bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínání rozvodového řetězu
4.3.2010 v 06:32
Zdravím přítomné, mohl by mi, prosím, někdo poradit postup jak napnout rozvodový řetěz na Kawasaki ZX7R a GPX750R (dle rozstřelu se zdá, že to tam vypadá stejně). Kouká tam na mně šroub, ale co s ním? Vím, pro mnoho z vás zkušených banalita nehodná vaší pozornosti, ale všichni jste to taky jednou dělali prvně a tak by mi pár řádek v tuhle chvíli dost pomohlo. Dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 07:54 | Nahoru | #1
v názvu toho zařízení je slůvko AUTOMATICKÝ napínák

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 08:01 | Nahoru | #2
Jurawood> přesně

Jinak se dá i sehnat nebo vyrobit napínák,kterej si dotahuješ růčo(šroubem), ale nesmíš přetáhnout nebo málo dotáhnout a rozvoďák nesmí být po smrti, měl jsem ho na GSX1100R a jednou jsem ho dotáhl tak, že motorem nešlo otočit, kecám s kámošema a dotahuju a dotahuju a pak jsem málem pitval

3 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 08:05 | Nahoru | #3
Camshaft chain tensioner? Ok, jinými slovy, pokud napínák nenapínákuje je zralej na výměnu Snad by se pro začátek dal kuchnout a vyčistit?

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 08:19 | Nahoru | #4
Ejs> Chvilku tu vydrž, kluci co maj tyhle kawy ti určo řeknou co a jak, já mám zkušenost jen se suzuki, nebo jim písní PM...

Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 09:22 | Nahoru | #5
Kuchnout a vyčistit - tím dosáhneš pouze toho,že bude čistej,ale funkční už NIKDY
Já vím,blbě se ti to čte,ale smiř se s tím a obětuj dvojku za novej

Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 10:33 | Nahoru | #6
Povol ten velký šroub vyskočí na tebe pružina pak ty dva malý co ten napínák drží a vyndej ho,mrkni jak moc je vysunutý pokud je možnost že ještě má velkou rezervu tak zastrč ten pastorek do napínáku zpět (musíš odblokovat zpětnou závoru) a přišroubuj napínák na motor - vezmi šroubovák nebo tyčku něco co se ti tam vejde a strč to dovnitř a zatlač na ten pastorek v napínáku dorvi ho na konec nemusíš se bát rukou ho extra nepřepneš,ale dokážeš víc než unavená pružina pak tam zase vrať zpátky pružinu a zašroubuj,neboj zpátky se to nepohne drží to mech.závora.

Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 10:38 | Nahoru | #7
Jo ještě doporučuji po prvním kroku ručně protočit motor ať si sedne a opakovat zmačknutí.

Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 11:17 | Nahoru | #8
Díky za rady pánové, pro začátek na něj mrknu a zkusím, vyhodit ho můžu vždycky, ne? Do jara ještě trocha času na laborování zbývá

Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 13:48 | Nahoru | #9
Jakej systém napínáku v tom je? Hřebínek-západka-pružina, nebo šroub-pružina?

1 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 13:54 | Nahoru | #10
Musím se mrknout, obrázek je příliš mizernej na nějaký přesný soudy a venku jsem ho zatím neměl. je mi to jasný, pokud jen pružina je unavená... Dám vědět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

4.3.2010 v 16:23 | Nahoru | #11
Ejs> Tady to je napínák z Kawy ZXR750, ale na ZX7R je stejný a na GPX velice podobný, fungující na stejném principu, jen z rozdílem že u GPX je rozvod ještě uprostřed tak tam najdeš i napínák na rozdíl od ZX7R která ho má už na boku. [URL= již bylo rečeno tak napínák je automatický. Uvnitř je pružina a někdy ještě i kolíček a na konci je šroub. Tím že ho zašroubuješ, pružina je pořád předepjatá a opěrná plocha napínáku tlačí na vodící lištu rozvodového řetězu. Tím jak se rozvodový řetěz časem vytahuje a mění svou délku(prodlužeje se), tím se zvětšuje i jeho průvěs, tudíš napínák pod tlakem pružiny vždycky povyjede o zub a řetěz dopne, díky západkovému mechanismu nedochází ke zpětnému zasouvání napínáku.
Teď už to snad pochopí všichni
Když ho vyndáš ven, podívej se jestli je už vysunutý na doraz ven, v tom případě by byl už vytahaný rozvoďák nad patřičnou mez a napínák už ho nedokáže víc napnout. Pokud ho vyndáš a nebude vysunutý na doraz a motor(rozvod) se ti zdá hlučný, tak je chybu právě v nápínáku, že nedopíná, pravděpodobně unavená pružina. Problém je jen ten, že samotná nová pružina se nedá koupit, jedině celý nápínák - cca 2000Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 06:12 | Nahoru | #12
mischa638> Díky moc za perfektní popis i fotky, teď už je vše naprosto jasný. Včera jsem se bohužel zasek v práci a večer jsem už jen chvíli postával nad mašinou, představoval si jak sundavám nádrž, airbox, karburátory... a šel raději spát. No mašina (to GPX) má nalítaný asi 50tis, roků požehnaně, ale moc ji nehoním, je to babča šikmooká tak se s ní vozím spíš na kochačku. Na lítání mám ZX7R . Čili doufám, že rozvoďák se ještě neloučí. Ale ještě dotázek, na tý GPX se musí půlit motor když se mění rozvoďák?

1 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 06:38 | Nahoru | #13
Půlit motor nemusíš,starej řetěz roznýtuješ,napojíš na něj novej řetěz a otáčením klikou ho provlíkneš.Počítá se s tím,že sundáš vačky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 07:18 | Nahoru | #14
Camča_v> Jo tak by to šlo Jen jestli je tam ještě origo rozvoďák z výroby tak nevím jestli půjde roznýtovat. Origo rozvoďáky jsou pokud vím vcelku, prostě se nenýtují jak neoriginály, které koupíš rozpojené a pak je s nýtuješ. Když sem skládal motor na mojí ZXR, tak blbec sem myslel, že tam dám rozvoďák ikdyž sem měl už bloky motoru u sebe, ale kvůli malinkatému nálitku sotva půl cm tam rozvaďák už nešel protáhnout. Tak sem ho zkoušel roznýtovat, to bych ho tam totiž v pohodě provlekl, ale ani hovno! Ty originály maj tak tvrdé nýty, že by spíš praskla nýtovačka než by se roznýtoval řetěz. Fakt sem to zkoušel a prostě to nešlo Tak sem kvůli tomu musel zas rozpůlit motor, ale měl sem ho venku na stole, ještě tam nebyly ani válce, takže ani ne hoďka práce a bylo hotovo Nevím, třeba řetěz u GPX bude mít měkší nýty
Ejs>Jo v pohodě, pak dej vedět jak to dopadlo. Jinak se klidně ozvy jestli budeš cokoliv potřebovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 07:26 | Nahoru | #15
mischa638> Já už pár výměn za sebou mám,takže popisuju svý vlastní zkušenosti.Originál řetěz je taky spojenej nýtováním,ne žádnou mimozemskou technologií.Záleží ovšem na vercajku,jak píšeš - moje nýtovačka roznýtovala a snýtovala zatím každej rozvoďák i sekundár

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 08:07 | Nahoru | #16

mischa638>Camča_v> Jo tak by to šlo Jen jestli je tam ještě origo rozvoďák z výroby tak nevím jestli půjde roznýtovat. Origo rozvoďáky jsou pokud vím vcelku, prostě se nenýtují jak neoriginály, které koupíš rozpojené a pak je s nýtuješ. Když sem skládal motor na mojí ZXR, tak blbec sem myslel, že tam dám rozvoďák ikdyž sem měl už bloky motoru u sebe, ale kvůli malinkatému nálitku sotva půl cm tam rozvaďák už nešel protáhnout. Tak sem ho zkoušel roznýtovat, to bych ho tam totiž v pohodě provlekl, ale ani hovno! Ty originály maj tak tvrdé nýty, že by spíš praskla nýtovačka než by se roznýtoval řetěz. Fakt sem to zkoušel a prostě to nešlo Tak sem kvůli tomu musel zas rozpůlit motor, ale měl sem ho venku na stole, ještě tam nebyly ani válce, takže ani ne hoďka práce a bylo hotovo Nevím, třeba řetěz u GPX bude mít měkší nýty
Ejs>Jo v pohodě, pak dej vedět jak to dopadlo. Jinak se klidně ozvy jestli budeš cokoliv potřebovat



Zatím jsem se setkal jen s tím, že se vezme flexa a líznou se 2čepy na článku... a myslím že problém nebyl

Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 08:13 | Nahoru | #17
Strkat flexu do motoru je dle mě zbytečná prasárna a až ta nejzažší varianta

Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 08:16 | Nahoru | #18
Teoreticky ano. Prakticky je-li dobře zabezpečen vůči prachu a šponám, není s tím problém.

Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 08:49 | Nahoru | #19
S pečlivým vyložením hadrama se počítá,ale i přes to ...

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 09:59 | Nahoru | #20
Camča_v> Jasní, šak já nic neříkám Taky popisuju vlastní zkušenost a mě to prostě nešlo, kdybych ještě zabral jak sem to zkoušel tak by nýtovačka určo nevydržela
Jinak s tou flexou, tak jako jo je to prasárna, ale taky to de když je člověk šikovný tak si vždycky nějak poradí, že

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

5.3.2010 v 12:50 | Nahoru | #21

Ejs>mischa638> Díky moc za perfektní popis i fotky, teď už je vše naprosto jasný. Včera jsem se bohužel zasek v práci a večer jsem už jen chvíli postával nad mašinou, představoval si jak sundavám nádrž, airbox, karburátory... a šel raději spát. No mašina (to GPX) má nalítaný asi 50tis, roků požehnaně, ale moc ji nehoním, je to babča šikmooká tak se s ní vozím spíš na kochačku. Na lítání mám ZX7R . Čili doufám, že rozvoďák se ještě neloučí. Ale ještě dotázek, na tý GPX se musí půlit motor když se mění rozvoďák?



Sefiku kdybys mel nalitano 50tis km tak o Rozvodaku ANI NEVIS

Vim u sve zx9r 99ky a ne u tve o 10let starsi vrane....

Naposledy editováno 05.03.2010 12:51:13

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 09:44 | Nahoru | #22
z-x-r> no co na to říct? samozřejmě mluvím o údaji co je na tachometru, za skutečnej stav dát ruku do ohně nemůžu, ale podle stavu zbytku mašiny bych tomu tak nějak rámcově věřil. Navíc to bylo pořád ok a relativně během pár stovek kilometrů se to tak nějakdost zhoršilo. Tak si říkám, že snad zas tak fofrem samotnej řetěz neodejde. Druhým faktem je, že co mám ještě ZX7R co je sice o 10 let mladší, ale na kilásky je na tom stejně tak v motoru neslyšíš jediný křivý cinknutí...
Jinak jestli máte někdo nějakej další názor k věci tak si ho velmi rád vyslechnu, ostatně proto jsem se tady vyjevil

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 11:17 | Nahoru | #23
Ejs> Pokud vytáhneš napínák, tak si dej bacha v jaké poloze jsou natočené vačky. Povolením napínáku dokážou rozvodové kola přeskočít a rozhodíš si rozvody.

1 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 12:13 | Nahoru | #24
Nad koly je vodící lišta,která NEDOVOLÍ řetězu přeskočit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 13:52 | Nahoru | #25
Camča_v> jj, ale sme v ČR a zrovna minulý týden sem dělal jednomu klukovi ZX7R a ten tam tu lištu neměl A já když koupil ZXR a rozdělal motor, tak sem taky pěkně čuměl kde ta lišta je? Našel sem ji na dně olejové vany rozšmelcovanou na sračky Naštěstí nová stojí něco kolem 300Kč, takže nic hrozného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 17:35 | Nahoru | #26

mischa638>Camča_v> jj, ale sme v ČR a zrovna minulý týden sem dělal jednomu klukovi ZX7R a ten tam tu lištu neměl A já když koupil ZXR a rozdělal motor, tak sem taky pěkně čuměl kde ta lišta je? Našel sem ji na dně olejové vany rozšmelcovanou na sračky Naštěstí nová stojí něco kolem 300Kč, takže nic hrozného



Nj,to je dáno tím,že v čr strká do všeho rypák kdejaká lopata

Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 17:53 | Nahoru | #27
flexa,kladívko,majzl a wegget

(reakce na) Napínání rozvodového řetězu

7.3.2010 v 17:56 | Nahoru | #28
Camča_v> přesně jak říkáš, ty lidi se snad nikdy nepoučí, pak se všichni divý co vraždy jezdí po našich cestách

Napínání rozvodového řetězu

25.3.2010 v 05:45 | Nahoru | #29
Tak nakonec byl ten napínák zaseklej, dostala se do něj nějaká ostřina (raději nechci vědět odkud). Tak jsem ho vyčistil a zatím se zdá že dobrý, ale motor běžel jen v garáži, ještě mi odešla pumpa ovládání spojky na řidítkách. Taky radost, doufám, že pár nových "o"kroužků to spraví

1 reakcí na tento příspěvek Napínání rozvodového řetězu

25.3.2010 v 07:34 | Nahoru | #30
gratulace, jinak jak si přišel na to že je špatnej. Hluk řetízku?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R WARP 255 19.10.2022 v 21:30 godofwar
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R sancho66 2 5.10.2022 v 15:21 Bigulin
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R Thunder 35 28.6.2021 v 11:09 AlešT
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 Cuba_GSXR 16 9.5.2020 v 15:30 Kave666
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R sancho66 11 27.11.2019 v 09:43 mischa638


TOPlist