbytek proházíš
mezi sebou. 800 už tě nezabije a za tu práci s broušením
a zpětný cementováním to teda nestojí.
Aleš.

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 11:58 | Nahoru | #7

KallaDiesel>Díky chlapi za názory a rady. Neznáte náhodou někoho v okolí Frýdku Místku, nebo Ostravy, Karviná atd. kdo by to uměl udělat ? Honda ve FM je plná a čekací doba je 1 měsíc. Dík. Kalla



No já si myslím, že za ten měsíc se to určitě nepos..e. Máš fuk, jestli tam budeš mít přesně 24000 nebo 27000.

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 12:29 | Nahoru | #8

Aaronek>Podložky nezbrušovat , jsou cementované.
Jen si okurvíš frézku a pokud to znova "zacementuješ",
tak to stejně vydrží cca. 20 tis. km a potom se to
obrousí a budeš odjebávat vačku.
Navíc jsem měl podložky cejchované dle rozměru
a znova už je určitě neocejchuješ.

Osobně vyzkoušeno na Yamaha XJ650 a radím si je na takovýhle
stroj rozhodně dokoupit !
Stejně dokoupíš maximálně tak 3, nebo 4 a zbytek proházíš
mezi sebou. 800 už tě nezabije a za tu práci s broušením
a zpětný cementováním to teda nestojí.
Aleš.



Slabe podlozky jsou prokalene skrz, silnejsi jsou cementovane do hloubky v radu nekolika desetin mm, takze zadne opetovne cementovani vubec neni treba resit Navic motoru kde vacka jezdi primo po podlozce uz dnes moc nebude. Kazdopadne to nema smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 12:50 | Nahoru | #9
PetrVTR_new:
Já právě probrušoval už přes cement. vrstvu, takže jsem musel opět cementovat.
Máš pravdu, že dneska je mezi vačkou a podložkou vložena mistička, aby
vačka neběhala přímo na podložce.
Moje XJ650 z roku 1981 měla tenkrát ale vačku přímo na podložce.

Obhledně "bastlu" broušení "domo-robo" jsem teda za takže
Ahoj Aleš.

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 12:53 | Nahoru | #10
Aaronek> Jo to souhlasim, u tehlech starsich motoru to byvalo obvykle

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

16.7.2010 v 13:19 | Nahoru | #11
Na své mám 65000 a v pohodě.Po 24000 to jenom kontrolně přejedu, zjistím že je to v normě tak zadekluju a jezdím dál. Hold je to držák

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

23.7.2010 v 17:30 | Nahoru | #12
Kontrola vůle ventilů v případě, že je nemusí štelovat, vyjde v autorizovaným servisu na něco kolem 2 až 2500 Kč. V momentě, kdy se ti povede nějakej podpálit, protože ti tyhle love přišli jako moc, tě to bude stát daleko víc. Navíc budeš mít ze srvisu potvrzený, že jsi to nechal udělat, užitečná věc při prodeji. VFR ve 24000 má většinou ventily v cajku, ale jak poznáš, že nejsi ta většina...

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

4.8.2010 v 15:53 | Nahoru | #13
i po 48tis km chlapci v Hondě neměnili nic

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

4.8.2010 v 22:54 | Nahoru | #14
na vfr 800 vtec je už kontrola dost pracná, protože musíš demontovat rozvody a vačk. hřídele
a hrníčky kde musíš zaaretovat systém vtec. Potom všechno složíš, měrkama skontroluješ vůle, zase všechno rozděláš-vymontuješ přípravky, které aretovaly VTEC, když je potřeba vyměníš podložky, namontuješ vačk. hídele a nastavýš rozvody. Z popisu je jasné, že mezi kontrolou a seřízením, co se týče pracnosti, není rozdíl.

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

9.8.2010 v 16:17 | Nahoru | #15
martin1310> Jo to máš pravdu, já si neuvědomil, že píše o v-tecu. Tam je to samozřejmě o něco pracnější a tím pádem taky v servisu dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

3.9.2010 v 14:33 | Nahoru | #16
Bol som v stredu v Honde Breclav na 24000 servis. Z 8 podloziek je 6 zlych.
Neriesim, vymenim. Pytam sa, ze preco, nejazdim ako blbec. Hold tazko povedat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

25.2.2011 v 13:53 | Nahoru | #17
milan3232> a kolko ta to stalo?

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

4.4.2011 v 14:38 | Nahoru | #18
tak ta cena by mně taky zajímala...Ted jsem VFR 800 pořídil a má najeto 23.000 tak se rozhoduju jestli servis či nikoli

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

1.5.2011 v 21:26 | Nahoru | #19
rafek.> Žádná drasťárna. Já tehdá (2 roky) platil asi 2500 ve značkovým servise honda v Praze. Záleží na množství podložek, ale když bude víc špatných tolerancí, tak oni to prokombinujou/vymění podle potřeby tak, aby to vyšlo co nejlépe na tolerance. Takže počítej max. +-3000, spíš mínus. A jednou to budeš muset stejně udělat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

4.10.2013 v 09:40 | Nahoru | #20
zego> Vcera som dal masinu na ventily do Breclavy, buduci tyzden bude hotova, tak som zvedavy co ma caka za prekvapenie, mam Vtec najazdene 59000 km.

(reakce na) Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

27.12.2013 v 09:47 | Nahoru | #21
hroncisko> no ako si dopadol?

Honda VFR800 Vtec - ventily štelovat či ne

28.12.2013 v 12:16 | Nahoru | #22
Len tak pre zaujímavosť či štelovať alebo nie. Na mojej Vtec 2002 čo má na tachometri 57000 km som premeral všetky ventily a 6 z 8 VTEC ventilov bolo mimo toleranciu +/- 0,08 mm a zvyšné 2 sa tomu priblížili. Takže jednoznačne to treba pozrieť a nastaviť. Pri tom na tej motorke jazdím takmer výlučne pod 7 000 otáčok mimo zopnutia VTEC. Mimochodom dajte si aj pozor nato aby Vám to v autorizovanom servise naozaj skontrolovali, pretože ja som to dával kontrolovať na jar keď mala motorka 45 tisíc a povedali mi že všetky ventily sú v norme ale mám podozrenie že tie VTEC ventily v živote nevideli, lebo keď som si chcel u nich objednať blokovacie PINI na VTEC ventily tak nechápali čo to vlastne chcem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist