1 reakcí na tento příspěvek Zapalováni ČZ250/988
tedy: Ano, jde to tak udělat. Sám to tak mám na své 175/477, ale cívky (resp. stator i rotor) jsou ze Simsona. Z cívek jde střídavý proud do diodivého usměrňovače (Graetzův můstek), který z něho udělá stejnosměrný proud a ten dále teče do baterky.
Je možné toto porovozovat i bez accu, ale pak je nevýhoda to, že světlo svítí podle toho jak moc točí motor. A ještě mám odzkoušeno, že pokud neni připojená zátěž (žárovka), nebo baterka do které by se "uskladnil" nebo spotřeboval vyrobený proud, tak může dojít ke zničení usměrňovače při velkém vytočení motoru (já stavěl dva ).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoplat sundani ČZ 380/514 | mirek453 | 5 | 8.11.2017 v 10:17 cabrak |
Toužím po ČZ 380 nebo 250 [1, 2, 3, 4] ČZ 250/513, ČZ 380/514 | unn4m3d | 114 | 5.12.2016 v 17:51 kakasek |
Zapalovaní Čz 380 bezkontakt ČZ 380/514 | Zbynek125 | 6 | 19.9.2013 v 19:38 petrktm250 |
ČZ Motokros tlumiče. [1, 2] ČZ 125/516, ČZ 250/513, ČZ 380/514 | Madball | 37 | 12.6.2013 v 13:31 kozivak |
Rozlisování karterů ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 350/634, Jawa 350/638, ... | petas.hofman | 10 | 24.9.2012 v 21:01 Zx-10RCarlos |