globalmoto_kveten





Téma: Ta naše povaha česká aneb názor na tuning
 
3.1.2010 v 03:32
Nemůžu nereagovat, na nedávno založené vlákno o pořadu "Ta naše povaha česká - Tuningová společnost" či jak to inteligenti z ČT nazvali.

Nejdřív jsem myslel, že se na reakce vykašlu, ale zrovna jsem se chtěl na něco podívat a narazil jsem na jeden článek, se kterým 101% souhlasím..

Pro ty co nechou klikat, text níže... jinak ODKAZ www.tuning.cz ... a jestli můžu naivně požádat, tak bych si přál klidnou a objektivní diskuzi

Článek:

Debaty ohledně nedávno odvysílaného pořadu nepřehlušily ani petardy a rachejtle, a tak si nemohu nepřisadit. Nemaje letošního silvestrovského večera náladu na práci, využívám tohoto času k sepsání komentáře na téma "tuningovaná společnost" a přilívám tímto zaujatým a neobjektivním názorem do již notně rozfajrovaného ohně.

Měl bych-li ohodnotit pořad jedním slovem, pak by tomu odpovídal nejspíš výraz „škvár“. Pokud bych jej snad měl rozšířit o přívlastky, pak by to byl „zaujatý, tendenční, negativistický, zesměšňující a nevyvážený škvár“. Zprvu jsem čekal, že se dočkám lehce ironického, nicméně relativně objektivního komentáře s patřičným nadhledem a snad jsem se i trochu bavil. Na konci už zbyla jen jistota, že se celá tuningová scéna, a to prosím nejen česká, stala obětí typické české pseudonovinařiny.

Zarážející je především povrchnost, která z celého pořadu doslova stříká, komentáře snad všech „zasvěcených“ z řad „odborníků“ jsou už jen zdrcující tečkou. Shlédl-li ten pořad někdo tuningem nedotčený, musel nutně nabýt dojmu, že co tuner, to ryzí retard. Vypatlaný nesvéprávný pacient, který vykřikujíc něco o „dementních vývojářích ve fabrice“ oblepuje auto všemi dostupnými, samozřejmě nehomologovanými čínsko-tchajwanskými cetkami ze sortimentu místní benzínové pumpy a všech přilehlých supermarketů, které pak za jízdy odlétávají přímo na čelní skla ostatních účastníků provozu, aby tím uvolnily místo a celá scenérie se mohla opakovat.

Kámen úrazu evidentně spočívá hned v úvodu v tom, že pan redaktor Bělohlavý ke své a bohužel ke smůle všech tunerů nepochytil onen drobný lingvistický rozdíl mezi slovy „tuning“ a „styling“. Výrazem naprosté naivity by pak bylo chtít po něm, aby pochopil rozdíl významový. Tomuto možná jinak brilantnímu investigativci také zcela unikl mezi tunery dnes již naprosto zažitý termín „tuzing“. Docela se divím, že ho na existenci tohoto výrazu neupozornil některý z přizvaných „odborných motoristických“ publicistů, každým coulem „zasvěcených“ to komentátorů. Po skončení pořadu sedím před počítačem, něco ve mně začíná kypět a nemohu se zbavit dojmu, že někteří z nich jsou odborní publicisté asi jako já burzovní makléř, a to navzdory mé letošní, vlastně teď už loňské poměrně úspěšné obchodní bilanci.

Mistři publicisté patrně neprominou. Skutečnost, že někdo umí na objednávku automobilky napsat predikovaný pozitivní redakční test na novou Škoda Fabia Simply Clever, přičemž při tom šikovně zamaskuje fakt, že je to krám kterému teče do nosníků a na podlaze se tvoří loužičky, ještě neznamená, že je kompetentní ke komentování něčeho tak specifického, jako je tuning. Kdo se tuningu nikdy ani okrajově nevěnoval, kdo nikdy na auto nesáhl jinak než zpoza volantu má právo tak akorát stáhnout ocas mezi nohy a ne vyjadřovat se k problematice tuningu ve veřejnoprávním médiu. Zcela zdržet takových komentářů na adresu tunerské scény by se pak měl člověk, který za celou dobu v oboru nezaznamenal, že motor nemá obsah nýbrž objem, který stihl v historicky krátkém čase rozmlátit možná víc aut, než má na ruce prstů a které si pořídil za peníze vydělané vydáváním článků o tunerech samotných v časopise o tuningu a pro tunery.

Trapnost hraničící s arogancí pak doslova čiší z publicistického playboye, který se opírajíc o sněhobílé BMW nejspíš nebo á la M3 pohoršuje nad skutečností, že tuner przní někde v garáži Monu Lisu (např. Daewoo Matiz), geniálně to kompromisní dílo mistra konstruktéra a zmrda ekonoma výroby. I po třetí skleničce aperitivu svým možná již lehce zastřeným myšlením chápu, že pro něj při dálniční DéJedna BMW Challenge představuje takový upadlý spoiler doslova noční můru. Božíčku, kolik škody by asi nadělalo na prémiovém německém produktu řítícím se over 200 km/h třeba upadlé zrcátko M3-style Made in Taiwan? Pro mě osobně nepředstavuje tuner pilotující svůj ospoilerovaný snížený tunecar rychlostí 120 km/h větší nebezpečí, než Mr. White EmDrei ohrožující svými již mírně unavenými „bůhvíjestli“ 343 PS při rychlostech mimo zákonné limity všechny ostatní, kteří nemají peníze anebo chuť jezdit v odporně sériovém wagenu z Mnichova. Mimochodem, ví pan BímrIzEJaPíKchár třeba to, že sériovému modelu Mondea 1996 praskal zadní nárazník zcela běžně a při vyšších rychlostech se doslova měnil v trhací kalendář? Stěžoval si snad pan BojímSeUpadléhoSpoileru někdy na kompetentních místech? A proč ne? Obávám se, že signifikantní rozdíl mezi skutečným tunerem a panem MonaLisaProtektor je v tom, že tuner si uvědomuje tu hořkou skutečnost, že produkční auto je v mnoha případech až příliš kompromisní výrobek na hony vzdálený dokonalosti Mony Lisy a ví, že prostor pro vylepšení (tuning) zde existuje.

Vždycky jsem si utahoval z tuzerů, těch omezenců, kteří ignorujíc základní fyzikální zákony doslova olepují svoje auta neužitečným balastem pochybné kvality i provenience způsobem vlaštovky stavějící hnízdo. Byl a stále jsem skalním vyznavačem tuningu, toho ryzího funkčního tuningu, který na první pohled není vidět a který auto skutečně dělá lepším, než jak jej vyprodukovala fabrika. S postupem času jsem však i já přijal styling jako jistou odnož tuningu a ačkoliv nejsem jeho vyznavačem, jsem z důvodů uvedených níže dalek posměškům na adresu jeho vyznavačů.

Doslova zarážející je, že nikdo z těch honičů trik redaktorům ČT neřekl, že to, co jejich kamery celou dobu zachycují, není pouze tuning, ale ve většině případů styling kombinovaný s prvky tuningu? Že to, co kritizují a čemu se užitou dramaturgií naprosto evidentně vysmívají, v Brně na Tuning&Custom Salonu vůbec nenatočili? Proč jim nikdo neřekl, že tuning rozhodně není „ta naše povaha česká“, ale že je to celosvětový fenomén, jehož finanční objem se jen v České republice údajně odhaduje na více než 3 mld. Kč ročně? V neposlední řadě jim nikdo neřekl, že to, co v Brně natočili, je víceméně až druhá liga české tuningové scény, že ta špička, ta úctyhodná přehlídka hromady pro někoho nesmyslně utracených peněz, píle, trpělivosti a hodin práce se nachází uvnitř té haly, kolem které celou dobu tak akorát chodí. To snad bylo pánům redaktorům líto peněz za vstup, nebo prostě byli jen líní natáčet v mizerných světelných podmínkách?! Byli se snad pánové redaktoři podívat na Worthersee nebo snad Bodensee? Nebyli, jasně že nebyli! Pánové redaktoři, chyťte se za rypáky a jeďte se podívat, co s auty dělají Němci, Italové, Švýcaři, Francouzi, Holanďani a Rakušani, protože jste odvedli skutečně mizernou práci.

Proč se nikdo z přizvaných komentátorů nenamáhal pochopit příčinu nebo třeba skrytý smysl tuningu? Že ačkoliv to je pro některé fanatičtější jedince jistá forma náboženství, je to pro drtivou většinu jen velmi, ale velmi drahý koníček. Ovšem jako každý pořádný koníček si i tento vyžaduje od svých vyznavačů něco víc, než jen každodenní vohnoutské nadávání na poměry během hospodských sedánků u bečky piva. Proč se redaktoři nezajímali, co všechno tomu musí tihle většinou mladí kluci svým snům obětovat? Že na těch autech mnohdy nechali roky života a mají k nim těžko definovatelný vztah, patrně nejsou svým nabubřelým mediálním mozkem vůbec sto pochopit.

Vyznění pořadu je tak více než tristní. Skoro to vypadá, že tuner snažící se o splnění svého snu je v očích české veřejnoprávní televize a motoristických publicistů míň, než zhulený squatter vystěhovávaný za asistence Policie z nelegálně obývané nemovitosti. Proč nikdo nahlas neřekne, že pro společnost je 1000x přijatelnější tuner v alespoň trochu smysluplně upraveném autě trávící volný čas v garáži s flexou v ruce a jezdící podle pravidel kvůli strachu z pokuty za nehomologovaná zrcátka, než nepřizpůsobivý trávící svůj volný, především noční čas přemisťováním majetku nás přizpůsobivých? Ergo, kdo si hraje nezlobí!

V pořadu zazněly snad jen tři naprosto nezpochybnitelné pravdy. Za prvé: je smutnou pravdou, že snaha českého tuzera uplést z hovna bič je zřejmá a mnohdy nevyvolá nic víc než útrpný pohled. Takových exemplářů ovšem bylo v celém pořadu jak šafránu a to navzdory velmi bídnému výběru. Za druhé: že se tuneři občas berou až příliš vážně. To ale katolíci mnohem častěji a nikdo se jim v televizi nevysmívá. Za třetí: dokud to výslovně neohrožuje ostatní, ať si každý jezdí v čem chce. A pokud se někomu líbí chlupatý potah na volantu, je to jeho věc. Je to sice příšerné, esteticky naprosto nepřijatelné, ale je to jeho věc!

Páni „odborní“ publicisté, buďte rádi, že si ti kluci hrají a místo toho, abyste se jim vysmívali, se spíš snažte, aby ta jejich hra měla alespoň nějaký smysl. Koneckonců to jejich hraní si s auty vás všechny více či méně živí, takže by to vůči jejich koníčku chtělo více tolerance a jejich snažení byste měli posuzovat s kapkou pokory.

Tunerům a tunerkám mohu doporučit jediné: skutečně se neberte tak moc vážně a až se zase objeví nějaký redaktor z ČT s kamerou, rovnou ho s rozběhem nakopejte do prdele!

Naposledy editováno 03.01.2010 03:34:14
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:33 | Nahoru | #1
A ještě bych chtěl říct, že mám pár tipů na lidi, co s tímto budou alespoň z poloviny souhlasit .

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:35 | Nahoru | #2
Ten román na pokračování se mi číst nechce, ale obecně jsem příznivcem originálních stavů čehokoliv a co je napadeno kutilem se horkotěžko dává dokupy, takže za mě ne. A když vidím blbečky s kšiltovkama s vykitovaným golfem, tak radši utíkám z dosahu...

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:39 | Nahoru | #3
Je tuning a tuning...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:40 | Nahoru | #4

JyrkaFM>Ten román na pokračování se mi číst nechce, ale obecně jsem příznivcem originálních stavů čehokoliv a co je napadeno kutilem se horkotěžko dává dokupy, takže za mě ne. A když vidím blbečky s kšiltovkama s vykitovaným golfem, tak radši utíkám z dosahu...



Já bych řekl, že si hodně v kostce řekl, co tam je napsáno ...

Mě jen sere, jak tady hafo krutostřelců, jak tu všude píšou, jaký jsou tuneři a jím podobní sráči a hovada (ber lehce s nadsázkou) a hází je všechny do jednoho pytle ale nadruhou stranu si tu pak od stejnejch machírků přečteš, jak si stěžujou, že lidi říkaj, že sou motorkáři zlý, a že je hážou všechny do jednoho pytle... (nenarážím na nikoho konkrétního)... a ruku na srdce, to je trochu píčovina ne?

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:42 | Nahoru | #5

St.naprcal>Je tuning a tuning...



ee, je tuning, styling a "tuzing"

ovšem co víc k "tuzingu" říct, než že blázen nikdy nepřizná, že je blázen?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:50 | Nahoru | #6
Tafi.> jasně, je to tak Sám mám pár kamarádů, kteří jsou normální a s autem si vyhrajou fakt hezky, protože je to baví, takže jeden pytel určitě ne

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 03:52 | Nahoru | #7

JyrkaFM>Tafi.> jasně, je to tak Sám mám pár kamarádů, kteří jsou normální a s autem si vyhrajou fakt hezky, protože je to baví, takže jeden pytel určitě ne



Hodně z kluků, co se okolo aut motaj, je maj stejně rádi, jak tady hodně kluků motorky

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 09:01 | Nahoru | #8
No mě v tom článku rozsekalo tohle "Proč nikdo nahlas neřekne, že pro společnost je 1000x přijatelnější tuner v alespoň trochu smysluplně upraveném autě trávící volný čas v garáži s flexou v ruce a jezdící podle pravidel kvůli strachu z pokuty za nehomologovaná zrcátka" je to stejná blbost, jako tvrdit o někom, že na R1 s polepenýma kolama proužky bude jezdit 50/90/130.

Jinak ale s článekm souhlas, podle mě problém je, že nejvíc (něco jako u motorkářů zmrzlináři) jdou tady vidět ti přiblblí tuzeři a pseudozávodníci, podle kterých se pak hodnotí všichni, co si nějak upraví auto.

2 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 09:12 | Nahoru | #9
No jako dobrej blábol - potrefená husa nejvíc kejhlá a tady evidentně další labilní tuzer s ospojlerovanou stodvacítkou zuřivě kope kolem sebe.

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 09:45 | Nahoru | #10
Bohužel už ani na ČT novináří neví co je zpráva a co komentář a často mi přijde, že průměrný novinář hledá jen záminky, aby výsledná reportáž vyzněla podle jeho předem připraveného schématu.

Jinak mě na těhlech samo domo úpravách hlavně vadí podomácku dělané xenony a černá skla a třeba černá skla nejsou jen výhradou laciného tuzingu. Jinak argumentace typu, že výrobce tam něco v aute nedotáhl podle představ nějakého domácího úpravce, tak to je směšné. Také nevím proč a teda nechci moc zevšeobecňovat, ale nechápu proč se podobní týpci v podobných autech za někoho přilepí, nejlépe tak metr a i když hopouštíš, tak je za tebou přilepenej. Když vidím, že má na hlavě kšiltovku, tak to je jak kloboučník. Docela by mě také zajímalo, jak projdou přes STK.

Sem tam se ale pěkně udělané auto vidí.

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 09:49 | Nahoru | #11
číkus +1

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 09:55 | Nahoru | #12
Abych pravdu řekl, tak nejsem extrémním vyznavačem tuningu ani stylingu Obdivuju lidi, co auto dokážou svépomocí vylepšit, na druhou stranu chápu postoj českých občanů k tuningu

Pod pojmem tuning si zdejší člověk z 99% představí rozpadající se plechovku s hustokrutejma plastama, hustosvítivym podsvícenim a hustořvoucim vejfukem, ve kterym sedí hustonamachrovanej pitomec s mokrejma papírama terorizujíc lidi zbytečným hlukem nejen v denních hodinách (u nás pod oknama celkem běžně i ve 4 ráno) Takže asi tak - tohle je věc, kterou osobně nechápu a odsuzuju - za ty peníze co narvou do plastů, které nemaji žádnej rpaktickej efekt, by měli slušný auto, kterym by nesrali okolí...

Na druhou stranu obdivuju lidi, u kterejch se podstata tuningu jako takového zachovala Když člověěk upraví podvozek, brzdy, převodovku i motor, tak už skutečně je co obdivovat Potom tomu i nějákj facelift jen prospěje Bohužel, takovýchto tunerů je jako šafránu a proto se názor veřejnosti na tuto problematiku jen tak nezmění

Toť můj názor Tuneři, kamenujte mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 10:14 | Nahoru | #13
Tafi.> K jinýmu threadu (o instantnim ledu) - octan sodnej koupíš ve fotoobchodu, je to totiž ustalovač pro vyvolávání fotek

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 11:15 | Nahoru | #14
Mně se pořad líbil a tenhle článek je jen trapnej výkřik do tmy, kterej shazuje i odborníky, co o tom ví víc, než kdejakej tuner. (tunerům alá Robert Bezouška se omlouvám, ale kolik jich je? Až je mi blbý mu říkat mu tuner To je spíš nadávka)

Číkus to napsal dobře.

Naposledy editováno 03.01.2010 11:15:45

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 13:23 | Nahoru | #15

sharkis>Abych pravdu řekl, tak nejsem extrémním vyznavačem tuningu ani stylingu Obdivuju lidi, co auto dokážou svépomocí vylepšit, na druhou stranu chápu postoj českých občanů k tuningu....



S tím co jsi napsal, i celkem souhlasím

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 13:26 | Nahoru | #16
RomanSS> Rob je fajn člověk, na několika srazech sem s ním fajn pokecal, ale jeho přístup k čemukoli kolem aut, mi nesedí...

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 13:26 | Nahoru | #17

Číkus>No jako dobrej blábol - potrefená husa nejvíc kejhlá a tady evidentně další labilní tuzer s ospojlerovanou stodvacítkou zuřivě kope kolem sebe.



(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 13:27 | Nahoru | #18

sharkis>Tafi.> K jinýmu threadu (o instantnim ledu) - octan sodnej koupíš ve fotoobchodu, je to totiž ustalovač pro vyvolávání fotek



už mám obědnáno z netu, ale dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 13:29 | Nahoru | #19

babuka>Bohužel už ani na ČT novináří neví co je zpráva a co komentář a často mi přijde, že průměrný novinář hledá jen záminky, aby výsledná reportáž vyzněla podle jeho předem připraveného schématu.

Jinak mě na těhlech samo domo úpravách hlavně vadí podomácku dělané xenony a černá skla a třeba černá skla nejsou jen výhradou laciného tuzingu. Jinak argumentace typu, že výrobce tam něco v aute nedotáhl podle představ nějakého domácího úpravce, tak to je směšné. Také nevím proč a teda nechci moc zevšeobecňovat, ale nechápu proč se podobní týpci v podobných autech za někoho přilepí, nejlépe tak metr a i když hopouštíš, tak je za tebou přilepenej. Když vidím, že má na hlavě kšiltovku, tak to je jak kloboučník. Docela by mě také zajímalo, jak projdou přes STK.

Sem tam se ale pěkně udělané auto vidí.



Já si nemyslím, že to bylo myšleno, tak jak si to pochopil. Já spíš myslím, že autor prostě chtěl říct, že i ve fabrice občas udělaj něco špatně, a že kolikrát jsou to věci, co i ten kluk sám doma v garáži udělá líp . Jinak s tebou víceméně souhlasím

EDIT: Ale i přez to, že je to pravda, si myslím, že to zmínil jen aby dal najevo že redaktoři nemají pravdu, protože takových aut se sériovými chybami, se moc neupravuje

Naposledy editováno 03.01.2010 13:32:00

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 14:24 | Nahoru | #20

Číkus>No jako dobrej blábol - potrefená husa nejvíc kejhlá a tady evidentně další labilní tuzer s ospojlerovanou stodvacítkou zuřivě kope kolem sebe.



přesně

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 14:28 | Nahoru | #21
jinak v tom pořadu nevidím nic špatného. akorát se tady potvrdila ta poslední věta - tuneři se berou moc vážně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 14:46 | Nahoru | #22

illMedvědGuzzin>číkus +1


+2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 15:48 | Nahoru | #23

Tafi.>Já si nemyslím, že to bylo myšleno, tak jak si to pochopil. Já spíš myslím, že autor prostě chtěl říct, že i ve fabrice občas udělaj něco špatně, a že kolikrát jsou to věci, co i ten kluk sám doma v garáži udělá líp . Jinak s tebou víceméně souhlasím

EDIT: Ale i přez to, že je to pravda, si myslím, že to zmínil jen aby dal najevo že redaktoři nemají pravdu, protože takových aut se sériovými chybami, se moc neupravuje



Ano, třeba taková tříválcová Fabie 1,2 HTP - měl jsem tu čet přečíst si takový pěkný článek o technických problémech tohoto vozu - prý se jim říká "kopretinová auta" - ventily se rozklepou jako kopretina. Tříválcový motor má jednu velkou nevýhodu - má malou kontaktní vnitřní plochu pístu s válci v poměru k objemu motoru ve srovnání se stejnoobjemovým čtyřválcovým motorem, resp. špatně se chladí a to i přes vodní chlazení. Dochází k přehřívání oleje, motor se špatně maže a co na to doplatí jako první? Hlava, vzniklý karbon z oleje ucpe hydroštěly, dochází k přehřívání ventilů - ty se proto rozklepou jako kopretina. A k tomu všemu je výfuk přímo pod olejovou vanou , což samozřejmě ještě více přehříva olej . S takovým teplotním zatížením by se do toho měl lít olej pro závodní auta. Takové auto si opravdu někdy koupím.

Tak tak, tady to člověk tuningem moc nevyřeší . Jsou to mrdky...

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:19 | Nahoru | #24

Buni>+2


+3

jinak imho se vsim ve videu souhlasim, a neni to jen kvuli tomu ze vetsinu hlavnich diskutujicich velmi dobre znam nekolik let
jen skoda ze od roberta vystrihaly i nahledy na druhou stranu...

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:21 | Nahoru | #25
zase to nabízí značný podnikatelský potenciál tady ta komunita tak jak? Uvažujeme s Jetam že se pojedeme podívat na Mimoňské války

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:25 | Nahoru | #26


škoda že vypli muziku, tak si pod to pusttě nějakýho Bregoviče

(reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:29 | Nahoru | #27
2stroke> Co se Ti nelibi na mim aute

1 reakcí na tento příspěvek Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:32 | Nahoru | #28
no pan pisatel naprosto nepochopil reportář na čt a pak tu křičí jak malej jarda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:34 | Nahoru | #29
jetam> Jastli mlucis na me, tak ja to ani necetl

Ta naše povaha česká aneb názor na tuning

3.1.2010 v 16:35 | Nahoru | #30
K každý komumitě se najdou blbci. Bohužel ona menší skupina je vidět nejvíc. Bohužel to často souvisí s nedostatkem seběvšdomí a něčím to chtěj dohnat, tak se musej předvádět.

Naposledy editováno 03.01.2010 16:35:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist