globalmoto_kveten





Téma: Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).
 
15.11.2009 v 11:02
Dobrý den.
Prosím Vás rád bych se zeptal na obecný dotaz motorářského charakteru ohledně konstrukce motoru 4T strojů v kategorii 450cc,jehož širší špičku tvoří značky- Yamaha WR-F,Honda CR-F,Suzuki RM-Z,Kawasaki KX-F,Husaberg FE a KTM EXC-R atd. na:
1.Rozvod mají vždy řetězem?
2.Klikový hřídel mají uložený na kluzném či valivém uložení popř. jakým(kuličkovým,válečkovým atp.)?
3.Napínaní rozvodového řetězu mají hydraulickým napínáním zásobeným tlakem oleje z motoru,na principu vyšší otáčky=vyšší tlak napínáku,nebo jen mechnicky pružinou?
4.Druh ojničního uložení?
5.Ventilové vůle s mechanickým seřizováním či už hydrošteli?

V konstrukci motocyklových 4t strojů jsem laik a rád bych tak zjistil kde se současný trend nachází pro porovnání s 20let starými motocykly.Bohužel jsem tyto tech. údaje v prodejních prospektech nenašel.Děkuji za případnou odpoveď.

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 17:19 | Nahoru | #1
1. retez. I kdyz VORy snad maji ozubenaq kola
2. kulickova loziska
3. pruzina (clockspring)
4. jehly
5. serizovaci sroubky, nebo presne podlozky. Hydrozdvihy jsou tezke.

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 17:47 | Nahoru | #2
Niektoré KTM majú napínanie rozvoďáku tlakom...

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 17:59 | Nahoru | #3
makorider> 450 ? vazne ? uved prosim model a rok..

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 18:12 | Nahoru | #4
Ojnicni ulozeni dole jehly nahore je casto jenom pouzdro.

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 18:18 | Nahoru | #5
1) řetěz, VOR snad jako jedinej ozubený kola [url= zde[/url]

2) ložiska
3) takovou věc neznám ale jinak pružina
4)netuším
5) podložky

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

15.11.2009 v 18:29 | Nahoru | #6
Joraell> on se ptal na ulozeni ojnice. Pist je snad vzdy v kluznym pouzdre.

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

16.11.2009 v 17:25 | Nahoru | #7
AndrejKV> Napr. KTM 250 SX-F 2007, neviem či aj vyššie obsahy.

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

17.11.2009 v 07:58 | Nahoru | #8
volodaj> hydraulický napínák má i 450EXC a 530EXC od modelu 08

Naposledy editováno 17.11.2009 07:58:51

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

17.11.2009 v 08:14 | Nahoru | #9
Vana666> Dík za doplnenie . Nebol som si tým istý, teraz už budem vedieť.

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 18:52 | Nahoru | #10
...bych řekl, že na pístním čepu budou taky jehly, ať už v kleci či volně, spíš, než futro - zkrz vysoké tlaky a krátkou ojnici...

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 19:07 | Nahoru | #11
Zdenalbenal> ...nicmene je tam futro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 19:14 | Nahoru | #12
Zdenalbenal> Takhle tomu není je to jak u kterého modelu a značky 450 crf má pístní čep v kluzu,250 kx-f taky třeba, ale 250/300exc má jehlové ložisko v kleci,myslím si že to vyplývá ze způsobu mazání,na dvoutaktu by směs těžko prošla přez kluzné ložisko,zato na 4-T jsou pod pístem trysky stříkající z olejové pumpy na dno pístu.Ty napínáky jsou zase mechanické i olejové(ty dělaj jen problémy).Uložení ojnic a klik jsem v šálcích ještě nepotkal krom aut a více zalomených klikových hřídelích.Ventylové uložení už dnes potkáte jen natvrdo podložkama pod zdvihátkama s kombinací tytanových ventylů ovládaných přímo vačkou nebo rolnama přez ramínka,doby kdy se vůle nastavovala klíčem na stavěcím šroubu jsou už skoro pryč(Beta ještě má ten nesmrtelný motor KTM).Jinak tytan dle mého názoru nebyl zrovna šťastné řešení na ventylech,servisy je samozřejmě opěvujou-hehe.Všeobecně si dovolím říct že to stěžejní v dnešních motorech se naschvál stává spotřebákem a my jsme nuceni za lepší průběh a výkon draze a často platit.

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 19:35 | Nahoru | #13
marko> rec je o 450, tudiz 4t. Priznam se, ze na jehlach jsem tam pist jeste nevidel. Nekdo snad jo ?

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 21:38 | Nahoru | #14
Já mám čep bez pouzdra i bez jehel.... matroš na matroš ale původně tam bylo ocelo-bronzové pouzdro....jehly hlavně u 2t - mazání.

Jinak to jsou dotazy jak na diplomku :))

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

21.11.2009 v 20:35 | Nahoru | #15
Ojnice nahoře s futrem je lehčí, takže konstruktéři zvolili optimální variantu .
Ale že u takovéhoto motóru, to teda čumím!

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

21.11.2009 v 20:50 | Nahoru | #16
Všechno řečeno.. Jinak teda klika u Husara na válečkách a seřizování ventilových vůlí šroubkem s kontramatkou (SOHC s vahadýlkama). DOHC maj podložky, u dost strojů(konkrétně nemůžu říct všechny, KTM,Husqvarna...) se daji rychle měnit tim že se vysune vahadýlko mezi vačkou a ventilem..
Napínák pružinou(stočeným listem nebo obyčejnou, což už bylo psáno výše též..), hydroštely na ostrejch lehoučkejch motorech nesmysl..

Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

21.11.2009 v 22:07 | Nahoru | #17
Já mám rád starou klasiku - ventily na šroubek...dá se to poladit i v lese..... a tak to je se vším čím jednodušší tím lepší. Ale dneska je moderní jít tou složitější cestou... bohužel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist